Jaka instalacja gazowa do Mazda5 2.0 145KM?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Smyszek » 19 lip 2019, 15:50

Witam wszystkich forumowiczów :)

Z góry przepraszam jeśli coś zrobię/piszę nie tak, to mój pierwszy post ;) (w razie potrzeby obiecuję poprawę <glupek2> )

W ostatnim czasie stanąłem przed koniecznością założenia instalacji do mojej Mazdy.

Moje auto to:
Mazda 5 CR19 2005r
2.0 benz 146KM, 7os
Przebieg 173tys

Kontaktowałem się z 2 serwisami i tak oto otrzymałem takie oferty:

1 serwis:
Instalacja: STAG 4 Qbox Plus
Wtryskiwacze: Stag AC W02
Wielozawór: nie zapisałem
Reduktor: ACR01
poj. zbiornika: 33L (gość powiedział że większego nie zamontuje bo to jest niezgodne z prawem, niebezpieczne itd podnoszenie foteli)
Cena: 2500zł
Gwarancja: 2 lata
Wlew pod klapką


2 serwis:
Instalacja: STAG 4 Qbox Plus
Wtryskiwacze: Stag W02 4 cyl
Wielozawór: brak info w ofercie
Reduktor: Stag R01 150
poj. zbiornika 47L
Cena: 3050zł
Gwarancja: 5 lat
Wlew pod klapką

2 serwis:
Instalacja: BRC Sequent 32 OBD
Wtryskiwacze: 4 cyl ???
Wielozawór: brak info w ofercie
Reduktor: Genius 1500
poj. zbiornika: 47L
Cena: 3100zł
Gwarancja: 2 lata
Wlew pod klapką

Chciałbym dodać że jestem totalnie zielony w temacie, oczywiście przeczytałem cały wątek kilka razy <nauka> , ale nadal jestem wygłupiony. Pisaliście o Zenit Pro ale żaden z tych zakładów nie montuje, dużo ludzi neguje STAGa, a gość od 1 warsztatu nawijał mi makaron że ten sterownik QBOX plus jest nowością i jest rewelacyjny itd. O wtryskiwaczach pisaliście że najlepsze są Barracudy

Wiem że podawanie cen jest niezgodne z regulaminem ale oczywiście nie podałem żadnych danych warsztatów więc myślę że nie jest to złamaniem regulaminu skoro nie wiadomo o jakie warsztaty chodzi.

Proszę o pomoc, weryfikację ofert, ewentualnie sugestie co i jak zmienić co zrobić żeby było dobrze.
Generalnie zakładałem cenę ok 3000zł więc nie zależy mi na tym żeby było najtaniej tylko najlepiej.
PS. świece w zeszłym roku wymieniałem na NGK BPR 6 EF (kpl=4szt ok 60zł)

Z góry wielkie dzięki
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2017, 18:02
Posty: 3
Skąd: Kościan, Wielkopolska
Auto: Mazda 5 2.0 PB/LPG 2005r
175 000km, 7os, czarna

Postprzez KrzyzakMitsu » 22 lip 2019, 09:48

O ostatniej tak naprawdę niewiele napisałeś, szczególnie te wtryskiwacze nieznane. Ja bym się nie pchał w BRC bo STAGa czy LPGTecha to każdy zrobi. Ale ten QBox średnio się nadaje – jest łatwy w montażu, ale zwróć uwagę czy będziesz miał podłączony kabel od obrotów, bo te silniki będą je gubić i na wolnych obrotach instalacja będzie się wyłączać. Sam Qbox jest bezproblemowy, ten nr 1 jest najtańszy a oferuje to samo bo cena zbiornika czy to jest 33 czy 45 jest parę PLN różnicy.
Ja bym montował sterownik LPGTech, wtryski Barracuda i reduktor KME Silver bo to są części bezobsługowe. Tyle że jak ktoś robi szkolenia w AC Gaz to potem sprzedaje tylko STAGa i jeszcze ma na niego największe hurtowe upusty.
Podsumowanie – bierz nr 1, ale sprawdź obroty. Też mam tak u siebie, ale dużo bardziej jestem zadowolony z instalacji w drugim aucie (podzespoły jak wyżej opisałem), którą montowałem sam.
Sprawdź czy węże masz Parkera bo Semperity się po 2 latach gwarancji pokruszą. A różnica w cenie węża jest 3-krotna.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez alk80 » 22 lip 2019, 13:56

Smyszek trochę źle do tego podchodzisz,
pytanie powinno brzmieć – którego fachowca wybrać, nie napisałeś skąd jesteś a to ułatwiło by nam jego wskazanie,
zajrzyj tu –>
https://goo.gl/maps/VC424o9LfJ6G2rEa7

dobrze było by gdybyś napisał którego z nich wybierasz bo niestety nie wszyscy na mapce powinni tam być

Qbox nowością nie jest, bo jest na rynku od co najmniej 6 lat,
bez problemu poradzi sobie w tym aucie, ale to też zależy jak go monter podłączy a opcji jest kilka,
w brc bym się nie pchał ze względu na konieczność serwisowania instalacja w autoryzowanym (drogim) serwisie również po okresie gwarancji – zablokowany sterownik,
zestaw który podał KrzyzakMitsu jest bardzo dobry śmiało można go polecić,
najpopularniejszy zestaw w śród fachowców to sterownik Stag Qbox/Qmax, wtryskiwacze Barracuda, reduktor KME,

ważnym jest żeby monter demontował kolektor do wiercenia a strojenie instalacji odbyło się na drodze po korektach obd lub przy pomocy sondy afr,

zachęcam do odwiedzenia lpg-forum.pl
możesz zobaczyć w galerii przykładowe montaże oraz zamontowane elementy
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez KrzyzakMitsu » 23 lip 2019, 12:49

To fakt – kluczem jest właśnie osoba montująca. Widziałem dziesiątki instalacji zrobionych tak, jakby ktoś robił je po raz pierwszy i nie miał o nich zielonego pojęcia. Widziałem instalacje, które nie były porządnie wystrojone, tylko autoadaptacja na wolnych obrotach (i tu swoją potęgę pokazuje LPGTech, który ma tryb aktywnej adaptacji i ciągle zbiera mapy doskonaląc krzywą).
Zanim zamontowałem swoją pierwszą (i ostatnią zarazem) instalację to zebrałem wiele informacji i przegadałem 1.5 godz. z kolegą z Warszawy, który również to zrobił sam (obaj jesteśmy programistami a nie mechanikami). Wyszło niesamowicie, chociaż 2 wtryski podłączyłem odwrotnie (sterowanie plusem zamiast masą, bo nie umiałem dobrze czytać schematów), 7 x demontowałem wielozawór bo chciałem odpowiednio podgiąć pływak (raz to mi się nawet wykręciła baryłka go trzymająca i musiałem całą butlę demontować)... Ostatecznie instalacja od 50tkm bezobsługowa (tylko korekta 2x do roku i 3x w pierwszym roku regulacja reduktora na 1 bar), schowana tak, że widać tylko filtr fazy lotnej. To nie jest rocket science...
Mazdę dałem za to "fachowcowi", zamontował qbox i – jak pisałem – gubi mi obroty czasami... Na pierwszym przeglądzie znów to zgłoszę.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez alk80 » 23 lip 2019, 13:15

Qbox plus też ma opcje korekt live przez obd, ale wierz mi że to może przynieść więcej szkody niż pożytku, jest to świetne podczas strojenia ale kiedy mapa jest na tip top to lepiej to wyłączyć, podobnie opcja auto kasowania błędów (opcja jest nie tylko w Stagu) w nieodpowiednich rękach efekty mogą być kosztowne,
kluczem jest monter, zamontowane graty to wypadkowa doświadczenia fachowca
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez KrzyzakMitsu » 25 lip 2019, 12:39

Niestety QBoxa montował mi warsztat i tam oczywiście nie ruszam przez czas gwarancji – wybrałem taki, gdzie właściciel jest biegłym sądowym z zakresu motoryzacji o specjalności LPG. Gdyby coś się stało to w logu wszystko podejrzy :)
Przy Techu oczywiście wyłączyłem biężące uczenie po zebraniu całej mapy, ale tu montowałem sam i nie mam oporów mieszać.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez Razglaz » 28 lip 2019, 13:03

Lpg tech i barracudy jak najbardziej są w porządku, ale ja osobiście wyleczyłem się z parowników KME. Mają problemy z utrzymaniem temperatury gazu przy dużym obciążeniu i duże tendencje do "pompowania" przy hamowaniu silnikiem, czasem też buczą. Na tą chwilę dla mnie najlepiej sprawdzają się reduktory hl propan magic. Testowałem na wszystkim od punto t-jet, przez moje rx8, aż po jeepa 6,4 hemi 500KM.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 sty 2018, 12:52
Posty: 24 (0/7)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: było
323f BA 1997r.
Rx-8 HP 2003r.
3BK 2.3l USA 2006
Obecnie
3BM 2.0 2014

Postprzez Smyszek » 6 sie 2019, 20:21

Witam ponownie,

na wstępie wielkie dzięki za wszelkie podpowiedzi. w piątek 1 sierpnia odebrałem gotową mazdę z instalacją. (oddałem do fachowca nr 1 – 2500zł za całość) Instalację robiłem na takich podzespołach jak kolega KrzyzakMitsu polecił.

Generalnie jestem zadowolony, wydaje mi się że jest schludnie i czysto ale ja tylko "przesłuchiwać umie" = zielony totalnie jestem.
Co prawda problem polega na tym że gość zaproponował mi do wyboru sterownik QBOX plus OBD albo Cunex Plus i wlutował się w OBD przez co teraz żeby sprawdzić błędy sterownika silnika muszę wyjąć bezpiecznik a po zakończeniu sprawdzania błędów włożyć bezpiecznik i dopiero korzystać z auta – nie mam możliwości jeździć ze skanerem OBD np iCar2 co mi się nie podoba ale dopóki gwarancja to trudno.
Co do obrotów to na tą chwilę nie zauważyłem nic niepokojącego, co prawda mam auto zagazowane od 6 dni..
Mam jeszcze problem bo nie pokazuje mi stanu zapełnienia zbiornika – cały czas pokazuje mi rezerwę :/ ale to załatwię jak pojadę na 1 przegląd (wiem, jest w instrukcji instalacji jak skalibrować ale nie mam kiedy się bawić)

Kolego alk80 nie napisałem zbyt wielu szczegółów odnośnie mojej lokalizacji itd żebym nie został zlinczowany o złamanie regulaminu forum, ale teraz mogę napisać że jestem z Kościana w Wielkopolsce.

Jeśli chodzi o wiercenie w kolektorze to szczerze ze stresu nie otwarłem pyska, pozostało mi wierzyć że jeśli jest dobrym fachowcem to odkręcił go do wiercenia..

Jeszcze pozostał mi problem zamontowania siedzeń z powrotem bo założyłem butlę 42l (w rozmowie na żywo była już inna gatka).
Generalnie jest opis na forum i wszystko gra tylko nie wiem gdzie mam kupić tulejki i śruby w Kościanie bo u nas to tylko same markety spożywcze.. może ktoś ma jakieś namiary np allegro? myślę że wystarczy jak podniosę o 4-5cm tył i 2cm przód siedzeń? co myślicie?

Jeszcze raz wielkie dzięki chłopaki! pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy! :)
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2017, 18:02
Posty: 3
Skąd: Kościan, Wielkopolska
Auto: Mazda 5 2.0 PB/LPG 2005r
175 000km, 7os, czarna

Postprzez alk80 » 6 sie 2019, 22:54

wyciąganie bezpiecznika na czas sprawdzenia błędów?
coś czuję że to druciarski montaż, ale chciałeś tanio, to masz tanio, zobaczymy czy będzie tanio, byłeś potem nie psioczył że gaz jest be, że Mazda nie nadaje się do gazu,

podanie lokalizacji to nie jest łamanie regulaminu, masz to normalnie w opcji podpisu, a jest między innymi to po to żeby łatwiej nam było wysłać ciebie do fachowca,

powodzenia <spoko>
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Smyszek » 7 sie 2019, 15:11

wyciąganie bezpiecznika dlatego gość mi tłumaczył że sterownik od gazu jest podpięty (podlutowany) pod OBD i w momencie podpięcia wtyczką tego iCara będzie konflikt który ma mieć dostęp do sterownika silnika. Generalnie jestem zadowolony bo jest czysto i schludnie, działać na razie działa bez najmniejszych problemów a kwestia kalibracji rezerwy to albo zgłoszę przy 1 przeglądzie albo sam mogę zrobić kalibrację wg. instrukcji instalacji. Instalację zakładałem "w okolicach" Śremu. Co do podpięcia pod OBD to może moja wina że się uparłem na sterownik QBOX plus OBD... <glupek2>
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2017, 18:02
Posty: 3
Skąd: Kościan, Wielkopolska
Auto: Mazda 5 2.0 PB/LPG 2005r
175 000km, 7os, czarna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 5 gości

Moderator

Moderatorzy LPG