Mazda CX-9 3.7 V6 – Jaką instalację założyć? Wasze propozycje
Mimo ze male foto to juz widac ze wezyki z metra ciete i wkretki raczej na szybko, ale jak jezdzi to niech jezdzi.
-
Przemek323c
To akurat standard w BRC...Przemek323c napisał(a):Mimo ze male foto to juz widac ze wezyki z metra ciete i wkretki raczej na szybko
To by naprawdę fajnie mogło jeździć, gdyby było poprawnie zamontowane.Przemek323c napisał(a):ale jak jezdzi to niech jezdzi.
- Od: 23 lip 2014, 10:35
- Posty: 15
- Auto: nieMAZDA
Szczerze mówiąc to jeżeli instalacja działa i auto jeździ poprawnie to mi to wystarcza. Przez 2 lata jest gwarancja więc nawet jak coś walnie to po prostu wymienią;)
Mazda Inside
Wcześniej:
Mazda 6 2.0
Mazda 626 1990
Mazda 626 1985
Wcześniej:
Mazda 6 2.0
Mazda 626 1990
Mazda 626 1985
- Od: 15 mar 2014, 00:11
- Posty: 20
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda CX-9 3.7 V6 2010 + LPG
Gwarancję masz na instalację gazową, a nie na np. zawory wydechowe, czy ich gniazda.Speedy27 napisał(a):Przez 2 lata jest gwarancja więc nawet jak coś walnie to po prostu wymienią;)
Ale nawet jeśli by coś złego z zaworami miało nastąpić, to oszczędzisz do tego czasu na nową (znaczy drugą – używaną) głowicę
Cały mit o szkodliwości gazu dla silników bierze się z niewłaściwego doboru komponentów (tu raczej dobre masz), nieprawidłowej regulacji (tego nie wiem, ale może być dobrze) i niepoprawnego montażu (u Ciebie nie jest za ciekawy).
Wtrysk gazu powinien w maksymalnym stopniu odtworzyć zasilanie benzynowe – czyli wkrętki jak najbliżej wtrysków benzynowych i pod podobnym kątem (a nie 'pod wiatr'), wężyki od wtrysków do wkrętek w kolektorze – możliwie krótkie, ale przede wszystkim równej długości.
Jak jest wszystko dobrze poskładane i wyregulowane, to nie ma prawa być odczuwalnej różnicy między paliwami, a przełączanie powinno się odbywać bez żadnego szarpnięcia – nawet pod obciążeniem (np. przyspieszanie na II-gim biegu, przy 3, 4, a nawet 5 krpm, z pedałem akceleracji w podłodze – zmień z PB na LPG i z LPG na PB – zobacz czy szarpnie?).
- Od: 23 lip 2014, 10:35
- Posty: 15
- Auto: nieMAZDA
emenems zrobiłem tak jak radziłeś z przyspieszaniem i zmianą. Jako że mam automat to było nieco gorzej ale w miarę się udało. Ogólnie przy mocnym przyspieszeniu i dojściu nawet do 5 tyś. nie szarpie przy zmianie. Praktycznie nic nie odczuwam, tak samo w drugą stronę. Więc wydaje mi się że jest ok, ale pewnie to ktoś kto się lepiej zna na LPG musiałby się przejechać.
Ogólnie autem byłem teraz nad morzem na weekend i auto szło bardzo dobrze, zero utraty mocy czy czegoś takiego;)
Ogólnie autem byłem teraz nad morzem na weekend i auto szło bardzo dobrze, zero utraty mocy czy czegoś takiego;)
Mazda Inside
Wcześniej:
Mazda 6 2.0
Mazda 626 1990
Mazda 626 1985
Wcześniej:
Mazda 6 2.0
Mazda 626 1990
Mazda 626 1985
- Od: 15 mar 2014, 00:11
- Posty: 20
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda CX-9 3.7 V6 2010 + LPG
tomek670 napisał(a):W języku polskim mamy tyle pięknych określeń na ten pedał, np. [...] pedał gazu
"Pedał gazu", to jest tylko podczas jazdy na LPG
W dieslu, to jest "pedał nafty", albo "pedał diesla"
Speedy27 – no to wygląda na to, że raczej dobrze jest.
Sprawdź po jakimś przebiegu (1000km) jak wyglądają świece – czy każda ma taki sam kolor.
Nierównomierność 'ubarwienia' świec na poszczególnych cylindrach powinna Cię zaniepokoić i zaciągnąć do gwaranta instalacji – a jak wszystkie będą miały jeden, jasny kolor (często określany jako "kawa z mlekiem"), to nie pozostaje Ci nic innego, jak cieszyć się jazdą na tańszym i ekologicznym paliwie
- Od: 23 lip 2014, 10:35
- Posty: 15
- Auto: nieMAZDA
Tak jak pisałem tysiąc kilometrów przejechane. Tak jak pisałeś sprawdzałem kolor tych świec, wydaje mi się że wszystko jest ok, szarpania brak, mocy nie traci. Więc ogólnie jestem z tej instalacji i warsztatu zadowolony;)
- Od: 15 mar 2014, 00:11
- Posty: 20
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda CX-9 3.7 V6 2010 + LPG
Zakładałem u nich 2x kiedyś dawno temu robili to z wielką pasją a teraz przemiał straszny. Nie wiem czy 3x bym pojechał. Samochód jeździł ale coś lekko szarpać przy pełnym bucie miałem jechać na reg ale mi go ukradli. Teraz kupiłem z LPG tez brc i nic nie szarpie
Witajcie
po raz pierwszy, jestem nowy na forum.
Panowie, w przyszłym roku będę posiadaczem mojego maleństwa Mazdy CX 9 silnik3,7
Myślę o instalacji BRC, ponieważ mam instalacje tej firmy w obecnej Mazdzie 5 2.3 i daje radę.
Jaki warsztat polecicie w Wawie lub okolicach?
Panowie, w przyszłym roku będę posiadaczem mojego maleństwa Mazdy CX 9 silnik3,7
Myślę o instalacji BRC, ponieważ mam instalacje tej firmy w obecnej Mazdzie 5 2.3 i daje radę.
Jaki warsztat polecicie w Wawie lub okolicach?
-
Kondzior80
WITAJCIE. Potrzebuję założyć gaz do nowej (2015 salon PL) cx-9, ale nie utracić gwarancji. Na serwisie w momencie odbioru autka straszyli, że założenie gazu to utrata gwarancji.
W związku z tym widzę 2 drogi:
– czy jest jakiś serwis, który montuje LPG i nie zabiera gwarancji jeśli była instalacja u nich montowana?
– czy jest jakiś serwis, który wychodzi z założenia, skoro klient płaci za przegląd i nie ma jakiś napraw mechanicznych to po co zabierać mu gwarancję?
W związku z tym widzę 2 drogi:
– czy jest jakiś serwis, który montuje LPG i nie zabiera gwarancji jeśli była instalacja u nich montowana?
– czy jest jakiś serwis, który wychodzi z założenia, skoro klient płaci za przegląd i nie ma jakiś napraw mechanicznych to po co zabierać mu gwarancję?
Pierwsze pytanie to jak wpięty masz reduktor? W którym miejscu są cięte przewody wody? Prawidłowo powinien być wpięty w wąż wychodzący z głowicy który zasila nagrzewnice a jest pod rurą powietrza która idzie do przepustnicy. Kup pompę od mercedesa np taką jak ja kupiłem
https://allegro.pl/oferta/mercedes-w211 ... 7821765167 bo średnice pasują i się wpinasz w grubszy wąż i wtedy reduktor i nagrzewnice są dogrzane. Zasilanie prądu weź ze skrzynki z bezpiecznikami jest tam + po stacyjce i wszystko ładnie hula.
W tym wątku masz ładnie pokazane https://lpg-forum.pl/prins-w-mazda-cx-9 ... 20reduktor

W tym wątku masz ładnie pokazane https://lpg-forum.pl/prins-w-mazda-cx-9 ... 20reduktor
Witam wszystkich , wlaśnie stałem sie posiadaczem cx9 2014 i szukam dobrego warsztatu w małopolsce ewentualnie slaskie ktory zamontuje mi instalacje gazowa oraz jaka i stalacje polecacie do niej. Z góry dziekuje i pozdrawiam.
- Od: 15 paź 2019, 16:00
- Posty: 2
- Auto: Mazda CX 9 2014 3.7 277km
Cześć
właśnie zamontowałem instalację KME w Krakowie – firma autonagaz.net.
Sporo trzeba czekać – ja prawie 1,5 mca, dużo robią dużych silników – widziałem 2 Jeepy, w tym SRT. Podejście profesjonalne – umówione, zrobione tak jak w ustaleniach, polecam.
Na razie jestem na etapie testów (dopiero 1,5 kkm), spalanie mam ok. 20 l, pół na pół trasa/miasto.
właśnie zamontowałem instalację KME w Krakowie – firma autonagaz.net.
Sporo trzeba czekać – ja prawie 1,5 mca, dużo robią dużych silników – widziałem 2 Jeepy, w tym SRT. Podejście profesjonalne – umówione, zrobione tak jak w ustaleniach, polecam.
Na razie jestem na etapie testów (dopiero 1,5 kkm), spalanie mam ok. 20 l, pół na pół trasa/miasto.
- Od: 29 lip 2019, 10:55
- Posty: 8
- Skąd: Kraków
- Auto: CX-9, 2015
Witam ponownie, niedawno zainstalowałem gaz do mojej cx9
, instalacja stag generacja q i powiem ze obeszlo sie bez dodatkowych pompek , autko ladnie grzeje i szybko przechodzi na gaz , nie ma problemów z dogrzewaniem auta. Spalanie od poczatku max 16l miasto , teraz trasa-miasto schodzi do 14l ( zimowki z duuuzzzym bierznikiem w gory). Instalacje załozyłem w Krakowie w Custom gaz service i polecam to miejsce . 

- Od: 15 paź 2019, 16:00
- Posty: 2
- Auto: Mazda CX 9 2014 3.7 277km
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości