Mazda3 1.6 – Jaką instalację założyć? Wasze propozycje

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Przemek323c » 9 sty 2013, 08:33

To sterowanie przez ecu benzynowe jest w sumie tylko na papierze. Pomaga to w wystrojeniu ale to samo zrobisz majac skaner OBD ktory kazdy warsztat powinien miec. O ile pamietam tam sa klapki w dolocie i latwo spieprzyc montaz zle wiercac kolektor. Osobiscie wg mnie szkoda doplacac do premium i lepiej wziac 4+, a najlepiej LPG Techa.
Przemek323c
 

Postprzez melmag » 9 sty 2013, 18:22

CZeść. U mnie jest:
stag4, wtryski omvl reg, rduktor AC R01, filtry 2x Czaja. Instalacja regulowana na podst sondy fabrycznej. Najważniejszy jest montaż instalacji, ja musiałem trochę poprawić i samodzielnie doregulować.
Narazie przejechane 20k- brak jakichkolwiek zastrzeżeń
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 lut 2011, 22:06
Posty: 4
Skąd: świętokrzyskie
Auto: honda civic 1,5 vtec
mazda 3 1,6B 2004

Postprzez DENEBO » 21 lut 2013, 21:20

Witam
Mam dylemat. Zastanawiam się nad montażem instalacji LPG do mojej niedawno kupionej Mazdy 3 silnik 1.6 (MZR) Z6 z roku 2008 z przebiegiem 31500km
Posiadam Seata TOLEDO II z instalacją LPG STAG i jestem bardzo zadowolony z tej opcji... <jupi>
Do Mazdy również jestem skłonny zamontować STAGa, jednakże jest wiele różnych opinii... <glupek2>

Opcja 1
Po rozmowie z przedstawicielem AC (STAG) panem Markiem, zasugerował poniższy zestaw:
-STAG 300 Premium
-Wtryskiwacze Hana 2000
-Reduktor AC R01
-bez lubryfikacji (podobno montaż tego urządzenia jest totalnie zbyteczny)

http://www.ac.com.pl/pl/produkt/296/stag-300-premium
http://www.ac.com.pl/pl/produkt/307/reduktor-ac-r01


Hmmm – jest wiele opinii za lubryfikacją i tyleż samo przeciw... <glupek2> Czy w ogóle jest potrzebna?! <cisza>

Opcja 2
Skontaktowałem się również z przedstawicielem AG i przedstawił inny sugerowany zestaw do mojego autka:
-Elektroniczna jednostka sterująca: Zenit Pro OBD 4 cyl lub Compact
-Reduktor: Vito
-Wtryskiwacze: Hana
-bez lubryfikacji

Pewnie znajdzie się jeszcze kilka zestawów odpowiednich do M3
Bardzo proszę szanownych kolegów forumowiczów o opinię i konkretne porady, przeciw wskazania i ewentualne konstruktywne sugestie... <spoko>

Pozdrawiam
Denebo
podpinam do istniejącego wątku
STARA MIŁOŚĆ NIE RDZEWIEJE ... NOWA NIE JEST WYEKSPLOATOWANA ...

Obrazek]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 00:16
Posty: 40
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: Mazda3 BK Z6 2008 1.6 105KM / Galaxy Grey

Postprzez SebastianS » 23 lut 2013, 01:05

DENEBO napisał(a):Witam
Mam dylemat. Zastanawiam się nad montażem instalacji LPG do mojej niedawno kupionej Mazdy 3 silnik 1.6 (MZR) Z6 z roku 2008 z przebiegiem 31500km
Posiadam Seata TOLEDO II z instalacją LPG STAG i jestem bardzo zadowolony z tej opcji... <jupi>
Do Mazdy również jestem skłonny zamontować STAGa, jednakże jest wiele różnych opinii... <glupek2>

Opcja 1
Po rozmowie z przedstawicielem AC (STAG) panem Markiem, zasugerował poniższy zestaw:
-STAG 300 Premium
-Wtryskiwacze Hana 2000
-Reduktor AC R01
-bez lubryfikacji (podobno montaż tego urządzenia jest totalnie zbyteczny)

http://www.ac.com.pl/pl/produkt/296/stag-300-premium
http://www.ac.com.pl/pl/produkt/307/reduktor-ac-r01


Hmmm – jest wiele opinii za lubryfikacją i tyleż samo przeciw... <glupek2> Czy w ogóle jest potrzebna?! <cisza>

Opcja 2
Skontaktowałem się również z przedstawicielem AG i przedstawił inny sugerowany zestaw do mojego autka:
-Elektroniczna jednostka sterująca: Zenit Pro OBD 4 cyl lub Compact
-Reduktor: Vito
-Wtryskiwacze: Hana
-bez lubryfikacji

Pewnie znajdzie się jeszcze kilka zestawów odpowiednich do M3
Bardzo proszę szanownych kolegów forumowiczów o opinię i konkretne porady, przeciw wskazania i ewentualne konstruktywne sugestie... <spoko>

Pozdrawiam
Denebo
podpinam do istniejącego wątku


Zdecydowanie sensowniej Staga. Aczkolwiek po co premium? Jasnym jest, że pracownik AC zaproponuje coś najbardziej korzystnego dla AC, ale sam fakt że ta Mazda będzie się komunikować po OBD-II ze Stagiem, nie jest wystarczającym powodem, żeby wydawać na tą opcję pieniądze – lepiej założyć Staga 4 Plus w to miejsce, a dać założyć instalację komuś, kto nie będzie składał ciężaru wystrojenia instalacji na "umiejętności" Staga Premium, tylko zrobi to porządnie ręcznie – efekt z całą pewnością będzie lepszy.
GZW Odbudowa i Tuning. Profesjonalne instalacje LPG
Zbrosławice / Gliwice
Tel. 889 77 11 77
http://gzw.pl
Początkujący
 
Od: 8 lis 2012, 02:27
Posty: 20
Skąd: Zbrosławice / Gliwice
Auto: Kilka różnych :–)

Postprzez gazparts » 23 lut 2013, 07:14

stag 4, oki
premium też się sprawdza w mazdzie 3 1,6
auto w większości jeździ w CL
montowaliśmy kilka 3 1,6
podstawa to dobór pozostałych elementów, prawidłowy montaż instalacji
i wystrojenie
http://www.autogaz-busko.pl/galeria/#/c ... L%202008r/
http://www.autogaz-busko.pl/galeria/#/c ... L%202006r/
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez DENEBO » 23 lut 2013, 12:35

Więc mając na uwadze Wasze sugestie, rozumiem że poniższy zestaw będzie OK, pod warunkiem poprawnego montażu instalacji oraz kumatego serwisanta <spoko>

-STAG 4 +
-Wtryskiwacze Hana 2000
-Reduktor AC R01
-bez lubryfikacji

Co Wy na to?
Czy może jeszcze inna alternatywa? <co?>
STARA MIŁOŚĆ NIE RDZEWIEJE ... NOWA NIE JEST WYEKSPLOATOWANA ...

Obrazek]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 00:16
Posty: 40
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: Mazda3 BK Z6 2008 1.6 105KM / Galaxy Grey

Postprzez WisniaUs » 23 lut 2013, 12:57

Ta jest Bardzo Dobra , ja na takim zestawie smigam juz od 33 kkm Wszystko idealnie śmiga totalnie zero problemów ale montowal nasz mistrz od LPG BANANMIN w Busku <spoko>
WisniaUs
 

Postprzez DENEBO » 23 lut 2013, 16:57

No baaaa.
Nie każdy ma pod ręką dobrych fachowców <płacze>
Do kolegi BANANMIN w Busku miałbym jakieś 300 km to trochę dużo :(
W mojej miejscowość jest też dobry "magik od LPG" zakładał mi instalkę w Toledo II też STAG 4. Do tej pory jest super... Znajomi też go chwalą.
Poprawiał nawet instalacje LPG zamontowane w innych warsztatach, ze względu na jakieś problemy.
Mam nadzieje że i z Mazdą sobie poradzi. Muszę do niego podjechać i po negocjować cenę <czarodziej>
STARA MIŁOŚĆ NIE RDZEWIEJE ... NOWA NIE JEST WYEKSPLOATOWANA ...

Obrazek]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 00:16
Posty: 40
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: Mazda3 BK Z6 2008 1.6 105KM / Galaxy Grey

Postprzez zagiell » 23 lut 2013, 18:33

DENEBO napisał(a):No baaaa.
Nie każdy ma pod ręką dobrych fachowców <płacze>
Do kolegi BANANMIN w Busku miałbym jakieś 300 km to trochę dużo :(
W mojej miejscowość jest też dobry "magik od LPG" zakładał mi instalkę w Toledo II też STAG 4. Do tej pory jest super... Znajomi też go chwalą.
Poprawiał nawet instalacje LPG zamontowane w innych warsztatach, ze względu na jakieś problemy.
Mam nadzieje że i z Mazdą sobie poradzi. Muszę do niego podjechać i po negocjować cenę <czarodziej>


Jeżeli facet ma doświadczenie to myślę, że sobie bez problemu poradzi. Podjedź, zapytaj co zaproponuje, porównaj z tym co proponują na forum i co mają zainstalowane inny użytkownicy (podejrzewam, że nie będzie się dużo różnić). Ja też miałem taki sam dylemat, podjechałem do gazownika poleconego też przez znajomego. Zaproponował mi praktycznie to samo co inni sugerowali na forum (poza reduktorem – ale też mam bardzo dobry), zamontował, wyregulował i śmiga bez problemów ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez DENEBO » 23 lut 2013, 18:57

No cóż, czas działać... Po niedzieli podjadę do gazownika i pogadam co proponuje do mojej Mazdziny i co sugerują inne osoby znające temat LPG
Pozdrawiam
Denebo
STARA MIŁOŚĆ NIE RDZEWIEJE ... NOWA NIE JEST WYEKSPLOATOWANA ...

Obrazek]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 00:16
Posty: 40
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: Mazda3 BK Z6 2008 1.6 105KM / Galaxy Grey

Postprzez gazparts » 23 lut 2013, 21:01

DENEBO napisał(a):Do kolegi BANANMIN w Busku miałbym jakieś 300 km to trochę dużo :(
W mojej miejscowość jest też dobry "magik od LPG" zakładał mi instalkę w Toledo II też STAG 4. Do tej pory jest super... Znajomi też go chwalą.

Dużo jest w Polsce warsztatów gdzie podejście do usługi jest profesjonalne, a montaż to nie tylko wyrwanie kasy za usługę . Przy wyborze warsztatu możemy sobie pomóc mamy wuja googla , mamy fora, również to, mazdaspeed czytamy piszemy wyciągamy wnioski.
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez DENEBO » 24 lut 2013, 11:52

bananmin napisał(a):
DENEBO napisał(a):Do kolegi BANANMIN w Busku miałbym jakieś 300 km to trochę dużo :(
W mojej miejscowość jest też dobry "magik od LPG" zakładał mi instalkę w Toledo II też STAG 4. Do tej pory jest super... Znajomi też go chwalą.

Dużo jest w Polsce warsztatów gdzie podejście do usługi jest profesjonalne, a montaż to nie tylko wyrwanie kasy za usługę . Przy wyborze warsztatu możemy sobie pomóc mamy wuja googla , mamy fora, również to, mazdaspeed czytamy piszemy wyciągamy wnioski.


Kolega BANANMIN ma całkowitą rację... Profesjonalizm przede wszystkim... Takie podejście do pracy jest z korzyścią dla właściciela pojazdu i samego warsztatu. <jupi>
Właściciel pojazdu jest zadowolony z obsługi i jeśli zajdzie taka konieczność, w następnym (nowym) aucie również zamontuje instalacje w tym samym warsztacie. Ponieważ jest świadomy, że w tym warsztacie nie jeją wody tylko pracują z pełnym zaangażowaniem a ich wiedza jest konstruktywna...
Natomiast sam warsztat montujący instalacje LPG (pracownicy) korzystają z darmowej reklamy budując swoją renomę w swej okolicy i nie tylko.

W ten sposób buduje się zaufanie klient <=> warsztat <czytaj>

W moim regionie jest mnóstwo warsztatów montujących instalacje LPG, przy najmniej 10 w promieniu 20Km z czego dwa może trzy są godne uwagi, kilka to średniaki , pozostałych nie komentuję z pewnych względów.
Piszę to z pełną odpowiedzialnością i świadomością. Moje pierwsze auto zagazowałem w 1997 roku w Firmie LUNA w Brzeziu koło Pleszewa (Chyba jedna z pierwszych w moim regionie która to zajmowała się LPG)
Później były kolejne auta na LPG, ale to już historia.......

P.S. Jeszcze jedno pytanko do zorientowanych
STAG 4 PLUS / STAG PREMIUM czy może BRC Sequent 24 <nauka>

Pozdrawiam
Denebo
STARA MIŁOŚĆ NIE RDZEWIEJE ... NOWA NIE JEST WYEKSPLOATOWANA ...

Obrazek]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 00:16
Posty: 40
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: Mazda3 BK Z6 2008 1.6 105KM / Galaxy Grey

Postprzez Przemek323c » 24 lut 2013, 17:48

BRC przewaznie montuja druciarze, poza tym w samych oficjalnych wytycznych jest duzo bledow. Ja bym sie sklanial ku stag4+ i strojenie koniecznie na korekty ecu.
Przemek323c
 

Postprzez DENEBO » 24 lut 2013, 19:49

Przemek323c napisał(a):BRC przewaznie montuja druciarze, poza tym w samych oficjalnych wytycznych jest duzo bledow. Ja bym sie sklanial ku stag4+ i strojenie koniecznie na korekty ecu.


Sugestia kolegi "przemek323c" całkiem jasna...
Hmm... Z tego co się orientuję systemy BRC są całkiem przyzwoite i sprawdzają się w wielu typach samochodach <co?>
Możesz wybrać najlepszą konfigurację, a gazownik "parciaż" i tak może skopac robotę :(

Możesz mi wyjaśnić sformułowanie "strojenie koniecznie na korekty ecu" <nauka> Coś niecoś kojarzę <czarodziej>
STARA MIŁOŚĆ NIE RDZEWIEJE ... NOWA NIE JEST WYEKSPLOATOWANA ...

Obrazek]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 00:16
Posty: 40
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: Mazda3 BK Z6 2008 1.6 105KM / Galaxy Grey

Postprzez Przemek323c » 25 lut 2013, 17:45

Stojenie na korekty ecu to strojenie nie na mapki ze staga czy innego kompa lpg tylko wedlug wskazan ecu samochodu. Wtedy widzisz jak jest na benzynie i powinno sie dazyc do odwzorowania korekt stft i ltft na gazie. Na full wypasie to OL, max obciazenie powinno sie stroic sonda szerokopasmowa ale w tym silniku to juz chyba strzelanie z armaty do muchy. BRC samo w sobie nie jest zle jednak koszty serwisu sa spore a norma sa kilometrowe wezyki, makaron z kabli pod maska i nawierty gdzie popadnie. Oczywiscie nie mowie ze nie da sie tego zrobic inaczej, po prostu ja mam taka metode ktora przewaznie sie sprawdza i wg mnie kazdy dobry gazmen powinien robic porzadnie.
Przemek323c
 

Postprzez DENEBO » 25 lut 2013, 18:18

Przemek323c napisał(a):Stojenie na korekty ecu to strojenie nie na mapki ze staga czy innego kompa lpg tylko wedlug wskazan ecu samochodu. Wtedy widzisz jak jest na benzynie i powinno sie dazyc do odwzorowania korekt stft i ltft na gazie. Na full wypasie to OL, max obciazenie powinno sie stroic sonda szerokopasmowa ale w tym silniku to juz chyba strzelanie z armaty do muchy. BRC samo w sobie nie jest zle jednak koszty serwisu sa spore a norma sa kilometrowe wezyki, makaron z kabli pod maska i nawierty gdzie popadnie. Oczywiscie nie mowie ze nie da sie tego zrobic inaczej, po prostu ja mam taka metode ktora przewaznie sie sprawdza i wg mnie kazdy dobry gazmen powinien robic porzadnie.


Przemek323c – bardzo Ci dziękuję za wyczerpująca podpowiedz. Prawdę powiedziawszy ja osobiście jestem skłonny zainstalować STAGa, i raczej nie dopuszczam innej możliwości, a jaka wersję to jeszcze zobaczę. Albo STAG 4 PLUS albo PREMIUM
STARA MIŁOŚĆ NIE RDZEWIEJE ... NOWA NIE JEST WYEKSPLOATOWANA ...

Obrazek]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 00:16
Posty: 40
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: Mazda3 BK Z6 2008 1.6 105KM / Galaxy Grey

Postprzez Nix2 » 29 mar 2013, 15:03

Pozwolicie że dołączę się do tematu- jaki gaz w M3 1,6...

Mam w okolicy dwóch magików od gazu i jeden radzi założyć instalację na sterowniku STAG 300 plus lub premium, drugi natomiast twierdzi że to się nie sprawdzi i że to oszukiwanie klienta...

Drugi gazownik mówi że należy koniecznie założyć specjalną instalację głównie pod Mazdę i Forda ponieważ mają "słabe głowice" ( wspominał też o ceramicznych gniazdach, co tu akurat jest prawdą) i temperaturowo nie wytrzymują, poddają się i w rezultacie silnik szybko potrzebuje remontu. Należy do gazu dodawać ok.10% benzyny, co niby ustala się w sterowniku( co kilka cykli miałby działać wtryskiwacz benzynowy) co daje obniżkę temperatury do znośnego poziomu i jest już ok. Koszt instalacji Lovato- tej z "dotryskiem" to 2500zł, ale nie dowiedziałem się żadnych innych szczegółów np. typu wtryskiwaczy...

O lubryfikacji w ogóle goście nie wspominali, wiadomo są głosy za i przeciw, ja obstawiam przeciw.

Jaka jest prawda, jaki gaz będzie dobrze działał w mojej Maździe ?

Jest trochę zagazowanych trójek, prosiłbym o sprawdzony zestaw- parownik/sterownik/wtryski.

A może ktoś polecić sprawdzony zakład w okolicach Zielonej Góry ?

pzdr! Nix
Początkujący
 
Od: 28 mar 2013, 16:34
Posty: 15
Skąd: Sulechów / lubuskie
Auto: Mazda 3 1,6L rok 2004 LPG BRC Sequent 24

Postprzez tinek » 29 mar 2013, 20:06

Nix2 napisał(a):A może ktoś polecić sprawdzony zakład w okolicach Zielonej Góry ?

Krępa koło zg, ja zakładałem w promotorph na batorego w zg
...była fiesta, a teraz jest familia :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez gazparts » 29 mar 2013, 21:32

Nix2 napisał(a):co niby ustala się w sterowniku( co kilka cykli miałby działać wtryskiwacz benzynowy) co daje obniżkę temperatury do znośnego poziomu i jest już ok.

no ciekawa teoria :) powiedział o ile stopni spadnie? jakieś konkretne wartości? i jak 1 cykl zmieni temperaturę pozostałych 9 ? , może wtryskuje ciekły azot :D
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez Nix2 » 29 mar 2013, 22:16

Ta "teoria" jest właśnie od gościa z Krępy...
Dokładniej powtórzę ją raz jeszcze :

Rozmawiałem z gościem tym z Krępy-to jest jako Kliczkowski auto-gaz wczoraj telefonicznie. Mówił że do mazdy i forda ( bo to pokrewne konstrukcje )montują dopiero od kilku miesięcy instalacje Lovato tę z dotryskiem benzyny, ok.10% . Mówił że wcześniej mazdy/forda nie gazowali. Zacenił 2600zł za taką instalację... Tyle się dowiedziałem...

pzdr Nix
Początkujący
 
Od: 28 mar 2013, 16:34
Posty: 15
Skąd: Sulechów / lubuskie
Auto: Mazda 3 1,6L rok 2004 LPG BRC Sequent 24

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy LPG