Zakład ma duże zaufanie wśród klientów i jestem w lekkiej kropce...
Mazda6 – Jaką instalację założyć?
Kurde mol właśnie rozmawiałem z gazownikiem który poinformował mnie, że do mojej M6 2006 1,8 po lifcie muszę założyć instalację z tzw. splitem (ze 4 wtryski gazu na jeden wtrysk benzyny) robi to, to Landirenzo czy jest to naprawdę konieczne ? inaczej głowica powie dziękuję po 50 czy 60 tysiącach 
Zakład ma duże zaufanie wśród klientów i jestem w lekkiej kropce...
Zakład ma duże zaufanie wśród klientów i jestem w lekkiej kropce...
Ludzie dzielą się nie na wykształconych i niewykształconych, a po prostu na mądrych i głupich :)
- Od: 26 lis 2010, 22:29
- Posty: 45
- Skąd: Nowa Sól
- Auto: Mazda 626 V '97, motor 1,8 FP DOHC KME Diego, Zavoli, Tomasetto oraz
Mazda 6 polift '06 motor 1,8 (121 KM)
Jedni mówią, że obowiązkowa – inni, że to tylko Voodoo
Osobiście niby mam, ale to takie dziadostwo z tą "śróbką".. albo leje, albo nic nie kapie.. więc praktycznie olałem sprawę.
Osobiście uważam, że ważniejsze jest nie pałowanie Magdy pod czerwone pole.
Na autostradzie kręcę do 4000 obrotów (140km/h) i tak przejechałem 160kkm na gazie i nie miałem jeszcze problemów.
Osobiście niby mam, ale to takie dziadostwo z tą "śróbką".. albo leje, albo nic nie kapie.. więc praktycznie olałem sprawę.
Osobiście uważam, że ważniejsze jest nie pałowanie Magdy pod czerwone pole.
Na autostradzie kręcę do 4000 obrotów (140km/h) i tak przejechałem 160kkm na gazie i nie miałem jeszcze problemów.

WOOOOOWW RUMCAJS kolego 160 000km na lpg z piecykiem 2.3
??? Ja dopiero zdrobilem 32 000 na Gazie.Powiedz bez problemowo ci minelo 160kkm???? A co do kolegi BRENCIK to lubryfikacja to tak samo dziala i pomaga jak slynne kiedys demagnetyzery paliwa czyli jedna wielka sciema.Jak jedna kropelka jakiegos oleju słonecznikowego ma mi nasmarowac 16 zaworów gdzie droge do nich ma przez kolektor ssący wywiniety z dołu do góry i jakie tam musi byc cisnienie aby ta cudowną kropelke wciągło???????Prosze was koledzy to tak jak byście chcieli sie napic wody jadac na rowerze z bidonu zamontowanego pod siedzeniem z rurka wsadzana do ust bez zaciagania sie hehe
Pozdrawiam 


-
WisniaUs
Flashlube "wynaleziono" podobno w latach 90tych, kiedy zabroniona została benzyna ołowiowa.
Lało się to paskódstwo prosto do baku, bodajże 100-200ml/bak.
Czy lubryfikacja to religia, czy niezbędność..każdy musi ocenić sam.
@ Wisniaus
Tak, bezproblemowo.
Przewody WN jeszcze oryginalne (aktualny przebieg 182kkm)
świece NGK platynowe, zalecane do tego silnika – wymieniane co 100kkm (czyli narazie 1 raz)
Filtry gazu wymieniam sam ,co 30-40kkm
Instalka VSI Prins
pozdr.
Dopisano 12 lut 2013, o 19:17:
Racja...problem w tym, że M6 nie ma popychaczy hydraulicznych tylko szklanki
Lało się to paskódstwo prosto do baku, bodajże 100-200ml/bak.
Czy lubryfikacja to religia, czy niezbędność..każdy musi ocenić sam.
@ Wisniaus
Tak, bezproblemowo.
Przewody WN jeszcze oryginalne (aktualny przebieg 182kkm)
świece NGK platynowe, zalecane do tego silnika – wymieniane co 100kkm (czyli narazie 1 raz)
Filtry gazu wymieniam sam ,co 30-40kkm
Instalka VSI Prins
pozdr.
Dopisano 12 lut 2013, o 19:17:
Przemek323c napisał(a):Jak dobrze wystrojone to bedzie smigac i 2 tyle
Racja...problem w tym, że M6 nie ma popychaczy hydraulicznych tylko szklanki
Rumcajs napisał(a):Osobiście uważam, że ważniejsze jest nie pałowanie Magdy pod czerwone pole.
Ale to dotyczy chyba kazdego auta i nie tlyko na LPG.
Rumcajs napisał(a):Na autostradzie kręcę do 4000 obrotów (140km/h)
U mnie przy 4kobr/min mam 130km/h, przewaznie na autobanie utrzymuje 5k obrotów.
Rumcajs napisał(a):Racja...problem w tym, że M6 nie ma popychaczy hydraulicznych tylko szklanki
Ja wychodze z zalozenia ze i tak zaoszczedzi sie na regulacje luzow zaworowych w porownaniu do jazdy na PB.
-
Przemek323c
A kto tu takie bajki pisze ze w M6 nie ma hydrauliki zaworów jak u mnie jest!! Ale OK silniki 2.0 i niżej nie maja wiec nie piszmy w rozumieniu ze w żadnej M6 nie ma!!!!
-
WisniaUs
Opieram sie na kolesiu a moim qzynie który pracuje w servisie Mazda -Subaru od 12 tu lat i u mnie w piecyku 2.3 jest hydraulika i zmienne fazy rozrzadu. A skoro zrobilem 216 000 km niczego nie dotykajac a mam ta M6 od nowosci to chyba tez o czymś świadczy.Jakoś zaworów nie wypaliło nic nie stuka puka ani nie klekocze,wsiadam pale,jade i kocham madzie za to.Pozdrawiam
Dopisano 14 lut 2013, 13:35:
Panowie odnosnie hydrauliki zaworów to dzis dzwonilem do serwisu mazdy i pan na serwisie powiedzial ze 2.0 prawdopodobnie ma hydraulike a 2.3 nie jest pewien ale chyba tez lecz nie jest do konca pewien.Wiec pytam koledzy z kim my mamy do czynienia w tym kraju.Z kolei i racji tego ze mam wersje usa zadzwonilem tez wczoraj do servisu mazdy w Arlington Heights w IL USA,i pan mi powiedzial na podstawie mojego VIN NUMBER ze zawory sa hydrauliczne na łańcuchu i ma to wytrzymac cala żywotnosc silnika.Nooo zobaczymy , narazie minelo 216 000 km i bezobslugowo wszystko.A nasi wielcy spece niech nadal sie zastanawiaja co w trawie piszczy.Pozdrawiam
Dopisano 14 lut 2013, 13:35:
Panowie odnosnie hydrauliki zaworów to dzis dzwonilem do serwisu mazdy i pan na serwisie powiedzial ze 2.0 prawdopodobnie ma hydraulike a 2.3 nie jest pewien ale chyba tez lecz nie jest do konca pewien.Wiec pytam koledzy z kim my mamy do czynienia w tym kraju.Z kolei i racji tego ze mam wersje usa zadzwonilem tez wczoraj do servisu mazdy w Arlington Heights w IL USA,i pan mi powiedzial na podstawie mojego VIN NUMBER ze zawory sa hydrauliczne na łańcuchu i ma to wytrzymac cala żywotnosc silnika.Nooo zobaczymy , narazie minelo 216 000 km i bezobslugowo wszystko.A nasi wielcy spece niech nadal sie zastanawiaja co w trawie piszczy.Pozdrawiam
-
WisniaUs
Hej NEWUSER decyzja nalezy do Ciebie,ja natomiast nie bede sie bawil w zawory bo koles z Mazdy w usa powiedzial mi ze silnik jest bezobsługowy tylko olej ,swiece, pasek klinowy(Serpentin Belt)ewentualnie jak jest popekany i jazda.Tu w polsce trafiam na samych CZARODZIEJI pytajac o to czy tamto.Np;wlej sobie ceramizer,zamontuj lubryfikacje,przetoczymy i nawiercimy panu tarcze beda lepiej odprowadzaly cieplo,olej mi chcial wyssac przez korek wlewu bo mam oslone pod silnikiem i nie bedzie jej sciagal to ja go pytam a jak pan filtr oleju mi wymieni
??[tiiit] sami znawcy,spece i to wszystko servisy samochodowe bajdużą.Pozdrawiam
-
WisniaUs
Wisniaus napisał(a):u w polsce trafiam na samych CZARODZIEJI pytajac o to czy tamto.Np;wlej sobie ceramizer,zamontuj lubryfikacje,przetoczymy i nawiercimy panu tarcze beda lepiej odprowadzaly cieplo,olej mi chcial wyssac przez korek wlewu bo mam oslone pod silnikiem
Moze widza amerykanca to chca do oszwabić. Nic w tym dziwnego. MoZe to odwet za wizy.
Jakos nie widze takich problemow zeby normalnie mialy miejsce, chyba ze na jakis szrtoach.
nie chce się sprzeczać, ale ja jestem zdania ze nie ma "hydrauliki" nawet z ciekawości sprawdziłem na allegrodo używane głowice do 2,3 i oprócz walka ssącego z wariatorem ( zmienne fazy rozrządu) nie widzę różnicy co do głowicy z 2.0 widać nawet szklanki i tez wyglądają tak samo. Poza tym jak dobrze pamiętam to w manualu są podanie wielkości luzów zaworowych dla tego silnika.
Od dawna wiadomo ze trzeba co 120tys sprawdzac luzy zaworowe bo nie ma samoczynnego, hydraulicznego ich kasowania w tych silnikach. I nie tlyko tych, 1.8, 2.0 i 2.3.
Ok Panowie ale dlaczego po podaniu VIN mojego 2,3 u dealera w USA mowia tam ze jest Hydraulika i po podaniu VIN 2giej mazdy 2.0 wersja EURO u dealera mazdy w Rzeszowie powiedziano mi ze 2.0 też ma hydraulike.czegos tu nie kumam??????????????
Dealer w polsce mial ptroblem z moim VIN bo wersja usa.Czemu??????? W manualu mi tez pisze po amerykancku blee .PO 120 000KM ZAWORY JESLI SLYCHAC TO WYREGULOWAC!! u mnie nie slychac to nie reguluje heeh jak mi M6 szlag trafi to sobie kupie GOLFA ponoc bezawaryjne sa i dlugowieczne

Dopisano 16 lut 2013, 12:58:
BRENCIK no tu ci przyznam racje bo Tarnów to jeden wielki szrot.Powracalo to wszystko z USA czy Angli pozakladali pseudo biznesy i szukaja palacza na kajak.Typowe szroty tu jakies sa ale jeszcze nie mialem potrzeby ani okazji pozwiedzac.Powodzonka
Dopisano 16 lut 2013, 13:03:
Qrde koledzy juz nie wiem co z ta HYDRAULIKĄ ZAWORÓW.
?? Zglupialem kompletnie ehh.Jade szukac golfa najlepiej w TeDeiku bo wtedy poznam pełne grono mechaników to jak sie dowiem co z tymi zaworami w mazdzie to dam znaka.Zmykam założyc konto na GOLF CLUB heh




Dopisano 16 lut 2013, 12:58:
BRENCIK no tu ci przyznam racje bo Tarnów to jeden wielki szrot.Powracalo to wszystko z USA czy Angli pozakladali pseudo biznesy i szukaja palacza na kajak.Typowe szroty tu jakies sa ale jeszcze nie mialem potrzeby ani okazji pozwiedzac.Powodzonka

Dopisano 16 lut 2013, 13:03:
Qrde koledzy juz nie wiem co z ta HYDRAULIKĄ ZAWORÓW.

-
WisniaUs
Wisniaus napisał(a):i po podaniu VIN 2giej mazdy 2.0 wersja EURO u dealera mazdy w Rzeszowie powiedziano mi ze 2.0 też ma hydraulike.czegos tu nie kumam??????????????
tu na 1000% mogę ci powiedzieć ze nie ma, bo u siebie to na własne oczy widziałem.
Wisniaus napisał(a):PO 120 000KM ZAWORY JESLI SLYCHAC TO WYREGULOWAC!! u mnie nie slychac to nie reguluje heeh
cały problem jest w tym ze luzy przy jeździe na gazie się ZMNIEJSZAJĄ, kasują wiec na pewno zawory nie zaczną ci klepać żebyś je usłyszał, tylko po prostu przestana się domykać i się wypala, bez sprawdzenia luzów dowiesz się jak już będzie za późno
stag 4 +ja mam i jest ok
KOMPAKTOWY
Najmniejsza obudowa-największe możliwości w swojej klasie.
Zminiaturyzowany mikroprocesorowy sterownik sekwencyjnego wtrysku gazu STAG-4 Plus.
Zminiaturyzowany mikroprocesorowy sterownik
Zminiaturyzowany mikroprocesorowy sterownik sekwencyjnego wtrysku gazu STAG-4 Plus, powstał na bazie sprawdzonego i niezawodnego układu STAG-300 Plus. Zmodernizowany sterownik wyposażony jest w unowocześnione oprogramowanie z dodatkową mapą graficzną 3D, umożliwiającą precyzyjną regulację wtrysku gazu w zależności od prędkości obrotowej silnika.
Urządzenie posiada opcję dodatkowej ręcznej korekty parametrów pracy, w zależności od temperatury wtryskiwanego gazu oraz możliwość podgrzewania wtryskiwaczy gazowych. Rozszerzenie oprogramowania sterownika o dodatkowe funkcje precyzyjnego dawkowania wtrysku gazu sprawia, że samochody z instalacją opartą na sterowniku STAG-4 Plus, spełniają normy emisji spalin Euro 5.
Sterownik jest przeznaczony do wszystkich samochodów wyposażonych w silniki benzynowe o liczbie cylindrów od 1 do 4, w tym: system dolotowy bez przepustnicy Valvetronic (stosowany np. w BMW), turbo, sekwencyjny i półsekwencyjny wtrysk benzyny oraz full group. Wbudowany w sterowniku emulator wtryskiwaczy benzyny jest zakończony wtyczką typu Europa/Bosch. STAG-4 Plus współpracuje z programem AcGasSynchro.
Zaawansowana technologia wykonania wyrobu jest gwarancją niezawodności STAG-4 Plus.
Budowa
• Aluminiowa, całkowicie wodoszczelna obudowa.
• Wbudowany sekwencyjny emulator wtrysku benzyny.
Funkcje użytkowe
• Utrzymanie kluczowych parametrów pracy silnika: moc, moment obrotowy na poziomie identycznym jak przy zasilaniu benzyną.
• Automatyczne przejście na zasilanie gazowe.
• Niezauważalny moment przełączania na zasilanie gazowe.
• Automatyczne przełączanie na benzynę w przypadku braku gazu.
• Spełnione wymagania normy emisji spalin Euro 5.
• Precyzyjne dawkowanie gazu w zależności od prędkości obrotowej silnika.
• Umożliwienie pracy na gazie w całym zakresie obciążeń silnika.
• Przypomnienie o przeglądzie instalacji gazowej.
Nowe funkcje sterownika
• Korekcja ciśnienia reduktora przy cut-off.
• Podgrzewanie wtryskiwaczy przy temperaturze reduktora ≤ 10 °C.
• Kontrola podgrzewania wtryskiwaczy gazowych (zminimalizowane pojawianie się błędu ECU silnika –„check engine”).
• Możliwość pobierania sygnału obrotów z czujnika położenia wałka rozrządu.
• Rozszerzona lista wyboru wtryskiwaczy gazowych (HANA 2000) i czujników temperatury gazu (REG, RAIL, SL).
• Dodatkowy sygnał dźwiękowy, informujący o uruchomieniu silnika w trybie awaryjnym.
• Możliwość ustawienia maksymalnej liczby uruchomień w trybie awaryjnym.
Montaż i regulacja
• Intuicyjny sposób kalibracji sterownika.
• Dobór składu mieszanki na podstawie informacji o czasie wtrysku benzyny.
• Automatyczne korekcje temperatury i ciśnienia gazu.
• Możliwość użycia sterownika przy zasilaniu LPG lub CNG.
• Udoskonalona współpraca z systemami zasilania paliwem (sekwencja, full group i półsekwencja).
• Współpraca ze wszystkimi reduktorami i wtryskiwaczami gazu.
• Nowe algorytmy pracy na CNG.
• Złącza wtryskiwaczy gazowych kompatybilne z większością listew dostępnych na rynku.
Funkcje oprogramowania
• Mapa graficzna 3D – korekcja od obrotów silnika: wizualizacja graficzna i cyfrowa.
• Dokładny podgląd parametrów pracy na oscyloskopie.
• Ustawianie progów odcinania dotrysków.
• Możliwość podgrzewania wtryskiwaczy gazowych.
• Filtr sygnałów obrotów silnika.
• Typ silnika standard i turbo.
• Nowa opcja „Typ sterowania wtrysku” – pozwalająca na zastosowanie wtryskiwaczy typu np. Valtek 3 ohm w silnikach ze sterowaniem full group.
• Zubożanie Mazda.
• Możliwość ręcznej korekty parametrów pracy.
• Dodatkowa korekcja wtryskiwaczy gazowych.
KOMPAKTOWY
Najmniejsza obudowa-największe możliwości w swojej klasie.
Zminiaturyzowany mikroprocesorowy sterownik sekwencyjnego wtrysku gazu STAG-4 Plus.
Zminiaturyzowany mikroprocesorowy sterownik
Zminiaturyzowany mikroprocesorowy sterownik sekwencyjnego wtrysku gazu STAG-4 Plus, powstał na bazie sprawdzonego i niezawodnego układu STAG-300 Plus. Zmodernizowany sterownik wyposażony jest w unowocześnione oprogramowanie z dodatkową mapą graficzną 3D, umożliwiającą precyzyjną regulację wtrysku gazu w zależności od prędkości obrotowej silnika.
Urządzenie posiada opcję dodatkowej ręcznej korekty parametrów pracy, w zależności od temperatury wtryskiwanego gazu oraz możliwość podgrzewania wtryskiwaczy gazowych. Rozszerzenie oprogramowania sterownika o dodatkowe funkcje precyzyjnego dawkowania wtrysku gazu sprawia, że samochody z instalacją opartą na sterowniku STAG-4 Plus, spełniają normy emisji spalin Euro 5.
Sterownik jest przeznaczony do wszystkich samochodów wyposażonych w silniki benzynowe o liczbie cylindrów od 1 do 4, w tym: system dolotowy bez przepustnicy Valvetronic (stosowany np. w BMW), turbo, sekwencyjny i półsekwencyjny wtrysk benzyny oraz full group. Wbudowany w sterowniku emulator wtryskiwaczy benzyny jest zakończony wtyczką typu Europa/Bosch. STAG-4 Plus współpracuje z programem AcGasSynchro.
Zaawansowana technologia wykonania wyrobu jest gwarancją niezawodności STAG-4 Plus.
Budowa
• Aluminiowa, całkowicie wodoszczelna obudowa.
• Wbudowany sekwencyjny emulator wtrysku benzyny.
Funkcje użytkowe
• Utrzymanie kluczowych parametrów pracy silnika: moc, moment obrotowy na poziomie identycznym jak przy zasilaniu benzyną.
• Automatyczne przejście na zasilanie gazowe.
• Niezauważalny moment przełączania na zasilanie gazowe.
• Automatyczne przełączanie na benzynę w przypadku braku gazu.
• Spełnione wymagania normy emisji spalin Euro 5.
• Precyzyjne dawkowanie gazu w zależności od prędkości obrotowej silnika.
• Umożliwienie pracy na gazie w całym zakresie obciążeń silnika.
• Przypomnienie o przeglądzie instalacji gazowej.
Nowe funkcje sterownika
• Korekcja ciśnienia reduktora przy cut-off.
• Podgrzewanie wtryskiwaczy przy temperaturze reduktora ≤ 10 °C.
• Kontrola podgrzewania wtryskiwaczy gazowych (zminimalizowane pojawianie się błędu ECU silnika –„check engine”).
• Możliwość pobierania sygnału obrotów z czujnika położenia wałka rozrządu.
• Rozszerzona lista wyboru wtryskiwaczy gazowych (HANA 2000) i czujników temperatury gazu (REG, RAIL, SL).
• Dodatkowy sygnał dźwiękowy, informujący o uruchomieniu silnika w trybie awaryjnym.
• Możliwość ustawienia maksymalnej liczby uruchomień w trybie awaryjnym.
Montaż i regulacja
• Intuicyjny sposób kalibracji sterownika.
• Dobór składu mieszanki na podstawie informacji o czasie wtrysku benzyny.
• Automatyczne korekcje temperatury i ciśnienia gazu.
• Możliwość użycia sterownika przy zasilaniu LPG lub CNG.
• Udoskonalona współpraca z systemami zasilania paliwem (sekwencja, full group i półsekwencja).
• Współpraca ze wszystkimi reduktorami i wtryskiwaczami gazu.
• Nowe algorytmy pracy na CNG.
• Złącza wtryskiwaczy gazowych kompatybilne z większością listew dostępnych na rynku.
Funkcje oprogramowania
• Mapa graficzna 3D – korekcja od obrotów silnika: wizualizacja graficzna i cyfrowa.
• Dokładny podgląd parametrów pracy na oscyloskopie.
• Ustawianie progów odcinania dotrysków.
• Możliwość podgrzewania wtryskiwaczy gazowych.
• Filtr sygnałów obrotów silnika.
• Typ silnika standard i turbo.
• Nowa opcja „Typ sterowania wtrysku” – pozwalająca na zastosowanie wtryskiwaczy typu np. Valtek 3 ohm w silnikach ze sterowaniem full group.
• Zubożanie Mazda.
• Możliwość ręcznej korekty parametrów pracy.
• Dodatkowa korekcja wtryskiwaczy gazowych.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości