Mazda6 – Jaką instalację założyć?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Przemek323c » 29 sie 2012, 07:25

siemek55 napisał(a): Czytając opinie gazowników każdy zwraca uwagę na wtryskiwacze, powinny być na tyle szybkie aby nie dochodziło do zapętlania/nadążały za algorytmem silnika.


To akurat tyczy sie wolnych obrotow a nie zapetlenia. Przy zapetleniu brakuje wydajnosci a czasy sa dlugie.

horolezec napisał(a):Koledzy powyżej pomogli jak cholera, nie ma co. To, że STAG jest OK wszyscy chyba wiedzą, a mi chodziło jednak o ocenę alternatywy. Ktoś coś wie o tym LPG TECH?


Super podejscie do klienta. A sterowniki same w sobie moim zdaniem sa przemyslane lepiej i smigaja lepiej niz stag. Bardzo czesto autka po samej autokalibracji na techu jezdza lepiej niz po dokladnym strojeniu na stagu (takie same korekty krotkie i dlugie jak na benzynie).
Przemek323c
 

Postprzez gromul » 15 wrz 2012, 19:56

A więc tak szarpie i nic sie nie zmienia gazownik stwierdził że trochę za duża dawke gazu podaje i zmniejszył ale nadal twierdzi że wina jest silnika bo niby czuje ze szarpie lekko na benzynie- ja tego nie odczuwam ,wkurzony pojechałem na serwis mazdy by sprawdzili elektrykę i ogólnie wszystko wynik był prawidłowy pojechałem do gazownika on nadal przy swoim. Ręce mi już opadają on twierdzi że jak lekko szarpie na benzynie to na gazie czuć dwukrotnie. Zaprowadził mnie do swojego kumpla speca od japońców który powtarza co on i twierdzi że w serwisie są kowale a on jest muzykiem i słyszy że silnik chodzi na 3,5 cylindra nie wiem co robić mam pomału dość jestem z lubuskiego kto pomoże!!!!!!??????
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2012, 13:03
Posty: 6
Auto: Premancy 2,0 16v 131km ,2003r

Postprzez siemek55 » 16 wrz 2012, 18:49

a skąd dokładnie?. Daj adres to postaramy się pomóc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez gromul » 17 wrz 2012, 02:56

Dokładnie Sulęcin Lubuskie
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2012, 13:03
Posty: 6
Auto: Premancy 2,0 16v 131km ,2003r

Postprzez TOMBLA » 17 wrz 2012, 08:39

3 rzeczy do sprawdzenia
Świece – najlepiej NGK V-line 33 – przerwa na 0,7 mm
Przewody – do sprawdzenia ew. wymiana tylko ORY.
Cewki, fajki.

Komputer nie pokazuje nie wyłapał żadnych błędów ?
Pozdrawiam
Premacy.... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Postprzez gromul » 17 wrz 2012, 09:02

Witam komputer w serwisie w Gorzowie nic nie wykazał wszystkie wskaźniki CMDTCs prawidłowe ABS/TCS prawidłowy, PCM prawidłowy wydrukował mi nawet z kompa sprawdzane było oczywiście na benzynie świece nowe , z przewodów nic nie iskrzy sprawdzałem. Nie chce wymieniać wszystkiego na pałę i w kolejne koszty się wpierniczać! Mam obawy że gazownik coś popierniczył kilkakrotnie ustawiał dawkę i wciąż szarpie i wykazuje zbyt bogatą dawkę a jeździłem z nim przeszło godzinę z lakiem na kolanach i dupa! Nie wiem co robić już
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2012, 13:03
Posty: 6
Auto: Premancy 2,0 16v 131km ,2003r

Postprzez TOMBLA » 17 wrz 2012, 09:15

zmieńsie przerwę na świecach na 0.7
zapytaj gazownika czy wie co to tzw. zubożenie mazda" – nazwa ze sterownika STAG.
Twój silnik w pewnym zakresie obrotów dostaje zamiast jednej dłoższej dawki paliwa 2 krótsze.

Zakres obrotów 2200-3500. i tu zapewne Ci szarpie.
Może masz za wolne wtryskiwacze gazowe.
polecane Hana 2000. Reg Fast też moga być. (instalowane pojedyńczo nie na listwie)
Najprwdopodobniej gazownik troszke sobie nie radzi i tyle.

może trzeba bedzie zmienić sterownik na np. tech, stag.....

Użyj opcji szukaj. było to opisywane kilkanaście razy....

Pozdrawiam
Premacy.... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Postprzez gromul » 17 wrz 2012, 10:07

Dosłownie mam szarpanie na około 2,5tyś obrotów jedno szarpnięcie a drugie tak gdzieś na 3,5tyś. odstęp na świecy zmieniony a z gazownikiem nie idzie przerobić tematu myślę o zmianie gazownika ale nie wiem gdzie w lubuskim znajdę takowego na forach szukałem i lipa a najgorsze że jak inny będzie grzebał to jeszcze mi gwarancje unieważni i nadal w kropce!
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2012, 13:03
Posty: 6
Auto: Premancy 2,0 16v 131km ,2003r

Postprzez enkai » 17 wrz 2012, 10:13

TOMBLA napisał(a):Twój silnik w pewnym zakresie obrotów dostaje zamiast jednej dłoższej dawki paliwa 2 krótsze.

To nie jest prawda. Czasy na części cylindrów są skracane w zakresie niskich obciążeń i obrotów średnich. W jednym cyklu jeden cylinder może mieć czas krótszy od pozostałych a w kolejnym ten jeden może mieć dłuższy niż pozostałe.

gromul napisał(a):Sulęcin Lubuskie

Tam niestety nikogo znanego. W Poznaniu Pitec.

Jeśli zainstalowałeś nie dawniej niż przed sześcioma miesiącami, pojedź i każ to doprowadzić do stanu używalności lub niech sobie zabiorą. Jeśli wadliwe działanie zostanie ujawinione do 6 miesięcy to Kodeks Cywilny uznaje, że wada była w rzeczy w chwili zakupu. Rozmowę nagrywaj. Poinformuj, że jeśli nie zechcą sobie zabrać wadliwej instalacji, pojedziesz do Pitec w Poznaniu a fakturę za doprowadzenie instalacji do prawidłowego działania przedstawisz im do zapłaty. Dodaj także, iż przypadek opiszesz na klubowym i branżowym forum.

Jaki konkretnie reduktor masz, bo Tomasetto to Alaska ale i Arctic?
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez TOMBLA » 17 wrz 2012, 10:18

tzn że jest przedmiot niezgodny z umową.... podstawa do reklamacji i
Rzecznik konsumenta sie kłania powiatowy
niech zabiera graty i oddaje kasę.... albo zmieni na to co zaproponujesz...

powiem Ci tyle że miałem podobnie... tyle że ja pojechałem i bez dyskusji wywaliłem Staga...
i mam gdzieś gwarancje itp.... bo powiedzą Ci że brudny gaz bla bla.... i tak zapłacisz
trzym sie....

pisałem widze w tym samym momencie... :) co kol. @Enkai
Premacy.... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Postprzez siemek55 » 17 wrz 2012, 10:31

no niestety, trafiłeś na druciarza. Na PW masz adres gościa w ZG. Najpierw zadzwoń i się umów. Ale nade wszystko zrób tak jak radzi Enkai. Nagrać rozmowę i niech zwraca ci kasę jak nie ogarnia tematu. W mojej M6 na stagu auto śmiga. Wymiana sterownika wydaje się być ostatecznością, ale jak udowodnił już kolega Enkai coś z tym algorytmem AC chyba nie wypaliło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez gromul » 17 wrz 2012, 10:40

Dzięki Panowie za rady i tak chyba zrobię z tym gazem bo aż serce boli że moja Madzia tak kuleje przez ten gaz! Pozdrawiam Wszystkich

Dopisano 17 wrz 2012, 10:53:

A propo części gazu to reduktor Tomasetto i tylko tyle mam na homologacji wszystko tomasetto oprucz elektronicznej jednostki sterującej bo solaris jak to ma się do mazd ktoś wie
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2012, 13:03
Posty: 6
Auto: Premancy 2,0 16v 131km ,2003r

Postprzez enkai » 17 wrz 2012, 12:04

Solaris raczej nieznany, ale od czego jest net?
Car-gas, to producent. W instrukcji (http://www.car-gaz.pl/uploads/media/Ins ... is_VN8.pdf) jest fotka z wtyczką wyglądającą co najmniej podobnie do STAG/LPGTech. Może więc nie będzie trzeba tego całkowicie pruć. Ale wykonawca sam zdecyduje.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez piotr_szp » 23 wrz 2012, 00:12

W poniedziałek zakładam zenita pro obd, zobaczę jak to się będzie sprawować.
BF3
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:57
Posty: 934 (32/9)
Skąd: Białe Błota
Auto: Mazda 6 '07r, 2.3l

Postprzez astro » 24 wrz 2012, 19:49

Przede wszystkim cześć wszystkim, bo dopiero kupiłem moją "6" i zalogowałem się na Forum:)
Mam jednak taką zagwozdkę; otóż chcę ją zagazować i dziś dzwoniłem do gazownika w Gdańsku na Jaśkowej Dolinie (najwięcej pozytywnych opinii na trojmiasto.pl), żeby wypytać co i jak. Generalnie nastawiony byłem na to co wszyscy tu polecacie, a mianowicie STAGa, a konkretnie; sterownik: STAG 300 Premium, wtryskiwacze: HANA 2000 TYP A (zielone), zawór gazowy: Valtek, reduktor: ACR01, wielozawór: Tomasetto, zawór tankowania: Tomasetto, Węże gazowe i wodne: Parker, rurki fazy ciekłej: Faro, zbiornik "w koło", wlew: pod klapką paliwa. Natomiast gazownik polecał mi instalację BRC, z tym że mówił, że założy cokolwiek sobie zażyczę. Swoją opinię o instalacji BRC podpierał tym, że podobno ta rzadziej się psuje i ma lepszy i sprawniejszy serwis gwarancyjny oraz assistance, ale przede wszystkim, że ma opcję dotrysku paliwa (nie chodzi tu podobno o osławioną lubryfikację), żeby chłodzić cylindry. I tu moje pytanie: co założyć? Wiem że wszyscy (a przynajmniej bardzo duża większość) polecacie STAGa, ale czy są rzeczywiście jakieś zasadnicze różnice? Osobiście skłaniam się ku STAGowi, bo więcej ludzi go ma, ale jakoś na 100% nie jestem przekonany i dlatego prosiłbym o bardziej konkretną odpowiedź, a nie taką w stylu "kup STAGa, bo jest lepszy". Przeczytałem cały wątek i w sumie brakuje trochę konkretów, więc jakby ktoś miał coś ciekawego do napisania to z góry dzięki. Aha cena STAGa 2800, a BRC 3100.
pozdrawiam
Tomek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2012, 14:37
Posty: 15
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda CX5, 2.0 (E95), 2013
Wcześniej: Mazda6, 1.8 (E95/LPG), 2003

Postprzez rumunn95 » 24 wrz 2012, 20:05

ze niby stag nie ma dotrysku? zmien gazownika!
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez klajgus » 24 wrz 2012, 20:50

ja mam do 1,5 roku BRC i tez tylko dla tego, ze najlepszy instalator w okolicy mi ją polecił, trochę się martwiłem bo niby B(brak) R(regulacji) C(całkowity) ale kurde- wszytko gra ,jak do teraz nie potrzebowałem tej regulacji, z tego co czytam na forum mam podobne spalanie, nigdy nie zapalił mi się czek, serwis odwiedziłem tylko raz na planowany przegląd i wymianę filterkow, a wiec chyba nie masz co się tak na tego staga upierać , zresztą wszędzie doradzają ze podstawa to dobry montażysta, a graty to drugorzędna sprawa.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez marcin35 » 24 wrz 2012, 21:00

Witam
Testowałem na swojej Maździe, Staga premium, Lpgtecha i KME Nevo.
Powiem Wam, że sterownik jaki założycie ma najmniejsze znaczenie, każdy z nich do naszych aut jest dobry.
Najważniejszy jest poprawny montaż, jak coś będzie spaprane to i wiadomo kto nie pomoże.
marcin35
 

Postprzez astro » 24 wrz 2012, 21:55

rumunn95 napisał(a):zmien gazownika!

To mi pomogłeś <glupek2>

klajgus napisał(a):a wiec chyba nie masz co się tak na tego staga upierać , zresztą wszędzie doradzają ze podstawa to dobry montażysta, a graty to drugorzędna sprawa.

No więc idąc tym tokiem rozumowania to chyba i tak lepiej wziąć STAGa choćby dlatego że jest tańszy(?)

Kurde do jutra mniej więcej do południa muszę zdecydować, a na razie mam mętlik w głowie :|
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2012, 14:37
Posty: 15
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda CX5, 2.0 (E95), 2013
Wcześniej: Mazda6, 1.8 (E95/LPG), 2003

Postprzez TOMBLA » 25 wrz 2012, 08:15

weź Techa....
a reduktor tłokowy NIKO.... (zero spadków cisnienia)
najważniejsze jak pisali przedmówcy poprawny montaż
i koniecznie zdjęcie kolektora przed nawierceniem <czytaj>
Premacy.... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy LPG