Mazda6 1,8 16V z gazem – opinie.
Witam Forumowiczów
W zwiazku z mozliwościa zakupu mazdy 6 kombi rocznik 2005 z instalacja gazową, mam pytanie czy ktos z was użytkuje lub użytkował tego typu auto. Jakie sa wasze uwagi? Czy taki zakup jest sensowny? Wiadomo oszczędnośc na stacji ,ale czy koniecznośc czestszych przegladów i wymian ( świece itp) nie przemawia przeciwko takiej opcji?? Będe wdzięczny na rzeczowe uwagi. Pozdrawiam
W zwiazku z mozliwościa zakupu mazdy 6 kombi rocznik 2005 z instalacja gazową, mam pytanie czy ktos z was użytkuje lub użytkował tego typu auto. Jakie sa wasze uwagi? Czy taki zakup jest sensowny? Wiadomo oszczędnośc na stacji ,ale czy koniecznośc czestszych przegladów i wymian ( świece itp) nie przemawia przeciwko takiej opcji?? Będe wdzięczny na rzeczowe uwagi. Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 2 sty 2015, 10:15 przez loskurczakos, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
Powód: Poprawa tematu
-
loskurczakos
a ile lat ma ten gaz i jaki jest założony, jakie podzespoły itd...
użytkowanie auta na dobrej sekwencji naprawdę nie będzie problemowe, świece wymiana co 30tys km filtry gazowe co 10tys. ważne żeby były dobre podzespoły
użytkowanie auta na dobrej sekwencji naprawdę nie będzie problemowe, świece wymiana co 30tys km filtry gazowe co 10tys. ważne żeby były dobre podzespoły
Niestety mazda zostałą sprzedana zanim cos zadziałałem:( Poszła w ciagu 1 dnia! Mazdy w benzynie albo gazie schodzą na pniu.....mnie siue wydaje,ze ludzie ich nawet nie sprawdzaj zbyt szczegółowo tylko kupuja:) pozdrawiam i dziekuje!
-
loskurczakos
Witam. Ja "6" szukałem dłuższy czas, udało mi się trafić dobry egzemplarz u tego człowieka
http://gubalski.otomoto.pl/ (dosyć często ma nowe samochody). Przy zakupie standardowa procedura: VIN (w serwisie), przegląd tech., reset kompa, jazda próbna, trochę targowania i zjazd do domu (~300km) na kołach. Musiałem działać szybko bo 2 sztuki w dobrym stanie uciekły mi tak samo jak Tobie.
Samochodem jeżdżę już ponad rok i zero dokładania się do niego (oprócz oleju i klocków ham.).
Do kombi lepiej poszukaj sobie jakiejś z silnikiem min. 2.0 bo wg. mnie 1.8 będzie trochę za słaby.
Sorki za OT.
Co do instalacji gazowej, to jeżdżę już od ponad roku i nic się nie dzieje. Grunt to dobrze założyć i dostroić instalacje.
Co do kosztów eksploatacji:
– filtr gazu f.lotnej – 15-30zł – wymiana co 10tyś.km
– filtr gazu f.ciekłej (czy jak to się nazywa, ten na parowniku) – ok.10zł – wymiana co 10tyś.km
– przegląd – 160zł (raz na rok)
Świece wymieniasz trochę częściej niż przy jeździe tylko na benzynie ale aż tak bardzo po kieszeni to się nie odbija.

Samochodem jeżdżę już ponad rok i zero dokładania się do niego (oprócz oleju i klocków ham.).
Do kombi lepiej poszukaj sobie jakiejś z silnikiem min. 2.0 bo wg. mnie 1.8 będzie trochę za słaby.
Sorki za OT.
Co do instalacji gazowej, to jeżdżę już od ponad roku i nic się nie dzieje. Grunt to dobrze założyć i dostroić instalacje.
Co do kosztów eksploatacji:
– filtr gazu f.lotnej – 15-30zł – wymiana co 10tyś.km
– filtr gazu f.ciekłej (czy jak to się nazywa, ten na parowniku) – ok.10zł – wymiana co 10tyś.km
– przegląd – 160zł (raz na rok)
Świece wymieniasz trochę częściej niż przy jeździe tylko na benzynie ale aż tak bardzo po kieszeni to się nie odbija.
- Od: 20 kwi 2007, 20:02
- Posty: 29
- Skąd: Lubartów
- Auto: M6 GG 1.8 PbLPG, Volvo S80 2.5T PB LPG
Hey a czy w mazdzie 6 trzeba regulować zawory czy jest hydraulika??
- Od: 29 mar 2011, 21:02
- Posty: 109
- Skąd: Kobyłka/Warszawa
- Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!
Z tego co kojarzę to hydraulika
Jeszcze do swojej Mazdy 6 tam nie zagladałem.
Ja mam sprowadzoną z Niemiec już zainstalowany lpg Prins sekwencja.
Jest moje drugie auto na lpg i powiem szczerze ze jestem miło rozczarowany. Lata tak samo jak na pb
Tylko portfel tak nie furkocze
Jak kupiłem to robiłem generalny przegląd i ja mam świece takie z dziwną elektrodą specjalne do LPG -platynowe bodajże NGK.
częściej trzeba wymieniać kable WN
I to tyle
Jeszcze do swojej Mazdy 6 tam nie zagladałem.
Ja mam sprowadzoną z Niemiec już zainstalowany lpg Prins sekwencja.
Jest moje drugie auto na lpg i powiem szczerze ze jestem miło rozczarowany. Lata tak samo jak na pb
Tylko portfel tak nie furkocze
Jak kupiłem to robiłem generalny przegląd i ja mam świece takie z dziwną elektrodą specjalne do LPG -platynowe bodajże NGK.
częściej trzeba wymieniać kable WN
I to tyle
Najtańsze OC sprawdź! -symulacja na mail
również inne ubezpieczenia, mieszkania na życie pod kredyt itd.
Kredyty Hipoteczne!
również inne ubezpieczenia, mieszkania na życie pod kredyt itd.
Kredyty Hipoteczne!
- Od: 22 sie 2007, 15:32
- Posty: 40
- Skąd: Szczecin
- Auto: mazda v6 mx3
trebuh_b napisał(a):Hey a czy w mazdzie 6 trzeba regulować zawory czy jest hydraulika??
niestety trzeba regulować (nie ma "hydrauliki"), a tu masz wątek http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=87512&start=60
mysza_81 napisał(a):Witam. Ja "6" szukałem dłuższy czas, udało mi się trafić dobry egzemplarz u tego człowiekahttp://gubalski.otomoto.pl/ (dosyć często ma nowe samochody).
niestety nie podzielam twojej opinii ok roku temu szukałem dla siebie m6 byłem tam i....
Stan techniczny nie miał nic wspólnego z przebiegiem niby 139tys a auto prowadziło się fatalnie ściągało brzęczało wg mnie miało grubo ponad 200tys tarcze z rantem gdzie ja przy 180tys miałem mniejsze .Duzo aut na placu jest w czym wybierać
- Od: 29 mar 2011, 21:02
- Posty: 109
- Skąd: Kobyłka/Warszawa
- Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!
Ja kierowałem się także AutoSwiatem z tym ze artykułem z początku roku (muszę odszukać kt to dokładnie numer i wpisze) gdzie polecali Mazdę (co prawda z silnikiem 2 litry) zachwalając ze mimo iż nie jest to łatwe auto do gazu to jak najbardziej ładnie śmiga. W wolnej chwili zamierzam im tez nasmarować email zęby się zdecydowali co piszą a nie w jednym numerze ze się da i gites a w drugim ze będą problemy.
Ja przejechałem dopiero 1000km na gazie wiec nie mogę nic powiedzieć, zaryzykowałem zobaczymy czy nie wtopie. Zamierzam przestrzegać przeglądów gazu, zalecanych wymian (świece co 60 zamiast 100 tys) olej normalnie, nie żyłować auta tzn tak do 4000 obrotów. Zobaczymy na forum są goście co śmigają już ponad 100 tys km i nie robili nawet kontroli luzów.
Ja przejechałem dopiero 1000km na gazie wiec nie mogę nic powiedzieć, zaryzykowałem zobaczymy czy nie wtopie. Zamierzam przestrzegać przeglądów gazu, zalecanych wymian (świece co 60 zamiast 100 tys) olej normalnie, nie żyłować auta tzn tak do 4000 obrotów. Zobaczymy na forum są goście co śmigają już ponad 100 tys km i nie robili nawet kontroli luzów.
- Od: 17 cze 2012, 20:48
- Posty: 25
- Auto: Mazda 6 1.8 120KM L8-DE 2006 Stag4plus, Hana 2000, AC01
AktorMG napisał(a): nie żyłować auta tzn tak do 4000 obrotów.
ale ten silnik dopiero powyżej 4000 rpm łapie drugi oddech. Kręć tak jak należy do 5500


Zawsze sie obawialem gazu wiec moze dlatego takie dziwne pomysly sie mnie imaja jak splunac 2x przez lewe ramie

- Od: 17 cze 2012, 20:48
- Posty: 25
- Auto: Mazda 6 1.8 120KM L8-DE 2006 Stag4plus, Hana 2000, AC01
Tam jest bodajże podany silnik 1.8 po 2008r ale również wszystkie Mazdy po 2002.
Czy włożyć miedzy bajki .......sam nie wiem generalnie pewnie jest to silnik bardziej wymagający niż np 1.6l 102KM z VW/Skoda/Seat
Artykuł mozna
w numerze 9/2012
Wazne zeby nie byla zbyt uboga mieszanka a gaz zalozony byl przez dobra firme ale jak bedzie przekonam sie za pare miesiecy...mam nadzieje lat
A co do AS, koledzy widać maja krotka pamieć do tego co pisali na lamach swojego pisma wiec można tez wątpić w fachowość wpisów
Czy włożyć miedzy bajki .......sam nie wiem generalnie pewnie jest to silnik bardziej wymagający niż np 1.6l 102KM z VW/Skoda/Seat
Artykuł mozna

Wazne zeby nie byla zbyt uboga mieszanka a gaz zalozony byl przez dobra firme ale jak bedzie przekonam sie za pare miesiecy...mam nadzieje lat

A co do AS, koledzy widać maja krotka pamieć do tego co pisali na lamach swojego pisma wiec można tez wątpić w fachowość wpisów

- Od: 17 cze 2012, 20:48
- Posty: 25
- Auto: Mazda 6 1.8 120KM L8-DE 2006 Stag4plus, Hana 2000, AC01
bo to w większości przedruki "Auto Bild'a"
Dobrze jest odróżniać interpretacje od czystej informacji. Niestety w większości kolorowych pism w Polsce jest tylko bezmyślny przedruk pozbawiony jakiejkolwiek logiki. Proponował bym opierać się na opiniach ludzi którzy montują instalacje (tych uczciwych oczywiście).
Nie jestem fachowcem, ale w M6 silnik 1.8 i silnik 2.0 są to różne silniki. I nie chodzi mi tylko o pojemność.
"Nie czas żałować róż, gdy płoną lasy..."
Panowie ja posiadam M6 1.8 (120KM) z instalacją gazową STAG 4 na wtryskach Hana2000 i nie powiem złego słowa. Spalanie w trasie 8-9 l/100km, w mieście jeszcze nigdy mi nie przekroczyło 13l a ostatnio w te upały sporo jeździłem na klimie. Generalnie nie narzekam. Instalacja była zakładana w Mławie u polecanego gazownika:) Na gazie przejechałem już jakieś 20kkm i nic się nie dzieje:)
- Od: 3 gru 2010, 13:09
- Posty: 11
- Skąd: Wwa
- Auto: Mazda6 '03 1.8
g00ral te spalanie w trasie to przy jakiej jezdzie? Jaka masz pojemnosc baku? tj ile wchodzi gazu?
U mnie spalanie w trasie przy jezdzie 100-120km/h oscyluje w granicach 9-10l, czy to raczej normalne spalanie? Bo mnie to raczej troche martwi, ze jest troszeczke przy duze.
U mnie spalanie w trasie przy jezdzie 100-120km/h oscyluje w granicach 9-10l, czy to raczej normalne spalanie? Bo mnie to raczej troche martwi, ze jest troszeczke przy duze.
- Od: 21 lip 2012, 21:23
- Posty: 116
- Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG
w prawdzie nie ten silnik i auto, tylko 626 gf 1999 r, silnik 2.0 fs 115 KM, ale u mnie podczas ostatniej jazdy nad morze średnie spalanie wyszło 7,34 l/100 km lpg. Jazda dość spokojna, ok 100-110, w porywach 120. Dodam, że jazda odbywała się w nocy i rano, a więc ruch bardzo niewielki, około połowa trasy to drogi wojewódzkie. Kiedy się dało hamowałem silnikiem, ogólnie stosowałem się do zasad ekojazdy, nie kręciłem silnika pod czerwone pole, ale też nie jechałem jak emeryt. Więc 10 l w trasie to trochę dużo wg mnie, mi tyle pali średnio w proporcji ok 50/50 trasa-miasto.
No mi tez sie wydaje, ze lekko przy duzo, ale niech sie wypowie ktos z silnikiem 1.8 120KM
Dodam, ze juz 3 razy zmiejszal mi gazownik na komputerze mieszkanke i juz sie za glowe lapie, ze auto dobrze jezdzi i check'a nie wywala. Gazownik raczej konkretny, 3cie auto mi juz zrobil, pozostale smigaly bez zarzutow.
Dodam, ze juz 3 razy zmiejszal mi gazownik na komputerze mieszkanke i juz sie za glowe lapie, ze auto dobrze jezdzi i check'a nie wywala. Gazownik raczej konkretny, 3cie auto mi juz zrobil, pozostale smigaly bez zarzutow.
- Od: 21 lip 2012, 21:23
- Posty: 116
- Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości