Mazda6 – Jaką instalację założyć?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez maarec » 15 kwi 2012, 12:17

no widzisz – a ja tankuję tylko na BP – bo na innych stacjach było jeszcze gorzej – smród gazu w aucie -zaciągało spaliny.. – które były z dużą ilością nieprzepalonego paliwa.

tankując na bp – nie mam problemów – no może po za spalaniem ok 13 l w mieście :(

aha – moja mazda jeździ na gazie od 84 tyś km – ma lubryfikację i instalkę brc – oraz remont głowicy i pierścieni – po 79 tyś na gazie. Nie wiem, czy mi wtrysk nie leje za bardzo – i nie wywali znowu głowicy :(

spalanie mam bogate, muszę jechać do gazownika na przegląd
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Postprzez siemek55 » 15 kwi 2012, 22:25

@maarec, przy jakim przebiegu założyłeś LPG? Był wątek o głowicy w M6 (http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=122905&hilit=ci%C4%99%C5%BCko+odpala&start=20), zresztą opisałeś tam swój przypadek. Myślę, że M6 nie są najszczęśliwsze jeśli chodzi o LPG, lecz przy odrobinie staranności o regulację silnik daje radę (opinia Bannaniego i serwisu STAGA). Mamy tu też wątek o przebiegach: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=107&t=121263&hilit=jakie+przebiegi. Bogatsi o wiedzę zdobytą przez forumowiczów możemy uniknąć błędów popełnianych przez innych użytkowników M6. Pamiętajmy tylko o jednym: regulacja, regulacja, regulacja...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez xXBartoszXx » 9 cze 2012, 08:58

Witam,
Właśnie kupiłem Madzie i chciałbym ją zagazować, przeczytałem już wszystko co było do przeczytania ale ciągle mam wielki problem zdecydować się na konkretną instalację. Mam dwie propozycje z dwóch różnych i z tego co mi wiadomo bardzo dobrych firm na Śląsku:
1.
Stag 4 Plus
– Reduktor Magic III
– Wtryskiwacze Hana 2000
– Zbiornik toroidalny Bormech
– Wielozawór i zawór tankowania Tomasetto,
– Węże gazowe i wodne Parker, rurki fazy ciekłej Faro
– Opaski Norma, śruby ocynk klasa 8.8

Cena: 2900 PLN, gwarancja 3 lata bez limitu kilometrów, lub 100.000 km bez limitu czasu.

2.
TARTARINI AUTO EVO 01
– reduktor RP 05/S to dwustopniowy reduktor do 325 KM
– wtryskiwacze EVO 08 – listwa o bardzo szybkim czasie otwarcia, a równocześnie bardzo stabilna ponieważ nie korzysta jak konkurencja z obniżonej rezystancji dla przyspieszenia otwarcia. Rozwiązanie bardzo żywotne
– dla ochrony głowicy wskazany jest okresowy dotrysk benzyny na wyższych obrotach,
– współpracuje z OBD samochodu,
– w tych sterownikach przygotowana jest specjalna opcja konfiguracyjna przeznaczona dla samochodów MAZDA

Cena 3400 PLN, gwarancja 2 lata bez limitu km

Trzeci gościu proponował mi zestaw Lovato ale wydaje mi się że dwie powyższe opcje są najlepsze...

Który zestaw i dlaczego polecalibyście?

Z góry ślicznie dziękuję za pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2012, 10:17
Posty: 41
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 6 2.0 141KM Exclusive Hatchback 2003

Postprzez gazparts » 9 cze 2012, 15:52

xXBartoszXx napisał(a):Stag 4 Plus
– Reduktor Magic III
– Wtryskiwacze Hana 2000
– Zbiornik toroidalny Bormech
– Wielozawór i zawór tankowania Tomasetto,
– Węże gazowe i wodne Parker, rurki fazy ciekłej Faro
– Opaski Norma, śruby ocynk klasa 8.8

reduktor sobie odpuść puszczają niestety bąki
lepszy duuuużo lepszy acr01
co do elektroniki 300 premium na funkcję kontroli z obd
a sterowniki stag 4+jak i seria 300 posiada w funkcjach opcję "zubożenie mazda " dedykowaną do mazd
co w przypadku mazdy 6 jest opcją nie używaną
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez fexxer » 14 cze 2012, 10:47

Witam.

Jutro jadę zakładać instalację, komponenty jakie wybrałem (dzięki forum mazdaspeed.pl <spoko> ):
Stag 300+
reduktor Zavoli
wtryski Hana 2000

Zakładam w Koninie u Lewandowskiego. Mam nadzieję, że będzie si.

Umówiłem się z mechanikiem, że będę mógł być obecny podczas zakładania instalacji, czy możecie powiedzieć mi na co zwracać uwagę podczas instalacji? Jakieś porady? :)
Ostatnio edytowano 5 paź 2014, 00:44 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Porządki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2012, 22:31
Posty: 89
Auto: Mazda 6 Hatchback, 2.0 16V 141KM LF – 2003r + LPG

Postprzez brencik » 15 cze 2012, 13:57

Spawadz czy załozył lubryfikacje, to niezbędne w tym silniku.
Czemu nie chcesz BRC tlyko oklepanego STAG-a?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez brencik » 15 cze 2012, 14:02

Tartarini osbie odpuśc, mało znane, brak czesci na miejscu, droga instalacja itp.
Oczywiscie nie zapomnij o lubryfikacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez Dominator » 15 cze 2012, 14:06

Stag, to bardzo dobra firma. A żadna lubryfikacja nie jest potrzebna. To tylko wydatek zbędny. Chyba ze gazownik kiepski to bedzie wciskał lubryfikacje ze jest niezbędna.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez brencik » 15 cze 2012, 14:09

Moze i dobra ale nie tak pewna jak BRC. Gwarancje, dostpenosc czesci, serwis itp.
A lubryfikacja to nie jest wymysł gazowników tylko efekt testów silników przeprowadzonych przez producentów instalacji LPG.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez Dominator » 15 cze 2012, 14:22

Brencik, chyba nie do konca wiesz co piszesz. Skontaktuj sie z bananminem to Ci wytłumaczy jak to wyglada od kuchni.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez fexxer » 15 cze 2012, 22:18

Trochę za późno temat napisałem, gdyż już latam na LPG :) Wszystko trwało jakieś 7 godzin, łącznie z regulacją. Okazało się, że sam nie mogłem być obecny, gdyż musiałem zostać w pracy, ale tata zgodził się na pomoc, z racji tego, że on już 120tys km na gazie przemknął i co nieco się zna, miał pieczę nad montażem :) Oczywiście wszystko odbyło się w konsultacji ze mną, miałem pewne wymagania i zostały one spełnione:
– Stag 300+
– wtryski Hana 2000
– reduktor Zavoli
– wielozawór Tomasetto

– butla 65l
– korek pod wlewem paliwa

Przejechane 100km i różnicy większej nie widzę, ale jeszcze jutro zrobię małą trasę, żeby go sprawdzić :) Na razie jestem zadowolony, a płacenie koło 140zł za LPG "do pełna proszę" jest lepszym wyjściem niż 360zł za PB :)

P.S. Każdy może mieć swoje zdanie, wybrałem STAG'a bo wielu dobrych gazowników go poleca, łącznie z bananminem :) szczerze mówiąc, na hasło LPG do Mazdy nie słyszałem odpowiedzi – BRC :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2012, 22:31
Posty: 89
Auto: Mazda 6 Hatchback, 2.0 16V 141KM LF – 2003r + LPG

Postprzez fexxer » 16 cze 2012, 06:26

Bencik to chyba każdemu lubryfikacje poleca :) to jego motto? Tartarini mało znane? Chyba Ty masz za mało wiadomości.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2012, 22:31
Posty: 89
Auto: Mazda 6 Hatchback, 2.0 16V 141KM LF – 2003r + LPG

Postprzez Bantu » 16 cze 2012, 11:10

Ja mam Stag4, Reduktor AC R-01, Wtryski Hana Zielone, Zbiornik 55l, wlew w klapie. Wszysto śmiga perfect! Zrobiłem na tym jakieś 4500km. Spalanie 9.5 l/100km. No problem. Instalacja została założona w Busku – Autogaz Busko. Madzia jest ze mną w Szkocji. Zdecydowanie zauważalna różnica w jakości gazu PL – UK! Jestem :D bo tankuję za 73 pensy. :D :D :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lut 2012, 19:17
Posty: 6
Skąd: UK - Szkocja - Edinburgh
Auto: Mazda 6 2.0 TS 2003

Postprzez Bantu » 16 cze 2012, 11:18

Stag 4, reduktor AC R-01, wtryski Hana, wielozawór Tomasetti, zbiornik 55 l w miejsce koła zapasowego, wlew w klapie paliwa, cena 2800 zł. Ś m i g a!!! <spoko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lut 2012, 19:17
Posty: 6
Skąd: UK - Szkocja - Edinburgh
Auto: Mazda 6 2.0 TS 2003

Postprzez olo363 » 17 cze 2012, 18:05

.
Czyżby już zapomniano o temacie ? Prosze o odpowiedz, też jestem zainteresowany rzeczowym pytaniem..
pozdrawiam
olo363
 

PostTen post został usunięty przez lukas 19 cze 2012, 21:59.

Postprzez lukas » 19 cze 2012, 21:59

Podłączam się pod temat bo mam taki sam silnik w swojej maździe, a bez sensu chyba zakładać kolejny temat... Dostałem dwie propozycję:
1) Instalacja Landirenzo Omegas z reduktorem dwustopniowym IG1
2) Instalacja Stag 300 isa2 z reduktorem KME lub AC i z wtryskiwaczami Hana

Różnica w cenie to prawie 1000zł oczywiście droższa ta pierwsza wersja. Czy warto dołożyć? Czy macie jakieś sugestię czy przemyślenia ? Ew. polecany gazownik w Mazowieckim ? To są propozycję od Migaz-s Samochód ma już 180 000 km na liczniku...
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2012, 00:00
Posty: 8

Postprzez fexxer » 19 cze 2012, 23:13

Według mnie nie ma sensu dokładać takiej kasy, gdyż praktycznie nie przełoży się to na osiągi, spalanie, awaryjność czy cokolwiek :) Stag 300 i porządny reduktor oraz wtryski załatwiają sprawę, do tego dobrze wyregulowana instalacja to podstawa. Według mnie lepiej jest wybrać sobie odpowiedni zestaw samemu (poczytać, zebrać informację, ewentualnie zapytać kogoś porządnego), bo często klientom wciskane są własnie drogie instalacje, na których nie zauważysz różnicy między popularnym STAG'iem, a wiadomo warsztat musi zarobić. Ja póki co jestem bardzo zadowolony :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2012, 22:31
Posty: 89
Auto: Mazda 6 Hatchback, 2.0 16V 141KM LF – 2003r + LPG

Postprzez brencik » 29 cze 2012, 23:00

Za 2900zł to masz full wypas BRC z lubryfikacja i super gwarancja w całej Polsce i nie tlyko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez fexxer » 30 cze 2012, 17:26

brencik napisał(a):Za 2900zł to masz full wypas BRC z lubryfikacja i super gwarancja w całej Polsce i nie tlyko.

A frytki do tego? Sprzedajesz/zakładasz BRC, że tak reklamujesz? Masz jakiekolwiek rozeznanie w temacie? Bo jak na razie wszystkie Twoje posty w dziale LPG wyglądają tak samo <glupek2>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2012, 22:31
Posty: 89
Auto: Mazda 6 Hatchback, 2.0 16V 141KM LF – 2003r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy LPG