Późno przełącza na gaz
Strona 1 z 1
Witam, mam problem z instalacją LPG w mojej mazdzie 323 S 1.5. Mianowicie przełącza się na gaz w zimę po przejechaniu co najmniej 5 kilometrów (wczesniej pracuje 5-10 min na postoju), w lato tak średnio po 3 km przez co żre sporo paliwa. Silnik jest rozgrzany bo obroty są na poziomie 600-700, mimo to dalej jedzie na benzynie. Wskazówka temperatury silnika podnosi się dużo później z zera do połowy wskaźnika w 1 sekunde, nie ma powolnego wzrostu na wskaźniku. Gazownik powiedział, że termostat może być do wymiany. Czy uszkodzony termostat może być przyczyna późnego przełączania na gaz?
- Od: 24 lut 2010, 18:08
- Posty: 19
- Skąd: Gdańsk
- Auto: MAZDA 323 S 1.5 16V
Nie chcę się wymądrzać, ale moim zdaniem jeżeli masz uszkodzony czujnik temperatury, a komputer gazowy bierze z niego info, to również może Ci spóźniej przełączać na gaz. Ja miałem w vectrze C instalację BRC, która przełączała się na gaz przy temp. silnika około 53 stopnie. Jak twój czujnik świruje i pokazuje dopiero wyższą temperaturę, to komputer gazowy później przełącza na gaz. A jak twierdzisz, silnik masz rozgrzany...
- Od: 13 cze 2011, 21:47
- Posty: 30
- Skąd: Mikołów
- Auto: Mazda 5 2011r. 2.0
Rabti napisał(a):Nie chcę się wymądrzać, ale moim zdaniem jeżeli masz uszkodzony czujnik temperatury, a komputer gazowy bierze z niego info, to również może Ci spóźniej przełączać na gaz. Ja miałem w vectrze C instalację BRC, która przełączała się na gaz przy temp. silnika około 53 stopnie. Jak twój czujnik świruje i pokazuje dopiero wyższą temperaturę, to komputer gazowy później przełącza na gaz. A jak twierdzisz, silnik masz rozgrzany...
dokładnie tez może byc taka oopcja,ale jakos żadko sie słyszy o walnietym czujniku temperatury.prędzej termostat walnie.niz czujnik.może mu sie zawiesił termostat i ciągle ma otwarty i ma duży obieg i powoli sie nagrzewa auto i co za tym idzie puźniej sie na gaz przełacza.
scrabi
można pokombinować jeżeli czujnik temperatury przejścia na lpg jest w reduktorze,wtedy wystarczy go zdemontować i przyczepić do elementu który nagrzewa się szybciej,dlaczego proponuję taką metodę?otóż tutaj może się nie przydać,ale...miałem kiedyś auto i padł reduktor lpg,cały problem polegał na tym,że czujnik temperatury w poprzednim był na wlocie cieczy a w nowym na wylocie cieczy-jakoś tak-szczegółów nie podaję-co powodowało ,że auto przechodziło na lpg baaardzo późno,a komp lpg nie miał możliwości obniżenia temp przejścia-serwis ASO-tam montowano instalkę-jak to serwis zaproponował wymianę kompa za 500 zł
,więc podjechałem do gazmena i on zrobił taki myk,żę podłączył termik pod...głowicę auta,to powodowało ,że była możliwość regulacji temperatury ,także ...można chałupniczo jak ktoś potrafi i chce kombinować

-
rajtkezjusz
Ale przecież wiadomo ze dłuzej bd sie rozgrzewał w zime bo niskie temperatury w mojej madzi 10 min postoju i chodzi gaz jak jade to dłużej bo silnik dostaje zimnego powietrza i wolniej sie nagrzewa. Tak mi sie wydaje
- Od: 7 wrz 2011, 18:00
- Posty: 28
- Skąd: Gdańsk / Leźno
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 Benzyna/Gaz
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości