mazda 323f BJ 2.0 16v sportive

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez szlagier » 11 gru 2010, 00:25

witam,

chciałem zapytać/doradzić się może ktoś z was już to przerabiał mianowicie:

Samochód:
Mazda 323f BJ sportive 2.0 16v 2001

Lpg:
stag sekwencja dokładny model podam jak znajdę dane,


Problem:
od jakiegoś czasu powiedzmy 7 000 – 8 000 km po założeniu gazu wyskoczyła żółta kontrolka silnika check engine – na kilku urządzeniach diagnostycznych – pokazało ten sam błąd "za uboga mieszanka paliwa B1"

gazownik już kilka razy kasował mi błąd i mówił, że teraz już ma być
po przejechaniu czasami kilku km czasem kilkuset wyskoczył ten sam bład,
nie ma żadnego spadku mocy ani wibrujących obrotów,
co jeszcze zawsze musiałem skasować błąd tym komputerkiem diagnostycznym (mam dostęp), żeby zgasł,

ostatnio wymieniałem pasek klinowy/wspomagania i jak odebrałem auto od mechanika kontrolka check sie świeciła i po chwili zgasła sama (co nigdy się nie zdarzyło zawsze musiałem błąd kasować)

oczywiście po kilkuset znowu się zapaliła :P

ten błąd jest od sondy lambda ?
jeżeli tak to od której bo w tej mazdzie mam 2 sondy ?
czy dalej mam męczyć gazownika żeby ustawił odpowiednią mieszankę ?
czy przyczyna może być coś na czujniku kable etc ?

z góry dzieki każde info się przyda
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 10 gru 2010, 23:45
Posty: 5

Postprzez gazparts » 11 gru 2010, 08:44

jeśli na benzynie nie wywala czeka to niezbędna dalsza regulacja gazu
nie sądzę, żeby był jakiś inny problem
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez szlagier » 11 gru 2010, 09:44

witam,

dzięki za informację, także zaraz pojadę do gazownika, zobaczymy jak tym razem mu pójdzie,

a tak szczerze ! tu ustawienie odpowiedniej mieszanki to jest dla fachowca jakiś większy problem ?

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 10 gru 2010, 23:45
Posty: 5

Postprzez szlagier » 11 gru 2010, 14:41

no więc byłam u gazowników ale niestety roboty dużo także dopiero w poniedziałek maja ustawiać dalej ...

chodzi mi jeszcze o ten fakt, że błąd wyłączył się sam kiedy inny mechanik wymieniał mi pasek klinowy i chciałem dopytać czy ewentualnie mógł coś poruszyć docisnąć ?

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 10 gru 2010, 23:45
Posty: 5

Postprzez Piotr Raczkowski » 13 gru 2010, 10:18

zrób koniecznie analizę SPALIN !!!!!!!!!
najważniejszy jest współczynnik lambda i musi być jak najbliżej jedności !!!!!!!!!!!!!1 BARDZO WAŻNE
potem CO2 w granicach 13% a O2 0,2%
mazda jest bardzo czuła na zbyt ubogą mieszankę i głowicę szybciutko można załatwić
gdzieś czytałem na forum jak to jeden z naszych kolegów popłyną dużą kasę przez źle ustawioną mieszankę a tak na marginesie to po regulacji gazownik powinien sam to zrobić
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez szlagier » 17 gru 2010, 22:26

dzięki wielkie,

byłem ostatnio gazownik ustawił i jak narazie po 300 km cisza check engine nie zaświecił,

podłączał coś do złącza obd (nie komputer diagnostyczny )tylko coś takiego małego z mały wyświetlaczem było coś właśnie z % ale się nie przyjrzałem,

jak coś wyskoczy to wtedy poprosze, żeby mi pokazał


pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 10 gru 2010, 23:45
Posty: 5

Postprzez Piotr Raczkowski » 20 gru 2010, 08:55

analize spalin nie robi się przez obd a przez rurę wydechową
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez vengador » 6 sty 2011, 18:04

Jak była dobrze zebrana mapa paliwa to nie powinny żadne błędy wyskakiwać. Ewentualnie podniosł Ci czasy wtrysków żeby się nie świeciła kontrolka, powinieneś mu też powiedzieć w jakim zakresie obrotów przeważnie Ci się zapala check, czy przy 2000 czy przy 3000 i niech wtedy od nowa zbierze mape paliwa i powinno być dobrze. No ale może tym razem błąd Ci nie wyskoczy, co do kontrolki która się skasowała to moze odłaczył na pare minut akumulator i dlatego zniknęło.
Jeśli latasz często po wysokich obrotach to też powinien jakieś korekty poustawiać.
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2008, 22:33
Posty: 37
Skąd: WARSZAWA
Auto: CIVIC EK3 D15Z6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy LPG