lambda brak prawidłowych wskazań

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez turtles08 » 19 wrz 2010, 18:37

mam instalacje stag 300 i podpięte obie sondy, sonda 2 wachluje w zakresie 0,00 do 0,90 a sonda 1 wskazuje 0,27 czasami inaczej. Myślałem ze jest padnięta i wymieniłem na ntk uniwersalną ale problem nie znikł. Na rozgrzanym silniku czasy wtrysku na benzynie na 1, 3 i 5 tłoku są wyższe około 0,5 ms od pozostałych. Co moze być przyczyną od czego zacząć?
Ostatnio edytowano 27 wrz 2010, 07:26 przez turtles08, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 12:05
Posty: 39
Skąd: Zgierz
Auto: Mx3 1.8 v6

Postprzez Janusz626 » 22 wrz 2010, 21:19

Czesc, u mnie bylo tak samo, wiec tak:
1. pewnie sprawdzasz w AC synchro na oscyloskopie i sonda nr1 waha sie gdzies od 0 do 1V a sonda nr2 prawie stoi w okolicy 0.30V (lub odwrotnie) ...tak?
2. jesli tak (j/w) to sondy sa podpiete do STAG-a zeby tylko cos na wykresie oscyloskopu bylo widac ...sprawdz fizycznie czy druga sonde masz podpieta bo na oscyloskop nie patrz na 100%, STAG nie musi miec sygnalu z sond do prawidlowej pracy na LPG
3. sprawdzales czy wyskakuja bledy sondy moze np: P0170 lub P0173 ? lub jakiekolwiek pasujace do sond ?
4. sondy masz 3-y czy 4-ro przewodowe ? jesli 3 to miernik w czarny i do masy auta (dwa biale to grzalka) o 4-ro przewodowa nie pytaj bo nie wiem ;)
5. najlepiej sprawdzisz sondy miernikiem cyfrowym o probkowaniu napiecia powyzej 3 razy na sekunde w przedziale 0 – 2V , lub miernikiem analogowym o duzej rezystancji ...zdolnosc wychylenia wskazowki podczas pracy wazniejsza niz jej dokladnosc w V
6. czasy wtryskow jednej glowicy prawdopodobnie masz zmienione na obecnosc bledow na rzecz umierajacej sondy, przewaznie na tej glowicy na ktorych czasy wtryskow sa wieksze (korekta pracy silnika przez jego sterownik czyli ECU)

Sprawdz bledy
Sprawdz sondy miernikiem gdzie jej praca powinna skakac prawie raz na sekunde a nie wartosc stala np. 0.27V jak wskazuje AC Synchro
Na korekty "mnoznika" czasow wtryskow LPG na podstawie wtryskow PB jedz do swojego zakladu LPG na nowe nastawy.

Prawdopodobnie wymieniles nie te sonde jesli wogole wymagala wymiany ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez bigoneo » 24 wrz 2010, 10:46

turtles08– popraw proszę nazwę wątku na bardziej czytelną/opisującą problem.
1/4 Piotrków Trybunalski`10- 16,54
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:20
Posty: 422
Skąd: Namysłów / Opolskie
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez turtles08 » 27 wrz 2010, 07:30

Okazało się ze faktycznie była nie podpięta, ale czasami miałem błąd 17. teraz po wymianie błędu już nie ma. Zastanawia mnie tylko czemu silnik na benzynie podaje więcej benzynki w tylne tłoki co może być przyczyną?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 12:05
Posty: 39
Skąd: Zgierz
Auto: Mx3 1.8 v6

Postprzez marmarek » 2 paź 2010, 19:46

jakie masz czasy wtryskow pb na pb i jakie masz czasy wtryskow pb na lpg?

jesli sie roznia to albo sterownik jest niedokladnie ustawiony albo wtryskiwacze w listwie nie dzialaja jednakowo.
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez lichy » 4 paź 2010, 13:38

Spróbuj w programie AcGasSynchro pojedynczo odłączać wtryski gazowe i obserwuj czasy pracy wtryskiwaczy jeżeli przy którymś czasy się wyrównają to prawdopodobnie ten wtryskiwacz nie wyrabia się pamiętaj że po odłączeniu każdego wtrysku odczekać chwilę żeby czasy się ustabilizowały

Jakie masz wtryskiwacze gazowe?
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2007, 19:15
Posty: 78
Skąd: Koszalin
Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy LPG