Stag 300 – ustawienia,mapy

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez ZipperPL » 21 wrz 2009, 15:10

Witam :) Po zakupieniu interfejsu chciałbym się z Wami podzielić moimi ustawieniami LPG. Czy mógłby mi ktoś powiedzieć czy np. mnożnik jest w normie? ( wydaje mi się za wysoki )
Zrobiłem dzisiaj wszystko jak jest opisane w instrukcji AC , ale nie korygowałem "ręcznie" mnożnika. Ogólnie nie mam problemów z Madzią, spalanie i wszystko ok, poza jednym. Zawsze dręczyło mnie to, że od ok 2,25tys. obr do ok. 3tys. było tak jakby delikatne "zastanowienie sie". Na noPB to nie występuje. Dodam, że kable WN , świece , filtry były wymienione ok 1000km temu.
Załączam pliki i proszę o sugestie co poprawić.
Pozdrawiam

http://apollopl.wrzuta.pl/obraz/aFsEt3JuVdS/ustawienia

http://apollopl.wrzuta.pl/obraz/4tYectGZyKY/odchylka

http://apollopl.wrzuta.pl/obraz/9g9Enjv ... kalibracji
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez Niedzwiedz_ » 23 wrz 2009, 00:46

Za dużo Ci nie doradzę, ale na moje oko to dysze za małe i stąd ten wysoki mnożnik, i czasy wtrysku na gazie dwa razy większe. Jeżeli chcesz fachowej opinii to polecam www.lpg-forum.pl tylko jak byś zakładał tam temat to podstawą jest wypełniony profil (wszystkie komponenty LPG, kod silnika i nadwozia)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2009, 20:27
Posty: 53
Skąd: Myszków
Auto: MX-3 V6 92r.

Postprzez ZipperPL » 23 wrz 2009, 08:33

Dzięki serdeczne :) Właśnie tak przypuszczałem, że mam małe dysze. Ale czy coś złego może się dziać przez to z silnikiem ?? Dodam, że po autokalibracji auto nie ma już tego "muła" w okolicach 2k rpm i chodzi tak jak na noPB ! Ciekawe jakie będzie spalanie...
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez aggio » 23 wrz 2009, 12:33

Jak masz za małe dysze to możesz mieć mieszanke za ubogą i będzie wypalało zawory i gniazda. Najlepiej podjeć gdzieś na analizę spalin i sprawdź lambde. Ma być ok. 1,000
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2006, 15:33
Posty: 82
Skąd: Łomża
Auto: Premacy FS '02 asb pb/lpg

Postprzez ZipperPL » 23 wrz 2009, 13:30

A czy wystarczy, że na oscyloskopie widzę, że sonda pracuje i nie jest ubogo przy wysokich obrotach i dużych obciążeniach??
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez aggio » 23 wrz 2009, 15:22

absolutnie nie wystarczy, podobnie będzie zachowywać się sonda lambda na ubogiej jak i na normalnej mieszance. Na analizatorze sprawdzamy nie sonde lambda tylko współczynnik stechiometrycznej mieszaniny zwany lambdą również
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2006, 15:33
Posty: 82
Skąd: Łomża
Auto: Premacy FS '02 asb pb/lpg

Postprzez Niedzwiedz_ » 24 wrz 2009, 00:06

tylko że na analizatorze nie sprawdzimy na jakiej mieszance auto jedzie jak go pociągniemy do 6000 obrotów na II czy III biegu i wtedy pozostaje się oprzeć na wskazaniach lambdy która powinna być jak najbliżej 1. Przy elektronice gazowej lambda (lub napięcie na sondzie) jest pokazywane po podłączeniu do komputera, przy sondzie 1V, lambda=1 jest w okolicach 0.5V.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2009, 20:27
Posty: 53
Skąd: Myszków
Auto: MX-3 V6 92r.

Postprzez aggio » 24 wrz 2009, 08:52

przy 6000 też sprawdzimy ale oczywiście nie podczas jazdy, a jak już chcesz mieć w każdym punkcie idealnie to trzeba ustawiac na hamowni. A poza tym to ile procent czasu jeździsz z takimi obrotami? Sonda lambda 2 przewodowa (4-ro z grzałką) pokazuje tylko bardzo ogólnie zawartość tlenu. Musiałbyś mieć szerokopasmową aby cokolwiek na jej podstawie regulować. Miałem przez dłuższy czas za ubogą mieszankę a sonda lambda pokazywała wszystko OK. Zmieniała się cyklicznie wartość napięcia.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2006, 15:33
Posty: 82
Skąd: Łomża
Auto: Premacy FS '02 asb pb/lpg

Postprzez Niedzwiedz_ » 24 wrz 2009, 09:49

wg wskazań sondy to jest najprostrza metoda sprawdzenia, wystarczy kabelek i laptop. Najlepiej wyregulować na hamowni albo sondą szerokopasmową, ale jest niewiele zakładów LPG które w taki sposób ustawiają mapy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2009, 20:27
Posty: 53
Skąd: Myszków
Auto: MX-3 V6 92r.

Postprzez aggio » 24 wrz 2009, 10:30

właśnie i to jest problem. Ja zrobiłem tak, że najpierw ustawiłem ręcznie i autokalibracje ale ja mam SGI a ty jak masz podciśnieniową to tylko zostaje ci na sonde lambda i później sprawdzić spaliny.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2006, 15:33
Posty: 82
Skąd: Łomża
Auto: Premacy FS '02 asb pb/lpg

Postprzez maciej.12 » 7 paź 2009, 12:35

Czy ktoś wie, jaką minimalną temperaturę przełączania z PB na LPG można ustawić w instalacji, o której mowa w temacie?
Pytam, ponieważ często pokonuję nie wielkie odległości i zależy mi a by na LPG przełączało się jak najwcześniej!?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2009, 23:31
Posty: 7
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 626 2.0 GW, Rok prod. 99

Postprzez sq2jul » 7 paź 2009, 13:34

co do tematu lambdy i ubogich mieszanek – jezeli chcesz podjesc do tematu w sposob profesjonalny to powinienes sie zaopatrzec w sonde szerokopasmowa np. Innovate LC-1 (dosyc droga) lub oparta o te sama sonde lecz ze znacznie tanszym sterownikiem – JAW (Just Another Wideband). Wtedy bedziesz mial dokladny odczyt AFR w trakcie jazdy.
Ja swoja instalacje stroilem jeszcze inaczej – po kazdej wizycie u gaziarzy jechalem na hamownie. Wykresy mocy i momentu mozna sobie obejzec w moim temacie. Jest to sposob dosyc czasochlonny (trzeba jezdzic od gaziarza na hamownie) ale mysle, ze dal wymierne skutki. Mimo wszystko kusi mnie, aby zakupic sobie jeszcze taka sonde szerokopasmowa i sprawdzic dokladnie jak wyglada AFR na LPG.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Lukano » 7 paź 2009, 13:41

Ja mam na 30. Ale podobno magicy ustawiają na 20 i jakoś to chodzi.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez ZipperPL » 7 paź 2009, 14:10

Lukano napisał(a):Ja mam na 30. Ale podobno magicy ustawiają na 20 i jakoś to chodzi.


Ja mam cały czas ustawione na 30 st. C i jest OK – w zimie nie ma problemów z szarpaniem itp. Ustaw na 30 i będzie OK :)
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez Siw-y » 7 paź 2009, 23:42

30 to za mało, ustaw 35 a najlepiej 40, zimny gaz jest zły i dla parownika i dla wtryskiwaczy, mimo że temp parownika jest 40 to gaz ma ok 20-30 a to jest za mało. Przy wyższych temperaturach ta różnica zanika, optymalnie to jest jak gaz ma ok 50 st, przegrzany nie uszkadza nic ale powoduje mniejsze osiągi.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez ZipperPL » 19 paź 2009, 15:55

A więc dzisiaj ponownie postanowiłem się "pobawić" moją instalką. Podniosłem troszkę ciśnienie na reduktorze, zrobiłem autokalibrację, mapy noPB i LPG od nowa. I oto co wyszło:

http://w201.wrzuta.pl/obraz/4WLfunRxA8F/19-10-09mapa

http://w201.wrzuta.pl/obraz/0dkjJIqI4Df ... ustawienia

Co o tym sądzicie ??
Czy koniecznie rozwiercać dysze ??

POZDRAWIAM i dzięki za wszelkie sugestie ;)
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez gazparts » 24 paź 2009, 17:24

ja bym rozwiercił o 0,1 0,2 i ciut zmniejszył ciśnienie
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez bucz » 24 paź 2009, 20:17

bananmin napisał(a):ja bym rozwiercił o 0,1 0,2 i ciut zmniejszył ciśnienie


ja tez bym proponowal o 0,2 – mozesz nawet liczyc ze spadnie ci spalanie
tylko nie zapomnij o autokalibracji i ustawianiu map na nowo
pojemność silnika (cm^2)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2006, 01:17
Posty: 107 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 626 1.8 16V LPG – 96r.

Postprzez ZipperPL » 4 lis 2009, 10:56

Witam ponownie :) Wczoraj rozwierciłem dysze. Nie wiem jakie były przedtem , ale wiertło 2.0 mm nie wchodziło. Takim też rozwierciłem,zmniejszyłem ciśnienie,potem autokalibracja, zbieranie map, itp. I oto co wyszło:

http://w936.wrzuta.pl/obraz/powieksz/1bjz9E9bn38

Czy rozwiercać dalej, np. do 2.2 ?? Jak sądzicie ??
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez gazparts » 4 lis 2009, 11:24

ZipperPL mnożnik trochę za wysoko ciągle możesz troche jeszcze rozwiercać śmiało
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy LPG