Problem ze Stag 300 w Mazda 323F BA 1.5 16v

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez karolq » 26 lip 2008, 17:08

Samo podpięcie to jedno. Ale potrzebował będziesz miernika analogowego albo wskaźnika na diodach Led :) Sam u siebie zrobiłem taki i jeździ sobie ze mną ładnie wkomponowany :] Wtedy zobaczysz jak się mają wskazania sondy. Cyfrowy ma za duży czas reakcji do pomiaru tak szybkich zmian. Ty tą sondę masz w ogóle nie podpiętą? Czy tylko pod kompa od gazu nie jest podłączona ? U mnie sonda o dziwo ma wpływ na pracę instalacji gazowej. Kiedyś ją odpiąłem na pewien czas to co się działo z samochodem to masakra była :| Więc wróciłem do starego podłączenia i od tamtej pory jest ok.

Jak chcesz się wpiąć do sondy to poszukaj miejsca połączenia na przewodzie idącym od sondy do kompa. Tam będziesz się mógł wpiąć bez problemu i bez ingerencji w gwarancje :)
CONTACT: 7348712
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2006, 16:15
Posty: 148
Skąd: Wolica / Lubartów /Lublin
Auto: 323F BG 1.6 8V 91r.
323F BJ 1.6 16V 01r.

Postprzez Tasior » 26 lip 2008, 20:26

W poprzednim moim aucie sonda była podłaczona i facet od gazu często podłaczał sam sobie taki wskażnik i sie przejechał jak regulował na oko mieszanke.
U mnie sonda jest podlaczona do kompa od auta, ale do gazu nie, bo w programie pokazuje taka sama wartość, ciągle jakies 3,6-3,7V wiec jakis tam poziom logiczny czy cos :)
A podlaczenie wskaznika diodowego...ciekawa sprawa, moze go sobie zrobie na LM3914 czy jakoś tak?? :)
Co do sandy, sonda jest i działa, bo byłem w ubiegłym roku na Nasypowej we Wrocławiu i odczytali mi kody błedów i było ok, choć wtedy wyskoczył błąd czujnika przepustnicy. Otóz jak montowali gaż, to zapomnieli jakiegos przewodu podłaczyć, jakiejś masy czy coś, bo na Nasypowej to znaleźli, podłaczyli i auto znowu zaczęlo normalnie jeżdzić. A dzis, dosłownie prze chwilą, zdjłałem przepustnice zeby ja oczyścic według przepisu na forum i ... moim oczom ukazał się cały widok!!! teraz jestem pewien, ze to gazownicy spierd... robote!! Otórz jak sie podlaczali pod płyn chłodniczy (zamontowali dwa trójniki na przewodach) to musieli zdjąć przepustnice!! Inaczej by tam sie nie dostali!! A do tego jestem pewien ze coś spier... bo uciekał mi płyn chlodniczy, mało bo mało ale jednak. Zauwazyłem ze z tego trójnika leci sobie po kropelce. A do tego jak odkręciłem przepustnice to nie za duzo tego płynu ucieklo, doslownie troche!! A przecież powinna byc pelna??
jednym slowem zlapalem dola jak to zobaczylem!!! A na dodatek, ale wtedy tego nie wiedzialem, jak odbieralem auto od gazownika to widzialem jak gdzies na gorze przepustnicy krecil sobie srubka zeby mu obroty ladnie wygladaly (no i teraz tez wiem ze nie zwarl TEN i GND!!!).
Ogolnie to PAPRAKI!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Pioteq25 » 26 lip 2008, 21:02

Pamiętajcie, ze Z5 ma międzywtryski i nie każda instalka podejdzie jak należy.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Tasior » 26 lip 2008, 21:31

Dlatego wtez wgralem do STAGA wersje firmware 27, bo jak podaja na stronie dobrze obsługuje już dotryski, czego poprzednie nie bardzo podbno potrafily.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Bogumił » 29 lip 2008, 23:41

Witam hałasuje mi jeden wtryskiwacz gazowy czy po podłączeniu tego interfejsu diagnostycznego wykaże mi który to jest. i jak mozna wgrac do STAGA wersje firmware 27
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2007, 00:58
Posty: 46
Skąd: Słup k.Garwolina
Auto: 323F 1,5BA 94r,GAZ STAG 300 mazda 6 2,0 b/gaz, 2003r.

Postprzez Tasior » 30 lip 2008, 08:55

Raczej ci nie wykryje ktory to, a moze halasowac, jak masz luzna ktoras cewke. Poniewaz to cewka wytwarza pole magnetyczne ktore wypycha (lub wciaga) rdzen, to musi ona siedziec stabilnie, jak masz ktoras luzna to zdejmnij taka mala blaszke zabezpieczenie, wloz kawalek gumki lub podlkladke i zaloz spowrotem, bedzie ciasniej i juz cewka nie bedzie stukac.

A co do wgrania firmware to zainstaluj sobie nowe oprogramowanie na kompie (te ktore jest na stronie AC i zawiera firmware 27) a nastepnie po podlaczeniu kliknij na Aktualizacja Sterownika i prawie gotowe.
Popatrz jeszcze na wersje plytki jaka masz na dole ekranu po lewej i jesli poczatek zgadza sie z poczatkiem pliku jakim bedziesz uaktualniał (np. 1.10. xxxx) to programuj. Pozniej autokalibracja i jazda probna na PB a pozniej na LPG, pozniej jeszcze podglad map czy sie pokryly, ew. reczna korekcja i gotowe :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Bogumił » 30 lip 2008, 15:29

Dzieki wielkie .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2007, 00:58
Posty: 46
Skąd: Słup k.Garwolina
Auto: 323F 1,5BA 94r,GAZ STAG 300 mazda 6 2,0 b/gaz, 2003r.

Postprzez Tasior » 30 lip 2008, 15:39

Jak by cos to pisz, chetnie podpowiem jak cos bede wiedzial. Ja znowu walcze, bo po resecie kompa auta znowu sie wszystko wysypalo :) Zaraz chyba jade po dysze 1,5 i jak sie wkurze to takie zamontuje i bede przynajmniej po autokalibracji mial mnożnik powyzej 1 :)

A czy ktos z was wie jaki jest najlepszy sposob na sprawdzenie czy dysze sa szczelnie zamontowane, czy nie leci gdzies obok gaz, itp????
To samo pytanie mialbym do wymiany filtra gazu, fazy lotnej i cieklej, jak sprawdzic szczelność??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez bzzyczek » 30 lip 2008, 16:02

A sprawdzałes jakie dysze masz teraz zamontowane?
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez Bogumił » 30 lip 2008, 18:55

Ja mam dysze 4 mm. od początku troche szarpał .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2007, 00:58
Posty: 46
Skąd: Słup k.Garwolina
Auto: 323F 1,5BA 94r,GAZ STAG 300 mazda 6 2,0 b/gaz, 2003r.

Postprzez bzzyczek » 31 lip 2008, 11:26

Bogumił napisał(a):Ja mam dysze 4 mm. od początku troche szarpał .


Raczej nie mozliwe ze masz takie dysze :)
Mowimy o dyszach wkreconych w listwe wtryskowa. Odpinasz sobie wezyk doprowadzajacy gaz do kolektora, wykrecasz dysze z listwy wtryskowej i sprawdzasz suwmiarka wewnetrzna srednice dyszy.

A co do stukania wtryskiwacza to mozliwe ze sa juz w nim "wybite" gumki, u mnie tez juz jeden wtryskiwacz napierdziela jak szalony, wczesniej nie bylo tego tak slychac.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez Bogumił » 31 lip 2008, 15:43

Tak jest na nich napisane
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2007, 00:58
Posty: 46
Skąd: Słup k.Garwolina
Auto: 323F 1,5BA 94r,GAZ STAG 300 mazda 6 2,0 b/gaz, 2003r.

Postprzez Bogumił » 4 sie 2008, 17:36

Już zrobiłem to był przetarty jeden przewód gumowy który idzie od wtryskiwacza do kolektora ssącego ale i tak trochę szarpie jak kiedyś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2007, 00:58
Posty: 46
Skąd: Słup k.Garwolina
Auto: 323F 1,5BA 94r,GAZ STAG 300 mazda 6 2,0 b/gaz, 2003r.

Postprzez Tasior » 4 sie 2008, 17:57

A tak z zupełnie innej bajki, jakie macie ustawione ciśnienie minimalne gazu??? Bo mi sie wydaje ze ostatnio mi sie wczesniej przelacza na benzyne niz przed moim upgradem??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Bogumił » 4 sie 2008, 18:23

A ja nie wiem a gdzie to można sprawdzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2007, 00:58
Posty: 46
Skąd: Słup k.Garwolina
Auto: 323F 1,5BA 94r,GAZ STAG 300 mazda 6 2,0 b/gaz, 2003r.

Postprzez Tasior » 4 sie 2008, 20:05

Na pierwszej zakładce PARAMETRY, i tam sa parametry kalibracji, jest cisnienie robocze i cis minimalne. I wlasnie cos mi sie wydaje ze to minimalne kiedys bylo inne. teraz mam chyba 0,6 Bara a ciśnienie robocze na 1 Bar. Cos mi sie kojarzy ze kiedys to minimalne mialem nizsze...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez karolq » 4 sie 2008, 20:39

Tak Tasior na LM3914 :] Jak chcesz to moge ci schemat podrzucić jakbyś nie mógł. Bo te na necie co są też są dobre ale trzeba potencjometry o większej rezystancji wstawić. Ogólnie fajna sprawa i jaki bajer w samochodzie :] Jutro pyknę fotkę jak to u mnie wygląda ;]
CONTACT: 7348712
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2006, 16:15
Posty: 148
Skąd: Wolica / Lubartów /Lublin
Auto: 323F BG 1.6 8V 91r.
323F BJ 1.6 16V 01r.

Postprzez Tasior » 4 sie 2008, 20:46

To bardzo bym prosil o schemacik i fotke jak i gdzie to masz zamontowane :)
Bajer bardzo fajny... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez soul » 4 sie 2008, 22:05

Tasior, wystarczy ze znajdziesz różowy kabel w wiązce od staga i podlaczysz do niego sygnal z lambdy i bedziesz juz mial ladny wykresik w programie... przydatne do sprawdzania czy przy pelnym bucie masz bogato..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez karolq » 4 sie 2008, 22:42

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ght=tester

Tu masz cały opis jak to zrobić :) a to jak ty to zaadoptujesz do swojego samochodu to już twoja inwencja :) Fotkę dorzucę jutro bo dziś brat zaadoptował auto na cały dzień i nie mam jak :P Zamiast P2 4,7kohm wrzuć 10kohm :] [/code]
CONTACT: 7348712
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2006, 16:15
Posty: 148
Skąd: Wolica / Lubartów /Lublin
Auto: 323F BG 1.6 8V 91r.
323F BJ 1.6 16V 01r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy LPG