Spuszcanie oleju z parownika – takie sobie banalne pytanko
1, 2
Moze ci sie cała membrana zaoleic i całkiem prawdopodobne ze bedzie ciezej pracowała i moze sie popsuć.
Ale czy napewno niepotrafie dokładnie odpowiedzieć.
Ale czy napewno niepotrafie dokładnie odpowiedzieć.
Minister infrastruktury ostrzega:
Kierowco! paląc gumy na szosie popierasz Samoobrone:–)
Fiat :–)
Kierowco! paląc gumy na szosie popierasz Samoobrone:–)
Fiat :–)
- Od: 17 lis 2003, 01:14
- Posty: 314
- Skąd: Piaseczno
- Auto: Fiat Brava1,6
Chrysler Sebring 2,7Lxi
Kolega nie spuszczał w Audi 100. A wreszcie jak chciał spuścić to nic nie poleciało. Skutek był taki, że śmierdziało w aucie gazem... Po wyjęciu reduktora z samochodu i rozkręceniu go w celu wymiany membran okazało się że do 1/3 wysokości reduktora zalega oleiste błoto, które zatkało spust.
Ja wykonałem tą czynność i miałem potem wielki kłopot... Było zimno i wypadł mi korek spustowy
. A bez niego nie ma szans gdziekolwiek pojechać na LPG (gaśnie natychmast po przełączeniu). Do czasu załatwienia korka musiałem jeździć ze śrubą od drzwi windy 
P0L4K napisał(a):co sie stanie jesli przez bardzo dlugi okres czasu nie wykonamy tej czynnosci,co sie moze zepsuc(o ile co kolwiek moze)
Ja wykonałem tą czynność i miałem potem wielki kłopot... Było zimno i wypadł mi korek spustowy

P0L4K napisał(a):a wplywa to jakos na prace silnika,ew osiag
Na pracę silnika: najpierw zwiększone spalanie (ok. 0,5-1l/100km), rozregulowanie instalki –> uboższa/bogatsza mieszanka –> ew. wypalanie gniazd zaworowych (przy bardzo dużych przebiegach parownika) , strzały w dolot –> po przepływce –> 600-800zł mniej jeśli chcesz kupić używkę.

Jeżeli membrany naprawde byłyby stare (kilka lat) albo zamrożone (brak płynu w układzie) może się zdarzyć że po prostu one pękną... Rezultat: jakieś 3-4 litry na 100km idą w eter, śmierdzi gazem jak z gazowni i jest to BARDZO niebezpieczne...
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
wczoraj odkrecilem te srubke w dole parownika w Peugeocie ojca – i płyn kotry wyciekl BARDZO przypomina mi olej silnikowy, szczerze mowiac troche sie wystraszylem (bo moze jednak ten olej tam powinien byc) i zakrecilem z powrotem. co teraz robic ? spuszczac do konca czy nie ?
p.s. a moze spuscic i dolac swieżego ?
p.s. a moze spuscic i dolac swieżego ?

Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
- Od: 27 lip 2005, 21:20
- Posty: 346
- Skąd: Warszawa / Biała Podlaska
Spuścić, spuścić... To jest właśnie ta cała parafina która się wytrąca.
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
ooooo..... nawet o tym nie wiedzialem
Jutro lece zobaczyc u siebie
Jutro lece zobaczyc u siebie
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
no to jutro zagrzeję silnik i spuszczam do końca, ciekawe czy będzie chodzic lepiej 
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
- Od: 27 lip 2005, 21:20
- Posty: 346
- Skąd: Warszawa / Biała Podlaska
Najnowsza generacja – wydaje mi się że tak – w końcu to praktycznie ten sam parownik... Śruba spustowa w moim przypadku była wpuszczona w obudowę jako śruba imbusowa – nigdy bym sie nie domyślił że to spust oleju, szukłaem raczej jakiegoś kurka czy cuś – a tu takie cudo które przyjąłem jako część składową parownika 
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
Czy do spuszczania oleju z parownika służy widoczna na zdjęciach śruba nr 1 (zielona strzałka)? I do czego jest śruba nr 2? (Zdjęcia przedstawiają parownik stefanelli w moim aucie.) Żeby spuścic olej trzeba odkręcić subę na wyłączonym ale ciepłym silniku podstawiająć pod nią jakieś naczynie?



Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Stuk – te sruby wyglądają na regulacyjne, szukaj raczej z innej strony i takiej z okrągłym łbem i na imbus w środku (kiedys mialem stefanelli i byla wlasnie taka) jezeli dbasz o srodowisko to mozesz cos podstawic 
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
- Od: 27 lip 2005, 21:20
- Posty: 346
- Skąd: Warszawa / Biała Podlaska
Marcin L napisał(a): szukaj raczej z innej strony i takiej z okrągłym łbem i na imbus w środku (kiedys mialem stefanelli i byla wlasnie taka)
Ok to pooglądam z drugiej strony. Zasgerowałem się, bo ta ze sprężynką (nr 1) jest brudna z jakiegoś oleju właśnie...
Miałeś stefanelli? A nie masz czasem schematu interface'u do tego? Bo mam soft do komputerka, ale nie mam schematu do połączenia z kompem (stefanelli ma niestandardowo 4 kable plus, masa, sygnal i lambda, więc nie pasują uniwersalne).
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
stuk napisał(a):Miałeś stefanelli? A nie masz czasem schematu interface'u do tego? .
mialem stefanelli ale do gaznikowego peugeota czyli bez softu :–/
MiKo napisał(a):W najnowszych generacjach też się to wykonuje?? Ja nie widzę nigdzie korka spustowego !?!?
dla jasności: operacja spuszczania przeprowadzałem na wyzej wymienionym Peugeocie
w swojej Madzi mam wprawdzie SGI ale niczego nie spuszczałem – póki instalacja jest na gwarancji to nie dotykam
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
- Od: 27 lip 2005, 21:20
- Posty: 346
- Skąd: Warszawa / Biała Podlaska
No właśnie trochę mnie to zdziwiło, kiedyś zapytałem gazownika czy spuszcza się olej z reduktora to mi powiedział, że tylko w bardzo starych się to robi.
Wygląda na to że gazownik ściemniał ?
Wygląda na to że gazownik ściemniał ?
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
- Od: 12 wrz 2004, 17:39
- Posty: 294
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF
a co ile KM trzeba taki olej spuszczac ?
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości