Spuszcanie oleju z parownika – takie sobie banalne pytanko

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez P0L4K » 6 kwi 2005, 23:39

Mam takie male pytanko – co sie stanie jesli przez bardzo dlugi okres czasu nie wykonamy tej czynnosci,co sie moze zepsuc(o ile co kolwiek moze) ?????????
Główno-dowodzący LOŻY VIP'ów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2004, 12:23
Posty: 1124
Skąd: Warszawa
Auto: Passat B7

Postprzez Koleś » 6 kwi 2005, 23:52

Moze ci sie cała membrana zaoleic i całkiem prawdopodobne ze bedzie ciezej pracowała i moze sie popsuć.
Ale czy napewno niepotrafie dokładnie odpowiedzieć.
Minister infrastruktury ostrzega:
Kierowco! paląc gumy na szosie popierasz Samoobrone:–)
Fiat :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2003, 01:14
Posty: 314
Skąd: Piaseczno
Auto: Fiat Brava1,6
Chrysler Sebring 2,7Lxi

Postprzez nemi » 7 kwi 2005, 16:56

Kolega nie spuszczał w Audi 100. A wreszcie jak chciał spuścić to nic nie poleciało. Skutek był taki, że śmierdziało w aucie gazem... Po wyjęciu reduktora z samochodu i rozkręceniu go w celu wymiany membran okazało się że do 1/3 wysokości reduktora zalega oleiste błoto, które zatkało spust.


P0L4K napisał(a):co sie stanie jesli przez bardzo dlugi okres czasu nie wykonamy tej czynnosci,co sie moze zepsuc(o ile co kolwiek moze)

Ja wykonałem tą czynność i miałem potem wielki kłopot... Było zimno i wypadł mi korek spustowy <glupek2>. A bez niego nie ma szans gdziekolwiek pojechać na LPG (gaśnie natychmast po przełączeniu). Do czasu załatwienia korka musiałem jeździć ze śrubą od drzwi windy :|
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez P0L4K » 8 kwi 2005, 12:34

a wplywa to jakos na prace silnika,ew osiagi ??
Główno-dowodzący LOŻY VIP'ów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2004, 12:23
Posty: 1124
Skąd: Warszawa
Auto: Passat B7

Postprzez Orin » 8 kwi 2005, 14:01

P0L4K napisał(a):a wplywa to jakos na prace silnika,ew osiag

Na pracę silnika: najpierw zwiększone spalanie (ok. 0,5-1l/100km), rozregulowanie instalki –> uboższa/bogatsza mieszanka –> ew. wypalanie gniazd zaworowych (przy bardzo dużych przebiegach parownika) , strzały w dolot –> po przepływce –> 600-800zł mniej jeśli chcesz kupić używkę. :D Co do osiągów, to mogą Ci się jedynie pogorszyć (chyba że masz przykręconą śrubę na tryb "emeryt style"....) Wyjątek od tej reguły jaki znam to Polonez 1,6 GLE który przy 180tyś km przebiegu i oryginalnych membranach !!!! (gaz od pierwszego 1000km) ciągnął 165km/h bez problemu.... Nawet mam zdjęcie wykonane przez Panów policjantów :D i mandat.... :( Jedyny minus że spalił wtedy 13 litrów...
Jeżeli membrany naprawde byłyby stare (kilka lat) albo zamrożone (brak płynu w układzie) może się zdarzyć że po prostu one pękną... Rezultat: jakieś 3-4 litry na 100km idą w eter, śmierdzi gazem jak z gazowni i jest to BARDZO niebezpieczne...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez P0L4K » 8 kwi 2005, 16:38

i to sie wlasnie nazywa wyczerpujaca odpowiedz <spoko>
Główno-dowodzący LOŻY VIP'ów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2004, 12:23
Posty: 1124
Skąd: Warszawa
Auto: Passat B7

Postprzez Marcin L » 30 kwi 2006, 20:20

wczoraj odkrecilem te srubke w dole parownika w Peugeocie ojca – i płyn kotry wyciekl BARDZO przypomina mi olej silnikowy, szczerze mowiac troche sie wystraszylem (bo moze jednak ten olej tam powinien byc) i zakrecilem z powrotem. co teraz robic ? spuszczac do konca czy nie ?

p.s. a moze spuscic i dolac swieżego ? <glupek2>
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez Huano » 30 kwi 2006, 21:16

Spuścić, spuścić... To jest właśnie ta cała parafina która się wytrąca.
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez bajer0 » 30 kwi 2006, 21:55

ooooo..... nawet o tym nie wiedzialem :|
Jutro lece zobaczyc u siebie ;)
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Marcin L » 30 kwi 2006, 22:42

no to jutro zagrzeję silnik i spuszczam do końca, ciekawe czy będzie chodzic lepiej :)
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez MiKo » 30 kwi 2006, 22:54

W najnowszych generacjach też się to wykonuje?? Ja nie widzę nigdzie korka spustowego !?!?
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 17:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez Huano » 30 kwi 2006, 23:28

Najnowsza generacja – wydaje mi się że tak – w końcu to praktycznie ten sam parownik... Śruba spustowa w moim przypadku była wpuszczona w obudowę jako śruba imbusowa – nigdy bym sie nie domyślił że to spust oleju, szukłaem raczej jakiegoś kurka czy cuś – a tu takie cudo które przyjąłem jako część składową parownika :)
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez stuk » 1 maja 2006, 13:54

Czy do spuszczania oleju z parownika służy widoczna na zdjęciach śruba nr 1 (zielona strzałka)? I do czego jest śruba nr 2? (Zdjęcia przedstawiają parownik stefanelli w moim aucie.) Żeby spuścic olej trzeba odkręcić subę na wyłączonym ale ciepłym silniku podstawiająć pod nią jakieś naczynie?

Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Marcin L » 1 maja 2006, 18:24

Stuk – te sruby wyglądają na regulacyjne, szukaj raczej z innej strony i takiej z okrągłym łbem i na imbus w środku (kiedys mialem stefanelli i byla wlasnie taka) jezeli dbasz o srodowisko to mozesz cos podstawic :)
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez stuk » 1 maja 2006, 18:56

Marcin L napisał(a): szukaj raczej z innej strony i takiej z okrągłym łbem i na imbus w środku (kiedys mialem stefanelli i byla wlasnie taka)

Ok to pooglądam z drugiej strony. Zasgerowałem się, bo ta ze sprężynką (nr 1) jest brudna z jakiegoś oleju właśnie...
Miałeś stefanelli? A nie masz czasem schematu interface'u do tego? Bo mam soft do komputerka, ale nie mam schematu do połączenia z kompem (stefanelli ma niestandardowo 4 kable plus, masa, sygnal i lambda, więc nie pasują uniwersalne).
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Marcin L » 1 maja 2006, 21:07

stuk napisał(a):Miałeś stefanelli? A nie masz czasem schematu interface'u do tego? .

mialem stefanelli ale do gaznikowego peugeota czyli bez softu :–/
MiKo napisał(a):W najnowszych generacjach też się to wykonuje?? Ja nie widzę nigdzie korka spustowego !?!?

dla jasności: operacja spuszczania przeprowadzałem na wyzej wymienionym Peugeocie :)
w swojej Madzi mam wprawdzie SGI ale niczego nie spuszczałem – póki instalacja jest na gwarancji to nie dotykam :)
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez MiKo » 1 maja 2006, 21:28

No właśnie trochę mnie to zdziwiło, kiedyś zapytałem gazownika czy spuszcza się olej z reduktora to mi powiedział, że tylko w bardzo starych się to robi.

Wygląda na to że gazownik ściemniał ?
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 17:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez bajer0 » 1 maja 2006, 22:17

a co ile KM trzeba taki olej spuszczac ?
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Marcin L » 2 maja 2006, 14:31

mysle ze co 10 000 wystarczy
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez nemi » 6 maja 2006, 12:02

Marcin L napisał(a):mysle ze co 10 000 wystarczy

też tak myślę, ale przez te przygody z korkiem nie robiłem tego od... ok. 33.000 km :P
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy LPG