Strona 1 z 1

Demontaż LPG II GEN BRC

PostNapisane: 20 sty 2010, 15:20
przez Tubi
Witam,

Auto zakupiłem z instalacja gazową 2gen. Nie posiadam zbiornika. Ale komputer od gazu pracuje, po przełączeniu na gaz gaśnie silnik. Zamierzam się pozbyć całej reszty instalacji mixer już wyrzuciłem. Proszę o informacje co powinienem odszukać i odłączyć. Każdą sugestie i porade na temat demontażu będę dopisywał do listy w pierwszym poście. 200zł za wyciągnięcie tego to dużo ,zwłaszcza ,że nie ma zbiornika już...

Wyrzucone:
-zbiornik
-mixer

Pozostało:
+just
+przełącznik
+Komputer
+Parownik
+Przewody od wtryskiwaczy
+Przewody do sondy
+Przewody zasilania


Z góry dziękuję
Tubi

PostNapisane: 20 sty 2010, 15:37
przez Marek 161BD081
Zasadniczo to i parownik + przewody nie jest Ci potrzebny.
Zazwyczaj obieg wody do parownika jest łaczony "równolegle" do obiegu przez nagrzewnicę – zdejmij te przewody i je po prostu zaślep bez łączenia ze sobą.
Możesz tez pójść dalej i dojść do trójników, gdzie zostały one wpięte ale i tak wówczas w ich miejsce bedziesz musiał dać jakąś złączkę.
Jednak jeśli kiedys Cię "najdzie" załozyć sekwencyjny gaz to już przyłącza będziesz miał gotowe.

Wiecej to pozostała Ci tylko "kosmetyka" – w szereg z przewodem zasilającym wtryskiwacze benzynowe miałeś wpięty przełącznik gazu albo dodatkowy przekaźnik do odcinania ich przy pracy na gazie.
Dokładniej chodzi o przewody koloru biało-czerwonego przy wtyczkach do złącza wtryskiwaczy.
Przewody te mają być normalnie połączone.

Inny temat to odłączenie niepotrzebnego przewodu łączącego się z czarnym kabelkiem od sondy lambda.
Ale z równym powodzeniem możesz to tylko normalnie odłączyć, zaizolować i podwiesić gdzieś, gdzie nie będzie to niczemu przeszkadzało.

Powodzenia!

PostNapisane: 20 sty 2010, 15:44
przez Tubi
Dzieki wielkie! Co do sekwencji to ogólnie jestem wrogo nastawiony do gazu :) Jedno pytanie parownik to takie złote (mosiężne?) z oznaczeniami + – bodajże?

PostNapisane: 20 sty 2010, 16:01
przez Marek 161BD081
Tubi napisał(a):Dzieki wielkie! Co do sekwencji to ogólnie jestem wrogo nastawiony do gazu usmiech Jedno pytanie parownik to takie złote (mosiężne?) z oznaczeniami + – bodajże?

Co to jest to co mówisz to ... nie mam pojęcia.
Parownik wygląda przykładowo tak
W mazdach jednym z najdogodniejszych miejsc montażu są okolice prawej części ściany grodziowej.

A co do gazu – ja jak i wiele innych osób mamy to zamontowane i ... nie mam zastrzeżeń do pracy autka.

PostNapisane: 20 sty 2010, 16:23
przez Tubi
No mówie ,że takie złote <lol>

Re: Demontaż LPG II GEN BRC

PostNapisane: 15 kwi 2010, 21:08
przez Tubi
Zabrałem się wkońcu za wywalanie tego gazu. i tak odłączyłem kabel idący do akumulatora co poskutkowało ,że nie świecą się już lampki na tym przełączniku. Wyrzuciłem coś co się JUST nazywa nie mam pojęcia co to stawiam na jakiś tester? no i problem zaczyna się przy odłączaniu emulatora. gdy go wypne to nie mogę zapalić samochodu i boje się odcinać kable idące z wiązki od tego emulatora do listwy wtryskiwaczy itp. by nie muc później odpalić samochodu. Jakieś porady?

Re: Demontaż LPG II GEN BRC

PostNapisane: 16 kwi 2010, 06:27
przez Marek 161BD081
Naturalne będzie, że po odłączeniu emulatora nie będzie możliwe uruchomienie auta.
Podczas pracy na LPG wtryskiwacze benzynowe są odłączone (i dlatego idzie do nich wiązka kabli) a ich obecność symuluje emulator.
Musisz się przyjżeć kablowi idącemu do wtryskiwaczy, gdyż w szereg z wtryskiwaczami jest właśnie włączony ten emulator.
Więc pozostaje kwestia odnalezienia punktu, gdzie "nieoryginalny" przewód idący do emulatora łączy się z oryginalnymi przewodami do wtrysków i połączenie przewodów jak były oryginalnie – kolory ich na pewno Ci pomogą. :)
Pomocny też może być sam schemat instalacji elektrycznej na silniku.

Re: Demontaż LPG II GEN BRC

PostNapisane: 16 kwi 2010, 07:36
przez Tubi
Dzięki za podpowiedź dzisiaj się pobawie. Dałbym do gazownika ale za samo odłączenie tego chce 200zł! :O

Re: Demontaż LPG II GEN BRC

PostNapisane: 16 kwi 2010, 08:05
przez Marek 161BD081
Napisz jak Ci poszło.

Tubi napisał(a):.... Dałbym do gazownika ale za samo odłączenie tego chce 200zł! :O

Sam tego komuś za darmo też chyba byś nie robił a niestety wiedza i praca kosztuje.

Re: Demontaż LPG II GEN BRC

PostNapisane: 16 kwi 2010, 09:14
przez Tubi
Dobra ale za wywalenie !całej! instalacji ze zbiornikiem przewodami itp 220zł a za odłączenie emulatora 200? i tu jest przesada bo gdyby cała instalacja 400 a emulator 200 to bym nawet nie pisał nic. Ale uważam ,że to jest na zasadzie nie chcesz za 200zł to baw się sam...

Re: Demontaż LPG II GEN BRC

PostNapisane: 16 kwi 2010, 11:30
przez Marek 161BD081
Tubi napisał(a):... Ale uważam ,że to jest na zasadzie nie chcesz za 200zł to baw się sam...


Tutaj to się w pełni z Tobą zgodzę.

Re:

PostNapisane: 16 kwi 2010, 12:57
przez Lukano
Tubi napisał(a):Co do sekwencji to ogólnie jestem wrogo nastawiony do gazu :)

A to błąd :P Jak byś zaczynał od sekwencji to byś nie był. :D

Re: Re:

PostNapisane: 16 kwi 2010, 13:03
przez Tubi
Lukano napisał(a):
Tubi napisał(a):Co do sekwencji to ogólnie jestem wrogo nastawiony do gazu :)

A to błąd :P Jak byś zaczynał od sekwencji to byś nie był. :D


Ja nie zaczynałem od ,żadnego gazu ten silnik nawet go nie posmakował :) Ojciec ma 2gen w seicento i już drugie 100k robi a te 20 pare litrów mu starcza na ok 350km i to chodzi, ale do mojej madzi bym nie założył. po wymianie sond pali mi w mieście 9,5-10,5 a w trasie 7,5-8 więc nie narzekam :) V6 musi palić bo trzeba czymś te gary zalać.

Re: Demontaż LPG II GEN BRC

PostNapisane: 16 kwi 2010, 14:14
przez Lukano
Ja tam wole 11 gazu niż 9, 5 benzyny. A przy sekwencji silnik chodzi tak samo. Dla mnie nie ma znaczenia czy to V6 czy R4 w seiczento. Dobra instalacja i to wszystko. Nie wiem ile jeździsz, ale jak przy swoich przebiegach oszczędzam grube tysiące więc. Wolę te pieniadze przeznaczyć na dobre utrzymanie samochodu.

Re: Demontaż LPG II GEN BRC

PostNapisane: 30 kwi 2010, 19:35
przez Tubi
Pochwale się po 3H udało mi się wywalić wszystkie graty i kable :) Odrazu lepsze samopoczucie :D