Mazda 323C 1,5 16V – Strzały na LPG oraz szarpanie na PB

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez Bombel » 20 sty 2005, 23:05

Witam
Mam kilka problemow w Mojej Mdzi z ktorymi przez dlogi czas juz walcze i nie moge sie z nimi uporac. Moze ktos z klubowiczow potrafi mi pomoc
1. Mam bardzo czesto strzaly przy jezdzie na LPG (II Gen.). Reduktor jest regularnie czyszczony, filtry oraz swiece wymieniane, kable wys. napiecia tez nie najgorsze. Co moze byc nie tak???
2. Odkad jezdze na gazie po przelaczeniu na bezyne jazda nie jest plynna – autko szarpie i przy glwaltownym dodawaniu gazu dusi sie. Przplywomiez OK – Po zdemontowaniu miksera jest tak samo, a wiec to nie wina zwezonego dolou powietrza. Czy to mozliwe ze jest to wina uszkodzonej sondy lambda.
3. Dosc znaczne zuzycie gazu bo ok 11l/100km i tu znow pytanie czy to nie w/w sonda?? jak ja sprawdzic?? w jakich zakresach napiecia powinna pracowac i gdzie jakas wlasciwa kupic(czteroprzewodowa), czy mozna uzyc uniwersalnej??
Z gory Dzieki
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sty 2005, 14:14
Posty: 12
Skąd: Tczew
Auto: Mazda 323 C 95r 1,5 16V

Postprzez krzysiek626 » 20 sty 2005, 23:49

Sprawdz u gazowników pod kompem sonde instalacja 2 generacji jest podpięta pod komp więc pokarze wszystko czy jest ok. Po strzale nie siadł ci przepływomierz? Dziwne kazdy pisze ze mu sie rozwala po strzale. A jak masz z filtrem paliwa? jest ok? A może TPS zle ustawiony?
Mazda 626 coupe z przebiegiem 249000km + nowy nabytek Mitsubishi Galant 95r. z przebiegiem 109000km=Japońska jakość
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2005, 16:03
Posty: 93
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r

Postprzez Bombel » 21 sty 2005, 12:02

Gazownik wlasnie twierdzi ze sonda nie pracuje w pelnym zakresie. Jednak jakos nie bardzo mu ufam i chcialbym to sprawdzic jakos dodatkowo przed zakupem nowego elementu.
Co do strzalow to mialem ich chyba ze 20 ale bylem w Centrum Boscha na diagnostyce komputerowej i tam zadnych bledow nie wykazano. Facet stwierdzil ze przeplywomiez jest OK, o sondzie lambda rowniez nic nie wspomnial.
Wydaje mi sie ze mam w miare dobry system neutralizacji strzalow – po pierwsze membrane przed przeplywomierzem a po drogie gwizdek na dosc luzno zamocowanej gumowej rurze. W razie wystrzalu albo gwizdek sie wychyla alby rura odskakuje.
Reasumujac: co byscie mi radzili wymieniac na pale sonde liczac na to ze problemy ze strzalami na LPG i szarpanie na PB znikna czy wdawac sie w jesze jakas diagnostyke??
a pozatym co to jest :TPS?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sty 2005, 14:14
Posty: 12
Skąd: Tczew
Auto: Mazda 323 C 95r 1,5 16V

Postprzez martinez » 21 sty 2005, 12:32

Witam
Twoje problemy bardzo przypominają moje. Napisałes, że świece masz wymienione ale jakie to sa świece? Jak jest przerwa na nich? Co do kabli nowe??
U mnie tez autko szarpało i strzelalo w kolektor wydechowy. Dodatkowo sonda miala za niski sygnal i komp od gazu go nie czytal (silnik krokowy gazu stał w miejscu). Wymienilem świece na inne (uzywane Denso a mialem iskre gazowa pop przebiegu 10 tys km) przerwa 0,9 mm i mu przeszlo a jak go na gaz przłącze i trzymam reke na krokowcu to czuje jak pracuje. Co najważniejsze przestal szarpac i kichac!
Moze to jakoś Ci pomoże.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 16:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez Bombel » 21 sty 2005, 19:15

Witam
Temat swiec przerabialem juz niejednokrotnie.Owszem jest czasem lepiej czasem gorzej. Generalnie zazwyczaj uzywam NGK.
Jednak szarpanie na PB nie ma nic wspolnego ze swiecami. Zaden z wielu mechanikow u ktorych bywalem nie potrafil mi jednoznacznie wskazac przyczyny. Ostatnia rzecza jaka wydaje mi sie moge zrobic to wymiana soondy lambda.
Czy ktos z Was jest w stanie jasno okreslic w jakim zakresie powinna ona pracowac i jak ja sprawdzic? Moze ktos mial juz kiedys uszkodzony ten element?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sty 2005, 14:14
Posty: 12
Skąd: Tczew
Auto: Mazda 323 C 95r 1,5 16V

Postprzez rtoiP » 21 sty 2005, 22:47

To raczej nie sonda. W sprawnym samochodzie możesz odłączyć sonde i będzie też dobrze jeździł... (sam sprawdzałem) sterownik silnika przełącza sięw tryb awaryjny... .Też miałem walniętą sondę i wymieniłem. Generalnie po wymianie nie zauważyłem ŻADNYCH zmian.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2004, 21:53
Posty: 22
Auto: 323f, BG, 1,8 OHC, lpg

Postprzez Bombel » 22 sty 2005, 11:28

Dzieki
Skoro to nie sonda to juz sam nie wiem jak ten problem rozwiazac. Pozostanie mi tylko jazdzic na LPG i tolerowac strzaly. Najgorsze jest to ze w Pomorskim nikt nie jest mi w stanie pomoc. Tu chyba nie ma pazadnych mechanikow , nie mowiac juz o serwisie Mazdy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sty 2005, 14:14
Posty: 12
Skąd: Tczew
Auto: Mazda 323 C 95r 1,5 16V

Postprzez Matikarwos » 22 sty 2005, 11:40

Ja obstawiam tak jak martinez świece miałem podobną sytuacje jak ty świece nowe NGK tylko baran w sklepie sprzedał mi do wersji gażnikowej chociasz mówiłem że mam wtrysk po wymianie na te właściwe wszystko ok żadnych strzałów żadnych szarpnięć!!!
Sprawdz jakie są do twojego modelu zaleca producent i kup je!!!!
Pozd.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sie 2004, 14:48
Posty: 10
Skąd: Łuków
Auto: R. Laguna II 1.9Dci '01
R. Grand Scenic 1.9 Dci '04

Postprzez 9019 » 22 sty 2005, 18:35

Witam! Jestem użytkownikiem mazdy 323 C 1,5 na LPG już jeżdże 3 lata i zrobiłem ponad 100 000 km i nie miałem od poczatku żadnych problemów z instalacją. Instalacje mam Leonardo II z silniczkiem krokowym, spalanie 10l/100km no czasami przy wolnej jezdzie spali 9l/100km. To dziwne że tobie niechce jeździc na LPG ta mazda :–( coś w tym musi być bo jak widzisz na moim przykładzie te silnkini działaja z instalacja LPG.
Pozdrawiam!
<embed src="http://www.site-clocks.com/flash/clocks/digital.swf?hex=2AF1" width="150" height="75" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash">
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sty 2005, 18:28
Posty: 10
Skąd: KATOWICE
Auto: MAZDA 323 C

Postprzez Bombel » 23 sty 2005, 00:05

Gdzie sprawdzic jaki model NGK uzyc do mojego autka, moze faktycznie sprzedaja mi gaznikowe wersje?
9019: A ty po zalozeniu LPG mozesz normalnie jezdzic na PB?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sty 2005, 14:14
Posty: 12
Skąd: Tczew
Auto: Mazda 323 C 95r 1,5 16V

Postprzez 9019 » 23 sty 2005, 01:12

Ja po założeniu LPG moge odrazu jeździć na PB bez żadnego problemu, zresztą ja mam taką instalacje że za każdym razem jak odpalam samochód to najpierw odpala sie na PB a po przegazowaniu do 2500 obr. to się automatycznie przełąncza na LPG.
Co do świec to ja jeżdze na świecach ISKRA typ SFE 65 PRS GAZ
świece wymieniam co 15 tyś. koszt świec to jest 35 zł (4szt).
Jak masz jeszcze jakies pytania to pisz.
<embed src="http://www.site-clocks.com/flash/clocks/digital.swf?hex=2AF1" width="150" height="75" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash">
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sty 2005, 18:28
Posty: 10
Skąd: KATOWICE
Auto: MAZDA 323 C

Postprzez Bombel » 23 sty 2005, 14:09

Ja rowniez psiadam instalke w ktorej po przekroczeniu 2500r/h przelacza mi sie z PB na LPG. Z odpalaniem nigdy nie mialem klopotow.Generalnie na gazie przejechalem juz ok 70 tys km i problem strzalow czasem znika a czasem sie pojawia dosc czesto , tak jak np ostatnio.
Na benzynie rowniez da sie jezdzic ale tak jak pisalem wyzej samochod czasem szarpie i przy gwaltownym wcisnieciu gazu dusi sie.
Co do swiec to dzieki: sprobuje te iskry w przyszlym tygodniu.
Chyba sie udam jeszcze do jakiegos innego gazownika i zasiegne opini na temat sondy, jesli ten rowniez stwierzdzi ze z nia cos nie tak – wymienie scierwo.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sty 2005, 14:14
Posty: 12
Skąd: Tczew
Auto: Mazda 323 C 95r 1,5 16V

Postprzez alinoe » 24 sty 2005, 00:14

Ponoć pomaga zmiana przerwy z 1.1 na 0.9 lub 0.8.
Adam626 napisał o tym kiedys niezłą rozprawkę – polecam poczytać – to na prawdę jest jedna z metod.
Oczywiście jedną z dobrych metod jest również zmiana instalacji na SGI.
:P
F-ka – diabelskie nasienie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2004, 20:22
Posty: 160
Skąd: Grójec / W-wa
Auto: 323F BJ 2.0DITD
626GECronos 2.5V6

Postprzez MiKo » 24 sty 2005, 00:56

9019 napisał(a):Ja po założeniu LPG moge odrazu jeździć na PB bez żadnego problemu,


Aloha Katowice :) Nareszcie :P

Apropos – ja Cie kojarze (głownie z pobytu z siwym – kiedyś VW) :)
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 17:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez waldi » 25 sty 2005, 22:36

Szarpie ci na benzynie bo za mało jeździsz na benzynie tzn. powinineś co 1000 km przejechać na benzynie ok.50km.Masz poprostu przytkane wtryski spowodowane małą ilością jazdy na benzynie.Jeżeli chodzi o strzały zajrzyj do aparatu zapłonowego czy nie ma nalotu, a następnie zobacz jaką masz przerwę na świecy jak mi się wydaję do twojego autka powinna być 1,1mm.Jak jest za duża to ją zmniejsz do 1,1mm.Jeżeli będzie ci dalej szarpać zmiejsz do 0.9mm.Powinno być dobrze.Jeśli tak faktycznie będzie wina jest po stronie przewodów.Zmiana przerwy pomoże ci tylko na jakiś czas.Powodzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 12:30
Posty: 42
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda626 2.0 116KM 98r

Postprzez Bombel » 26 sty 2005, 22:55

Hej
Na benzynie jezdze dosc czesto i kiedys bralem pod uwage przytkane wtryski ale wydaje mi sie ze to nie jest to. A ten aparat zaplonowy faktycznie moze byc przyczyna czestych strzalow. Sprawdze go przy najblizszej wizycie u mechanika. Przewody wymienialem jakies 2 lata temu i wydaje mi sie ze nie sa jeszcze w najgorszym stanie.
Najgorsze jest to ze temat szarpania na PB walkuje juz od 3 lat i bylem w wielu serwisach, min w tzw serwisie Mazdy w Gdansku – Intermot (nie polecam banda zlodzieji i polglowkow) potem w serwisie Boscha w Chwaszczynie i tam rowniez nic nie stwierdzono no i u paru pomniejszych mechanikow.

Ostatnio koles mi poradzil bym sprobowal wymienic mixer na jakis inny , np. strumieniowy, co Wy na to???
Dieki za sugestie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sty 2005, 14:14
Posty: 12
Skąd: Tczew
Auto: Mazda 323 C 95r 1,5 16V

Postprzez rtoiP » 27 sty 2005, 10:08

czesc,
dopiero zauważyłem że jesteś z Tczewa... ja też i chba Cię kiedyś spotkałem na światłach jak miałeś strzał
u kogo zakładałeś gaz ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2004, 21:53
Posty: 22
Auto: 323f, BG, 1,8 OHC, lpg

Postprzez Bombel » 27 sty 2005, 14:47

Hej
Instalacje zakladalem w Elblagu ( bez elektroniki) , jak sie okazalo u partaczy, pare miesiecy pozniej dorzucilem elektronike w Zajaczkowie. Od tego czasu jestem tam stalym bywalcem ale jak widac klopoty mam nadal.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sty 2005, 14:14
Posty: 12
Skąd: Tczew
Auto: Mazda 323 C 95r 1,5 16V

Postprzez rtoiP » 27 sty 2005, 20:01

Podjedź do AVS na gdańskiej. Ja zakładałem u nich juz w 2 samochodach i jest wszystko OK. Chłopaki znają się na rzeczy (pogadaj z Tomkiem).
W którym miejscu masz mikser? (przed czy za przpływomierzem) i czy na rurze dolotowej masz taką czarną niedużą puszkę (oryginalną) ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2004, 21:53
Posty: 22
Auto: 323f, BG, 1,8 OHC, lpg

Postprzez emik » 28 sty 2005, 08:25

Bombel, a ja z innej beczki :D , filtr paliwa, pompa paliwa, regulator cisnienia.
Na marginesie mam podobne objawy na Pb ale walcze z tym eliminujac poszczególne elementy układanki. Zobaczymy kto pierwszy na cos wpadnie. Sprawa dolotu tez mnie zastanawia ale miksera i klapy jeszcze nie wyciagałem.
POZDRAWIAM
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2004, 08:03
Posty: 147

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy LPG