uszkodzony kontroler czy sonda lambda pomocy!!

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez martinez » 17 sty 2005, 10:16

Witam!
Mam problem, ktory zaczal sie od kichania gazem, wiec pojechalem sprawdzic jak wyglada mieszanka na testerze kompa. Okazalo sie ze kontroler nie czyta sygnalu z sondy lambda i nie podaje go na silnik krokowy! Pojechalem tam gdzie zakladalem instalacje zrobilismy pomiary i sonda pracuje w zakresie 0,19 – 0,68 V na benzynie przy 3000 obr czy te parametry sa do przyjecia, a jakie powinny byc?? Silnik krokowy w opcji test tez sie odzywa. Nie moglismy podlaczyc innego kontrolera bo go porpostu koles nie mial. Monter sie upiera ze sygnal jest za niski aby kontroler go czytal. Mam kontroler Stag 2L obsluguje on sondy 1V, 5V i 12V. Nie wiem jak podejsc do tego problemu prosze o sugestje (instalacja na gwarancji).
p.s. Czy zuzyte swiece (Iskra gazowe) moga byc przyczyna poszarpywania na niskich obrotach i ewentualnych kichniec??
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 16:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez alinoe » 17 sty 2005, 12:03

Co do świec to jest to sprawa oczywista. Zwłaszcza w instalacjach LPG maja one duzo do powiedzenia. Jeśli juz to swiece NGK. Niektórzy koledzy zmniejszają przerwę na świecach doz 1.1 – 0,8 mm.
Ale jeśli kontroler (chodzi Ci o kompa LPG chyba) nie analizuje sygnału z sondy to już nie jest najlepiej.
Jest to bowiem jedna z najważniejszych wartości dzięki, którym wogóle jest w stanie przeprowadzić właściwe pomiary podawanego LPG.
F-ka – diabelskie nasienie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2004, 20:22
Posty: 160
Skąd: Grójec / W-wa
Auto: 323F BJ 2.0DITD
626GECronos 2.5V6

Postprzez martinez » 18 sty 2005, 15:29

Witam!
Dzieki za odpowiedz co do swiec bylem pewien!
Dowiedzialem sie ze sonda powinna pracowac w zakresie 0 – 1V i wykonywac 8 cykli w ciagu 10 s na benzynie przy 2000 obr. Parametry jakie daje moja sonda moga byc spowodowane raczej dwoma czynnikami:
1. uszkodzona sonda :(
2. zapchany katalizator i nie ma plynnosci w wywalaniu spalin :(
Kto wie ile w tym prawdy bo nie wiem co robic
HELP PLEASE!!
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 16:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez emik » 19 sty 2005, 10:18

Strzała Martinez
Co do kata jedż do tłumikarza niech ci zajrzy, ja tak zrobiłem facet nie policzył nic, ale na te 20 się szykuj. Co do lambdy.......jak masz smykałke w elektronice styknij sobie tester i wepnij pod sondę. Tester do kabiny i widzisz co i jak chodzi. Aha nizsza wartość na sondzie moze tez wynikać z jej niedogrzana, złego składu mieszanki czy tez zanieczyszczenia. Schemat testera na stronkach internetowych. Cena z obudowa do 20 zetów. A jesli masz gest.....wstawiaj na pałke nowa lambdę pewnie masz z jednym przewodem wiec zapłacisz około 100 – 150 , jedz do gaziarzy i niech robia co swoje.

POZDR.
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2004, 08:03
Posty: 147

Postprzez martinez » 19 sty 2005, 10:39

Hej emik
Nie wiem co robic znowu cos sie powalilo. Wczoraj zmienilem swiece na uzywane ale w lepszym stanie zauwazylem ze silnik krokowy dziala na gazie bo sie telepie :D . Co do lambdy to na allegro jakis kolo ma nowe jednoprzewodowe po 65 zeta moze warto. Sonde pomirzylem miernikiem pomiar nie byl doskonaly ale wymik taki jak napisalem na poczatku. Moze jest jakis sposob aby sonde oszukac?? Ty jestes magiik w tych sprawch!
Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 16:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez alinoe » 20 sty 2005, 17:34

martinez – zajrzyj tu – może coś Ci się przyda
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=6809
F-ka – diabelskie nasienie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2004, 20:22
Posty: 160
Skąd: Grójec / W-wa
Auto: 323F BJ 2.0DITD
626GECronos 2.5V6

Postprzez martinez » 21 sty 2005, 10:33

Dzieki alinoe moje problemy przy Twoich to pikus! Dziwne wydaje sie przekladanie parownika ale skoro pomoglo to cool.
Moj po wymiane swiec nie szarpie nie kicha mam nadzieje ze tak mu zostanie w weekabd lece w trase to go sprawdze i napisze czy to bylo to czy nie.
Pozdro :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 16:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez emik » 21 sty 2005, 12:41

Martinez, co do pomiaru sondy miernikiem i jak ją badać, to na mierniku analogowym, wszelkie zmiany czasem wystepujace szybciej niz raz na sek. dokładniej uchwycisz na analogu. Wartosci które Ty podajesz hmmmm, mogą być wartościami które zostały przez miernik cyfrowy usrednione. Tak wiec mógł on nie podać max i min. Idealnym przyrządem jest oscyloskop ale :) targaj go teraz do garazu w celu pomiaru i to pod warunkiem ze go masz. Dlatego polecam tester, czuły działajacy w pełnym zakresie mieszanek ubogich i bogatych, wskażnik na diodach led.
Masz problem, musisz od czegoś zacząć. Piszesz o gwarancji na instalacje, jak to w zyciu i na dodatek w naszym powariowanym kraju, kazdy chce się szybko wzbogacić i nie ponosić przy tym zadnych konsekwencji. Masz panie gaz, a gdy ci się cos spitoli – standartowo wina twoja, zużytych innych czesci itd itp. My nie pomozemy bo to nie nasz interes, no chyba ze dopłacisz.Gwarantuję ze do swojego błędu się nie przyznają. Co nam pozostaje, uczyć się i mieć znajomość w temacie. Podam ci przykład smigałem na gazie jakieś 13 tys. i w pewnym momencie fura zaczęła słabo ciagnać (zreszta widziałem to na testerze lambdy – mieszanka uboga). W pierwszej chwili szok co jest!! Kombinuje sobie ze albo parownik albo filterek . Kompa nie mam wiec nie ma co sie spitolić. Jadę do warsztatu i przedstawiam problem wascicielowi. Pan szanowny mówi że to trzeba posprawdzac i wogóle. A ja mu na to mam za uboga mieszanke autko nie ciagnie widze co mam na testerku. Zadałem mu jeszcze pare pytan odnosnie zwezenia na na dolocie i pytania o dodatkowa śrubke na parowniku. Gosciu zorientował sie że kitu mi nie wcisnie zrobił to o co prosiłem (wymiana filtra + regulacja) i wszelkie dodatkowe pytania prosił kierowac to jakiegos jego speca który bedzie za kilka dni :)
Czyli co, upewnij się co do lamdy czy chodzi czy tez nie (moja na Pb pracuje w cyklach szybszych niz 1 sek. na wolnych obrotach w granicach 0,1 – 0,7V przy jeżdzie przekracza 0,8V) i udezaj do gazowników jak juz swego pewien bedziesz.

POWODZENIA
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2004, 08:03
Posty: 147

Postprzez martinez » 21 sty 2005, 16:55

emik dzieki za rady tak tez zrobie jak znasz jakis link gdzie sa dane tego testrka lambdy i jak go podlaczyc bede wdzieczny za udostepnienie. Po wymianie swiec zrobilo sie ok ale czy to chodzi tak jak powinno to pewnosci nie mam. Masz racje sonde mierzylem na cyfraku wiec wynik moze byc dziwny. Fak fakte ze krokowiec od gazu stal, a teraz sie rusza czyli na cos reaguje ale na co?? Tego sie dowiem gaziarz zrzucal wine na sonde a przypadkowy warsztat na kontroler gazu graja sobie kolesie w ping-ponga :D
pozdrawiam
jeszcze raz dzieki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 16:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez emik » 24 sty 2005, 10:59

http://www.ekoalma.pop.pl/modules.php?n ... le&artid=2

Jak go stykniesz powiem jak podłaczyć.
POZDR
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2004, 08:03
Posty: 147

Postprzez Markiz » 26 sty 2005, 09:16

Sonda pracująca w zakresie 0,19- 0,68 na gazie nie będzie zdawać egzaminu. Są dwie opcje: albo wymienisz sondę na nową , i druga opcja toto , że można założyć ręczną regulację (register) zamiast silniczka krokowego ( attuatora). 323BG bez problemu jeżdżą na śrubie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez martinez » 26 sty 2005, 10:34

Ja mam istalacje z silnikiem krokowym i registerem :D takie cudo!! Ku mojemu zdziwieniu po wymiane swiec silnik krokowy zaczal pracowac nie wiem jeszcze jak pracuje ale postaram sie podjechac na tester w najblizszym czasie, wtedy dam znac czy to byly swiece. Nie chce mi sie wierzyc ale cuda sie zdarzaja!
Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 16:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez VIP » 26 sty 2005, 12:23

witam mialem taki problem, zdecydowalem sie na Komputer BINGO S4 zeby ustabilizowac obroty silnik poprawic osiagi i spalanie :)

po podlaczeniu kompa LPG do laptopa i analizowaniu spalania zauwazylem ze sonda nie pracuje ! tzn caly komp nie bedzie dizalal bo nie ma analizu spalin

mialem 2 sondy lambda wiec podlaczylem sie do drugiej w drugim kolektorze.

ta tez oakzala sie nei sprawna ! pomyslalem ze przeciesz spalanie silnika na LPG ma wyzsza temp wiec pewnie LPG uszkodzil moje sondy a bardziej temp z nich uszkodzila sondy.

mialem SL 4 przewodowe wiec najdrozsze , szukalem i znalazlem 2 miesieczna sonde za 50 zl z Pegouta 206 tez miala 4 kabelki podpiolem ja zamaist mojej (balem sie zeby pracowala w zakresie 0-1 V)

2 kabelki nan iej to zwykla grzalka :) zeby sonda zaczela pracowac szybciej . po podlaczeniu okazalo sie ze jest okey :) sondadziala !! i to jeszcze w zakresie 0-1 :)

polecam wymienic sonde bo najwidoczniej masz uszkodzona ale najlepeiej to podjechac do auto elektro i za gorsze potwierdza ci uszkdozenie jej ! :)

jak bys miala uszkodzona to kup jakass najtansza !! bo zawsze jak by byla inna niz ta to w kompie stag ustawisz taka jaka kupisz.

ppozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez martinez » 4 lut 2005, 10:48

Witam!
Kupilem sonde nowa na allegro za 69 pln. Jutro bede montowal w poniedzialek dam znac czy to byla sonda czy jeszcze cos bedzie dreczyc moja madzie.
Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 16:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez VIP » 4 lut 2005, 12:45

a co myslicieo tym moja sonda (odczyt na oprogramowaniu z koma) ma caly czas 0.0.V dopiero jak przegazuje na 3 tys obrotow to mi wskakuje odrazu bogata ( 0,76 V ) nigdy nie pokazuje od 0-0,4 bo potem odrazu spada do 0.00 V czzby sie uszkodzila ??

pozdrawiam

zajebisyta rzecz ten tester lambdy !!

ja dotychczas podczas jazdy chcac sprawdzac meiszanke to musialem jezdzic z laptopem rozlozonym na siedzieniu ale ten pomysljest lepszy ! pozdrawiam i zabieram sie do skladania tego cuda :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez martinez » 4 lut 2005, 13:17

Raczej padla Ci lambda!
Moja daje 0V na benzynie i nie wazne czy gazuje czy nie na gazie pokazuje cyklicznie 0,4 – 0,6V a to za malo aby komp gazu odczytal i sterowal gazem!
Jak moja sonda ruszy moge Ci podac namiary na allegro daja 12-mc gwarancji ale trzeba kostke przerabiac albo ciac kabel. Ja wybieram ta druga opcje.
Pozdro
p.s. Przyslali w cigu jednego dnia!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 16:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez VIP » 4 lut 2005, 14:03

no ja jutro rano dostane bo dzisiaj rano wyslal , kupilem ostatnio boschowska i mi padla :) wiec teraz sprobuje NTK

wiem ze jak byla sprawna :) bochowaska to pokazywala na ubogiej nawet 0,2 ale zarazp otem aktuator wzbogacal meiszanke i sonda pokazywala 0,6 :) a tearz nie zdaje egzaminu czyli chyba rzeczywiscie uszkodzona :)

szlak mnie trafia :) z ta sonda nie wyrabiam na nie :) ostatnio to ja czesciej wymieniam sondy niz np myje pojazd hehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez martinez » 4 lut 2005, 15:30

Ja kupilem Generel Motors zobaczymy co to jest warte ale skoro gwarancje ma to sie nie boja o to. Przetestujemy zobaczymy!!
Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 16:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez VIP » 4 lut 2005, 23:54

<b>emik</b> zmontowalem ten tester z tej stronki co podales zlozylem to wszystko w ladnym pudelku i po podlaczeniu do napiecia i lekkim dotknieciu tego przewodu "wejscie" zaczynaja diody sweici kolejno

jak dotkne mocno przewodu toswieca wsyztskie a ta regulacja na potencjometrach chyba nie wiele daje :) jednym jak krece to mocniej i slabiej swieca a drugim , to ustawiam srodek ale jest to jakies tylko mozliwe o jedna diode przesuniecie wiec nei wielka regulacja.

moze cos nie tak mam ?

aha i pytanko od na wejsciu ma miec mase ?

powiedz cos wiecej o podlaczeniu tego :)
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez martinez » 8 lut 2005, 11:17

Witam!
Tak jak obiecalem krotko o tym co sie zmienilo po wymianie sondy. Ogolnie niewiele kontroler gazu (komp) dalej dziwnie sie zachwuje kolejny krok to zamiana kontrolera na probe, nastapi to wkrotce.
Jedno co mi sie udalo dokonac to zblizyc parametry silnika na gazie do tego jak pracuje na benzynie!! :D
Okazalo sie ze jak wymontowuje sie oryginalne doloty powinno sie zachowac zblizone srednice wlotow powietrza. U mnie tak nie bylo teraz juz jest i auto poprostu lata nie jezdzi i co ciekawe nawet pali mniej. O ile mniej podam w najblizszym czasie jak troche pojezdze ale teraz jazda na gazie to czysta przyjemnosc bo do tej pory to byla gechenna!!
Sonda pracuje jak najbardziej prawidlowo tzn w zakresie od 0 do 1V
Pozdro
wiecej w najblizszym czasie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 16:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy LPG