Strona 1 z 1

Problem z "rezerwa" i zwiekszone spalanie

PostNapisane: 4 sty 2005, 22:35
przez P0L4K
Yo kociaki.
Wiec tak mam 2 problemy.
1.Problem pojawil sie pare dni temu – caly czas pali mi sie rezerwa gazu(nawet gdy jest pelna butla).Mam jakas najtansza instalacje,gdzie nawet nie mam zadnego wskaznika ilosci gazu,nawet przy butli.Wskzanik rezerwy to u mnie 2 lampeczki przy przelaczniku gaz-benzyna.Kiedy pali sie zielona to jest ok,a kiedy pali sie zielona i czerwona to oznacza rezerwa.Gdzie szukac "usterki" ciagle palacej sie rezerwy?

2.Mam rozwalony aparat zaplonowy(nie wiem dokladnie co,to wie Jaksa)
przez co szarpie na elpedziu(po przeczyszczeniu kopulki szarpanie ustalo na pare dni).I moje pytanie jest nastepujace czy przez to moze byc zwiekszone spalanie LPG(15/100)

PostNapisane: 4 sty 2005, 22:42
przez Jaksa
P0L4K napisał(a):Mam rozwalony aparat zaplonowy
Taka prawda a dokładnie obudowa ( mocowanie kopułki jest urwane,sprawa powypadkowa ) kopułka "wisi " na jednej srubce a z drugiej na opasce zaciskowej co powoduje przemieszczanie się owej częsci względem palca . Dodam jeszcze ze kopułka jest juz tak "wyrypana " od środka ze kwalifikuje sie tez do wymiany.

PostNapisane: 5 sty 2005, 00:59
przez zertaul
Nie wiem, czy dobrze dedukuję, ale skoro przesuwa się kopułka względem palca, to zmienia się też kąt wyprzedzenia zapłonu, a to z kolei może powodować zwiększone zużycie paliwa (a także o wiele groźniejsze w skutkach następstwa z uszkodzeniem silnika włącznie).

PostNapisane: 5 sty 2005, 11:40
przez P0L4K
No tak,ale na Pb jest wszystko <spoko>

PostNapisane: 5 sty 2005, 12:33
przez zertaul
To są jednak różne paliwa i różnie silnik może reagować na zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu – inaczej się go np. ustawia dla etyliny 95, inaczej dla 98. Wymień też filtr gazu. Koszt nieduży – kilka złotych.
Zaznaczam, że są to tylko moje spekulacje, nie jestem supermechanikiem i/lub superznawcą tematu.
Nie wiem, jaki jest koszt kopułki, ale jeśli niewielki, to wymień ją, będziesz jeździł i spał spokojnie :)
Jeśli chodzi o zwiększone spalanie LPG, to sprawdź czy masz czysty filtr powietrza. U mnie spalanie gazu spadło zdecydowanie, jak wymieniłem filtr powietrza, bo był dość mocno zabrudzony.

PostNapisane: 5 sty 2005, 12:36
przez alinoe
Rezerwę gazu reguluje się przy zaworze zbiornika gazu. Doprowadzone sa dwa przewody, których końcu jest śruba regulacyjna. Może się poprostu obróciła

PostNapisane: 5 sty 2005, 13:50
przez Redoo
alinoe napisał(a):Doprowadzone sa dwa przewody, których końcu jest śruba regulacyjna. Może się poprostu obróciła

no ja mam taka srubke i dwa przewiody!a co w prawo sie zmniejsza a w lewo zwieksza rezerwe????Jak to z tym jest ?jak sobie ja ustawic???
a co do kopułki aparatu zapłonowego to bym na Twoin miejscu poswiecił sie i zrobił bym to! bo tak nie mozna!Puzniej mozna cos ustawiac z LPG.

PostNapisane: 5 sty 2005, 17:01
przez P0L4K
wymieniam caly aparat,tylko pytam sie czy to ma wplyw na spalanie-bo nie wiem czy odrazu szukac jakiegos gazownika.
Filtr powietrza – prawie nowka sztuka.
A filtr gazu – hmmm sprawdze

PostNapisane: 5 sty 2005, 17:58
przez Redoo
P0L4K
ja to bym ci radził tak zmien ten aparat sprawdz sobie filtr gazu i jedz do jakiegos gaziaza niech ci to poustawia w tedy bedziesz pewien i napewno bedzie Ci mniej palic moja kiedys połkneła mi 16 pojechałem ustawili mi i jest ok ze spalaniem!!!lepiej sobie jedz niech ci to przegladnie To taka moja mała propozycja.

PostNapisane: 5 sty 2005, 18:21
przez P0L4K
Redoo napisał(a):sprawdz sobie filtr gazu i jedz do jakiegos gaziaza niech ci to poustawia

tak zrobie

PostNapisane: 5 sty 2005, 19:45
przez Jaksa
P0L4K napisał(a):zrobie
Zrob zrob.... :P

PostNapisane: 5 sty 2005, 19:49
przez P0L4K
tzn Ty zrobisz :P