Brak obrotów biegu jalowego i uporczywe próby poprawy sytuacji

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez VIP » 24 gru 2004, 00:39

zaczelo sie od tego ze jak zagrzal sie silnik i chyba wylaczylo ssanie to stojacna czerwonym swietle silnik zaczynal przygasac takimi dziurami !! chodzi chodzi i nagle taka dziura powodujaca zadrzenie pracy silnika i silnik zaczyna stopniowo przygasac.

jedynym ratunkiem wtedy to wrzucenie luzu (skrzynia AT) wtedy sie silnik podnosi troszke do gory i juz tak nie robi !

po tym jak zaczyna przygasac i sie dusic to jak sie zaswieci zielone to nie przyspiesza tylko tak jak by z zalanymiswiecami rusza. Ruszam a on szarpie tak do 3k /obr zeby potem gwaktownie przyspieszyc jak by jakies Turbo ;)

potem juz jest okey !

do czasu nastepnych swiatel :)

podejchalem do gazownika pow ze wymiana reduktora zaplacilem 500 zl i wymienil ustawil odbieram autko jest okey rowno chodzi przyspiesza i jest dobrze :) obroty zgadzaja sie wrzucam bieg troszku schodza nizej ale chodzi rowno ! place dzieuje wyjezdzam

do nast ronda tutaj skrecam w lewo a on gasnie ! ( tak tez mialem predzej na starym reduktorze)

wracam a on ze bezwladonosc membramy i nic z tym nie zrobi ! wiec ja mowie panie podnies pan obroty bo mi to wtedy pomagalo – gosciu pokrecil srubka na przepustnicy i ustawil ok 1,5 k obr.

juz jest odbrze bo nie gasnie przy skrecie

potem jade na slask tzn ok 400 km w polowie drogi na siatlach obroty sie zmniejszyly same i znowu powrocily do 1 k obr

potem jak jechalem dalej na switle czerownym stojac znowu zaczyna sie powoli dusic i takie dziury w gazie ! zaczyna przygasac wiec ja otwieram maske i krece srobkami na reduktorze i przepustnicy i udalo sie nie gasnie i pracuje znowu rowno !!

ale po jakims czasie na swiatlach jak wrzucilem luz patrze a na obrotomierzu 1,5 tys :) znowu tym razem urosly :)

ale pracowal wciaz rowno

ale po jakims czasie spadly i teraz pracuje rowno ale chyab za bardzo niskei obroty !! bo jak ruszam to czasem dusi sie

gdzie problem ???

czu komputer gazu jakis AL 700 albo Bingo pomoze ??

bo obecnie nei mam zadnego kompa :(

na benzynie jest dobrze wiec chyba sprawa tylko LPG a moze jakies bledy na kompie sa ?? ale BP jest okey !

pomozcie bo juz mnie to tyle zdrowia kosztuje ze szkoda gadac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez alinoe » 27 gru 2004, 21:07

A czy posiadasz sinik krokowy gazu? To takie ustroństwo na przewodzie doprowadzającym LPG do mieszadła.
Otóż przypadkowo dowiedziałem się iż auta z AT muszą mieć coś takiego. Oczywiście jeśli nie posiadasz żadnego komputra to polecałbym zaopatrzyć się w takowy jak najszybciej. Komputer steruje między innymi ilością doprowadzanego gazu właśnie poprzez silnik krokowy LPG – efekt jest taki, że nie musisz kręcić śrubą – komp robi to za ciebie i to wtedy kiedy silnik tego potrzebuje.
F-ka – diabelskie nasienie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2004, 20:22
Posty: 160
Skąd: Grójec / W-wa
Auto: 323F BJ 2.0DITD
626GECronos 2.5V6

Postprzez VIP » 27 gru 2004, 22:00

dokladnie przyznalbym ci racje :) ale .. :) no wlasnie ale

Bo ja tez tak myslalem ze jak wrzucam bieg i naciskam hamulec to w somie silnik sie dlawi nie dziwne che jechac a ja go hamuje, pewnie do benzynki to zostalo przystiosowane tak ze pewnie komp zmienia mieszanke zeby jakos to szlo :) a na gazie , nie mam kompa myslalem nad stag 50 ( bo ani ok 260 zl) albo al 700 ale odradzikli mi i polecili bingo S

czytalem o tym i niezla zabawka tylko ze wlasnie te ALE gazownicy mowia ze to niewiele da poniewaz to nie jest kwestia mieszanki ze przygasa. Myslalem powaznie nad kompem i chyba sie zdecysuje ale z 600 zl nie moje. chyba zek upie hjakis tanszy i sam zaloze robil ktos takie cos ? sam ?

myslalem czy czasem nie ma tam mozliwosci zaprogramowaania zeby jak sie wrzuci bieg to mieszanke zmienia ostatnio sie bawilem na analizatorze i wychodzi tak ze na obrotach 3 tys jest lambda 1 a jak wrzoce luz to 1,1 czyli chyba jednak komp sie przyda ale te 600 zl i czy bedzie rezultat jakis ?

jak juz komp to jaki polecacie WY. ten bingo bierze wynik sondy , temperatury parownika silnika, obroty wiec niezle skomplikowane przez co pewnie dobrze dobierze odpowiednia meiszanke ale czy nie za bardzo skomplokowany ?

i czy wogole w AT ten komp jest wskazany ??

jak bym go zalozyl to zawszeo dejdzie kasa za co jakis czas regulacja na analizatorze u gazownikow :)

pomozcie ? chce to tanio zrobic bo juz i tak wsadzilem kupe gazy w ten samochod :) a dokladniej w bebechy LPG :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez alinoe » 28 gru 2004, 19:09

Ja posiadam obecnie BINGO s6 – jest to moduł przeznaczony do 6 cylindrów i kopmupter lpg w jednej obudowie, ale mam jutro przekładkę – otóż bingo zostanie i będzie jedynie działał jako modulator wtrysków, a komputer zostanie zainstalowany osobno chyba marki LECHO. Co do skomplikowania to nie radziłbym montować samemu. Tym bardziej, że i tak i tak musisz miec podłączony komputer PC z programem diagnostycznym. Oczywiście oprogramowanie można sciągnąć ze strony producenta bingo – chyba jest to firma KME, ale fachowiec i tak lepiej od ciebie będzie wiedział co i jak.
Proponuję ewentualnie popytać w dobrym zakładzie – powinni Ci doradzić. Szkoda ze jestes ze slązka, bo na mazowszu jest facet, który pomoglby w tej sprawie. Jak chcesz posiadam tel. kontaktowy. Może powie co masz zrobić. Ja za sam komputer mam doplacic jakies grosze – ale to dopiero jutro wieczorem opiszę.
Pozdro
F-ka – diabelskie nasienie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2004, 20:22
Posty: 160
Skąd: Grójec / W-wa
Auto: 323F BJ 2.0DITD
626GECronos 2.5V6

Postprzez VIP » 28 gru 2004, 21:59

sluchaj ja miszkam na slasku to fakt ale obecnie od 3 miesiecy jestem kolo wawy w szkolce policyjnej i bede tutaj do 21 stycznia wiec jeszcze przez ok miesiac. co do kompa to powiedz mi dlaczewgo te bingo nie moze pelnic role kompa tzn regulatorem mieszanki wraz z zaworem krokowym tylko zwyklym emulatorem wtrysku , zreszta nie rozumiem po co nam emulator wtrysku skoro moj silnik nie rzuca sie pioprzez wchodzenie w tryb awaryjny algbo informopwaniu jakas lampka CHECK to po co emulator ??

ja chcialbym komputer ktory by mi nabierzaca mieszanke ustawial bo obecnie tak ze poid obciazonym mam inna a pod nie obciazonym inna :)

myslalem o wlasnym kompie tzn zwykly uklad sterujacy zaworek krokowym utrzymyjacy tak zeby sonda lambda miala 0,5 V bo jak lambda ma 0,5 tzn ze ma lambde okolo 1 wiec uklad cyfrowy zaprogramowany tak zeby regulowal miesznake impulasami do krtokowego ustawiajac odpowiednio tak aby osiagnac lambde 1 tzn o,5 V na sondzie

tylko nie wiem czy ma sens jak mozna moze tanio kupi caly komp z krokowym nie p0otrzebuje chyba tego emulatora wtrysku :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez alinoe » 30 gru 2004, 18:41

Zacznę od tego, że emulator ma za zadanie okłamać komputer sterujący, że dozowana jest nadal PB – więc raczej jest niezbędny w instalacji LPG i pewnie takowy posiadasz. Natomiast komputer LPG to już nieco inne ustroństwo – odpowiada ono za regulację ilości gazu jaka ma wpłynąć do kolektora ssącego oraz za to kiedy (przy jakiej temp. i obrotach) przełączy się nam z PB na LPG i takie tam. Jest on oczywiście podłaczony do takich rzeczy jak sonda Lambda, TPS, czujnik temp. płynu, czujnik obrotów silnika i silnik krokowy LPG. Uwzględaniając wszystkie paramatry pracy silnik a reguluje właściwą ilość wprowadzanego gazu poprzez stopniowane położenie silnika krokowego LPG. Uważam, że w Twojej sytuacji powinieneś takie użądzenie posiadać. (Polecam również link http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=6809 – tam jest kilka cennych informacji)
F-ka – diabelskie nasienie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2004, 20:22
Posty: 160
Skąd: Grójec / W-wa
Auto: 323F BJ 2.0DITD
626GECronos 2.5V6

Postprzez VIP » 30 gru 2004, 19:46

nie posiadam emulatora wtryskow na 100 % :)

co do kompa to wiedzac po co i jak dziala nawte mam schematy podlaczeniowe do tego zastanawiam sie czy te ok 600 zl wydane w to sa warte tego :)

z tego co piszez i tak se mysle jestem w sklonie wylozyc na to , do tego interesuje mnie bo mam oprogramowanie do regulacji kompa LPG ale nie wiem juz teraz jakiej firmy z screenow wyglada to tak ze mam an ekranie laptopa wszystkie cenne mi uwagi i parametry

co do przelaczenia sie na gaz w odpowiedniej temp to sam se zrobilem owe urzadzenie ktore mi przelacza przy temp 18 st na gaz ale coraz bardziej mysle powaznie o kompie i chyba jak co to wezme BINGO bo mam schemat bingo S i jest tam mozliwe podlaczenie wszystkiego jak i tego TPS ktore mozna wylaczyc i wlaczy w bingo a to chyba mnie najbardziej satysfakcjonuje bo cos czuje ze to wlasnie z tym se moja instalacja nie radzi

prosilbym jeszcze wiecej opini na temat kompow gazu :) wole przestudiowac dokladniej temat niz wydac kase i nei widziec rezultatu :)

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy LPG