Czy ktoś z was ma mikser (z grzybem) o średnicy większej niż ta rura między filtrem a przepustnicą?
Czy to coś dało?
A jeżeli tak, to jak to wygląda, jak to w praktyce wmontować?
Powodem zadania tego pytania jest to, że może zdławiony jest za bardzo dolot przy wysokich rpm. Może.
Mikser o większej fi niż rura dolotowa
Strona 1 z 1
masz większego?
opowiadaj...
opowiadaj...
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
nightcomer napisał(a):masz większego?
opowiadaj...
No ba chciałbyś....
A poważnie – nie ma potrzeby stosowania miksera o srednicy większej niż fi dolotu. Z resztą na mikserze o venturim fi 70 to chyba nie da rady w żaden sposób tego ustawić
Jaki masz teraz mikser (w mm)?
Pozdro
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
ja mam grzyba a nie venturiego
zmierzę fi wew jak będę niedługo zmieniać filtr
kiedyś pomierzyłem juz to ale nie mogę znaleźć,
chyba zostało 60% powierzchni na odcinku dł 5mm
zmierzę fi wew jak będę niedługo zmieniać filtr
kiedyś pomierzyłem juz to ale nie mogę znaleźć,
chyba zostało 60% powierzchni na odcinku dł 5mm
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
nieważne – grzyb, czy klasyczna zwężka venturiego, te same wzory bernoulliego mają zastosowanie.
ale jeb## teorię bo można od tego dostać pomieszania zmysłów bez miksera, okazuje się nagle, że po założeniu nadwymiarowego mixa zwężką venturiego staje się... przewód dolotowy...
mnie interesuje praktyka, czy ktoś się odważył na taki zabieg i co z tego wynikło.
ale jeb## teorię bo można od tego dostać pomieszania zmysłów bez miksera, okazuje się nagle, że po założeniu nadwymiarowego mixa zwężką venturiego staje się... przewód dolotowy...
mnie interesuje praktyka, czy ktoś się odważył na taki zabieg i co z tego wynikło.
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Nightcomer – szkoda, ze nie pokazałem Ci mojego patentu na zagazowanie mazdy. Chłopie, myslę, ze jak dasz taaaaaaaaaaki duuuuuży mikser, ze zwęzką będzie przewód dolotowy, to .... nigdy nie ustawisz wolnych obrotów..., ba, dolne partie obrotowe będą leżały trupem, bo ciąg zacznie się np przy 4000rpm. Z praktyki powiem Ci, ze już na fi 50 przed przepustnicą auto jest można powiedzieć nieregulowalne. A tak BTW – do ilu rpm masz u siebie bogatą mieszankę?
U mnie przy obecnych ustawieniach na LPG jest bogato do 6500rpm, kręcenie wyżej na LPG jest niewskazane (bo z resztą i po co ?).
Powiem Ci tak (z praktyki): jesli z wyjętym mikserem auto ma lepszego buta na Pb niż z zamontowanym mikserem w dolot, to znaczy, że trzeba zmienić mikser. Prawidłowo dobrany mikser charakteryzuje się tym, ze nie wpływa na obniżenie osiągów auta na Pb. Wiem, ze to brzmi trochę nielogicznie, ale da się tego dokonać. Wymiar zwiększa się do chwili zrównania osiągów z/bez miksera na Pb. I koniec. Potem pozostaje kwestia doregulowania LPG i gra gitarra. Weź pod uwagę, ze im większy mikser zapodasz, tym będzie większy problem z liniowym ustawieniem samochodu, po przekroczeniu pewnych wartości ustawienie będize wręcz niemożliwe. Aha i jeszcze jedno – im większy mikser, tym będzie większe spalanie. Coś za coś.
Jakie masz pole przekroju zasysania powietrza/mieszanki w tym mikserze z dyfuzorem (śmigło)
Pozdro
SM
U mnie przy obecnych ustawieniach na LPG jest bogato do 6500rpm, kręcenie wyżej na LPG jest niewskazane (bo z resztą i po co ?).
Powiem Ci tak (z praktyki): jesli z wyjętym mikserem auto ma lepszego buta na Pb niż z zamontowanym mikserem w dolot, to znaczy, że trzeba zmienić mikser. Prawidłowo dobrany mikser charakteryzuje się tym, ze nie wpływa na obniżenie osiągów auta na Pb. Wiem, ze to brzmi trochę nielogicznie, ale da się tego dokonać. Wymiar zwiększa się do chwili zrównania osiągów z/bez miksera na Pb. I koniec. Potem pozostaje kwestia doregulowania LPG i gra gitarra. Weź pod uwagę, ze im większy mikser zapodasz, tym będzie większy problem z liniowym ustawieniem samochodu, po przekroczeniu pewnych wartości ustawienie będize wręcz niemożliwe. Aha i jeszcze jedno – im większy mikser, tym będzie większe spalanie. Coś za coś.
Jakie masz pole przekroju zasysania powietrza/mieszanki w tym mikserze z dyfuzorem (śmigło)
Pozdro
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
nie mierzyłem, wydawało mi się to bez sensu.Smirnoff napisał(a): do ilu rpm masz u siebie bogatą mieszankę?
wiem, że przy swobodnym kręceniu silnika jest dłuugo bogata, ale przy obciążeniu schodzi do stechiometrycznej mniej więcej...
wiem, bo kiedyś miałem taki prosty onanizator spalin, który zmontowałem z różnych części. teraz już go nie mam, bo ktoś się nie bał i ...
ale można go bylo podłączyć do wydechu i jechać... i chyba tylko dzięki temu udało mi się tę gazownie ustawić.
wyśle ci wszelkie wymiary na PW przy okazji wymiany filtra, na razie nie chce mi się grzebać na mrozie.Jakie masz pole przekroju zasysania powietrza/mieszanki w tym mikserze z dyfuzorem (śmigło)
Cały czas jestem ciekawy wyniku porównania naszych kuchenek gazowych w postaci testu przyspieszenia 80/120 na V i na IV, na gazie i na zupie...
może kiedyś...
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
N/C – jak zmierzysz, to czekam na PW.
A co do porównania naszych mazd – najlepiej to skonfrontować na jakimś spocie, np w przyszłych ewentualnych Rykach. Swoją drogą, w elastyczności 60-100/IV i 80-120/V pomiędzy Twoją a moją może nie być znaczących róznic, gdyż to są mimo wszystko dolne partie obrotowe, które na pewno masz bogate a i dopływ powietrza jeszcze jest wystarczający. Myślę, ze bardziej miarodajne ( jesli chodzi o zmulenie silnika przez mikser ) byłoby skonfrontowanie osiągów naszych mazd powiedzmy 0-150kph, bo wtedy wychodzi szydło z worka.
Tak więc na jakimś spocie trzeba to porównać.
Pozdro
SM
A co do porównania naszych mazd – najlepiej to skonfrontować na jakimś spocie, np w przyszłych ewentualnych Rykach. Swoją drogą, w elastyczności 60-100/IV i 80-120/V pomiędzy Twoją a moją może nie być znaczących róznic, gdyż to są mimo wszystko dolne partie obrotowe, które na pewno masz bogate a i dopływ powietrza jeszcze jest wystarczający. Myślę, ze bardziej miarodajne ( jesli chodzi o zmulenie silnika przez mikser ) byłoby skonfrontowanie osiągów naszych mazd powiedzmy 0-150kph, bo wtedy wychodzi szydło z worka.
Tak więc na jakimś spocie trzeba to porównać.
Pozdro
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości