Dziwne zachowanie sie silnika na wysokich obrotach. Dlaczego szarpie?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez martinez » 26 lis 2004, 12:19

Witam!
Mam problemik moja madzia dziwnie sie zachowuje na wysokich obrotach objawia sie to rownomiernym lekkim podszapywaniem silnika. Mam swiece gazowe iskry ( przerwa na elektrodach 0,7) nowe przewody wys. nap. i nowa kopulke aparatu zaplonowego z palcem rozdzielacza. Z czym moze byc zwiazane takie zachowanie silnika. Spalanie gazu mam dobre 9,5 l/100km i w miare dynamicznie chodzi tylko podszarpuje. Nie wiem moze zwiekszyc przerwe na swiecach, albo je wywalic i kupic NGK?
Pozdrawiam i prosze o jakis sugestje!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 16:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez atomcio » 26 lis 2004, 20:34

To ladnie ci pali moja 1.6 ciagnie po miescie ok 13litrow!! Na wyskokich obrotach, tzn przy ilu ci przerywa?? 6 tys??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 cze 2004, 23:34
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F 93'

Postprzez Smirnoff » 28 lis 2004, 15:44

Martinez – czy to poszarpuje tylko na LPG? Nie za małą masz przerwę na świecy ? Myślę, ze minimum to okolice 0.8-0.9mm. Przy jakich obrotach poszarpuje? Jaką masz instalację LPG? Z kompem czy bez?
Pozdr
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Xionc » 28 lis 2004, 16:30

Myślę, ze minimum to okolice 0.8-0.9mm ?? Mi gazownik zmniejsztł do 0,6 i powiedzial ze tak mam modyfikować nowe świece. A mi tez podszarpuje ale tylko na gazie i tylko na niskich obrotach. Np jak jade wolniutko i wrzuce 2 i chce przyspieszyc ostrzej to szarpie :(
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez martinez » 29 lis 2004, 10:21

Witam!
Podszrpywal przy przyspieszaniu jednostajnym zaczynal gdzies okolo 4 tys obr nie wiem dokladnie bo nie mam obrotka. Zwiekszylem przerwe na 0,8 i mu przeszlo. Smirnoff mam instalacje z kompem (stag2L) ale nie wiem dlaczego mam wrazenie ze nie trzyma mi parametrow raz idzie jak wsciekla a raz jakbym Jelcza holowal, nie wiesz co to moze byc?? (http://www.ac.com.pl/start.htm) moze mi czegos brakuje w instalacji ale czego?? z elektroniki mam Stag 2-L, Stag 2-G no i elektrozawor to wszysko do czerwca mam gwarancje wiec ...
Pozdrawiam
p.s. Wniosek przerwa 0,7 za mala dla gazu w 323 1,3 16V!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 16:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez Smirnoff » 29 lis 2004, 19:06

Martinez, wniosek prawidłowy – tak jak mówiłem, powtórzę to jeszcze raz z pełną odpowiedzialnością – do mazdy minimalna przerwa na LPG wynosi 0.8-0.9mm. W odniesieniu do fabrycznych 1.1 (+0.00, -0.10) jest wartością praktycznie dopuszczalną. Zmniejszanie przerwy do 0.6 jest nieporozumieniem, ale cóz, kto nie wierzy, niech zmierzy... Ja wiem, ze niektórzy gaziarze mają bardzo "ciekawe" teorie :D Tylko dziwnym trafem jakoś wcale po ich modyfikacjach auta nie jeżdżą lepiej, a wprost przeciwnie... :] W mojej 626 mam NGK i przerwę 0.9 i na chwilę obecną przy np 1500rpm mogę wcisnąć raptownie gaz do dechy i nic nie ma prawa szarpać. Ale kto chce, niech jeździ z przerwą 0.6, tylko zeby się nie zdziwił, jak mu kiedys tak kichnie, ze elementów dolotu będzie szukał po rowach...
A co do zmulenia Twojej mazdy – pytanie: czy masz 100% sprawną sondę lambda? I drugie pytanie – ile oliwy na 1000km zużywa Twoja mazda? Odpowiedz, a powiem Ci do czego zmierzam.
Pozdr
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Xionc » 29 lis 2004, 21:44

Dobra, Panowie, w takim razie jak zmierzyc 0,9 mm? Skad wziąc taki przyrzad? Bo mi sie Mazda zamulila ostatnio ze az wstyd. A moze do Ryk ktos wezmie takie cos?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez emik » 30 lis 2004, 08:37

No kurce stary szczelinomierz!! :D albo........na paznokieć, najlepiej długonogiej blondyny bo szatynki maja grubsze ;) Chociarz ja wolę szatynki wiec zawsze biorę poprawki na wymiar.

POZDR
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2004, 08:03
Posty: 147

Postprzez martinez » 30 lis 2004, 11:21

witam
Smirnoff co do oleju u mnie to troche bierze ale nie ma tragedii: przejechalem od wymiany 5 tys (wymienieam co 10) i mam 3/4 stanu dolalem 200ml. Musze wspomniec ze mam rozwalony "zimering" miedzy skrzynia biegow a silnikiem, wiec dodatkowo troche gubie. Sam w instalacji grzebie szczegolnie na trasie jak nie idzie to mu troche ieszanke poprawie i za krokowacem mam srobe wiec czasami ja popuszcze 1/4 obrotu i jest lepiej ale to sie jakos samo zmienia moze to roznice w jakosci gazu czuje ale nie wiem do konca. Dosc spora roznice odczuwam miedzy jazda na gazie i na benzynie chyba za duza okolo 20 -30%.
pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 16:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy LPG