Demontaż pojemności rezonansowej z dolotu przy instalacji LPG.

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez Mono » 5 lis 2004, 00:31

Jest plastikowe poodełko w kształecie cos jak trójkąt, ktore mi pękło na wskutek wybuchu gazu, i wtedy samochod stał sie mułowaty jak POLONEZ.. ;/
zajechałem do gaziaka, i tak.. wybuchy powodowały dwie wadliwe swiece i pękniety przewód wys. nap.
A na miejscu tego zbiorniczka (wyrównawczego,czy przechowywującego powietrze do nie wiem czego...czy nie wiem jak to sie fachowo nazywa ;] wsadzili korek i jezdze bez tego..(poodełko sobie posklejałem i juz mam Ok..)
Myslicie ze to poodełko powinno tam jednak byc..?? Bo mam wrazenie ze wczesniej jak ono bylo i nie strzelało mi pod maską to miał lepszego "kopa" a teraz sie tez zbiera ale potrzebuje wiecej czasu..
Apeluje o UWAGI... :)
Takie rozmowy mimo pozorów pewnej formalności są forum, na którym poznajemy się my, ludzie o takim samym światopoglądzie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2004, 00:44
Posty: 6
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Mazda 626, 95r. 2,0_16V

Postprzez MarekS » 5 lis 2004, 01:03

jak było to ma być :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2004, 23:44
Posty: 103
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 626 1.8i 16V GW '99+LPG,
Honda Legend Coupe 1991 , 3,2 6V + LPG

Postprzez nightcomer » 5 lis 2004, 06:26

Mono napisał(a):zbiorniczka (wyrównawczego,czy przechowywującego powietrze do nie wiem czego...
hahaha
dasz radę podesłać zdjęcie tego cuda?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez hazell » 5 lis 2004, 11:00

Te zbiorniczki to tlumiki szmerow ssania i powinno sie je wycinac i zastepowac korkiem poniewaz w nich zbiera sie gaz, ktory moze walnac. jedyny mankament to to, ze przy naciskaniu gazu troszke bardziej slychac dudnienie silnika.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Nightdream » 5 lis 2004, 11:49

hazell napisał(a):Te zbiorniczki to tlumiki szmerow ssania i powinno sie je wycinac i zastepowac korkiem poniewaz w nich zbiera sie gaz, ktory moze walnac. jedyny mankament to to, ze przy naciskaniu gazu troszke bardziej slychac dudnienie silnika.

A to ciekawe zjawisko... :|
Chetnie zobaczylbym jakies fotki tego cuda...bo do tej pory tego nie zauwazylem u siebie.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 5 lis 2004, 11:56 przez Nightdream, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 00:22
Posty: 356 (0/1)
Skąd: woj. dolnoślaskie
Auto: 626 GE KL, 626 GF GW, 5 1.8Pb, Xedos 9 TA KL jako daily

Postprzez hazell » 5 lis 2004, 11:52

Moze zrobie za sek to zobaczycie – znaczy zobaczycie odciety tlumik z zakorkowana rura.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez hazell » 5 lis 2004, 12:25

Oto i zdjecia:
Obrazek
Obrazek
Mono, czy o to Ci chodzilo?
Pozdrawiam
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Mono » 5 lis 2004, 14:13

Tak wlasnie.. :) w tym miejscu gdzie ta opaska byl ten zbiornik...
Aż dzis go załoze i sprawdze jaka bedzie roznica..
Pozdrawiam <przytul>
Takie rozmowy mimo pozorów pewnej formalności są forum, na którym poznajemy się my, ludzie o takim samym światopoglądzie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2004, 00:44
Posty: 6
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Mazda 626, 95r. 2,0_16V

Postprzez Mono » 6 lis 2004, 21:36

A zatem.. co następuje..założylem to ustrojstwo, i powiem wam ze juz nie wiem czy jest jakas różnica, i sie zastanawim czy wymontowac czy zostawic lub sprzedac Madzie :D (są chętni..??)

A zadam wam jeszcze jedno pytanko..
Jak uważacie wynik że za 30zł przejade od 100 do 120km na LPG. Bo mi to sie wydaje paranoja.. Kolega na beznynie PEUGOT 405 robi za około 20zł _100km a grugi na 405 TDI robi za 15zł _100km (Tak oni twierdzą)
I dobrze że kupiłem samochod z gazem bo na chwile obecną nie oplaca sie przerabiac na LPG..
Prawda czy fałsz..??
Takie rozmowy mimo pozorów pewnej formalności są forum, na którym poznajemy się my, ludzie o takim samym światopoglądzie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2004, 00:44
Posty: 6
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Mazda 626, 95r. 2,0_16V

Postprzez Smirnoff » 7 lis 2004, 13:07

Nightdream – i dobrze, ze nie zauważyłeś u siebie tego cuda, bo w KL-ce nie ma takich cudów :D

Mono – heh, jak na 2.0, to troche sporo Ci spala –> 30pln to daje ok 15litrów LPG /100km. Proponuję wyregulować instalację gazową.
Dla porównania – moja 626 2.5V6 pali ostatnio w miescie ok 15-16l LPG/100km, więc chyba masz z deka za bogato ustawioną instalację.
626 2.0 powinna się zmieścić średnio w 12litrach LPG/100km, przy dobrych nastawach i spokojnej jeździe w 10LPG/100.

Co do opisywanych przez Ciebie peżotów –> pierwszy moze i się miesci w 10l LPG/100km (w 405 z reguły sa słabe silniki), ale chciałbym zobaczyć jak ten TDi zmieści się w miescie w 4.3l ON/100km –> chyba, ze jeździ metodą SuperHiperExtraEmerytStyle, albo zapindala na opale, to wtedy za 15PLN ma ok 7l OG i staje się to bardziej prawdopodobne. Tak wiec dla mnie to bullshit.

Pozdro
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Mono » 7 lis 2004, 13:28

Chyba ze mi gaz gdzies ucieka..bo jak podniose klape to z lekka zalatuje gazem, ale mówią ze gazowe samochody tak mają... A dzis w nocy mi sie sniło ze mi samochód w powietrze wyleciał i stodołe spalił..wrr
Ja piernicze gaziaki, juz nigdy nie kupie na GAZ i nikomu nie polece (no chyba ze gaz bedzie jak u sąsiadów na wschodzie po 0,50gr za 1L) A winnym wypadku to tylko TDI i nic wiecej...
Takie rozmowy mimo pozorów pewnej formalności są forum, na którym poznajemy się my, ludzie o takim samym światopoglądzie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2004, 00:44
Posty: 6
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Mazda 626, 95r. 2,0_16V

Postprzez Smirnoff » 7 lis 2004, 15:19

Mono, jesli "zalatuje gazem", to na 99.9% masz za bogato ustawioną mieszankę, i przez to więcej pali i zalatuje nieprzepalonym gazem ;)
Proponuję skorygować nastawy instalacji. I no stress – jesli wszystko jest fachowo zamontowane i wyregulowane, to nie strachaj się o stodołę :D
A co do TDi – przy obecnej zanikającej róznicy w cenie ON i Pb nie widzę za bardzo oszczędności...
Pozdr
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Mono » 7 lis 2004, 15:29

No to jutro zajade do GAZNIKA i mu cos powiem.., ale jak bylem ostatnio to stwierdzili ze ze mam instalacje gaźnikową a nie wtryskową, bo brak jest silnika krokowego, a ja wiem ze przepływomierz jest uszkodzony,a jedno bez drugiego nie dziala jak nalezy i wogole wrrrrrrrr :|
Ale jutro zobacze co mi powiedza... ahaa, co moze byc przyczyna ze mam nie równe obroty..?? ja mysle ze ta zdupcona instalacja gazowa ma cos z tym wspulnego..
Takie rozmowy mimo pozorów pewnej formalności są forum, na którym poznajemy się my, ludzie o takim samym światopoglądzie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2004, 00:44
Posty: 6
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Mazda 626, 95r. 2,0_16V

Postprzez Smirnoff » 7 lis 2004, 17:58

Stabilne obroty także zależą od przepływomierza. Do tego szczelność dolotu, nastawy instalki itp itd.
Pozdr
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Paweł » 8 lis 2004, 02:36

hazell napisał(a):Te zbiorniczki to tlumiki szmerow ssania

Obawiam sie, ze to tylko ulamek zadania jakie spelania ten pojemnik, czyli komora rezonansowa. W glownej mierze chodzi o wykorzystanie zjawiska falowego – powietrze jest przeciez zasysane impulsami, wiec drga w ukladzie dolotowym – do lepszego napelniania cylindrow mieszanka. Uklad dolotowy jest strojony tak, aby jego czestotliwosc rezonansowa odpowiadala okreslonym obrotom, w ktorych inzynierowie postanowili skorzystac z tego sposobu "doladowania". Jesli usuniesz komory, calkowicie zmieniasz wlasciwosci ukladu i jest niemal pewne, ze pogorszysz osiagi silnika.

Jesli chodzi o silniki K? (V6), tam pojemnosc ukladu jest dynamicznie zmienna poprzez system zastawek(VRIS) i moze osiagac cztery rozne stany, czyli w czterech roznych miejscach jest tam wykorzystywane zjawisko falowego wzrostu cisnienia. Zapytaj sie wlascicieli tych silnikow, jak jezdza ich samochody przy awarii tego systemu

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/957)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Nightdream » 8 lis 2004, 09:48

Smirnoff napisał(a):Nightdream – i dobrze, ze nie zauważyłeś u siebie tego cuda, bo w KL-ce nie ma takich cudów

No to mnie uspokoiles, bo juz myslalem, ze zgubilem cudenko ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 00:22
Posty: 356 (0/1)
Skąd: woj. dolnoślaskie
Auto: 626 GE KL, 626 GF GW, 5 1.8Pb, Xedos 9 TA KL jako daily

Postprzez Smirnoff » 8 lis 2004, 10:52

hazell napisał(a):Te zbiorniczki to tlumiki szmerow ssania i powinno sie je wycinac i zastepowac korkiem poniewaz w nich zbiera sie gaz, ktory moze walnac. jedyny mankament to to, ze przy naciskaniu gazu troszke bardziej slychac dudnienie silnika.


Pozwolisz, ze nie zgodze się z Twoją opinią. Jesli instalacja LPG jest zamontowana prawidłowo (własciwy mikser na własciwym miejscu), to nie ma za bardzo możliwości, aby zebrał się tam gaz, gdyż pojemnośc rezonansowa występuje znacznie PRZED mikserem, skutkiem czego gaz zasysany przez Venturi jest wprowadzany bezpośrednio do kolektora i na bieżąco konsumowany. No chyba, ze mamy akurat kichnięcie – ale wtedy cały dolot napełnia się cofniętą mieszanką. Opisana przez Ciebie możliwość ma szansę wystąpić TYLKO w przypadku niewłasciwego umiejscowienia miksera LPG lub jego niedostosowania do silnika.
Usunięcie pojemności rezonansowej negatywnie wpływa na osiągi silnika, gdyż zaburzony zostaje porządek pobieranego powietrza. Niestety, wielu gaziarzy idzie na łatwiznę i wymysla głupoty, które mają na celu ułatwienie im zadania. Podobnie rzecz się ma serii silników Kx. Niekiedy spotyka się "magików" od LPG, którzy odcinają solenoidy VRIS, deaktywując tym samym cały układ VRIS, skutkiem czego silnik oczywiscie traci na bucie, ale jest łatwiej regulowalny. Nie wspomnę jush o "ciekawych" koncepcjach gazowania z usunięciem przepływomierza z dolotu (KL itp) i innych durnowatych zabiegach.
Pozdro
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez hazell » 8 lis 2004, 11:09

hmm... informacje ta dostalem od gaziarzy. jezeli faktycznie napisalem troche glupot to pardon. u mnie mikser jest (jak widac na zdjeciach) miedzy kolektorem a "zbiorniczkiem", wiec z tego co piszesz nie powinien byc usuwany, bo po co? Swoja informacje uzyskalem od gaiarzy, ktorzy montowali mi gaz w bravie. Tam faktycznie "zbiorniczek" byl miedzy kolektorem a mikserem. z tym, ze nie bardzo bylo miejsce zeby go inaczej umiejscowic.
A w takim razie, czy ktos nie ma do sprzedania "zbiorniczka" albo tej czesci dolotu? :P
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez adam626 » 8 lis 2004, 12:03

zdaje się że jest to puszka rezonansowa mająca wyciszyć szmery ssania,
i pewnie tylko na to ma wpływ.
Przy LPG zostawił bym to na półce
im mniejsza pojemność układu pomiędzy mikserem a silnikiem tym słabszy strzał gdy już się trafi

ps:
widzę jak to jest jak się pisze nie czytając dokładnie wątku, wszystko a nawet więcej zostało powiedziane wcześniej
mea culpa
Ostatnio edytowano 10 lis 2004, 12:05 przez adam626, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Mono » 8 lis 2004, 20:11

Bylem u GAŹNIKA
I mialem ponad 4% nie dopalania i zmniejszyli mi na okolo 0,20 – 0,50%..
I powiedzieli ze juz nie bedzie jechac gazem i bedzie mniej palił..
Pozdrawiam...
Takie rozmowy mimo pozorów pewnej formalności są forum, na którym poznajemy się my, ludzie o takim samym światopoglądzie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2004, 00:44
Posty: 6
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Mazda 626, 95r. 2,0_16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy LPG