Strona 1 z 1

Zwężka a II gen. LPG – Czy zawsze potrzebna ?

PostNapisane: 22 sie 2008, 19:57
przez Puhcio
Cześć,

zrobiłem ten błąd (jakiego posiadacze II gen nie powinni powtarzać :P), że wyjąłem zwężkę z dolotu i przejechałem się na benzynie. Szok. Cały czas wydawało mi się moje Volvo słabe jak na 110 KM i 1050 kg, ale nie sądziłem, że aż w takim stopniu.

Gazownicy powiedzieli mi, ze w moim przypadku zwężka jest wymagana. Nie wiem czy jest to jakoś obliczane, ale u mnie to partacko wycięty kawałek zatyczki ... a zakrywa ponad 1/2 światła.

Wywalenie gazu nie wchodzi w grę, a przeróbka na sekwencję jest zbyt droga jak na mój budżet. Czy jest jakieś wyjście ? Czy mogę powiększyć dziurę w zwężce ?

lpg

PostNapisane: 24 sie 2008, 20:36
przez Pavvel
Wyjmij jeszcze mikser gazowy i zobacz jak wtedy będzie jeździł :)
Pomyśl o BLOSie.

Zwężki na wlocie stosuje się żeby źle pracujący mikser i reduktor LPG jakoś doprowadzały niezbędną ilość gazu do silnika. Dobrze dobrana instalacja gazowa nie wymaga stosowania zwężek.

PostNapisane: 24 sie 2008, 21:22
przez Puhcio
Ale blos to downgrade instalacji, nie wiem jak to zrobić.
Poza tym boje się, że nie mam miejsca na blos'a. Już mikser ledwo co wchodzi.

PostNapisane: 24 sie 2008, 22:59
przez Pavvel
Blos może pracować z silniczkiem krokowym. BRC – wynalazca blosa ma w ofercie wersję z wbudowanym silniczkiem.

Najważniejszym elementem II generacji LPG jest reduktor. Gazownicy wstawiają zwężki, bo drętwe reduktory nie reagują ma małe podciśnienie wytwarzane przez mikser przy małych obciążeniach silnika.
Posumowując – dobry, sprawny i prawidowo wyregulowany reduktor da właściwią ilość gazu nawet ze stosunkowo dużego miksera i bez żadnych zwężek.

PostNapisane: 24 sie 2008, 23:30
przez Puhcio
Zastanawiam się czy to ruszać. To i tak nie auto do wyścigów, ale czasem większa moc się przydaje. Szkoda mi trochę pieniędzy na zabawy z tym. Ile taka przeróbka na blos by mnie wyniosła +/– ?

PostNapisane: 25 sie 2008, 22:26
przez Pavvel
blos kosztuje ~300zł + montaż i regulacja.

PostNapisane: 26 sie 2008, 22:01
przez Orin
A odpowiadając na Twoje pierwsze pytanie – zwężka nie jest za każdym razem wymagana. Można jedynie powiedzieć, że im gazownik ma mniejsze doświadczenie lub/i nie chce mu się bawić w regulację (czyli robi na odpierd..), to tym większą zwężkę zamontuje :]

PostNapisane: 26 sie 2008, 23:08
przez Hazu
zwężkę możesz wyrzycic o ile da się wyregulowac właściwą mieszanke na biegu jałowym (jak masz kabel do tej instalacji to sobie wyregulujesz)
tak jak pisał ktoś wcześniej jak masz dobry reduktor to " da radę"

druga sprawa to musisz tak zmodyfikować dolot aby podczas szybkiej jazdy nie robiło się nadciśnienie w dolocie bo będzie silnik gasł na luzie (zmiana biegów , hamowanie)

PostNapisane: 27 sie 2008, 14:06
przez Puhcio
Zwężkę zostawiłem, tylko trochę powiększyłem otwór. Chyba to tak zostawię i tyle. :)

Ma ktoś kabel do STAGA 100 w mojej okolicy ? :)

EDIT : Czy wielozawór w butli reguluje się też przez komputer ? Bo przed regulacją wchodziło mi nawet 40 l do butli 41 l ... na czym robiłem nawet do 450 km. Teraz wchodzi maks. 31 l co bardzo zmniejszyło przebiegi między tankowaniami.