Strona 1 z 2

Eksploatacja LPG 2gen.

PostNapisane: 30 mar 2008, 21:25
przez brooczek
Pewnie część z was powie że to profanacja itd. ale rozważam zainstalowanie LPG 2 gen. w mazdzie xedos 9. I tu pytanie do użytkowników tejże instalacji w tych samochodach/sinikach (2.0-2.5 V6). Jak sprawuje sie taka instalacja? czy są jakieś większe problemy dla montażystów? Wiem że wiele osób odradza, mówią że tylko sekwencja, ale większe inwestowanie w samochód z rocznika 95 jest na granicy opłacalności.

Proszę o wypowiedzi ludzi którzy faktycznie mają takie instalacje albo którzy sie z nimi bezpośrednio zetknęli. Z góry dzięki za opinie.

PostNapisane: 1 kwi 2008, 08:38
przez exkita
Na pewnoe nie 2 generacja... Zainwestuje pare zlociszy wiecej i uzbieraj na SGI... Podejrzewam ze mniej bedziesz sie meczyl.. ja osobisicie zbieram na sekwencje... bo inne to moim zdaniem profanacja... chyba ze chcesz zamulic silnik ...

Pozdro

PostNapisane: 1 kwi 2008, 16:33
przez Cukierek
exkita napisał(a):Zainwestuje pare zlociszy wiecej i uzbieraj na SGI

Możecie zrobić tak jak ja zrobiłem. Wziąłem SGI na raty i spłacam sobie spokojnie po 250zł miesięcznie.
exkita napisał(a):ja osobisicie zbieram na sekwencje

<spoko> szkoda silnika na 2 gen.

PostNapisane: 3 kwi 2008, 01:52
przez brooczek
exkita napisał(a):Zainwestuje pare zlociszy wiecej i uzbieraj na SGI... Podejrzewam ze mniej bedziesz sie meczyl..


sęk w tym że kumpel w renault safrane 2.2 założył nie sekwencyjną i chodzi mu pięknie (zero gaśnięcia i nieduży spadek mocy) a też mu odradzano.

proszę więc o opinie użytkowników xedosa 9/millenii czy też mają podobne doświadczenia, czy raczej przeciwne?

exkita napisał(a):ja osobiście zbieram na sekwencje... bo inne to moim zdaniem profanacja...


zależy mi właśnie na komentarzach pozbawionych emocji albo argumentów o profanacji, najlepsza jest wymiana rzeczowych argumentów.

Cukierek napisał(a):Możecie zrobić tak jak ja zrobiłem. Wziąłem SGI na raty i spłacam sobie spokojnie po 250zł miesięcznie.


może się na końcu okazać że dopłacasz do tego interesu, chyba że masz duże przebiegi.

PostNapisane: 3 kwi 2008, 08:24
przez Cukierek
może się na końcu okazać że dopłacasz do tego interesu, chyba że masz duże przebiegi.

Nie dopłacam bo miesięcznie wydawałem na Pb ok.1200-1300zł, a teraz wydaję ok. 700zł przy naprawdę dynamicznej jeździe. Przebiegi to 1000-1500km tygodniowo, średnio co 4 miesiące przegląd gazu po 15kkm.

brooczek napisał(a):renault safrane 2.2

Po 1. Nie porównuj francuza do japończyka! Całkiem inne silniki, Ty masz V6 a tam jest chyba R4, całkiem inna technologia.
Po 2. Jeśli chcesz bezproblemowej jazdy na gazie w Xedosie 9 to tylko SGI
Po 3. Kontaktuj się z Soluksem który zakładał SGI do Xedos 9! I z tego co wiem to sobie bardzo chwali.

PostNapisane: 15 maja 2008, 03:37
przez Grześ
Z tą profanacją to bzdura i nikt mi nie wmówi że na 2 gen nie da się jeździć i są same problemy. Założyłem 2 gen. i po przejechaniu 100.000km nie mam z nią żadnych problemów. Kto nie sprawdził na własnej skórze niech się nie wypowiada na podstawie zasłyszanych opinii. Nie twierdzę że sekwencja jest gorsza, napewno ma więcej zalet ale to nie znaczy że na 2 gen. są same kłopoty i auto nie chce jeździć a silnik jest mułowaty i zepsuje się nam po krótkim użytkowaniu.

PostNapisane: 21 maja 2008, 22:46
przez lesny222
<faja> :) Witam wszystkich forum
Jeżeli chodzi o instalację gazową do silnika 2,5v6 to powiem na przykładzie mojego kolegi , który jeździ już 4 lata na 2-giej generacji i silniczek chodzi mu idealnie spala na trasie przy szybkiej jeżdzie 11 l gazu miasto 12-14 posiada forda modeno a to ten sam motor tak mi mówił na forum forda piszą , że do tego silnika 2-ga generacja jak się chce oszczędzać ponoć mniej pali niż sekwencja a jak komuś zależy na osiągach to sekwencja

PostNapisane: 21 maja 2008, 23:23
przez Hazu
z mojej wiedzy:
Silniki 2,5 litrowe mają przepływomierz odporny na strzały (a to z głównych elementów determinujacych rodzaj instalacji w v-kach , przynajmniej w czsach gdy taki przepływomierz mógł kosztowac połowę instalacji)

poszukaj na forum lpg:
Smirnoff miał taką instalację (II gen )w tym silniku tyle że w 626 i miał problemy ze zbyt wysokim spalaniem i inne

poza tym na tym forum i nie tylko znajdziesz mnóstwo informacji na ten temat.

Ale moim zdaniem przy obecnej różnicy między instalacją II i IV chyba warto dołożyć te 500zł i założyć to co jest właściwe.

PostNapisane: 28 maja 2008, 00:27
przez marcinasss82
w sumie to zależy od kolektora bo jeśli jest plastikowy to tylko sekwencja a jeśli nie to można zwykły gaz na mikser ale wtedy ucieknie kilka kucyków

PostNapisane: 14 cze 2008, 00:46
przez dadan
Kiedys bylem ojca x9 2.0 V6 i gazownik tlumaczyl, ze powietrze idzie jakos zmiennie(nie pamietam dokladnie) i na 2 – generacji na pewno bedzie spadek mocy (gdzie przy takiej budzie 144 KM to zdecydowanie minimum) oraz moga pojawic sie strzaly, dlatego polecal tylko SGI, powiedzial ze nawet by sie nie podjal zakladania 2 generacji. Nie mowcie mi ze niektorzy robia po 100 tys na 2 generacji i nie narzekaja...Bo ja tez w swojej 626 2.0 mialem 2 generacje, walnieta byla pompa paliwa wiec odpalana byla caly czas z gazu (nawet w zimie)zrobilem 50 tys i tez wszystko bylo ok, tylko ile ten silnik jeszcze pociagnie, tego nie wiem ale na pewno nieduzo, a mocy mial chyba mniej niz moja 1.6 w xedosie

PostNapisane: 10 lip 2008, 20:08
przez orel11
kolega miał mx3 1.8V6 załozył 2 gen i strzelał powód podobno przez przepływomierz i gazownik mu to od razu sam zdemontował.Ja mam mx6 2.5V6 i załozyłem sekwencje z której jestem bardzo zadowolony

PostNapisane: 11 lip 2008, 21:43
przez karbo
Witam,

Miało byc obiektywnie więc proszę:

Jestem właścicielem Mazdy Xedos 6 2.0 V6. Przez 1,5 roku jeżdziłem na gazie 2 generacji. Jazda to nie była męka, to było coś gorszego. Brak mocy przeplatany ze strzałami, aż w końcu stwierdziłem, że czas na założenie SGI. Po założeniu okazało się, że zawory mojego silnika poprostu się wypaliły. Po przeprowadzeniu remontu głowic jest cudnie. Żadnej róznicy między gazem i beznzyną. Spalanie w mieście przy dynamicznej jeździe i automatycznej skrzyni na poziomie 12-13 litrów.

Instalacja 2 generacji moim zdaniem bedzie działac w tym samochodzie, silnik nie będzie gasł itd. tylko po założeniu tej instalacji silnik ten nie bedzie juz nigdy tym samym silnikiem.

Szczerze odradzam instalacji 2 generacji i uważam, że w dzisiejszych czasach różnica w cenie między SGI i 2 generacja jest na tyle mała, że nawet bym sie nie zastanawiał.

Pozdrawiam i życzę przemyslanego wyboru (ze wskazaniem na sekwencje) :)

PostNapisane: 12 lip 2008, 01:36
przez Grześ
karbo napisał(a):Jazda to nie była męka, to było coś gorszego. Brak mocy przeplatany ze strzałami

Zapraszam na przejażdżkę, z Opola nie masz daleko, obejrzysz , zobaczysz i wtedy się wypowiesz czy to instalacje 2 gen są całkowicie do d..., czy gaziarze co je zakładają.
A przy okazji wypijemy jakieś piwko...

PostNapisane: 12 lip 2008, 10:28
przez Lukano
Miałem II generację w Bg i nigdy więcej. Kilka lat temu różnica w cenia była prawie 50%. Przy dzisiejszych różnicach w cenie II a IV generacji dla mnie dziwne jest nawet zastanawianie nad tym.
Rozumiem oszczędzać na LPG, ale bez przesady.

PostNapisane: 14 lip 2008, 15:06
przez nemi
dadan napisał(a):Nie mowcie mi ze niektorzy robia po 100 tys na 2 generacji i nie narzekaja...

A ja powiem. Sam jeździłem i to na instalacji I gen.


Mówiąc o cenach instalacji zapominacie o jednym aspekcie – II generacja jest znacznie tańsza od IV generacji do silnika V6 (do R4 faktycznie różnica jest zbyt mała, żeby zakładać II gen.). Ale również polecałbym mimo wszystko SGI, choćby dlatego, że przy II gen. są spore kłopoty z wysterowaniem ustrojstwa, ale jest to oczywiście możliwe.

PostNapisane: 15 lip 2008, 20:35
przez slav
jako ze uzytkuje juz kilka lat auta z LPG, mialem i II generacje i mam IV generacje ,napisze tylko jedno,

mozna chwalic instalke II generacji ale tylko do czasu gdy sie zamieni ja na instalke IV generacji,
zadna instalka II generacji nie dorownuje technicznie , obslugowo i eksploatacyjnie IV generacji ,chocbyscie nie wiem co wypisywali ,
i tyle w temacie.

PostNapisane: 15 lip 2008, 23:38
przez karollm
Witam
Mam pytanko do GRZEŚ czy moglbys mi zrobic kilkoa zdjec silnika w swoji aucie chodzi mi aby zobaczyc jak jest to wszystko rozmieszczone a i jaki masz zalozony mikser moze jakis link aby jego tez zobaczyc.Prosze o to poniewaz ma mazde xedos6 2.0 v6 i jednak zaryzykuje zalozenia lpg II generacji tylko potrzebne sa mi te foty albo linki do fotek.
Z gory dziekuje. Moj email karollm@op.pl

PostNapisane: 31 lip 2008, 19:44
przez MadziaForever
slav napisał(a):jako ze uzytkuje juz kilka lat auta z LPG, mialem i II generacje i mam IV generacje ,napisze tylko jedno,

mozna chwalic instalke II generacji ale tylko do czasu gdy sie zamieni ja na instalke IV generacji,
zadna instalka II generacji nie dorownuje technicznie , obslugowo i eksploatacyjnie IV generacji .
:)
przy odpowiednim jej regulowaniu rzecz jasna co jakiś czas- popieram.
jeśli się upierasz na 2 gen. to tylko blos, inaczej se nerwy zmarnujesz.

PostNapisane: 31 lip 2008, 21:10
przez Hugo
MadziaForever napisał(a):jeśli się upierasz na 2 gen. to tylko blos, inaczej se nerwy zmarnujesz.
Ile kosztuje ten Blos?

PostNapisane: 31 lip 2008, 21:12
przez slav
MadziaForever napisał(a):przy odpowiednim jej regulowaniu rzecz jasna co jakiś czas-

to chyba oczywiste :) nikt niestety jeszcze nie wymyslil bezobslugowych instalek :D