Zagazowalem swoją KL'kę

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez Nightdream » 16 wrz 2004, 13:07

We wtorek zrobilem to, czego się wczesniej obawialem. Slyszalem wiele roznych opinii na temat LPG w KL'ce, dobrych i takich sobie. W zwiazku z tym, ze od pazdziernika zmieniam stan cywilny i bede dojezdzal do pracy 45km w jedna strone zdecydowalem sie na gaz, chociaz obawy byly calkiem spore. Za namową Smirnoff'a pojechalem do firmy AUTO-GAZ Sławomira Piekarza w Bydgoszczy. Bylem tam umowiony na godzine 9. Fachowcy zaczeli swoje dzielo punktualnie i skonczyli okolo 16. Wszystko szlo idealnie, sprawnie, bez zadnych komplikacji. Potem zatankowalem autko gazem, wrocilem do warsztatu i autko zaczeli regulowac. Poszlo calkiem sprawnie. Pierwsza przejazdzka i kolejne regulacje. Wszystko bylo ok :) Instalacja, jaka mi zalozyli jest z jakims wypasionym komputerem, reduktor Tomasetto, butla 45l, ale nie chcialem w kolo, wiec jest w bagazniku. Calosc wyniosla mnie 2100,– W drodze powrotnej autko spalilo 13,5 litra gazu/100km, ale nie bylo oszczedzane ;)
Z czystym sumieniem moge polecic ten warsztat, bo to rzeczywiscie FACHOWCY :D Widac bylo, ze znają sie na rzeczy. POLECAM!!

ps. Smirnoff – WIELKIE DZIEKI <uklon>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 00:22
Posty: 356 (0/1)
Skąd: woj. dolnoślaskie
Auto: 626 GE KL, 626 GF GW, 5 1.8Pb, w planie Xedos 9

Postprzez Smirnoff » 16 wrz 2004, 13:17

Nightdream – nie ma za co. Cieszę się, ze Sławek po raz kolejny stanął na wysokości zadania <spoko>. Mam nadzieję, ze będziesz długo i bezawaryjnie eksploatował Twoją madzię na LPG. Pozdrawiam.
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez marioch » 16 wrz 2004, 14:45

W drodze powrotnej autko spalilo 13,5 litra gazu/100km

spalanie możesz ocenić dopiero po kilu tankwaniach... pierwsze tankowanie jest na pusty zbiornik, do tego jeszcze w regulacji gaz "upuszczają" itp.

Spokojnej jazdy bez strzałów
PS gwizdki pewno masz?
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 15:51
Posty: 145
Skąd: okolice W-wy
Auto: mazda 626 GD RF7 2D 5d '91

Postprzez Smirnoff » 16 wrz 2004, 17:20

W 2.5 spalanie bardzo znacznie zależy od jakości LPG i stylu jazdy. U mnie mogę zejść nawet poniżej 11 litrów/100km przy baaardzo spokojnej jeździe na trasie (do 120kph, bez dawania ognia), ale równie dobrze nie jest trudno osiągnąć spalanie rzędu 18 czy 19 litrów na 100km. (takie wychodzą mi niektóre średnie zbiornikowe). Jednakże, podsumowując zużycie w skali bez mała rocznej, to wychodzi średnio bodajże 14,5 LPG /100km, co w-g mnie jest wynikiem bardzo zadawalającym, zważywszy na fakt dość częstej jazdy w miescie oraz na fakt, ze na począku po regulacjach "fachofcuufff" paliła mi przez jakiś czas nawet i 22-23l LPG/100 <hahaha>
Pozdro
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Nightdream » 16 wrz 2004, 18:15

Poki co juz tankowalem ze trzy razy, bo troche km zrobilem od wtorku. Wiem, ze wiele jeszcze sie wyjasni po pierwszym 1000km, kiedy pojade do moich fachowców na przegląd i regulacje. Podsumowując...jestem poki co zadowolony :)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 00:22
Posty: 356 (0/1)
Skąd: woj. dolnoślaskie
Auto: 626 GE KL, 626 GF GW, 5 1.8Pb, w planie Xedos 9

Postprzez Pepey » 16 wrz 2004, 18:29

przez pierwszy 1000km mozesz miec troche rewelacji w stylu gasniecia na skrzyzowniach, telepaniach itp.. przez taki czas ukladaja sie membrany w reduktorze!

co do ceny-2100 za II generacje (no chyba ze to III) i butli w bagazniku to duuuuuuzo... w moim zakladzie w Kaliszu (chyba blizej z Góry niz do Bydgoszczy) placilem w grudniu tamtego roku 1799 za instalke BRC+butla w kole i mam w tym darmowe przeglady, wymiany filtrow i regulacje w kazdym momencie kiedy stwierdze ze cos nie tak :) do tego dostalem 10 myc gratis na myjni tunelowej (tej takie co samoch ciagna... malo takich jest)

Spalanie mozesz porownywan po pierwszej regulacji-1000km wtedy uloza sie membrany i wyreguluja tak jak powinno byc :) jednak z doswiadczenia wiem ze na gazie raczej nie chce sie oszczedzac i jezdzic "po dziadkowemu" tylko cisnie sie w podloge – bo taniej :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Nightdream » 16 wrz 2004, 19:10

No to tak:
istotnie cena moze wydawac sie dosc duza w porownaniu do Twojej, ale to bylo w ubieglym roku a wtedy nie bylo takiego skoku cen pb jak w tym i nie bylo takiego popytu na instalki lpg; poza tym, jesli dobrze widze, to masz silniczek rzedowy, anie V-ke, a to tez pewnie ma znaczenie. No i najwazniejsze to to, ze szukalem dosc dlugo warsztatu; dzwonilem do Wroclawia (88km) do Leszna (21) a mimo to zdecydowalem sie na Bydgoszcz (226km) – a wiesz dlaczego? Bo skoro robili juz KL wczesniej i to chodzi, a do tego polecana jest to firma przez naszego klubowego speca Smirnoff'a, to kwestia odleglosci jest mniej wazna. We Wroclawiu za ta instalke chcieli 2600, w Lesznie 2000, ale nie robili wczesniej takiego auta – dalbys takim swoja Magdalenke do zarżniecia? Ja nie!
To chyba tyle.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 00:22
Posty: 356 (0/1)
Skąd: woj. dolnoślaskie
Auto: 626 GE KL, 626 GF GW, 5 1.8Pb, w planie Xedos 9

Postprzez Pepey » 16 wrz 2004, 19:51

a rzeczywiscie nie zwrocilem uwagi ze masz 6 cylindrow... to sprawa wyglada ok :> cena tez ok :)

choc w "moim" zakladzie kumpel robil mondka V6 i jest ok, nie narzeka :) tylko nie wiem ile placil

Milego uzytkowania LPG rulezZZZzzz :D jezeli bedziesz mial jakies pytanka co do uzytkownai madzi na gazie to Ci moge doradzic w jakiejs kwesti..
na wstepie radze Ci odpalac na PB niech chwile pogchodzi i dawac na LPG natomiast jak beda mrozy to niech chodzi na PB az sie nie rozgrzeje silnik i dopiero na gaz...

podejrzewam jednak ze masz komputerek AL-700 ktory "bada" temp silnika i nie pozowli na przelaczenie jezeli nie osiagnie odpowiedniej temp :) i obrotow :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Nightdream » 16 wrz 2004, 20:03

Zgadza sie...komputerek to AL-700, ale ustawili mi go, ze przealacza sie na benzyne powyzej 2 tys. obrotów. Odpalam na benzynie i chyba nie bede probowal inaczej, kiedy silnik juz sie troszke rozgrzeje, wtedy obroty podkrecam ;) i autko przechodzi na gaz. Tyle, ze jeszcze mam za wolne obroty biegu jalowego na gazie i gasnie mi, jak jest zimny. A wlasnie: jak sie rozgrzeje, to obroty nie spadają do prawie 0. Czy z moja sonda lambda jest wszystko ok? Pytam o ta 4 przewodową w wydechu, bo gosc najpierw mowil, ze cos nie moze ustawic instalki, bo cos z sondą jest nie tak. Ustawil obroty na miernik spalin. Kiedy sie przejechalismy, silnik sie zagrzal (sonda chyba tez) wszystko juz bylo ok. Wtedy ustawil ponownie. Mowil, ze nie wymienialby sondy poki co, bo wydaje mu sie ona ok. Mi ta sonda jednak nie daje spokoju. A co do regulacji obrotów, to poczekam z tym na pierwszy przeglad, kiedy tez wyminie filtr powietrza, bo wtedy i tak bedzie trzeba ustawiac. Zastanawiam sie tylko nad ta sondą lambda....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 00:22
Posty: 356 (0/1)
Skąd: woj. dolnoślaskie
Auto: 626 GE KL, 626 GF GW, 5 1.8Pb, w planie Xedos 9

Postprzez Pepey » 16 wrz 2004, 20:30

co do sondy to powiem ci moja kwestie...
przyjezdzam na 1 przeglad- 1000km na starym filtrze.. pan reguluje na kompie i analizatorze i ma problemy ale udalo mu sie... tylko mowi mi ze sonda kiepsko reaguje i stad te problemy. przed wakacjami jade na przeglad po 10000km, wymienilem filtr powietrza i co? totalne swirowanie podczas regulacji raz za ubog raz za bogato za #@#$ nie dalo sie wyregulowac, samochod gasl na wolnych, nie mial pelnej mocy... podlaczyli kontroler sondy lambda.. i co? na lpg ma jakies 10 % sprawnosci a na PB jakies 30 %. mialem wazny wyjazd i nie zdazylem tego zrobic wiec jezdzilem na odlaczonej sondzie, co trudne nie bylo wystarczylo odpiac jeden kabelek :) po powrocie kupilem sondke(1 kablowa w kolektorze wylotowym) 150 zeta za firmowke (tu nie radze oszczedzac bo to bedzie wplywac na spalanie) + wymiana u elektryka 20 zeta podjechalem na regulacje lpg i jak reka odjal sonda reaguje momnetalnie i dzieki temu mam instalke perfect wyregulowana.

po prostu sonda lambda to czujnik ktory powinno sie wymieniac po 100 tys km, podobnie jak katalizator... ale wiadomo jak to w polskich warunkach...

Moja diagnoza taka.. wymienisz filtr powietrza pojedziesz na regulacje po 1000 i panowie nie beda mogli wyregulowac=wymiana sondy co w twoim przypadku jest raczej wiekszym kosztem (4 kablowa jest drozsza z tego co wiem)

a i jeszcze co do przelaczania na gazik to dobvrze robisz ze czekasz az sie nagrzeje silnik (wystarczy ze sie troche strzalka od temp ruszy) przedluzysz zywotnosc reduktora (bo przy odpalaniu na gazie po 50 tys km do wymiany!) to wazne szczegolnie w zime :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez VIP » 16 wrz 2004, 20:56

wiecie co zamontujcie takei cos kupcie za 12 zl termostat elktoryczny w sklepie wlektrycznym ( ja to kupilem w zestawie do samozlutowania) poskaldalem w instrukcji pisali ze zastosowanie do wlaczania i wylaczanai grzalki w akwarium

podlaczylem przykleilem czujnik do aprownika a przekaznik ktory sie otweira w chwili nagrzania czujnika wpiolem w kabel plusowy od zasilania LPG instalacji taki czerowny u mnie z bezpiecznikiem plytkowym :) jak wyciagniesz bezpiecznik tro instalazja gazowa sie wylancza i jedzie na bp

to wl asnie w ten kabel sie wpinasz i kosztem 12 zl masz bajer ze jezdzisz na BP jak zimny parownik po przejechaniu u mnie jakeis 800m przelacza sie na lPG

tym sposobem jest wydluzona zywotnosc membran

to juz jest stosowanew nowszych instalacjach poczytajcie zoabczycie tylko w tamtych juz centralka gazowa ma taki czujnik a moj sposob mozna wszedzie zastosowac :)

pozdrawiam kibicow Wisly K-ów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez Pepey » 16 wrz 2004, 21:13

VIP zgadza sie! nie wiem czy przypadkiem AL-700 nie ma takie funkcji ze przelaczy sie tylko przy odp temp :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez xXx » 16 wrz 2004, 22:16

Pepey, co Ty mówisz!! III generacja za 2100 ?? Jakim cudem ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Pepey » 16 wrz 2004, 22:26

XXX wyloozuj Nightdream nie zaznaczyl co to za instalka... wiec zgadywalem a cena wygaldala mi na spora jak na II gen (nie wzialem pod uwage ze to V6) i do tego butla w bagaznik ktora jest o polowe tansza...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Smirnoff » 17 wrz 2004, 00:05

Pepey, pociesz się, ze za tą instalkę, którą mam w swojej (IIgen na AL700), mój poprzednik zapłacił 2900PLN :) A do tego ja wydałem jeszcze kilkaset pln na przeróbki służące poprawie dynamiki na LPG, bo nie była zadawalająca. Mając dośc dużą znajomość potencjału intelektualnego niektórych gaziarzy ;),muszę stwierdzić, że dużo zakładów łamie sobie zęby na 2.5V6 KL w GE, albo 2.0V6 KF w CA.
A to, ze ktoś gazował opla 2.5V6, 3.0V6, mondka 2.5V6, bejce 5.0 itp to nic nie zmienia, bo akurat w/w wynalazki gazują się bez większych problemów i tak czy siak zapierdzielają na LPG jak trzeba nie nastręczając przy tym jakichkolwiek trudności w regulacji.
Pytanie jest tylko czy ten ktoś w swojej historii zagazował z powodzeniem KLkę czy Kfa i ile takich aut zrobił? Ale to tak nawiasem mówiąc, żeby nei było, ze jestem udziałowcem w firmie p. Piekarza :)
Pozdr
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez VIP » 17 wrz 2004, 03:31

a ja wlasnie sie zastanawiam czy wsadzic do madzi komputer gazowy wyliczylem ze wynioslo by mnieto ok 400 zl a mzoe taniej jak znalazl bym uzywke :) mam na mysli z tych nawet starszych centralka + zawor krokowy zeby mi lambde ustawialo tylko pytanie hmm czy to ma sens wydam 400 zl jak nie wiecej i tylko bede mia lzawsze dobrze ust...

co myslicie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez Pepey » 17 wrz 2004, 09:29

Smirnoff zgadzam sie z Toba.. lepiej dawac do sprawdzonego warsztatatu z doswiadczeniem, bo wiadomo ze nie chodzi o marke instalki tylko jak ona zosstala zalozona :) swoja droga nie wiedzialem z KL jest takie klopotliwe w montazu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez xXx » 17 wrz 2004, 10:18

Pepey, poprostu nie mów więcej, że 2100 PLN na II generację to dużo...

Isntalki II generacji mają dużą rozpiętość cenową, ja potrafię taką instalkę bez kompa i ze zwykłą butlą załatwić za 1300 PLN, a isntalacja z kompem do OBD II kosztuje około 2300 PLN. Cena to głównie wyznacznik jakości zakładu montuącego chociaż nie zawsze.

P.S. III generacja to koszt ponad 3000 PLN !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Pepey » 17 wrz 2004, 10:55

XXX 2100 za II generacje to duzo ale dla zwyklego silnika rzedowego... jesli chodzi o silniki V6 to cena jest OK!
zreszta zapraszam na http://www.autocentrum.pl i na forum "mam LPG" i zapytaj w jakich cenach sa instalki II generacji do zwyklego silniczka :)

P.S wg prawa nie powinno sie juz montowac instalcji bez kompa, w samochodach ktore nie maja lambdy powinno sie stosowac emulacje :) tak zamieszali ostatnio choc malo kto sie tego pilnuje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Smirnoff » 17 wrz 2004, 11:45

Ad. PS – a co u nas w kraju robi się w-g prawa ????????????????????????????????? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy LPG