Strona 1 z 1

Strzelający gaz, rozwalony przepływomierz – Problem rozwiąza

PostNapisane: 21 lut 2008, 23:42
przez TePe
Witam
Niedawno w mojej mazdzie (1.8 DOHC BG) strzelił gaz. Rozp...ło mi cały przepływomierz. Czy przepływomierz od innego silnik a(np 1.6) będzie dobrze działał u mnie? Czy ma ktoś moęe tez taką mazdę z lpg i czy może przedstawic mi zdjęcia jak ma rozwiązaną instalację gazową w tym modelu??
Pozdrowienia

PostNapisane: 22 lut 2008, 00:04
przez Cukierek
Musisz sprawdzić jakie są oznaczenia przepływki, ale czy będzie pasować to nie wiem.
Jak rozwaliło to coś z zapłonem. Przewody, świece, kopułka, palec wymieniane?
Jaką masz instalkę I gen. czy II gen. ?
Chętnie bym pokazał fotkę instalacji, ale mam SGI i nic to nie pomoże.
Koledzy na pewno pomogą.

PostNapisane: 22 lut 2008, 00:13
przez TePe
Moja instalacja jest prawie taka sama jak w starym polonezie, nie ma silniczka krokowego, elektronika jaka jest to przełącznik b/g. W książce nie ma żadnej wzmianki o różnych typach przepływomierzy....

PostNapisane: 22 lut 2008, 01:48
przez TePe
I czy moze ktos mi powie czy BLOS ma szanse zdać egzamin w tym silniku??

PostNapisane: 22 lut 2008, 14:13
przez Cukierek
po 1. nie pisz dwóch postów jeden pod drugim bo Cię bezwzględni moderatorzy zniszczą :P żartuję oczywiście.
po 2. wychodzi na to że masz I gen. LPG.<killer>Takie instalki są dobre do aut starszej generacji, nie do japończyków.
Kupiłeś Mazdę z taką instalką czy sam zakładałeś??
BLOS może pomóc, ale musiałby sie wypowiedzieć ktoś bardziej obeznany w temacie I i II gen.
Najgorsze jest to że masz najprostsza instalkę, gdzie skład mieszanki ustawia się śrubą. Nigdy nie dobierze się odpowiedniej mieszanki na "słuch" lub "bo obroty są dobre". Pomyśl nad przeróbka instalki na II gen, będzie na pewno o niebo lepiej i silnik tak nie dostanie w pupę. Nie wiem ile taki koszt może wynieść, ale jak będzie elektronika to lepiej wysteruję się mieszankę gaz-powietrze.
Codo przepływomierza to wyjmij swój przepływomierz i sprawdź na nim oznaczenia, powinny być jakieś symbole.
Jak w pierwszej Maździe miałem II gen. i parę razy sobie biedaczka kichnęła. Raz kichnęła tak że rozwaliło odmę przed przepływomierzem. Po tym zamontowałem w dnie odmy klapkę która się otwierała podczas kichnięcia gazu. Poza tym całą odmę wzmocniłem żywicą i matami, aby jej nie rozwaliło.

PostNapisane: 22 lut 2008, 22:29
przez TePe
Samochód kupiłem juz z taką instalacja. Co sądzicie aby w kolektorze ssącym zamontować dwa "gwizdki"? mam prostokątny mikser zaraz za przepływką a myśle czy nie zamontować okrągłego zaraz przy przepustnicy. Zawsze to mniej tego gazu sie nazbiera...Jutro podjadę do gazownika i zobaczę co poradzi. Wasze opinie tez się bardzo przydadzą...

PostNapisane: 25 lut 2008, 22:26
przez orel11
TePe napisał(a):Co sądzicie aby w kolektorze ssącym zamontować dwa "gwizdki"?

ja proponuje klape przeciwwybuchowa na wezy miedzy przepływka a przepustnica


TePe napisał(a):mam prostokątny mikser zaraz za przepływką a myśle czy nie zamontować okrągłego zaraz przy przepustnicy

nie polecam.Mikser powinien byc przed przepływomierzem azeby gaz z powietrzem przepływał juz przed przepływke.A załozenie przed samo przepustnica niczego nie zmieni bo gaz sie gromadzi w kolektorze a nie tylko w rurze

PostNapisane: 1 mar 2008, 08:47
przez TePe
Stary gaz wymontowany, w piątek będzie sekwencja...

PostNapisane: 1 mar 2008, 14:34
przez Cukierek
Stary gaz wymontowany, w piątek będzie sekwencja...

<spoko>
Tak powinno być od początku!
A jak przepływomierz? Kupiłeś nowy?

PostNapisane: 3 mar 2008, 19:35
przez TePe
Przepływomierz jest drugi używany, jezdze na benzynie i pali mi ok 12 l na setke...

PostNapisane: 7 mar 2008, 13:46
przez TePe
Właśnie wróciłem z warsztatu ze świeżo załozoną sekwencja.... jak na razie wrażenia są pozytywne, nie ma różnicy pomiędzy jazdą na gazie a jazda na benzynie (poza kosztami:-P)... Także uważam problem za rozwiązany.
Pozdrawiam

PostNapisane: 7 mar 2008, 17:48
przez Cukierek
TePe napisał(a):Właśnie wróciłem z warsztatu ze świeżo załozoną sekwencja....

<jupi>

PostNapisane: 7 mar 2008, 22:47
przez TePe
Instalacja Stag300,
Pojeżdziłem dzis toche po mieście i po trasie i musze przyznac ze nie ma różnicy między gazem a benzyną...
Zobaczymy jak to bedzie po przejechaniu paru tys km....

PostNapisane: 13 mar 2008, 23:14
przez TePe
A ty u siebie w BG tez masz sekwencje??

PostNapisane: 14 mar 2008, 00:04
przez Cukierek
Obowiązkowo jest SGI!
Obecnie zrobiłem ok. 14kkm od początku grudnia. Było by więcej, ale przez nie całe 2 tygodnie Mazda stała rozebrana.
W dwóch poprzednich Mazdach miałem I i II gen i nigdy więcej!
Tylko SGI. Nasz tata właśnie założył SGI do swojej Corolli E10 z 94r i śmiga aż miło.

PostNapisane: 14 mar 2008, 11:00
przez logan
tepe ile cie kosztowała ta sgi??

PostNapisane: 14 mar 2008, 22:37
przez TePe
Kosztowało mnie to 1400 zł,
Parownik:Zavoli
Listwa wtryskowa: Rail
Sterownie:Stag 300
Zrobiłem ok 1000 km i jak było dobrze przy wyjezdzie od gazownika tak jest do tej pory.
II generacja w tym samochodzie to masakra jest.
Sekwencja to jest to. Żaden inny gaz

PostNapisane: 29 kwi 2008, 19:50
przez jarekj82
TePe napisał(a):Kosztowało mnie to 1400 zł


ile?? nawet bez butli to i tak cena zajeb...!!

PostNapisane: 1 maja 2008, 01:55
przez TePe
dodam ze był to zaprzyjaźnony warsztat. Z tego co sie orientowałem tu w Łomzy to średni koszt takiej przeróbki wynosi ok 1600-1700 zł...