Jaka to instalacja gazowa?? Jaki powód wysokiego spalania??

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez Fleya » 27 wrz 2007, 22:57

Witam, 2 tygodnie temu kupiłem Mazdę 626 IV 2.0 KAT Hatchback z instalacją gazową. Moje pierwsze pytanioe dotyczy właśnie tej instalacji, prosiłbym o informację co to za instalacja, której generacji? Niżej podaję elementy tej instalacji gazowej:
Reduktor: LOVATO
Zawór gazowy: LOVATO
Wielozawór: TOMASETTO
Obudowa wielozaworu: TOMASETTO
Zawor tankowania: TOMASETTO
Przełącznik/Centralka: AUTRONIC
Układ elektroniczny: AUTRONIC
Dodam iż instalacja była zakładana we wrześniu 2003r.

Moje drugie pytanie dotyczy natomiast spalania gazu. Po pierwszym tankowaniu do pełna (przy zbiorniku 40l wlałem 35l gazu) przejechałem 160km co dawało spalanie w granicach 22l/100km. Podobno instalacja była ustawiona na tryb sportowy. Postanwiłem pojechgać do "gaziarza" i sprawdzić czy z instalacją wszystko w porządku, po srpawdzeniu dostałem odpowiedź iż z instalacją wszytko w porządku, jednakże wyregulował mi ją , ale to rozregulowanie nie powinno powodować takiego spalnia, kazał sprawdzić ile będzie palić i jeśli spalanie sie nie zmniejszy to będziemy szukac przczyny gdzie indziej. Po tej regulacji (pewnie instalacja gazowa została przestawiona na tryb ekonomiczny, bo samochod wyrażnie stracił "kopa") Mazda spala w granicach 14l/100km, wszystkie pomiary były robione w jeździe miejskiej. Uważam, że 14l to i tak za duże spalanie, dlatego proszę o odpowiedź czy to dużo i co może byc przyczyną takiego spalania? Dodam jeszcze, że musze w samochodzie wymienić tylne tarcze i kości hamulcowe, gdyz jedna z tarcz jest skorodowana i krzywa i musze wymienić pasek rozrządu, jednakże nie wiem czy to może jakoś wpływać na spalanie. Dziękuję za wszelkie sugestie, nie znam sie na samochodach, więcx proszę o zrozumiałe dla mnie odpowiedzi. Dziękuję i pozdrawiam.

EDIT: Temat poprawiony.Moderator
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 22:36
Posty: 66
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez MadziaForever » 28 wrz 2007, 16:38

Jak odpuszczasz gwałtownie noge z gazu na obrorach tak 5000 to silnik redukuje obroty z dźwiękiem rodem z WRC co? hahaha
Cholera mam te samą instalacje prawie.. Ogólna nazwa to Tomasetto chyba (jest pare postów na forum).. samochód jest zaja..dynamiczny ale na trasie poniżej 11/12l nieschodze.. miasto 16l
Sam niewiem czy to II czy IV teoretycznie.. przy dwójce dolot powietrza powien być zredukowany jakimś zapychadłem, lub odjęty całkowicie..

Też masz taki jakby czyjnik na przewodzie (rurce) między reduktorem, a kolektorem dolotowym? za cholere niewiem coto..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez Hazu » 28 wrz 2007, 18:25

To instalacja II Gen
Brat ma taką w hondzie accord 2.0 Też mu zpalała ok 15l/10

Sprawdziłem mu sonde lambda okazało się że jast do bani.

Po wymianie sondy spalanie spadło do 10 /100 i mocy nie staraciła
ustawiłem mu na tryb normalny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Bimbak » 28 wrz 2007, 18:42

elpigi – przenoszę
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Fleya » 28 wrz 2007, 23:12

Nigdy nie wciskałem do 5000 obrotów, więc nie wiem jaki dżwięk wydaje silnik przy redukcji obrotów.
Nie znam się na samochodach więc nie wiem czy mam jakiś czujnik i gdzie on jest.
A jeśli chodzi o sonde lambda, to czy gaziarz przy sprawdzaniu instalcji na komputerze powinien wykryć czy jest uszkodzoona?
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 22:36
Posty: 66
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez MadziaForever » 30 wrz 2007, 22:31

Dobry gaziarz tak.. ale nielicz na cuda.. poniżej 10l na trasie nigdy niezejdziesz...
Z tą instalacją bywają przygody jak sie dynamicznie jeździ (ostatnio po przekroczeniu 190km/h i odpuszczeniu gazu silnik mi zgasł a bez wspomy to jest dopiero jazda hahaha )
5000rpm to sie mazda dopiero wkręca.. ja jak wyprzedzam to 7000 w dupcie dostaje.
Drive safety.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez Mazdaxxx » 30 wrz 2007, 23:56

MadziaForever napisał(a):Dobry gaziarz tak.. ale nielicz na cuda..

kazdy gaziaz wykryje bez zadnej łaski podpiac laptopa bo do 2 generacji autronika podpina sie laptopa i widac czarno na bialym czy lambda parcuje czy nie a co do topmasetto to poprostu najtansze czesci najtansze reduktory najtansze wielozawory najtansze zawory tankujace :] tyle nie ma instalacji tomasetto nazwa instalacji sie biewrze z nazwy komputera tutaj to autronic jak masz inny komputer to sie inaczej nazywa a to co pisze na reduktorze to nie jest wazne zmiensiz na inny a instalka bedzie dalej autronika bo autronik nia steruje ogolnie mowiac autronik to badziew polecam zainwestowac pare złotych zmienic komputer u gaziaza na binko s4 i bedzie lepiej madzia chodzila lepiej spalala
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez sps-snipers » 1 paź 2007, 00:01

W skrocie ;Punto I 1.1 silnik 10l miasto.Mazda 323F BA 12 l miasto ,Merol 124 kumpla ,silnik 3.0l 17l miasto na 100 kilometrow wiec czego chcesz sie chlopie spodziewac od Mazdy ktora ma 2.0 ? Pali 14 i tyle bedzie palic.I to jest moja zrozumiala podpowiedz :D A poza tym co ma rozrzad do spalania :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Fleya » 1 paź 2007, 07:24

sps-snipers napisał(a):A poza tym co ma rozrzad do spalania :]


Nie wiem co ma, nie znam sie, już wiem, ze nic, dzięki wielkie wszystkim za odpowiedzi, pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 22:36
Posty: 66
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez Fleya » 1 paź 2007, 07:33

Mazdaxxx napisał(a):
MadziaForever napisał(a):autronik to badziew polecam zainwestowac pare złotych zmienic komputer u gaziaza na binko s4 i bedzie lepiej madzia chodzila lepiej spalala


No i jeszcze jedno, ile mnie bedzie taki komputer kosztowal?
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 22:36
Posty: 66
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez organo » 1 paź 2007, 09:43

mie tam jak toledko 2.0 palilo po 15-18l to odlaczylem krokowy w stawilem srube sam sobie wyregulowalem i trasa 9-10l normalnie 12l chyba miej sie juz nie da a no i autko sie krecilo do 8k obrotow hehe az sie panewka oborcila :) no ale spalanie bylo miejsze dynamica w porzadku koszt przerobki ok 12zl :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez sołtys » 1 paź 2007, 11:13

Mazdaxxx napisał(a):kazdy gaziaz wykryje bez zadnej łaski podpiac laptopa bo do 2 generacji autronika podpina sie laptopa i widac czarno na bialym czy lambda parcuje czy nie


Gdybyś z tym czasami robił to byś wiedział że sonda może pracować a być do <dupa> (często jest za wolna lub oscyluje prawidłowo przy za bogatej mieszance) komp z programikiem będzie pokazywał dobrze a na analizatorze pokaże że jest bogato, i nie każdy gaziarz to wykryje tylko dobry z odpowiednim sprzetem i do tego taki któremu sie bedzie chciało.


Mazdaxxx napisał(a):steruje ogolnie mowiac autronik to badziew polecam zainwestowac pare złotych zmienic komputer u gaziaza na binko s4


Bzdura Autronik jest conajmniej tej samej klasy co Bingo i montuje go pół polski z bardzo dobrymi rezaultatami, wymiana kompa nic nie da podstawa to prawidłowa regulacja i sprawne podzespoły w tym przypadku sonda.( w głownej mierze chodzi o regulację parownika a nie ustawień w kompie lpg, 1/10 gaziarzy reguluje parownik reszta tylko kopie w ustawieniach elektroniki do tego 3/4 aut w tym kraju jeżdzi na źle dobranych (zazwyczaj za małych mikserach))


MadziaForever napisał(a):Dobry gaziarz tak.. ale nielicz na cuda.. poniżej 10l na trasie nigdy niezejdziesz...


Taaak?? To zapraszam na trasę moim autem gwarantuje ci wynik w okolicach 8,5-9,5l przy jeżdzie z prędkościami 100-120) W cyklu mieszanym przy w miarę spokojnej jeżdzie 9-9,5 l.

Tyle że ja stroiłem instalację około 0.5 roku a nie 5 minut jak gaziarze.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Grzyby » 1 paź 2007, 13:11

sołtys napisał(a):MadziaForever napisał:
Dobry gaziarz tak.. ale nielicz na cuda.. poniżej 10l na trasie nigdy niezejdziesz...

Taaak?? To zapraszam na trasę moim autem gwarantuje ci wynik w okolicach 8,5-9,5l przy jeżdzie z prędkościami 100-120) W cyklu mieszanym przy w miarę spokojnej jeżdzie 9-9,5 l.

średnie spalanie mojej na LPG to 10,4l/100km (szybka jazda mieszana).
Więc nie piszcie tutaj koledze bzdur że 2.0 ma palić 14l :| <glupek2>
Jeżdżąc same trasy spalam ok. 9,5l/100km przy prędkościach 100-140.
Instalka I generacji :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Karwoś » 2 paź 2007, 17:53

Lancer 2004 2,0 SOHC Automat 4AT – sekwencja Dream OMVL Lecho gaz [120KM]– trasa 10- 10,2, miasto – 13-14,5. Pb w mieście palił 12,12 – styl jazdy taki sam.

Mazda 6 2,3l Automat 4-AT Sekwencja Sec Lecho gaz – trasa 10,5 do 11 – miasto 14-16, czasami więcej zależnie od fantazji – nie mam czasu jej stroić – dopiero jak dolot się zmieni to zajmę się regulacją.

Niestety sekwencji się nie skręci żeby mniej paliło.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Fleya » 2 paź 2007, 23:20

No a mi teraz zrzarła 23 litry gazu na 123km :/, ale była u mechanika i miał mi sprawdzić jak silnik pracuje, więc moze trzymał ja długo właczoną. Dzisiaj wlałem 32,5 litra, zobaczymy na ile mi starczy. wazne, że juz hamulce zrobione. Pozdro
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 22:36
Posty: 66
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez Fleya » 12 paź 2007, 21:53

No niestetyMazda zjada 19litrów gazu na setkę :/. Jak pisałem wcześniej rwgulacja instalacji gazowej pomogła na jedno tankowanie, ciekawe co jest nie tak i ile wybule za naprawę.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 22:36
Posty: 66
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez MadziaForever » 13 paź 2007, 02:39

Dobra ja rekordem życia też zeszłem do 9,5l/100 na trasie..
czy te 0,5l jest aż takie istotne żeby to sobie w klape wpinać hahaha

zazwyczaj pali 10 no... i tyle, także przejażdżka twoim autem sołtys napewno była by bardzo emocjonująca, szczególnie jak byśmy później zajżeli w zeszyty i zliczali wyniki spalania :]
ale raczej nieskorzystam.pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez MadziaForever » 13 paź 2007, 02:42

Fleya napisał(a):No niestetyMazda zjada 19litrów gazu na setkę :/. Jak pisałem wcześniej rwgulacja instalacji gazowej pomogła na jedno tankowanie, ciekawe co jest nie tak i ile wybule za naprawę.
Pozdrawiam

aż tak palić niepowinna.. poszukaj dobrego gaziaźa :) a oto wcale niełatwo.
Ja zakładam niedługo blosa, najprostrze metody okazują sie najleprze..
dam ci znać jak spala po odcięciu tej całej elektroniki od wtrysku.
Ostatnio edytowano 13 paź 2007, 09:03 przez MadziaForever, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez MadziaForever » 13 paź 2007, 09:00

..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez Fleya » 13 paź 2007, 11:04

We wtorek dopiero sie umówię z gaziarzem, z tego co słyszałem, to bardzo dobry gaziarz, więc mam nadzieje, że poradzi coś na to spalanie, pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 22:36
Posty: 66
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy LPG