Jaka to instalacja gazowa?? Jaki powód wysokiego spalania??
1, 2
Witam, 2 tygodnie temu kupiłem Mazdę 626 IV 2.0 KAT Hatchback z instalacją gazową. Moje pierwsze pytanioe dotyczy właśnie tej instalacji, prosiłbym o informację co to za instalacja, której generacji? Niżej podaję elementy tej instalacji gazowej:
Reduktor: LOVATO
Zawór gazowy: LOVATO
Wielozawór: TOMASETTO
Obudowa wielozaworu: TOMASETTO
Zawor tankowania: TOMASETTO
Przełącznik/Centralka: AUTRONIC
Układ elektroniczny: AUTRONIC
Dodam iż instalacja była zakładana we wrześniu 2003r.
Moje drugie pytanie dotyczy natomiast spalania gazu. Po pierwszym tankowaniu do pełna (przy zbiorniku 40l wlałem 35l gazu) przejechałem 160km co dawało spalanie w granicach 22l/100km. Podobno instalacja była ustawiona na tryb sportowy. Postanwiłem pojechgać do "gaziarza" i sprawdzić czy z instalacją wszystko w porządku, po srpawdzeniu dostałem odpowiedź iż z instalacją wszytko w porządku, jednakże wyregulował mi ją , ale to rozregulowanie nie powinno powodować takiego spalnia, kazał sprawdzić ile będzie palić i jeśli spalanie sie nie zmniejszy to będziemy szukac przczyny gdzie indziej. Po tej regulacji (pewnie instalacja gazowa została przestawiona na tryb ekonomiczny, bo samochod wyrażnie stracił "kopa") Mazda spala w granicach 14l/100km, wszystkie pomiary były robione w jeździe miejskiej. Uważam, że 14l to i tak za duże spalanie, dlatego proszę o odpowiedź czy to dużo i co może byc przyczyną takiego spalania? Dodam jeszcze, że musze w samochodzie wymienić tylne tarcze i kości hamulcowe, gdyz jedna z tarcz jest skorodowana i krzywa i musze wymienić pasek rozrządu, jednakże nie wiem czy to może jakoś wpływać na spalanie. Dziękuję za wszelkie sugestie, nie znam sie na samochodach, więcx proszę o zrozumiałe dla mnie odpowiedzi. Dziękuję i pozdrawiam.
EDIT: Temat poprawiony.Moderator
Reduktor: LOVATO
Zawór gazowy: LOVATO
Wielozawór: TOMASETTO
Obudowa wielozaworu: TOMASETTO
Zawor tankowania: TOMASETTO
Przełącznik/Centralka: AUTRONIC
Układ elektroniczny: AUTRONIC
Dodam iż instalacja była zakładana we wrześniu 2003r.
Moje drugie pytanie dotyczy natomiast spalania gazu. Po pierwszym tankowaniu do pełna (przy zbiorniku 40l wlałem 35l gazu) przejechałem 160km co dawało spalanie w granicach 22l/100km. Podobno instalacja była ustawiona na tryb sportowy. Postanwiłem pojechgać do "gaziarza" i sprawdzić czy z instalacją wszystko w porządku, po srpawdzeniu dostałem odpowiedź iż z instalacją wszytko w porządku, jednakże wyregulował mi ją , ale to rozregulowanie nie powinno powodować takiego spalnia, kazał sprawdzić ile będzie palić i jeśli spalanie sie nie zmniejszy to będziemy szukac przczyny gdzie indziej. Po tej regulacji (pewnie instalacja gazowa została przestawiona na tryb ekonomiczny, bo samochod wyrażnie stracił "kopa") Mazda spala w granicach 14l/100km, wszystkie pomiary były robione w jeździe miejskiej. Uważam, że 14l to i tak za duże spalanie, dlatego proszę o odpowiedź czy to dużo i co może byc przyczyną takiego spalania? Dodam jeszcze, że musze w samochodzie wymienić tylne tarcze i kości hamulcowe, gdyz jedna z tarcz jest skorodowana i krzywa i musze wymienić pasek rozrządu, jednakże nie wiem czy to może jakoś wpływać na spalanie. Dziękuję za wszelkie sugestie, nie znam sie na samochodach, więcx proszę o zrozumiałe dla mnie odpowiedzi. Dziękuję i pozdrawiam.
EDIT: Temat poprawiony.Moderator
- Od: 27 wrz 2007, 22:36
- Posty: 66
- Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG
Jak odpuszczasz gwałtownie noge z gazu na obrorach tak 5000 to silnik redukuje obroty z dźwiękiem rodem z WRC co?
Cholera mam te samą instalacje prawie.. Ogólna nazwa to Tomasetto chyba (jest pare postów na forum).. samochód jest zaja..dynamiczny ale na trasie poniżej 11/12l nieschodze.. miasto 16l
Sam niewiem czy to II czy IV teoretycznie.. przy dwójce dolot powietrza powien być zredukowany jakimś zapychadłem, lub odjęty całkowicie..
Też masz taki jakby czyjnik na przewodzie (rurce) między reduktorem, a kolektorem dolotowym? za cholere niewiem coto..
Cholera mam te samą instalacje prawie.. Ogólna nazwa to Tomasetto chyba (jest pare postów na forum).. samochód jest zaja..dynamiczny ale na trasie poniżej 11/12l nieschodze.. miasto 16l
Sam niewiem czy to II czy IV teoretycznie.. przy dwójce dolot powietrza powien być zredukowany jakimś zapychadłem, lub odjęty całkowicie..
Też masz taki jakby czyjnik na przewodzie (rurce) między reduktorem, a kolektorem dolotowym? za cholere niewiem coto..
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
To instalacja II Gen
Brat ma taką w hondzie accord 2.0 Też mu zpalała ok 15l/10
Sprawdziłem mu sonde lambda okazało się że jast do bani.
Po wymianie sondy spalanie spadło do 10 /100 i mocy nie staraciła
ustawiłem mu na tryb normalny.
Brat ma taką w hondzie accord 2.0 Też mu zpalała ok 15l/10
Sprawdziłem mu sonde lambda okazało się że jast do bani.
Po wymianie sondy spalanie spadło do 10 /100 i mocy nie staraciła
ustawiłem mu na tryb normalny.
Nigdy nie wciskałem do 5000 obrotów, więc nie wiem jaki dżwięk wydaje silnik przy redukcji obrotów.
Nie znam się na samochodach więc nie wiem czy mam jakiś czujnik i gdzie on jest.
A jeśli chodzi o sonde lambda, to czy gaziarz przy sprawdzaniu instalcji na komputerze powinien wykryć czy jest uszkodzoona?
Nie znam się na samochodach więc nie wiem czy mam jakiś czujnik i gdzie on jest.
A jeśli chodzi o sonde lambda, to czy gaziarz przy sprawdzaniu instalcji na komputerze powinien wykryć czy jest uszkodzoona?
- Od: 27 wrz 2007, 22:36
- Posty: 66
- Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG
Dobry gaziarz tak.. ale nielicz na cuda.. poniżej 10l na trasie nigdy niezejdziesz...
Z tą instalacją bywają przygody jak sie dynamicznie jeździ (ostatnio po przekroczeniu 190km/h i odpuszczeniu gazu silnik mi zgasł a bez wspomy to jest dopiero jazda )
5000rpm to sie mazda dopiero wkręca.. ja jak wyprzedzam to 7000 w dupcie dostaje.
Drive safety.
Z tą instalacją bywają przygody jak sie dynamicznie jeździ (ostatnio po przekroczeniu 190km/h i odpuszczeniu gazu silnik mi zgasł a bez wspomy to jest dopiero jazda )
5000rpm to sie mazda dopiero wkręca.. ja jak wyprzedzam to 7000 w dupcie dostaje.
Drive safety.
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
MadziaForever napisał(a):Dobry gaziarz tak.. ale nielicz na cuda..
kazdy gaziaz wykryje bez zadnej łaski podpiac laptopa bo do 2 generacji autronika podpina sie laptopa i widac czarno na bialym czy lambda parcuje czy nie a co do topmasetto to poprostu najtansze czesci najtansze reduktory najtansze wielozawory najtansze zawory tankujace tyle nie ma instalacji tomasetto nazwa instalacji sie biewrze z nazwy komputera tutaj to autronic jak masz inny komputer to sie inaczej nazywa a to co pisze na reduktorze to nie jest wazne zmiensiz na inny a instalka bedzie dalej autronika bo autronik nia steruje ogolnie mowiac autronik to badziew polecam zainwestowac pare złotych zmienic komputer u gaziaza na binko s4 i bedzie lepiej madzia chodzila lepiej spalala
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
W skrocie unto I 1.1 silnik 10l miasto.Mazda 323F BA 12 l miasto ,Merol 124 kumpla ,silnik 3.0l 17l miasto na 100 kilometrow wiec czego chcesz sie chlopie spodziewac od Mazdy ktora ma 2.0 ? Pali 14 i tyle bedzie palic.I to jest moja zrozumiala podpowiedz A poza tym co ma rozrzad do spalania
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Mazdaxxx napisał(a):MadziaForever napisał(a):autronik to badziew polecam zainwestowac pare złotych zmienic komputer u gaziaza na binko s4 i bedzie lepiej madzia chodzila lepiej spalala
No i jeszcze jedno, ile mnie bedzie taki komputer kosztowal?
- Od: 27 wrz 2007, 22:36
- Posty: 66
- Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG
mie tam jak toledko 2.0 palilo po 15-18l to odlaczylem krokowy w stawilem srube sam sobie wyregulowalem i trasa 9-10l normalnie 12l chyba miej sie juz nie da a no i autko sie krecilo do 8k obrotow hehe az sie panewka oborcila no ale spalanie bylo miejsze dynamica w porzadku koszt przerobki ok 12zl
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
Mazdaxxx napisał(a):kazdy gaziaz wykryje bez zadnej łaski podpiac laptopa bo do 2 generacji autronika podpina sie laptopa i widac czarno na bialym czy lambda parcuje czy nie
Gdybyś z tym czasami robił to byś wiedział że sonda może pracować a być do (często jest za wolna lub oscyluje prawidłowo przy za bogatej mieszance) komp z programikiem będzie pokazywał dobrze a na analizatorze pokaże że jest bogato, i nie każdy gaziarz to wykryje tylko dobry z odpowiednim sprzetem i do tego taki któremu sie bedzie chciało.
Mazdaxxx napisał(a):steruje ogolnie mowiac autronik to badziew polecam zainwestowac pare złotych zmienic komputer u gaziaza na binko s4
Bzdura Autronik jest conajmniej tej samej klasy co Bingo i montuje go pół polski z bardzo dobrymi rezaultatami, wymiana kompa nic nie da podstawa to prawidłowa regulacja i sprawne podzespoły w tym przypadku sonda.( w głownej mierze chodzi o regulację parownika a nie ustawień w kompie lpg, 1/10 gaziarzy reguluje parownik reszta tylko kopie w ustawieniach elektroniki do tego 3/4 aut w tym kraju jeżdzi na źle dobranych (zazwyczaj za małych mikserach))
MadziaForever napisał(a):Dobry gaziarz tak.. ale nielicz na cuda.. poniżej 10l na trasie nigdy niezejdziesz...
Taaak?? To zapraszam na trasę moim autem gwarantuje ci wynik w okolicach 8,5-9,5l przy jeżdzie z prędkościami 100-120) W cyklu mieszanym przy w miarę spokojnej jeżdzie 9-9,5 l.
Tyle że ja stroiłem instalację około 0.5 roku a nie 5 minut jak gaziarze.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
sołtys napisał(a):MadziaForever napisał:
Dobry gaziarz tak.. ale nielicz na cuda.. poniżej 10l na trasie nigdy niezejdziesz...
Taaak?? To zapraszam na trasę moim autem gwarantuje ci wynik w okolicach 8,5-9,5l przy jeżdzie z prędkościami 100-120) W cyklu mieszanym przy w miarę spokojnej jeżdzie 9-9,5 l.
średnie spalanie mojej na LPG to 10,4l/100km (szybka jazda mieszana).
Więc nie piszcie tutaj koledze bzdur że 2.0 ma palić 14l
Jeżdżąc same trasy spalam ok. 9,5l/100km przy prędkościach 100-140.
Instalka I generacji
Lancer 2004 2,0 SOHC Automat 4AT – sekwencja Dream OMVL Lecho gaz [120KM]– trasa 10- 10,2, miasto – 13-14,5. Pb w mieście palił 12,12 – styl jazdy taki sam.
Mazda 6 2,3l Automat 4-AT Sekwencja Sec Lecho gaz – trasa 10,5 do 11 – miasto 14-16, czasami więcej zależnie od fantazji – nie mam czasu jej stroić – dopiero jak dolot się zmieni to zajmę się regulacją.
Niestety sekwencji się nie skręci żeby mniej paliło.
Mazda 6 2,3l Automat 4-AT Sekwencja Sec Lecho gaz – trasa 10,5 do 11 – miasto 14-16, czasami więcej zależnie od fantazji – nie mam czasu jej stroić – dopiero jak dolot się zmieni to zajmę się regulacją.
Niestety sekwencji się nie skręci żeby mniej paliło.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
No a mi teraz zrzarła 23 litry gazu na 123km :/, ale była u mechanika i miał mi sprawdzić jak silnik pracuje, więc moze trzymał ja długo właczoną. Dzisiaj wlałem 32,5 litra, zobaczymy na ile mi starczy. wazne, że juz hamulce zrobione. Pozdro
- Od: 27 wrz 2007, 22:36
- Posty: 66
- Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG
Dobra ja rekordem życia też zeszłem do 9,5l/100 na trasie..
czy te 0,5l jest aż takie istotne żeby to sobie w klape wpinać
zazwyczaj pali 10 no... i tyle, także przejażdżka twoim autem sołtys napewno była by bardzo emocjonująca, szczególnie jak byśmy później zajżeli w zeszyty i zliczali wyniki spalania
ale raczej nieskorzystam.pozdrawiam.
czy te 0,5l jest aż takie istotne żeby to sobie w klape wpinać
zazwyczaj pali 10 no... i tyle, także przejażdżka twoim autem sołtys napewno była by bardzo emocjonująca, szczególnie jak byśmy później zajżeli w zeszyty i zliczali wyniki spalania
ale raczej nieskorzystam.pozdrawiam.
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
Fleya napisał(a):No niestetyMazda zjada 19litrów gazu na setkę :/. Jak pisałem wcześniej rwgulacja instalacji gazowej pomogła na jedno tankowanie, ciekawe co jest nie tak i ile wybule za naprawę.
Pozdrawiam
aż tak palić niepowinna.. poszukaj dobrego gaziaźa a oto wcale niełatwo.
Ja zakładam niedługo blosa, najprostrze metody okazują sie najleprze..
dam ci znać jak spala po odcięciu tej całej elektroniki od wtrysku.
Ostatnio edytowano 13 paź 2007, 09:03 przez MadziaForever, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości