Strona 1 z 1

Osłabienie auta po wystrzale gazu.

PostNapisane: 6 lut 2007, 16:06
przez pablo604
Mam Mazde 626 2.0 16v GLX 93' i mam założoną instalcje zwykłą z komputerem ale nie sekwencję.raz mi strzeliła na gazie i uszkodziło przepływomierz no i musialem go wymienic.powodem tego strzału byla za póżna wymiana przewodów i świec.Kiedy jeżdże na gazie i kiedy wrzuce na luz to gaśnie przy predkości 50 km/h.Pomóżcie mi.Czy da sie coś z tym zrobic zeby chociaz przy wiekszych predkosciach dopiero gasła.na instalacji mam zrobione około 30 tyś km.Mam wrażenie jakby auto stracilo na mocy i na benzynie i na gazie.nie wchodzilo mi na obroty tak jak powinno nawet po wymianie przepływomierza.doszedłem do tego i ustawiłem zapłon ale i tak dalej wydaje mi sie ze nie chodzi ona tak jak na początku kiedy ja kupiłem i załozyłem instalacje LPG.Czy moze byc problem z pompą paliwowa lub z wtryskami?troche jeżdziłem tak ze kontrolka paliwowa sie palila ale mysle ze chyba jest dobra bo auto jeździ i nie strzela.Nie wiem co mozna zrobic aby poprawic moc mojej Mazdy?prosze o odpowiedzi w tej sprawie jesli ktoś na ten temat wie.Czy jest mozliwośc aby podnieść moc silnika do 140 KM bo wiem ze sa Mazdy z takim silnikiem jak u mnie 2.0 16v i maja około 140 KM.Moja ma tylko 115KM.dzieki i prosze o odpowiedzi.pozdrawiam!

PostNapisane: 7 lut 2007, 17:47
przez Żanetka
pablo604 napisał(a):Mam wrażenie jakby auto stracilo na mocy i na benzynie i na gazie.nie wchodzilo mi na obroty tak jak powinno nawet po wymianie przepływomierza.doszedłem do tego i ustawiłem zapłon ale i tak dalej wydaje mi sie ze nie chodzi ona tak jak na początku kiedy ja kupiłem i załozyłem instalacje LPG

Byles na ponownej regulacji mieszanki u gazownikow? Byc moze jest zbyt uboga mieszanka i dlatego tak słabo chodzi na LPG (ja tak miałam – po regulacji jest wszystko OK ) Sprawdzałeś kody błędu ? Może od tego by trzeba było zaczac ? Co do benzyny to nie wiem ale też mi sprawdzali jakiś tam skład czy cos jak byłam :)
ale ja sie nie znam :) tak tylko sobie mysle ;) Pozdrawiam.

PostNapisane: 7 lut 2007, 22:30
przez d_pac
Po pierwsze – spadek mocy na beznynie i na gazie może być spowodowany (zwłaszcza po wystrzale) lewym powietrzem – tzn.: za przepustnicą (lub nawet już za przepływomierzem) powstałą nieszczelność. Sprawdź wszystkie wężyki podciśnieniowe czy są na miejscu.
Dobrą metodą sprawdzenia nieszczelności jest użycie dymu z papierosa. Zdejmij przewód powietrza z przepustnicy i możliwie szczelnie zatkaj wlot przepustnicy. znajdź łatwodostępny przewód podciśnienia przez który możesz wdmuchnąć dym – wdmuchuj dym i obserwuj czy się gdzieś nie ulatnia – jeżeli będzie jakaś nieszczelność – napraw ją i wszystko powinno być OK.

Jeżeli to nie pomoże to bez możliwości zobaczenia silnika nie wiem czy ktoś będzie w stani pomóc.

I oczywiście porządna regulacja LPG!

PostNapisane: 7 lut 2007, 23:02
przez Orin
pablo604 napisał(a):Kiedy jeżdże na gazie i kiedy wrzuce na luz to gaśnie przy predkości 50 km/h

Źle zamontowany reduktor gazu (nie ukierunkowany prostopadle do kierunku jazdy) bądź zbyt uboga mieszanka na LPG
pablo604 napisał(a):Czy da sie coś z tym zrobic zeby chociaz przy wiekszych predkosciach dopiero gasła

Jak dobrze ktoś Ci poprawi w/w usterki to to wogóle nie bedzie mieć miejsca.
pablo604 napisał(a):Mam wrażenie jakby auto stracilo na mocy i na benzynie i na gazie.nie wchodzilo mi na obroty tak jak powinno nawet po wymianie przepływomierza.doszedłem do tego i ustawiłem zapłon ale i tak dalej wydaje mi sie ze nie chodzi ona tak jak na początku kiedy ja kupiłem i załozyłem instalacje LPG

Zapewne mikser który został wstawiony w dolot ma średnicę (fi) ok 30-32 mm co jest stanowczo za mało dla tego silnika. Ja mam 1,8 105KM i mam fi miksera 41 mm... Poczytaj o BLOS'ie, być może to będzie w sam raz dla Ciebie albo o patencie Sołtys'a
pablo604 napisał(a):Czy moze byc problem z pompą paliwowa lub z wtryskami

Jeśli miałbyś zrobione odpalanie na gazie, to ani w/w ani przepływki nie musiałbyś mieć. Jednak dla instalacji II gen z komputerem i silnikiem krokowym jest to potrzebne TYLKO do odalenia auta i przełączenia go na LPG.

pablo604 napisał(a):Czy jest mozliwośc aby podnieść moc silnika do 140 KM bo wiem ze sa Mazdy z takim silnikiem jak u mnie 2.0 16v i maja około 140 KM.Moja ma tylko 115KM

To już nie jest związane z LPG, tylko z konstrukcją silnika. Musi się tu ktoś wypowiedzieć kto posiada 626... Z praktyki wiem że wszystko się da, tylko za jaką kasę?? :)

PostNapisane: 7 lut 2007, 23:26
przez slav
pablo604 napisał(a):Czy jest mozliwośc aby podnieść moc silnika do 140 KM bo wiem ze sa Mazdy z takim silnikiem jak u mnie 2.0 16v i maja około 140 KM.Moja ma tylko 115KM.


nie zrozum mnie zle ale przy tych problemach ktore opisujesz na forum daj sobie z tym spokoj, lepiej zainwestuj w inne auto :)

PostNapisane: 7 lut 2007, 23:38
przez Loczek
Moze przez przypadek kolega sobie pomylił FS z KF?

PostNapisane: 7 lut 2007, 23:41
przez slav
Loczek napisał(a):Moze przez przypadek kolega sobie pomylił FS z KF


chyba raczej chodzilo mu o 136 KM 626 GF :)

PostNapisane: 8 lut 2007, 11:35
przez pablo604
sorki koledzy ale ja poprostu niedawno sie zarejestrowałem i sie chce dowiedziec cos o tym czy o tym.wy coś wiecie bo wyjeżdziłem sie po gazownikach i tak naprawde to oni nic nie wiedza.dzieki za wyrozumiałość.

PostNapisane: 8 lut 2007, 11:43
przez Loczek
pablo604 napisał(a):sie chce dowiedziec cos o tym czy o tym

Niemma problemu tylko rób to zgodnie z regulaminami danego działu.

PostNapisane: 8 lut 2007, 12:21
przez sołtys
1. Gaśniecie to co napisał Orin + ewentualnie konieczne będzie przerobienie wlotu powietrza tak aby nie łapał pędu powietrza, przy wiekszych średnicach miksera lub mikserze takim jak mam ja jest to konieczne,

2. Spadek mocy może być spowodowany nieszczelnością dolotu po strzale,

Ja na twoim miejscu zrobiłbym tak.

1. rozbierz cały dolot posprawdzaj czy nie jest coś pęknięte, przy okazji zmierz średnicę miksera LPG, poskładaj wszystko starannie tak aby było szczelne.

2. zmień filtr powietrza i filtr LPG.

3. jedz na regulację LPG lub kup sobie kabelek ściągnij soft do swojej centralki LPG i wyreguluj sobie sam.

acha podaj jeszcze jakiej firmy jaki typ centralki (elektroniki) LPG masz pod maską to może coś jeszcze doradzę.

4. Jeżeli po regulacji dalej będzie gasnął przy jeżdzie na luzie na próbę zdemontuj tą rurę nad chłodnicą która łapie powietrze powinien przestać gasnąć, jeżeli przestanie i bez rury będzie chodził ok to jest prosty sposób na jej przerobienie ale to ci pokaże potem jak dalej będziesz miał problemy

4. Jeżeli dalej będziesz uważał że auto nie chodzi jak powinno to możesz myśleć o wymianie miksera lub kupieniu blosa, który moim zdaniem przy tej cenie na allegro jest mało opłacalny, wolał bym chyba kupić kit do SGI za 1100zł i sam go sobie zamontować.
a stary parownik elektronikę mikser sprzedać na allegro.