Grzyby napisał(a):To, że nówka nie oznacza że dobra.
Dedykowana do tego silnika czy uniwersalna?
Cysiek emulację masz żle ustawioną i tyle to nie jest powodem problemów z obrotami.
Przerabianie II gen na I też wiele nie da będzie to raczej cofanie sie w rozwoju.
U ciebie probem tkwi w żle dobranych elementach (mikser parpwnik) lub żle wyregulowanym mechanicznie parowniku.
Ludzie myślą że centralka od LPG odpowiada ża wszystko a tak naprawdę podstawą dobrze zrobionej instalacji jest prawidłowo dobrany mikser i wyregulowany parownik. Elektronika to tylko dodatek który nieznacznie koryguje ten układ pozwalając poprawić nieco skłąd spalin i spalanie.
Dlatego własnie dobrze wyregulowana I gen chodzi lepiej niż spieprzona II. A dobrze zrobiona II jest o niebo lepsza niż spieprzona IV.
A jak już tak bardzo chcesz wiedzieć czy to wina elektroniki to zrób tak.
1. wykręć krokowca, i w jego miejsce wstaw register. Krokowiec podwiąż gdzieś na boku. W ten sposób bedziesz miał I gen.
2. Kup sobie miernik elektroniczny i zmierz napięcie na sondzie lambda na benzynie powinno skakać pomiędzy 0,2-0,8 V cały czas.
3. Register na wężu do miksera ustaw w połowie zakresu
4. obserwując miernik kręć powolutku śrubą na parowniku tak aby znależć miejsce w któym sygnałz sondy zmieni sie z 0.8 na 0.2 V (idelanie jest znależć takie ustawienie parownika aby napięcie skakało ale jak ci sie nie uda to nie ma problemu kręcisz powoli aż przeskoczy 0,8 na 0,2 wtedy cowasz nieznacznie śrubę np 0 1/8 obrotu.
5. Utrzymując silnik na obrotach rzędu 3000-3500 kręcisz śrubą na registerze tak aby zejść z 0.8v na sondzie do punktu kiedy przeskoczy na 0.2 lub mniej, i tak jak na wolnych obrotach cofać sie o 1/8 lub mniej
6. ponownie sprawdzasz napięcie na sondzie na wolnych obrotachi korygujesz tak aby uzyskać punkt w którym napięcie na sondzie sie zmieni,
7 znów korygujesz na registerze
czynności 4-7 powtarzasz tak aby uzyskać zadowalające wynika zarówno na wysokich jak i wolnych obrotach.
8. Sprawdzasz jak auto jeżdzi na takich ustawieniach ile pali itd. powinno być dobrze,
9. Możesz potem na próbe zmienić register spowrotem na krokowca auto powinno chodzić tak samo.
Ja tak robie w swoich autach i zawsze jest dobrze.