Śruby na parowniku – do czego służą?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez stuk » 24 maja 2006, 12:41

Na zdjęciach widac mój parownik Stefanelli, nie posiadam żadnej dokumentacji, czy możecie podpowiedzieć do czego są te dwie śruby?
Chciałbym wiedzieć czym regulować dawkę gazu normalnie, a czym na wolnych obrotach. Jeśli to są te śruby. I w która stronę kręcić, żeby zmniejszyć ilość gazu.
Krokowiec krokowcem, ale nadal za dużo mi pali, mimo regulacji w elektronice.
Jeśli ktoś jest w stanie podpowiedzieć, to będę wdzięczny.
Aha – ta śruba ze sprężynką jest tłusta z jakiegoś oleju...

Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez nightcomer » 26 maja 2006, 02:33

ktoś zaryzykuje odpowiedź?
ja nie znam tej puszki, ale "jedynka" wyglada na regulację mieszanki na biegu jałowym... powinna sie swobodnie obracać w obie strony. zubożenie następuje po przekręceniu "w lewo" – i to polecam na początek.
ten jak to okreslileś "olej" to mazut z lpg, musisz oczyścić dokładnie puszkę. może nawet musisz wymienić membrany.
a ta druga sruba? obraca sie też swobodnie w obie strony? jesli nie, to może korek spustowy tego twojego "oleju"?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez stuk » 26 maja 2006, 09:10

nightcomer napisał(a):jedynka" wyglada na regulację mieszanki na biegu jałowym... powinna sie swobodnie obracać w obie strony. zubożenie następuje po przekręceniu "w lewo"

Zgadza się, można nią swobodnie obracać palcami. W lewo czyli mas zna myśli odwrotnie do wskazówek zegara (wykręcając)?

nightcomer napisał(a):a ta druga sruba? obraca sie też swobodnie w obie strony? jesli nie, to może korek spustowy tego twojego "oleju"?

Próbowałem śrubokrętem, ale nawet nie drgnie. Muszę wziąść klucz i spróbować jeszzce raz.

Oglądnałem też ten parownik z wszystkich stron (latarka + lusterko) – nie ma tam żadnych innych śrub poza tymi dwoma (nie licząc śrub zkręcających całość do kupy :D).
Czy od zasyfienia tym mazutem mogło wzrosnąć spalanie?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez nightcomer » 26 maja 2006, 10:05

stuk napisał(a):Zgadza się, można nią swobodnie obracać palcami. W lewo czyli mas zna myśli odwrotnie do wskazówek zegara (wykręcając)?

przepraszam za czeski błąd :>
oczywiście wkręcając, czyli zgodnie ze skazówkami.. zubażasz mieszankę.

Czy od zasyfienia tym mazutem mogło wzrosnąć spalanie?
zdecydowanie mogło. zacznij od wykręcenia tej drugiej śruby-korka na cieplym parowniku (oczywiście przy niepracującym silniku). zanieczyszczenia splyną i możesz bawić sie w regulacje. jednak licz sie z tym, ze ostatecznie bedziesz musial wymienic membrany w parowniku. to normalna czynnosc obslugowa co ok. 50 tys km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez sołtys » 26 maja 2006, 10:06

stuk napisał(a):Czy od zasyfienia tym mazutem mogło wzrosnąć spalanie?


mogło
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez nightcomer » 27 maja 2006, 03:58

stuk napisał(a):Czy od zasyfienia tym mazutem mogło wzrosnąć spalanie?

nightcomer napisał(a):zdecydowanie mogło

sołtys napisał(a):mogło

soltys, bawisz sie w echo?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez sołtys » 28 maja 2006, 10:10

nightcomer napisał(a):soltys, bawisz sie w echo?


popatrz na godzinę pisałem to wtedy co ty <lol>


nightcomer napisał(a):ednak licz sie z tym, ze ostatecznie bedziesz musial wymienic membrany w parowniku. to normalna czynnosc obslugowa co ok. 50 tys km.


u mojego ojca spuszczam ten syf co 20-30 tyś a parownik nie miałzmienianych membran od 100 tyś km.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez stuk » 29 maja 2006, 18:42

Odkręciłem tą śrubę i wylało się trochę syfu, ale nie za dużo. Nie napełniłoby małego kieliszka do wódki. To normalna ilość, czy oznacza, że po prostu nie było dużo? Na pewno kilkanaście tys. km nie było spuszczane, a ile naprawdę (i czy w ogóle kiedykolwiek) to nie mam pojęcia...
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez nightcomer » 30 maja 2006, 00:48

no to super.. teraz do roboty – ustaw na poczatek bieg jalowy.

co do okresu wymiany membran.. różnie to bywa. ja zmieniam profilaktycznie co 50 kkm bo nie znosze strzalow a poza tym odpalam w zimie na gazie.

soltys napisał(a):popatrz na godzinę pisałem to wtedy co ty
heh rzeczywiście :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez stuk » 30 maja 2006, 09:03

nightcomer napisał(a):teraz do roboty – ustaw na poczatek bieg jalowy

A jak to zrobić? Czy ta śruba regulacyjna jest tylko od wolnych obrotów? Na razie przykręciłem ją jakieś pół obrotu. Lambda na mierniku zmienia swoje wartości, ale dominują niestety wartości wysokie 0.7-0.8V, miernik cyfrowy nie jest dobrym wskaźnikiem, jednak pewną tendencję to bogatej mieszanki widać. Zresztą w mieście ostatnio miałem 15l na setkę, poprzednio 14, bo jeżdziłem dłuższe kawałki, a w trasie 10.5. Wygląda na to, że właśnie wolne obroty przepalają za dużo....
A kiedyś było lepiej, ale zachciało mi się wyczyścić przepustnicę i mikser i pojechać na regulację do gazownika, od tego czasu przepał że hej... :D
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez sołtys » 30 maja 2006, 09:12

stuk napisał(a):15l na setkę, poprzednio 14,

<szok>

wkręcaj aż bedzie ci skakac w granicach 0,3-0,6 wtedy będzie optymalnie, u mnie dało się tak spokojnie, Kręcąc rób to powoli wkręcisz pół obrotu i czekaj kilkanaście sekund, silnik musi wyssac to co ma w dolocie i rurce od parownika do mieszalnika. Niemniej jednak to spalanie nie wynika tylko z wolnych napewno masz też za bogato na wyższych obrotach.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy LPG