Na zdjęciach widac mój parownik Stefanelli, nie posiadam żadnej dokumentacji, czy możecie podpowiedzieć do czego są te dwie śruby?
Chciałbym wiedzieć czym regulować dawkę gazu normalnie, a czym na wolnych obrotach. Jeśli to są te śruby. I w która stronę kręcić, żeby zmniejszyć ilość gazu.
Krokowiec krokowcem, ale nadal za dużo mi pali, mimo regulacji w elektronice.
Jeśli ktoś jest w stanie podpowiedzieć, to będę wdzięczny.
Aha – ta śruba ze sprężynką jest tłusta z jakiegoś oleju...
Śruby na parowniku – do czego służą?
Strona 1 z 1
ktoś zaryzykuje odpowiedź?
ja nie znam tej puszki, ale "jedynka" wyglada na regulację mieszanki na biegu jałowym... powinna sie swobodnie obracać w obie strony. zubożenie następuje po przekręceniu "w lewo" – i to polecam na początek.
ten jak to okreslileś "olej" to mazut z lpg, musisz oczyścić dokładnie puszkę. może nawet musisz wymienić membrany.
a ta druga sruba? obraca sie też swobodnie w obie strony? jesli nie, to może korek spustowy tego twojego "oleju"?
ja nie znam tej puszki, ale "jedynka" wyglada na regulację mieszanki na biegu jałowym... powinna sie swobodnie obracać w obie strony. zubożenie następuje po przekręceniu "w lewo" – i to polecam na początek.
ten jak to okreslileś "olej" to mazut z lpg, musisz oczyścić dokładnie puszkę. może nawet musisz wymienić membrany.
a ta druga sruba? obraca sie też swobodnie w obie strony? jesli nie, to może korek spustowy tego twojego "oleju"?
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
nightcomer napisał(a):jedynka" wyglada na regulację mieszanki na biegu jałowym... powinna sie swobodnie obracać w obie strony. zubożenie następuje po przekręceniu "w lewo"
Zgadza się, można nią swobodnie obracać palcami. W lewo czyli mas zna myśli odwrotnie do wskazówek zegara (wykręcając)?
nightcomer napisał(a):a ta druga sruba? obraca sie też swobodnie w obie strony? jesli nie, to może korek spustowy tego twojego "oleju"?
Próbowałem śrubokrętem, ale nawet nie drgnie. Muszę wziąść klucz i spróbować jeszzce raz.
Oglądnałem też ten parownik z wszystkich stron (latarka + lusterko) – nie ma tam żadnych innych śrub poza tymi dwoma (nie licząc śrub zkręcających całość do kupy ).
Czy od zasyfienia tym mazutem mogło wzrosnąć spalanie?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
stuk napisał(a):Zgadza się, można nią swobodnie obracać palcami. W lewo czyli mas zna myśli odwrotnie do wskazówek zegara (wykręcając)?
przepraszam za czeski błąd
oczywiście wkręcając, czyli zgodnie ze skazówkami.. zubażasz mieszankę.
zdecydowanie mogło. zacznij od wykręcenia tej drugiej śruby-korka na cieplym parowniku (oczywiście przy niepracującym silniku). zanieczyszczenia splyną i możesz bawić sie w regulacje. jednak licz sie z tym, ze ostatecznie bedziesz musial wymienic membrany w parowniku. to normalna czynnosc obslugowa co ok. 50 tys km.Czy od zasyfienia tym mazutem mogło wzrosnąć spalanie?
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
stuk napisał(a):Czy od zasyfienia tym mazutem mogło wzrosnąć spalanie?
nightcomer napisał(a):zdecydowanie mogło
sołtys napisał(a):mogło
soltys, bawisz sie w echo?
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
nightcomer napisał(a):soltys, bawisz sie w echo?
popatrz na godzinę pisałem to wtedy co ty
nightcomer napisał(a):ednak licz sie z tym, ze ostatecznie bedziesz musial wymienic membrany w parowniku. to normalna czynnosc obslugowa co ok. 50 tys km.
u mojego ojca spuszczam ten syf co 20-30 tyś a parownik nie miałzmienianych membran od 100 tyś km.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Odkręciłem tą śrubę i wylało się trochę syfu, ale nie za dużo. Nie napełniłoby małego kieliszka do wódki. To normalna ilość, czy oznacza, że po prostu nie było dużo? Na pewno kilkanaście tys. km nie było spuszczane, a ile naprawdę (i czy w ogóle kiedykolwiek) to nie mam pojęcia...
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
no to super.. teraz do roboty – ustaw na poczatek bieg jalowy.
co do okresu wymiany membran.. różnie to bywa. ja zmieniam profilaktycznie co 50 kkm bo nie znosze strzalow a poza tym odpalam w zimie na gazie.
co do okresu wymiany membran.. różnie to bywa. ja zmieniam profilaktycznie co 50 kkm bo nie znosze strzalow a poza tym odpalam w zimie na gazie.
heh rzeczywiściesoltys napisał(a):popatrz na godzinę pisałem to wtedy co ty
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
nightcomer napisał(a):teraz do roboty – ustaw na poczatek bieg jalowy
A jak to zrobić? Czy ta śruba regulacyjna jest tylko od wolnych obrotów? Na razie przykręciłem ją jakieś pół obrotu. Lambda na mierniku zmienia swoje wartości, ale dominują niestety wartości wysokie 0.7-0.8V, miernik cyfrowy nie jest dobrym wskaźnikiem, jednak pewną tendencję to bogatej mieszanki widać. Zresztą w mieście ostatnio miałem 15l na setkę, poprzednio 14, bo jeżdziłem dłuższe kawałki, a w trasie 10.5. Wygląda na to, że właśnie wolne obroty przepalają za dużo....
A kiedyś było lepiej, ale zachciało mi się wyczyścić przepustnicę i mikser i pojechać na regulację do gazownika, od tego czasu przepał że hej...
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
stuk napisał(a):15l na setkę, poprzednio 14,
wkręcaj aż bedzie ci skakac w granicach 0,3-0,6 wtedy będzie optymalnie, u mnie dało się tak spokojnie, Kręcąc rób to powoli wkręcisz pół obrotu i czekaj kilkanaście sekund, silnik musi wyssac to co ma w dolocie i rurce od parownika do mieszalnika. Niemniej jednak to spalanie nie wynika tylko z wolnych napewno masz też za bogato na wyższych obrotach.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości