Strona 1 z 19

Mikser Blos

PostNapisane: 6 cze 2005, 16:37
przez hazell

PostNapisane: 22 lip 2005, 12:20
przez Xionc
No mnie też to zaciekawiło, ponieważ osłabł mi samochodzik na tym gazie :( Jestes gotów dokonac downgrade'u z 2 gen na BLOS, jakbys ktoś chciał sie podjąć montarzu tego ustrojstwa. Napisałem juz w tej sprawie do EGP, ciekawe czy cos odpowiedzą :)

PostNapisane: 25 lip 2005, 10:58
przez alinoe
no fajna sprawa, juz pytam firme czekram o cene itd, zobaczymy jak sie to potoczy dalej – bede relacjonowal postepy w sprawie. a w ogole to widze, ze panowie montuja to ustronstwo przed przeplywka, hm... czyzby tak powinno byc?

PostNapisane: 25 lip 2005, 11:20
przez Xionc
Ponoc to nie strzela, nie trzeba robic klapek, nic. Z tego co sie zorinentowalem to trzeba sie zaopatrzec w jakis filtr stozkowy jeszcze, ale to nie problem.

Problem jest tylko z ewentualnym przegladem, bo to zastepuje komputer sterujacy krokowcem, wiec tak w sumie to nalezalo by wyciac i komputer i krokowca. Chyba zeby odkrecic je na max, tak tylko "zeby były" i nie przeszkadzały.

Powiedz co odpowiedziała firma i czy stroją te instalacje na hamowni potem? i jak jest z koszatami?

PostNapisane: 29 lip 2005, 19:51
przez Gość

PostNapisane: 1 sie 2005, 22:53
przez Xionc
Ten mikser gazu to dobre jest :) Chyba w to zainwestuje. Niestety EGP milczy w sprawie blosu :(

PostNapisane: 26 sie 2005, 22:57
przez mlody1921
a co to jest mixer soniczny a moze to to jakby lepiej dzialalo na mazdeczki przy gazie to bajerek

PostNapisane: 28 sie 2005, 09:53
przez Orin
mlody1921 napisał(a):co to jest mixer soniczny

To mikser, w którym na środku jest zamocowana dysza na trzech ramionach, z której wydostaje się gaz. Powietrze przepływa naokoło tej dyszy, co w rezultacie daje lepsze wymieszanie się mieszanki gaz-powietrze. A co do praktyki – mnie auto zaczęlo mniej palić ( mikser wymieniłem ze średnicy 32 na 40 mm), wróciła dynamika i katalogowa V max na Pb. MOŻLIWE JEST zwiększenie dynamiki autai V max na LPG, ale kosztem spalania (ok. 2l) Trzeba się trochę z tym pobawić. Nie każdy gaziarz to potrafi.

PostNapisane: 11 wrz 2005, 22:18
przez Xionc
Właśnie zamówiłem ten mikser, orginalną rurę, tłumik szmerów i kable NGK.

<diabełek> LEST'S ROCK <diabełek>

Jak zamontuje to opiszę jak wrażenia.

PostNapisane: 12 wrz 2005, 09:02
przez hazell
Zrób jakieś foto.

PostNapisane: 12 wrz 2005, 18:24
przez Orin
Xionc napisał(a):zamówiłem ten mikser

Możesz się pochwalić gdzie go znalazłeś?

PostNapisane: 12 wrz 2005, 20:52
przez Xionc
Jak to gdzie? Na stronie producenta http://www.gazmikser.prv.pl/, wystarczy napisać emila, pan Andrzej Rama chętnie odpisuje, odpowiada na pytania i powiedziel ze montował do takiego silnika jak mój mixer i wie jaki (ponoc montowany w obudowie filtra powietrza).

PostNapisane: 19 wrz 2005, 18:17
przez Xionc
No i przyszło... wygląda to troche topornie, źle oszlifowane, przynajmniej w wewnątrz. Zaraz wezmę mini szlifiereczkę i chyba to przejade delikatnie ;) Potem pozostaje jeszcze montaż, też zdam relację.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

PostNapisane: 20 wrz 2005, 07:37
przez kurczak
Po fotkach widzę, że czeka Cię sporo pracy z pilniczkami, papierem ściernym i pastą polerską ;–) Teoretycznie mógłbyś to zamocować, bo tak wewnątrz wygląda połowa kolektorów dolotowych, ale jak chcesz mieć świadomość instalacji dobrego miksera, to tak jak napisałeś o szlifierce, trzeba to wygładzić wypolerować, itp. itd..

Kurczak

PostNapisane: 20 wrz 2005, 09:04
przez HexeHarry
Xionc – to co pokazałeś na zdjęciach ma niewiele wspólnego z mikserem BLOS produkowanym przez BRC. Wygląda to na paskudną samoróbkę z gardzielą od starego gaźnika.

Mimo wszystko jestem ciekaw jak to bedzie się zachowywało.

Pozdrawiam i życzę owocnej modyfikacji

PostNapisane: 20 wrz 2005, 09:41
przez Xionc
HexeHarry przeczytaj wątek od początku, to nie jest blos to jest mikser strumieniowy.

A tak w ogole to martwi mnie jeszcze jedna rzecz – to jest chyba przeznaczone do instalcji 1 generacji, bo to faktycznie działa troche jak gaźnik. I boje sie ze to sie nie dogra z silniczkiem krokokowym. Gosc co to robi mowie ze mozna wstawic jeszcze zaworek bezpośrednio przed tym czymść... ale ja sprobuje bez na początek.

PostNapisane: 20 wrz 2005, 09:49
przez Orin
HexeHarry napisał(a):Xionc – to co pokazałeś na zdjęciach ma niewiele wspólnego z mikserem BLOS produkowanym przez BRC.

Zgadza się – jest to metalowa wersja miksera strumienieniowego, charakteryzującego się lepszym tworzeniem mieszanki gazowej.
Pozdrawiam

PostNapisane: 20 wrz 2005, 11:01
przez HexeHarry
Xionc napisał(a):HexeHarry przeczytaj wątek od początku, to nie jest blos to jest mikser strumieniowy.


Przeczytałem :) Tytuł postu traktuje o mikserze BLOS, który jest mikserem strumieniowym.
Pisząc, że ma to niewiele wspólnego z BLOSem, miałem na myśli jakość wykonania oraz sposób sterowania dawką gazu.
Niestety, tak jak napisałeś, to co zakupiłeś, raczej nie będzie nadawać się do silnika na wtysku, ze względu na brak możliwości sterowania dławieniem gazu (BLOS to posiada).

Odnosząc się do ogólnych wypowiedzi odnośnie lepszego wymieszania gazu, to lekko w to wątpię, ponieważ LPG jest mieszane z powietrzem w fazie lotnej i o ile dobrze pamiętam z fizyki, mieszanka gazów w fazie lotnej jest z natury homogeniczna.

Nierównomierność napełniania cylindra dotyczy raczej mieszanki paliwowo-powietrznej – dlatego mam wrażenie, że marketingowcy próbują nas nabijać w butelkę.

PostNapisane: 21 wrz 2005, 07:48
przez Xionc
No dobra, udało się. Zdjęć nie robiłem bo byłem upieprzony po łokcie i nie miałem jak :D Ale opiszę co i jak. Zaczynając od początku to ten idiota co montował mi gaz wyciął tłumik szmerów, przerobił rurę dolotową i skrócił odmę i jeszcze taką rurkę co idzie do tłumika szmerów <killer> <killer> <killer> no co za kretyn. Ale juz sie zwinął z interesem, hehe ciekawe dlaczego. Zaowocowało to pęknieńciem rury dolotowej i holowaniem. Potem była rura pokeljona, potem chłopaki od dżaksy się za to zabrali, ale w końcu przy okazji nowego miksera postanowiłem zrobić z tym porządek. I tak zaopatrzony w nową rurę, kable, mixer i walizkę narzędzi (w tym niezastąpiony pistolet klejowy!!) pojechałem do kumpla mechanika-amatora i zaczeliśmy grzebać. Stary mikser wywaliłem. Ten blok aluminiowy (na poprzedniej stronie) o dziwo prawie idealnie wchodzi w dzurę z obudowy filtra powietrza! Nieszczelności wiadomo – klej silikonowy. Następnie trzeba było zrobić tak żeby klapka przeciwwybuchowa weszła za tłumik szmerów, który z kolei nie chciał pasować na przepływomierz (tam chyba jeszcze czegos brakowało ale nie wiem czego). W celu dopasowania klapki potrzebny był cybant, dorobienie ze staraj rury 2 uszczekek, 3 śróbki i... klej silikonowy <faja>. Rurkę odmy miałem nową, rurkę dodatkowego doładowała trzeba było przedłużyć z innej rurki (od hydrauliki do dźwigu :]) + oczywiście uszczelnienie na silikonik. Reszta weszła niemal fabrycznie. Nowe kablelki NGK i można odpalać.

Na benzynie... odpalił. ufff... pracuje tak jak pracował. Jazda próbna pomyślna, jakby lepiej sie zbierał z wolnych obrotów ale to chyba przez ten tłumik szmerów. Dobra... silnik się nagrzał, przełączenie na gaz i... działa... troche wolne obroty za wysokie, jakies 900-950. Jazda próbna... o ludzie :) Jak ktoś chce to go przewiozę. Chodzi jak tak chodziłgdy przyjechał z niemiec. Na 3 biegu jak przy 60 wdepnę to wgniata w siedzienie (z dwoma 100kg miśkami na pokładzie). Po prostu samochod odżył. Czy mniej pali dowiemy się na drugim baku, bo ten to i tak idzie na testy akceleracji. Co ciekawe po chwili obroty się unormowały do książkowego 750 (przy zapalonych światłach). Poki co przyznaję, że to na prawdę działa. Jak zobacze ile pali to jeszcze się upewnie...

PostNapisane: 21 wrz 2005, 10:45
przez hazell
Mister, koniecznie musisz foty zrobić :)
Kurcze, jak tak fajnie działa to zaraz złapię ciśnienie, żeby samemu to zamontować a na prawde nie chce mi się już w tym grzebać... :)