Montaż "Blosa". Wasze opinie i porady
Jest zestaw do kupienia na Allegro za 120 zł, w skład wchodzi: przepustnica, membrana, gwizdek i górny dekiel z króćcem. Zrobiłem zdjęcia gwizdka, jak możesz rzuć okiem:
(robiłem na szybkiego bo musiałem uciekać przed burzą...)
Wygląda jak by był "szlifowany"
(robiłem na szybkiego bo musiałem uciekać przed burzą...)
Wygląda jak by był "szlifowany"
mackoGD napisał(a):Jest zestaw do kupienia na Allegro za 120 zł, w skład wchodzi: przepustnica, membrana, gwizdek i górny dekiel z króćcem. Zrobiłem zdjęcia gwizdka, jak możesz rzuć okiem:
(robiłem na szybkiego bo musiałem uciekać przed burzą...)
Wygląda jak by był "szlifowany"
Ciezko powiedziec. Jesli ma taka podrapana krawedz i widac jakies nierownosci, to byl szlifowany. Tak wyglada jakis seryjny http://www.drypa.pl/photo1.php?plik=fil ... rka_a_blos[1].jpg&newx=700&newy=0
Jesli jestes pewien,ze jest za bogato, to po prostu naloz poxipolem z 1mm na krawedz z lewej i prawej i sprobuj wyregulowac. Jak bedzie nie halo, to najwyzej odkujesz
u mnie gwizdek wygląda jakby był wycinany laserem albo jakąś plazmą i nie ma równych krawedzi
na tylnej ściance wewnątrz widać ślad po tym cięciu i to jest fabrycznie nowy gwizdek
jak masz za bogato na zakręconej dużej śrubie spróbuj przykręcić go nieco na parowniku
przy mniejszym ciśnieniu tym samym przekrojem pójdzie mniej gazu
ja mam dosyć ubogo na wolnych obrotach (mała śrubka) ale silnik chodzi stabilnie
na wciśniętym gazie do końca (pod obciążeniem) mam lambda = 1
co do położenia blosa kilka postów wyżej
starałem się układać tak jak zaleca instrukcja, ale powodowało to duże kłopoty ze zmieszczeniem blosa pod maską i bardzo wydłużało dolot
od kilkunastu tysięcy km blos u mnie leży w dodatku wlot i wylot są na różnych wysokościach i nie zauważyłem żadnych negatywnych objawów.
Na wszelki wypadek w czasie zmiany oleju i filtrów (filtr gazu zmieniam razem z olejem co 10 tyś) wyjmuje gwizdek i go przecieram z brudu. Filtr powietrza mam standardowy.
na tylnej ściance wewnątrz widać ślad po tym cięciu i to jest fabrycznie nowy gwizdek
jak masz za bogato na zakręconej dużej śrubie spróbuj przykręcić go nieco na parowniku
przy mniejszym ciśnieniu tym samym przekrojem pójdzie mniej gazu
ja mam dosyć ubogo na wolnych obrotach (mała śrubka) ale silnik chodzi stabilnie
na wciśniętym gazie do końca (pod obciążeniem) mam lambda = 1
co do położenia blosa kilka postów wyżej
starałem się układać tak jak zaleca instrukcja, ale powodowało to duże kłopoty ze zmieszczeniem blosa pod maską i bardzo wydłużało dolot
od kilkunastu tysięcy km blos u mnie leży w dodatku wlot i wylot są na różnych wysokościach i nie zauważyłem żadnych negatywnych objawów.
Na wszelki wypadek w czasie zmiany oleju i filtrów (filtr gazu zmieniam razem z olejem co 10 tyś) wyjmuje gwizdek i go przecieram z brudu. Filtr powietrza mam standardowy.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
adam626 napisał(a):u mnie gwizdek wygląda jakby był wycinany laserem albo jakąś plazmą i nie ma równych krawedzi
na tylnej ściance wewnątrz widać ślad po tym cięciu i to jest fabrycznie nowy gwizdek
jak masz za bogato na zakręconej dużej śrubie spróbuj przykręcić go nieco na parowniku
przy mniejszym ciśnieniu tym samym przekrojem pójdzie mniej gazu
ja mam dosyć ubogo na wolnych obrotach (mała śrubka) ale silnik chodzi stabilnie
na wciśniętym gazie do końca (pod obciążeniem) mam lambda = 1
co do położenia blosa kilka postów wyżej
starałem się układać tak jak zaleca instrukcja, ale powodowało to duże kłopoty ze zmieszczeniem blosa pod maską i bardzo wydłużało dolot
od kilkunastu tysięcy km blos u mnie leży w dodatku wlot i wylot są na różnych wysokościach i nie zauważyłem żadnych negatywnych objawów.
Na wszelki wypadek w czasie zmiany oleju i filtrów (filtr gazu zmieniam razem z olejem co 10 tyś) wyjmuje gwizdek i go przecieram z brudu. Filtr powietrza mam standardowy.
Ja bym tak nie kombinowal. Trzeba po prostu zalepic gwizdek poxipolem. Ostatnio to u siebie robilem i efekty sa zauwazalne. Zmieniajac krzywa "V" ki na tym gwizdku mozna smialo ustawic blosa tak,zeby przy mniejszych obciazeniach silnika byl afr 16:1, a przy wiekszych 13:1. Mam to wypraktykowane
Najnowsza instrukcja do BLOS a mówi żeby zmniejszyć czułość parownika gdyż w innym wypadku małe kręcenie przy BLOSie będzie skutkowało dużymi zmianami w mieszance gaz-powietrze.
Moje byłe cztery koła:
http://www.fotosik.pl/u/marcinek0584/album/672546
Ps. sprzedam kilka części z BBtki (tłumiki, nagrzewnicę, szyberdach, lampy tylne, tylną kanciastą blędę z klapy).
http://www.fotosik.pl/u/marcinek0584/album/672546
Ps. sprzedam kilka części z BBtki (tłumiki, nagrzewnicę, szyberdach, lampy tylne, tylną kanciastą blędę z klapy).
- Od: 21 maja 2008, 13:07
- Posty: 39
- Skąd: Piaski k/Lublina
- Auto: sprzedana '91 BG 323GT+LPG BLOS
I jak wasze dalsze doświadczenia z BLOSem?
Zastanawiam się nad zamontowaniem... Jeżdże 323 GT 93r. LPG
Czy prawdopodobieństwo wystrzału jest większe niż na zwykłym mikserze?
Zastanawiam się nad zamontowaniem... Jeżdże 323 GT 93r. LPG
Czy prawdopodobieństwo wystrzału jest większe niż na zwykłym mikserze?
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]
- Od: 7 mar 2008, 14:40
- Posty: 366
- Skąd: PL -> SBI
- Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6
W moim mam blosa z poprzedniej Madzi z silnikiem GT którą jeździłem 2 lata i tą już prawdziwą GT już rok i jak do tej pory nie miałem wystrzału. Nie montowałem nawet klapki anty wybuchowej.
Moje foto spod maski przed montarzem:
Oraz foto z zainstalowanym już mikserem BLOS na aktualnym aucie :
Na starym przed spotkaniem z busem:
Oraz dla ciekawskich foto z Golfa II z BLOSEM, stożkiem i zmienionym dolotem:
Jeśli będzie ktoś zainteresowany to mogę zrobić fotkę silnika 1.6 z f ki oraz blosem ale dopiero po niedzieli.
Moje foto spod maski przed montarzem:
Oraz foto z zainstalowanym już mikserem BLOS na aktualnym aucie :
Na starym przed spotkaniem z busem:
Oraz dla ciekawskich foto z Golfa II z BLOSEM, stożkiem i zmienionym dolotem:
Jeśli będzie ktoś zainteresowany to mogę zrobić fotkę silnika 1.6 z f ki oraz blosem ale dopiero po niedzieli.
Moje byłe cztery koła:
http://www.fotosik.pl/u/marcinek0584/album/672546
Ps. sprzedam kilka części z BBtki (tłumiki, nagrzewnicę, szyberdach, lampy tylne, tylną kanciastą blędę z klapy).
http://www.fotosik.pl/u/marcinek0584/album/672546
Ps. sprzedam kilka części z BBtki (tłumiki, nagrzewnicę, szyberdach, lampy tylne, tylną kanciastą blędę z klapy).
- Od: 21 maja 2008, 13:07
- Posty: 39
- Skąd: Piaski k/Lublina
- Auto: sprzedana '91 BG 323GT+LPG BLOS
Witam,
mam zamiar zamontowac w Mazdzie blos'a
mam sterownik AL – 600, dowiedzialem sie ze nie ma mozliwosci podlaczenia go do komputera a co za tym idzie – po zamontowaniu blos'a nie bedzie mozliwosci redulcji skladu mieszanki.
Co zrobic w takim przypadku ? Wymienic centralke na inna ? Taka, ktora oferuje mozliwosc podlaczenia interfejsem do komputera i szeroki zakres regulacji i roznych opcji. Jaka polecacie ?
Chyba, ze znacie jakis inny sposob na ustawienie blos'a ?
Jak wyglada procedura zmiany centralki ?
pozdrawiam
mam zamiar zamontowac w Mazdzie blos'a
mam sterownik AL – 600, dowiedzialem sie ze nie ma mozliwosci podlaczenia go do komputera a co za tym idzie – po zamontowaniu blos'a nie bedzie mozliwosci redulcji skladu mieszanki.
Co zrobic w takim przypadku ? Wymienic centralke na inna ? Taka, ktora oferuje mozliwosc podlaczenia interfejsem do komputera i szeroki zakres regulacji i roznych opcji. Jaka polecacie ?
Chyba, ze znacie jakis inny sposob na ustawienie blos'a ?
Jak wyglada procedura zmiany centralki ?
pozdrawiam
Polecam poczytać najpierw instrukcję na temat blosa. W blosie skład mieszanki reguluje się mechanicznie tak że cała elektronika sterująca jest zbędna. Na temat ustawienia blosa wszystko jest w instrukcji.
Jak byś chciał się więcej dowiedzieć to tu masz instrukcję.
ftp://capri.pl/user/mkozlowsk/blos_pl_v2.pdf
Jak byś chciał się więcej dowiedzieć to tu masz instrukcję.
ftp://capri.pl/user/mkozlowsk/blos_pl_v2.pdf
Czytalem to juz milion razy.
Jest tam napisane, ze trzeba regulowac go uzywajac analizatora spalin.
Jako, ze nie mam tego wynalazku chcialbym podlaczyc sie pod sonde lambde. A przy okazji regulowac takie parametry jak cut-off, moment przejscia na gaz, prog temperatury reduktora itd.
Jest tam napisane, ze trzeba regulowac go uzywajac analizatora spalin.
Jako, ze nie mam tego wynalazku chcialbym podlaczyc sie pod sonde lambde. A przy okazji regulowac takie parametry jak cut-off, moment przejscia na gaz, prog temperatury reduktora itd.
Najprostsze rozawiazania sa proste Takim jest blos.Nie potrzebuje podlaczania pod sonde.Nawet regulujac instalacje 1 gen powinno sie uzywac analizatora spalin Zobacz tylko ilu gazownikow go ma.jesli chcesz wiecej informacji co i jak to szukaj na forum forda .Tam znajdziesz najwiecej lacznie z porownaniami z chamowni.Jest to alternatywa dla 2 gen.Powinienes sie zdecydowac na jedno lub drugie.Jesli chcesz 2 gen to polecam bingo s
- Od: 5 gru 2009, 15:11
- Posty: 378
Jakies wskazanie co do skladu mieszanki musze miec zeby to jakos wyregulowac. Skoro nie mam analizatora spalin a do sondy nie podlacze sie to moze taki wskaznik
http://allegro.pl/afr-paliwo-powietrze- ... 51391.html
Czt bedzie to dzialalo prawidlowo na LPG zamiast PB ? Co o tym myslicie ?
http://allegro.pl/afr-paliwo-powietrze- ... 51391.html
Czt bedzie to dzialalo prawidlowo na LPG zamiast PB ? Co o tym myslicie ?
Wiem, ze sa opisy i jest ich mnostwo ale chcialbym miec mozliwosc dokladnej regulcji skladu mieszanki oraz innych opcji. Czy istnieje jakis inny sposob na tak szeroki zakres ustawien oprocz wymiany sterownika i podlaczenia sie do komputera ?
Bardzo prosze o wypowiedz osob, ktore posiadaja blos'a i sami go reguluja – jakimi sposobami go regulujecie ?
Bardzo prosze o wypowiedz osob, ktore posiadaja blos'a i sami go reguluja – jakimi sposobami go regulujecie ?
A więc od początku. Jak chcesz zmienić centralkę to wiąże się z tym wymiana wiązki elektrycznej instalacji gazowej. Masz AL-600 i faktycznie nie ma możliwości podłączenia pod kompa. Możesz założyć AL-700 i tam jest możliwość podłączenia do kompa.Kiedyś miałem nawet ten program ale już nie mam, ale bez problemu można go znaleźć w necie. W sterowniku tym, o ile dobrze pamiętam, jest również możliwość podglądu sygnału sondy lambda.
Ja miałem w GD blosa i ustawiałem metodą prób i błędów. 3 tankowania i miałem ustawione. Nawet na analizatorze wychodziło dość dobrze.
Ja miałem w GD blosa i ustawiałem metodą prób i błędów. 3 tankowania i miałem ustawione. Nawet na analizatorze wychodziło dość dobrze.
Jesli mialbym juz zmieniac sterownik to chcialbym jakis dobry wybrac (z duzymi mozliwosciami regulacji przez komputer) . Słyszalem za STAG 200 jest dosyc dobry i oferuje duzy zakres regulacji. Co Wy na to ?
wymiana wiazki elektrycznej instalacji gazowej – co przez to rozumiesz . Chodzi mi o bardziej szczegolowy opis
wymiana wiazki elektrycznej instalacji gazowej – co przez to rozumiesz . Chodzi mi o bardziej szczegolowy opis
napewno sam tego nie zrobisz trzeba miec pojecie o tym... mozesz wiecej sobie zaszkodzic niz polepszyc....... mi za podłaczenie elektryki samej wzieli mniej wiecej 100-150... gdybym miał wiedze to sam bym podłaczył ale to trzeba miec wiedze sam do tego doszedłęm
Johny;)
- Od: 14 mar 2010, 13:07
- Posty: 521
- Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
- Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości