Montaż "Blosa". Wasze opinie i porady

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez hazell » 6 cze 2005, 16:37

Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Xionc » 22 lip 2005, 12:20

No mnie też to zaciekawiło, ponieważ osłabł mi samochodzik na tym gazie :( Jestes gotów dokonac downgrade'u z 2 gen na BLOS, jakbys ktoś chciał sie podjąć montarzu tego ustrojstwa. Napisałem juz w tej sprawie do EGP, ciekawe czy cos odpowiedzą :)
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez alinoe » 25 lip 2005, 10:58

no fajna sprawa, juz pytam firme czekram o cene itd, zobaczymy jak sie to potoczy dalej – bede relacjonowal postepy w sprawie. a w ogole to widze, ze panowie montuja to ustronstwo przed przeplywka, hm... czyzby tak powinno byc?
F-ka – diabelskie nasienie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2004, 20:22
Posty: 160
Skąd: Grójec / W-wa
Auto: 323F BJ 2.0DITD
626GECronos 2.5V6

Postprzez Xionc » 25 lip 2005, 11:20

Ponoc to nie strzela, nie trzeba robic klapek, nic. Z tego co sie zorinentowalem to trzeba sie zaopatrzec w jakis filtr stozkowy jeszcze, ale to nie problem.

Problem jest tylko z ewentualnym przegladem, bo to zastepuje komputer sterujacy krokowcem, wiec tak w sumie to nalezalo by wyciac i komputer i krokowca. Chyba zeby odkrecic je na max, tak tylko "zeby były" i nie przeszkadzały.

Powiedz co odpowiedziała firma i czy stroją te instalacje na hamowni potem? i jak jest z koszatami?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Gość » 29 lip 2005, 19:51

Gość
 

Postprzez Xionc » 1 sie 2005, 22:53

Ten mikser gazu to dobre jest :) Chyba w to zainwestuje. Niestety EGP milczy w sprawie blosu :(
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez mlody1921 » 26 sie 2005, 22:57

a co to jest mixer soniczny a moze to to jakby lepiej dzialalo na mazdeczki przy gazie to bajerek
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Orin » 28 sie 2005, 09:53

mlody1921 napisał(a):co to jest mixer soniczny

To mikser, w którym na środku jest zamocowana dysza na trzech ramionach, z której wydostaje się gaz. Powietrze przepływa naokoło tej dyszy, co w rezultacie daje lepsze wymieszanie się mieszanki gaz-powietrze. A co do praktyki – mnie auto zaczęlo mniej palić ( mikser wymieniłem ze średnicy 32 na 40 mm), wróciła dynamika i katalogowa V max na Pb. MOŻLIWE JEST zwiększenie dynamiki autai V max na LPG, ale kosztem spalania (ok. 2l) Trzeba się trochę z tym pobawić. Nie każdy gaziarz to potrafi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Xionc » 11 wrz 2005, 22:18

Właśnie zamówiłem ten mikser, orginalną rurę, tłumik szmerów i kable NGK.

<diabełek> LEST'S ROCK <diabełek>

Jak zamontuje to opiszę jak wrażenia.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez hazell » 12 wrz 2005, 09:02

Zrób jakieś foto.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Orin » 12 wrz 2005, 18:24

Xionc napisał(a):zamówiłem ten mikser

Możesz się pochwalić gdzie go znalazłeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Xionc » 12 wrz 2005, 20:52

Jak to gdzie? Na stronie producenta http://www.gazmikser.prv.pl/, wystarczy napisać emila, pan Andrzej Rama chętnie odpisuje, odpowiada na pytania i powiedziel ze montował do takiego silnika jak mój mixer i wie jaki (ponoc montowany w obudowie filtra powietrza).
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Xionc » 19 wrz 2005, 18:17

No i przyszło... wygląda to troche topornie, źle oszlifowane, przynajmniej w wewnątrz. Zaraz wezmę mini szlifiereczkę i chyba to przejade delikatnie ;) Potem pozostaje jeszcze montaż, też zdam relację.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez kurczak » 20 wrz 2005, 07:37

Po fotkach widzę, że czeka Cię sporo pracy z pilniczkami, papierem ściernym i pastą polerską ;–) Teoretycznie mógłbyś to zamocować, bo tak wewnątrz wygląda połowa kolektorów dolotowych, ale jak chcesz mieć świadomość instalacji dobrego miksera, to tak jak napisałeś o szlifierce, trzeba to wygładzić wypolerować, itp. itd..

Kurczak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 08:22
Posty: 46
Skąd: Gdańsk
Auto: Honda Civic Tourer 1.8

Postprzez HexeHarry » 20 wrz 2005, 09:04

Xionc – to co pokazałeś na zdjęciach ma niewiele wspólnego z mikserem BLOS produkowanym przez BRC. Wygląda to na paskudną samoróbkę z gardzielą od starego gaźnika.

Mimo wszystko jestem ciekaw jak to bedzie się zachowywało.

Pozdrawiam i życzę owocnej modyfikacji
Moja była furka:
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2005, 23:13
Posty: 84
Skąd: pomorskie
Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna

Postprzez Xionc » 20 wrz 2005, 09:41

HexeHarry przeczytaj wątek od początku, to nie jest blos to jest mikser strumieniowy.

A tak w ogole to martwi mnie jeszcze jedna rzecz – to jest chyba przeznaczone do instalcji 1 generacji, bo to faktycznie działa troche jak gaźnik. I boje sie ze to sie nie dogra z silniczkiem krokokowym. Gosc co to robi mowie ze mozna wstawic jeszcze zaworek bezpośrednio przed tym czymść... ale ja sprobuje bez na początek.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Orin » 20 wrz 2005, 09:49

HexeHarry napisał(a):Xionc – to co pokazałeś na zdjęciach ma niewiele wspólnego z mikserem BLOS produkowanym przez BRC.

Zgadza się – jest to metalowa wersja miksera strumienieniowego, charakteryzującego się lepszym tworzeniem mieszanki gazowej.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez HexeHarry » 20 wrz 2005, 11:01

Xionc napisał(a):HexeHarry przeczytaj wątek od początku, to nie jest blos to jest mikser strumieniowy.


Przeczytałem :) Tytuł postu traktuje o mikserze BLOS, który jest mikserem strumieniowym.
Pisząc, że ma to niewiele wspólnego z BLOSem, miałem na myśli jakość wykonania oraz sposób sterowania dawką gazu.
Niestety, tak jak napisałeś, to co zakupiłeś, raczej nie będzie nadawać się do silnika na wtysku, ze względu na brak możliwości sterowania dławieniem gazu (BLOS to posiada).

Odnosząc się do ogólnych wypowiedzi odnośnie lepszego wymieszania gazu, to lekko w to wątpię, ponieważ LPG jest mieszane z powietrzem w fazie lotnej i o ile dobrze pamiętam z fizyki, mieszanka gazów w fazie lotnej jest z natury homogeniczna.

Nierównomierność napełniania cylindra dotyczy raczej mieszanki paliwowo-powietrznej – dlatego mam wrażenie, że marketingowcy próbują nas nabijać w butelkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2005, 23:13
Posty: 84
Skąd: pomorskie
Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna

Postprzez Xionc » 21 wrz 2005, 07:48

No dobra, udało się. Zdjęć nie robiłem bo byłem upieprzony po łokcie i nie miałem jak :D Ale opiszę co i jak. Zaczynając od początku to ten idiota co montował mi gaz wyciął tłumik szmerów, przerobił rurę dolotową i skrócił odmę i jeszcze taką rurkę co idzie do tłumika szmerów <killer> <killer> <killer> no co za kretyn. Ale juz sie zwinął z interesem, hehe ciekawe dlaczego. Zaowocowało to pęknieńciem rury dolotowej i holowaniem. Potem była rura pokeljona, potem chłopaki od dżaksy się za to zabrali, ale w końcu przy okazji nowego miksera postanowiłem zrobić z tym porządek. I tak zaopatrzony w nową rurę, kable, mixer i walizkę narzędzi (w tym niezastąpiony pistolet klejowy!!) pojechałem do kumpla mechanika-amatora i zaczeliśmy grzebać. Stary mikser wywaliłem. Ten blok aluminiowy (na poprzedniej stronie) o dziwo prawie idealnie wchodzi w dzurę z obudowy filtra powietrza! Nieszczelności wiadomo – klej silikonowy. Następnie trzeba było zrobić tak żeby klapka przeciwwybuchowa weszła za tłumik szmerów, który z kolei nie chciał pasować na przepływomierz (tam chyba jeszcze czegos brakowało ale nie wiem czego). W celu dopasowania klapki potrzebny był cybant, dorobienie ze staraj rury 2 uszczekek, 3 śróbki i... klej silikonowy <faja>. Rurkę odmy miałem nową, rurkę dodatkowego doładowała trzeba było przedłużyć z innej rurki (od hydrauliki do dźwigu :]) + oczywiście uszczelnienie na silikonik. Reszta weszła niemal fabrycznie. Nowe kablelki NGK i można odpalać.

Na benzynie... odpalił. ufff... pracuje tak jak pracował. Jazda próbna pomyślna, jakby lepiej sie zbierał z wolnych obrotów ale to chyba przez ten tłumik szmerów. Dobra... silnik się nagrzał, przełączenie na gaz i... działa... troche wolne obroty za wysokie, jakies 900-950. Jazda próbna... o ludzie :) Jak ktoś chce to go przewiozę. Chodzi jak tak chodziłgdy przyjechał z niemiec. Na 3 biegu jak przy 60 wdepnę to wgniata w siedzienie (z dwoma 100kg miśkami na pokładzie). Po prostu samochod odżył. Czy mniej pali dowiemy się na drugim baku, bo ten to i tak idzie na testy akceleracji. Co ciekawe po chwili obroty się unormowały do książkowego 750 (przy zapalonych światłach). Poki co przyznaję, że to na prawdę działa. Jak zobacze ile pali to jeszcze się upewnie...
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez hazell » 21 wrz 2005, 10:45

Mister, koniecznie musisz foty zrobić :)
Kurcze, jak tak fajnie działa to zaraz złapię ciśnienie, żeby samemu to zamontować a na prawde nie chce mi się już w tym grzebać... :)
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy LPG