Montaż "Blosa". Wasze opinie i porady

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez johny2007 » 22 lut 2011, 13:53

rób jak chcesz ja wolałem nie ryzykowac...... chociaz troche sie znam ale ten emulator wtryskiwaczy ahhh itp.. potem to łatwizna sonda, tps,
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez Ania69 » 22 lut 2011, 14:04

Bingo s ma pelen zakres regulacji ,mozna samemu sie bawic z ustawianiem.Na stronie kme jest schemat jak wiazke podlaczyc,nie mylic tylko z bingo m
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez niedzwiadek833 » 22 lut 2011, 18:48

Wymiana wiązki nie jest taki trudne tym bardziej że wiązki różnych producentów są podobne.
Jesli mialbym juz zmieniac sterownik to chcialbym jakis dobry wybrac (z duzymi mozliwosciami regulacji przez komputer) .

Jeśli chcesz założyć wypasioną centralkę i do tego założyć blosa to moim zdaniem mija się to z celem. Jak już chcesz mieć dobrą instalację LPG to załóż sekwencję.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez tyla » 22 lut 2011, 19:49

niedzwiadek833 napisał(a):Wymiana wiązki nie jest taki trudne tym bardziej że wiązki różnych producentów są podobne.
Jesli mialbym juz zmieniac sterownik to chcialbym jakis dobry wybrac (z duzymi mozliwosciami regulacji przez komputer) .

Jeśli chcesz założyć wypasioną centralkę i do tego założyć blosa to moim zdaniem mija się to z celem. Jak już chcesz mieć dobrą instalację LPG to załóż sekwencję.



Ile kosztuje przerobienie 2 gen na sekwencje ? A ile zmiana centralki i zamontowanie Blos'a ?

Co w ogole myslicie o kupnie uzywanego blos'a ? Jest tam cos co moze sie zepsuc/zuzyc ? Czy nie ma czego sie obawiac ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez niedzwiadek833 » 22 lut 2011, 20:51

Przerobienie pewnie z 1500zł. Nowa centralka i blos pewnie jakieś 600-700 więc połowa ceny. Ceny te są orientacyjne nie znam dokładnie.
Co w ogole myslicie o kupnie uzywanego blos'a ? Jest tam cos co moze sie zepsuc/zuzyc ? Czy nie ma czego sie obawiac ?

Ja kupiłem używanego blosa i nie miałem z nim żadnego problemu. W blosie jest membrana która może pęknąć, no i z tego co wiem niektórzy magicy rozpiłowywali gwizdek w blosie no i potem jest on do wyrzucenia. Na alledrogo można kupić zestawy naprawcze do blosa tak że nie ma problemu z częściami do niego koszt około 130zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez tyla » 22 lut 2011, 21:00

Trzeba zakladac czarny scenariusz, ze zakupiony uzywany Blos bedzie wymagac regeneracji dlatego chyba troche doloze i kupie nowy.

Jesli zamontuje Blos'a na obecnej konfiguracji (al 600i sruba na krokowcu) to

Jaka funkcje pelni wtedy komputer/centralka ?

Zmiana PB/LPG ale co jeszcze ?


Czy mialby on jakikolwiek wplyw na ustalanie wolnych obrotow lub skladu mieszanki ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez johny2007 » 22 lut 2011, 21:10

centralka by nie miala zadnego wpływu wtedy tez wyrzucasz krokowca.......
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez Ania69 » 22 lut 2011, 21:37

Centralka moze miec znaczenie w kwestji przerzucania na lpg przy okreslonej ustawionej temperaturze i obrotach.Ponadto mozna ograniczyc gorny pulap obrotow na jakie bedzie wkrecal sie silnik.Podlaczano rownierz blosa aby to chodzila jak 2 generacja.Niewiem natomiast jak sie to sprawowalo
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez tyla » 23 lut 2011, 08:45

Czyli sterownik zostaje tylko po to aby regulowac Blos'a – podlaczyc sie do centralki i zczytywac odczyty sondy.

Tylko ja nie mam mozliwosci podlaczenia AL 600 do komputera. Znacie jakis inny sposob na odczytanie pomiarow sondy z AL 600 ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez niedzwiadek833 » 23 lut 2011, 19:41

Czyli sterownik zostaje tylko po to aby regulowac Blos'a – podlaczyc sie do centralki i zczytywac odczyty sondy.

Jak założysz blosa to sterownik nie będzie regulował blosa. Blos jest regulowany mechanicznie więc mieszanka będziesz regulował 2 śrubami na blosie a sygnał z sondy będzie tylko z czytywany przez sterownik lecz nie będzie to miało żadnego wpływu na skład mieszanki. Centralka będzie tylko odpowiadać za samo przełączenie BP/LPG, obroty przy których przełącza, i ewentualnie za odcięcie przy wysokich obrotach, resztą się zajmie blos.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez tyla » 24 lut 2011, 00:30

Chodzilo mi o to ze centralke zostawiam po to abz sie do niej jakos podlaczyc i zczytywac pomiary sondy aby wyregulowac Blosa :)


Macie jakies pomysly jak sie podlaczyc do tego sterownika ? Ciagle szukam i jedyne co znalazlem to takie cos

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic200117.html

Ale nie wiem gdzie to kupic ablo jak to wykonac ?



Dzisiaj zauwazylem ze czerwona dioda w komputerze LPG ciagle swieci (powinna gasnac gdy sie dotknie pedalu gazu – chyba ze w danym aucie nie ma sensu tego podlaczac)

Czy w mazdzie BG jest sens podlaczenia TPS ? Jesli tak to jak to zrobic ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez Ania69 » 24 lut 2011, 10:55

Czerwona dioda zazwyczaj swiecac informuje ze silnik pracuje na lpg.Powinienes albo zdecydowac sie na blosa lub 2 gen.laczenie tych dwoch rzeczy generuje koszty
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez tyla » 24 lut 2011, 16:52

Ale nie ta czerwona dioda – w sterowniku AL 600 na plytce drukowanej komputera jest czerwona dioda. W instrukcji jest napisane, ze gdy jest podlaczony TPS to wtedy gdy mamy wcisniety pedal gazu to ona gasnie a jak puscimy to sie zapala. Mi swieci sie caly czas czyli jest to informacja o tym ze TPS jest niepodlaczony.

Jak go podlaczyc ? Czy oplaca sie jego podlaczenie ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez Ania69 » 25 lut 2011, 08:45

W jakim celu to podlaczac skoro do instalacji nie ma interfejsu
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez tyla » 25 lut 2011, 09:06

Jesli jest w instalacji mozliwosc podlaczenia TPS to chyba jakas role to musi spelniac. A co to ma do tego, ze do instalacji nie ma interfejsu ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez Ania69 » 25 lut 2011, 13:12

Tps ma znaczenie dla instalacji 2 gen prawdziwej a nie z nazwy
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez niedzwiadek833 » 26 lut 2011, 09:34

W instrukcji jest napisane, ze gdy jest podlaczony TPS to wtedy gdy mamy wcisniety pedal gazu to ona gasnie a jak puscimy to sie zapala.

Może masz podłączony TPS i jest żele ustawiony i będzie wtedy też źle pokazywał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez tyla » 26 lut 2011, 12:02

Jest rowniez napisane, ze gdy swieci ciagle to TPS jest niepodlaczony.


Bardzo faluja mi wolne obroty – jak je wyregulowac ? Mam srube na krokowcu. Nie umiem niestety znalezc testera AT 600 do mojego komputera LPG. Moze ktos ma schemat ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez Ania69 » 26 lut 2011, 12:42

Wolne obroty reguluje sie na parowniku,jesli masz zuzyte membramy to bedzie z tym problem.Jesli bedzie dobrze na wolnych to moze byc problem na wyzszych i tak w kolko
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez tyla » 26 lut 2011, 18:26

A co ze sruba na wezu ? Tez odpowiada za wolne obroty ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy LPG