Szarpanie na gazie przy nabieraniu prędkości

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez luki5051 » 18 lut 2006, 12:34

Witajcie.
Powiedzcie co to może być za problem.Na gazie, prze przespieszaniu np na 2 biegu zaczyna szarpać.Dopiero jak przekroczy powiedzmy 3 tys obotów juz nie przerywa.
Instalka jest II generacji.Wymieniłem wczoraj kopułkę aparatu zapłonowego i jest to samo.Kable WN mają 6 miesięcy.Regulacja niby była robiona.
Co może być powodem tych szarpań?Juz nie wiem do kogo sie z tym zwrocić.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2005, 12:57
Posty: 27
Skąd: Gniezno
Auto: 323f BA 95`1500cm 88 KM+LPG

Postprzez bartek_bart » 18 lut 2006, 14:05

luki5051 napisał(a):Kable WN mają 6 miesięcy.Regulacja niby była robiona.


sprawdź jednak kable czy nie mają przebicia. ja miałem podobne objawy tylko mi szarpał przeważnie na 3,4,5 biegu po wymianie kabli nic takiego sie nie dzieje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez artisan » 19 lut 2006, 12:12

u mnie chyba tez juz trzeba w końcu wymienic kable bo zaczynam miec to samo :]
pozdrówka z Madziolką w tle
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2004, 11:38
Posty: 293
Skąd: Białystok
Auto: Została juz tylko Mazda2 1.4

Postprzez batforever » 1 mar 2006, 20:35

Witam,
ja miałem podobny problem,szarpało prawie na kazdym biegu otwierając maske w ciemnosci widziałem jak przewody świeciły,przebijało do masy,strzelało, poprostu disco :).Nie majac narazie kasy zaradziłem tak ze przeczyściłem przewody,przeizolowałem taśmą (samowulkanizującą) a nadodatek obsadziłem je w najmniejszy w srednice wąż peszla i narazie jest gitara ( jazda jak na nówkach :) ).Ale i tak w najblizszym czasie wymienie czekam na kase.
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 sie 2004, 21:06
Posty: 29
Skąd: Koszęcin
Auto: 626 GE FS 2.0 16V 93r.

Postprzez Grzyby » 2 mar 2006, 11:43

batforever napisał(a):obsadziłem je w najmniejszy w srednice wąż peszla i narazie jest gitara ( jazda jak na nówkach

spadłem z krzesła <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17081 (109/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez marcinn666 » 2 mar 2006, 12:31

Oprócz przewodów i świeć zajrzałbym do filtra powietrza
Mazda Mazda zapier....... niczym gwiazda :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2006, 19:09
Posty: 14
Skąd: warszawa
Auto: MAZDA 121 1,3 1998

Postprzez sołtys » 2 mar 2006, 12:32

Grzyby napisał(a):spadłem z krzesła łoł



to nie wstawał z podłogi, ja kupiłem kable od dużego fiata sentechy ze starych przewodów wyciągnołem fajki zakułem koniec i mam nówki za 22zł. :P
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez batforever » 3 mar 2006, 20:07

sołtys napisał(a):
Grzyby napisał(a):spadłem z krzesła łoł



to nie wstawał z podłogi, ja kupiłem kable od dużego fiata sentechy ze starych przewodów wyciągnołem fajki zakułem koniec i mam nówki za 22zł. :P

masz racje niech nie wstaje,każdy sobie radzi jak może,ciekawy pomysł
Początkujący
 
Od: 25 sie 2004, 21:06
Posty: 29
Skąd: Koszęcin
Auto: 626 GE FS 2.0 16V 93r.

Postprzez Spike » 21 mar 2006, 17:11

Ja mam ten sam problem na drugim biegu. Przewody są OK nie ma żadnych przebić. Z chęcią się dowiem o co chodzi :)
323F BA 1.8 =>Xedos 6 KF 2.0 V6.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 17:01
Posty: 74
Skąd: Świdnik
Auto: Megane '06 1,9dci

Postprzez XDawidX » 22 mar 2006, 23:15

luki5051 napisał(a):Na gazie, prze przespieszaniu np na 2 biegu zaczyna szarpać

A na Pb szarpie?
Chyba że zapomniałeś że na bęzynie też można jeździć :D
Początkujący
 
Od: 5 lis 2004, 01:32
Posty: 22
Skąd: Wrocław/Rzeszów
Auto: 323F BA Z5 1,5i 1995r

Postprzez bartek_bart » 22 mar 2006, 23:33

jak są przewody do pupy to na Pb i na gazie szarpie bynajmniej u mnie tak było
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez Gość » 25 kwi 2006, 21:52

witam,
ja po strzale wymieniłam przewody, świece, palec, kopułke – no więc praktycznie o przebiciu nie mam mowy, a pojawił się u nie ten sam problem. Przy przyspieszaniu przerywa i szarpie, jakby brakowało gazu albo jakby było przebicie.Niezależnie od biegu i prędkości,ale najczęściej szarpie przy spokojnej jeździe.A może to coś z aparatem zapłonowym???
pozdrawiam!
:)
Gość
 

Postprzez carlo80 » 15 maja 2006, 17:28

dolot dziurawy lub przeplywomierz z blaszka sie wygial
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 23:32
Posty: 129
Skąd: wrocław
Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]

Postprzez Rafal_S » 22 maja 2006, 15:46

Witam!
(jestem troche "zielony" w tematyce samochodwej) :)

Czy jest mozliwosc samodzielnego sprawdzenia czy dolot jest dziurawy? Jak?
Jezeli "przeplywomierz z blaszka sie wygial" to do kogo powinienm sie udac zeby to stwierdzil i w rozsadnych pieniadzach usunal usterke?

Ja opisany objawy szarpania posiadam dopiero gdy pojezdze okolo tygodnia po miescie, wtedy tak szarpie ze mam powazne problemy z ruszaniem, czy wolna jazda w korku. Objawy przechodza jak przegonie Mazde po autostradzie, 270 km ze srednia predkoscia 150km/h (odcinek Krakow-Wroclaw). Wtedy instalacja chodzi super, a po tygodniu jezdy w korkach zaczyna sie wszystko od nowa. Gazowcy nie maja pomyslu gdzie szukac problemu.
Moze koledzy z grupy maja jakis pomysl co to moze byc???

Z gory Dzieki
R.
Początkujący
 
Od: 22 maja 2006, 15:40
Posty: 5
Skąd: Krakow/Wroclaw
Auto: 323F 1.5 16V '97r 241tys.km

Postprzez nemi » 22 maja 2006, 19:31

luki5051 napisał(a):Powiedzcie co to może być za problem.Na gazie, prze przespieszaniu np na 2 biegu zaczyna szarpać.Dopiero jak przekroczy powiedzmy 3 tys obotów juz nie przerywa.

zmień kable WN – 99% to to IMHO

Też tak miałem – zmieniłem i przeszło. Namówiłem też innego forumowicza i też u niego ustąpiło.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez arekzgorek » 22 sie 2006, 15:29

A ja już wszystko wymieniłem i dalej jest źle, pozostało szukać dziury w dolocie.
MAZDA 626, 2,0 16V, 1998, 116kM, GF, SGI
Volvo S80, 2,8 T6 Bi-turbo, 272kM, 2001, SGI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2005, 08:16
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 626, Volvo S80 T6

Postprzez carlo80 » 23 sie 2006, 23:25

jesli na dlugich i szybkich trasach jest ok, to raczej nie dolot bo wtedy latwo o jakies lewe powietrze ... :/
na gazie mocno sie nie znam ale jezeli na PB jest okej, to raczej szukalbym dziury np w emulatorze sondy lambda, parowniku,elektrozaworze ( moze ma jakies przepiecia ), mikserze, silniczku krokowym. Zaplon bym zostawil juz , jesli na PB jest bardzo dobrze.
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 23:32
Posty: 129
Skąd: wrocław
Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]

Postprzez arekzgorek » 24 sie 2006, 08:04

carlo80 napisał(a):jesli na dlugich i szybkich trasach jest ok, to raczej nie dolot bo wtedy latwo o jakies lewe powietrze ... :/
na gazie mocno sie nie znam ale jezeli na PB jest okej, to raczej szukalbym dziury np w emulatorze sondy lambda, parowniku,elektrozaworze ( moze ma jakies przepiecia ), mikserze, silniczku krokowym. Zaplon bym zostawil juz , jesli na PB jest bardzo dobrze.
Nic mi to nie mówi, muszę podjechać do Ożarowa.
MAZDA 626, 2,0 16V, 1998, 116kM, GF, SGI
Volvo S80, 2,8 T6 Bi-turbo, 272kM, 2001, SGI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2005, 08:16
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 626, Volvo S80 T6

Postprzez Rafal_S » 3 wrz 2006, 12:00

Witam!

Mialem podobny problem z szarpaniem przy niskich obrotach, przewaznie pomiedzy 2000-3000 obr.
Po roku walki chyba sie udalo, nowy gaziasz zaproponowal zmniejszenie przerwy na swiecy do 0,7 mm. Przejechalem jakies 1000km i autko jezdzi suuper: zero szarpania, silnik dynamiczniejszy.
Wiec chyba tutaj byl problem.


Dodam ze swieca NGK po przebiegu 3000km, ale efekt szarpania wystepowal rowniez przy calkiem nowej swiecy.
Początkujący
 
Od: 22 maja 2006, 15:40
Posty: 5
Skąd: Krakow/Wroclaw
Auto: 323F 1.5 16V '97r 241tys.km

Postprzez marcineusz » 11 wrz 2006, 15:28

czesc,
mój ojciec miał to samo w citroenie...
wystarczyła zwykła regulacja gazu...
szarpał jak wciskałem mocniej pedał gazu na niskich(do 3000) obrotach
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2006, 10:21
Posty: 43
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda MX-3 1.6 B6-DOHC+LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy LPG