Strona 1 z 1

Instalacja Koltec za duza dawka gazu

PostNapisane: 5 paź 2014, 10:28
przez ronaldobuch
Witam.Wiele mazd posiada instalacje koltec wiec może ktoś z was miał podobny problem. W aucie czasami czuć gaz,bylem u diagnosty żeby sprawdził mi nieszczelność gazu pod maska i w okolicy butli, czujnik nic nie wykazał jedynie stwierdziliśmy ze jest za duza dawka i gaz jest wyrzucany przez wydech.Wiec czy ktos wie jak ustawić dopływ gazu w koltecu czy tylko ustawia go silnik krokowy.Przy okazji czy u was tez tak szybko przełącza się na gaz i gaśnie( czasami nie zdążę pasów zapiać i samochód przełącza się na gaz)

PostNapisane: 7 paź 2014, 11:01
przez krzysek71
Dokładnie jak piszesz dawkę reguluje silnik krokowy sprawdz czy ci przez kruciec w dolocie nie ucieka gaz .Sprawdz błędy. A jak nie potrafisz to służę radą 500-141-124

Re: Instalacja Koltec za duza dawka gazu

PostNapisane: 12 paź 2014, 19:26
przez ronaldobuch
Przez króciec nie ucieka bo sprawdzałem czujnikiem.A o błędach jakich mowa? Check engine? :)

Re: Instalacja Koltec za duza dawka gazu

PostNapisane: 12 paź 2014, 20:52
przez MareckiGTI
Panie masz ciśnienia na 1 i 2 stopniu do ustawienia a w najgorszym przypadku wymiana membran w reduktorze miałem to czasami pluło gazem z tłumika a czasami samoczynnie przełączało na paliwo.

PostNapisane: 13 paź 2014, 08:45
przez krzysek71
Mowa jest o błędach które generuje Koltec i ma to zapisane w sterowniku . Zadzwoń to ci powiem jak to ugryść. A ile ci tego gazu pali.SZukałem i znalazłem poczytaj viewtopic.php?f=20&t=102060.A o tej instalacji jest dużo na forum opla.Sam jak kupiłem swego xeda z tą instalacją to nie wiedziałem jak ją ugryść bo była nie sprawna ale dzięki jednemu gośćiowi który mi wytłumaczł co do czego sam ją uruchomiłem tz. regeneracja parownika , regeneracja rozdzielacza ,wymiana silniczka krokowego i 5 wtrysków instalacja ożyła i jest jak do tej pory bezobsługowa . A wszystkie naprawy robiłem sam .

Re: Instalacja Koltec za duza dawka gazu

PostNapisane: 16 paź 2014, 15:03
przez ronaldobuch
Gazu pali mi około 11,5l. Na butli 38l robię 350km. ja tez kupiłem mazdę z instalacja ale bez butli gazowej. Oddałem do gościa w Piasecznie który naprawia kolteca. Wymienił mi silnik krokowy i chyba czyścił rozdzielacz już nie pamiętam bo to dwa lata temu było. Co do kolegi Mareckiego to tez tak miałem ze przełączała się na paliwo ale to dlatego ze filtr w rozdzielaczu był cały zapchany (już tylko tankuje na sprawdzonych stacjach i jest wszystko ok)

PostNapisane: 16 paź 2014, 16:05
przez krzysek71
W rozdzielaczu nie ma żadnego filtra jest tylko na wlocie sitko.Ostatnio jak robiłem traskę około 350km wyszło mi spalanie 8,4 <jupi> przy silniku 2,0v6

Re: Instalacja Koltec za duza dawka gazu

PostNapisane: 27 paź 2014, 22:55
przez Luis
Witam.Mam taki problem z mazda ze jak jest przełączona na LPG ,wciskam gaz to zaczyna auto dławić ,nieraz strzeli z wydechu ,nieraz jest tak ze zmieniając biegi z większego na mniejszy to zaczyna dławić i muszę zmienić na paliwo i z powrotem LPG i jedzie dalej już normalnie.Proszę o jakiekolwiek podpowiedzi.LPG holender

Dopisano 27 paź 2014, 22:26:

Podobne zachowuje się auto jak opisuje ,,flashmaniac,, w poście ,,dławi się -instalacja holenderska Koltec

PostNapisane: 31 paź 2014, 02:18
przez Przemek323c
Sprawdziles to co koledzy radzili ?

Re: Instalacja Koltec za duza dawka gazu

PostNapisane: 19 lis 2014, 07:55
przez Luis
tak ,wymieniłem kable i świece dodatkowo bo już stare były ale auto się zachowuje tak samo,silniczek krokowy ok ,przepustnica tez

Re: Instalacja Koltec za duza dawka gazu

PostNapisane: 20 lis 2014, 11:47
przez ronaldobuch
U mnie natomiast był uszkodzony przewód z podciśnieniem do reduktora(łapał lewusa),wymieniłem przewód oraz filtry i jest ok. Przemek 323c silnik krokowy tylko reguluje obroty, wymień może przewód miedzy reduktorem a rozdzielaczem,ja miałem kiedyś krotki włożony ok 7cm po wizycie u gazownika wymienił mi przewód na dłuższy i było ok. Podrostu ten krótki się zginał i nie dawał takiego ciśnienia jak potrzeba. Dodatkowo sprawdź ręka ciśnienie na nim-bo powinien aż pęcznieć,jeśli nie daje odpowiedniego ciśnienia to będą takie objawy i usterki trzeba szukać w reduktorze jeśli wszystko w rozdzielaczu jest ok.

PostNapisane: 20 lis 2014, 12:38
przez Przemek323c
Silnik krokowy powinien byc w rozdzielaczu i regulowac dawke gazu. Dziwne jest to co piszesz, dluzszy przewod latwiej zagiac niz krotszy. Co do reduktora wystarczy manomentrem roznicowym zmierzyc cisnienia i wszystko bedzie jasne.

Re: Instalacja Koltec za duza dawka gazu

PostNapisane: 20 lis 2014, 13:37
przez ronaldobuch
Ja jak miałem uszkodzony silnik krokowy to falował na obrotach i gasł ale samochód jechał normalnie.A co do przewodu to teraz jest położony na kolektorze i nie załamuje się przy wlocie do reduktora jak i rozdzielacza, a koszt przewodu to 10zl

PostNapisane: 20 lis 2014, 13:58
przez Przemek323c
To dalej nie znaczy ze silnik jest tylko do regulacji obrotow. Dawka posrednio wplywa na obroty bo stan pracy na biegu jalowym jest dosc trudny dla silnika.