Mazda 323F BG – ciężko odpala na gazie

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez dyrkaczov » 4 gru 2013, 10:03

Samochód: Mazda 323F BG 92' 1.6 16V
Kupiłem auto ok miesiąc temu. Od początku jeździ tylko na gazie (zwykłym – I generacji). Od momentu zakupy wymieniłem:

kable zapłonowe + świece (NGK)
filtr gazu + filtr powietrza

Od początku auto było mułowate, a pod górkę traciło prędkość. Pojechałem do gazownika, który stwierdził, że powinienem jeszcze wymienić trójnik na wężu pomiędzy mikserem, a reduktorem. Wcześnie był to element w kształcie litery T, a teraz jest V. Po tym zabiegu auto zdecydowanie zyskało moc, ale pojawiły się problemy z odpalaniem.

-wcześniej auto nie odpalało od razu, ale za drugim przekręceniem kluczyka i dodaniem gazu nie było problemów
-teraz po przekręcenie kluczyka, auto chce zapalić ale nie daje rady, podobnie jest za drugim razem, dopiero po kilka próbach i dość silnym pałowaniu – o ile starczy akumulatora – auto odpala, potem nie ma już problemów i autko ładnie chodzi
-dodam jeszcze, że czasem dzieje się tak, że auto odpala bez najmniejszego problemu, od strzała, bez dodania gazu – ale to raczej rzadko

Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi
Początkujący
 
Od: 4 gru 2013, 10:01
Posty: 8
Auto: Mazda 323F BG 1992 1,6 16V

Postprzez Bo_Lo » 4 gru 2013, 10:06

Napraw odpalanie z pb. Chyba że chcesz szybko remont silnika robić.

Wysłane z mojego WT19i przy użyciu Tapatalka
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez dyrkaczov » 4 gru 2013, 11:12

Dzięki za radę – tak zamierzam zrobić! Mimo wszystko czekam nadal na jakieś rady co do mojego teraźniejszego problemu :)
Początkujący
 
Od: 4 gru 2013, 10:01
Posty: 8
Auto: Mazda 323F BG 1992 1,6 16V

Postprzez Bounty » 4 gru 2013, 16:58

Najpierw na benzynie a przełączaj dopiero jak się rozgrzeje bo jak pisał Bo Lo remont silnika będzie.
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 11:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez dyrkaczov » 5 gru 2013, 09:07

Dziękuję za radę.

Dzisiaj na dworze było +5 stopni, akumulator ładował się całą noc. Niestety pomimo 5 min kręcenia rozrusznikiem auto nie odpaliło;/ nawet nie pokazało chęci;/ Mam wrażenie, że po prostu gaz nie dochodzi do silnika...
Początkujący
 
Od: 4 gru 2013, 10:01
Posty: 8
Auto: Mazda 323F BG 1992 1,6 16V

Postprzez Przemek323c » 5 gru 2013, 09:24

A czemu ma byc remont od palenia na gazie ?
Przemek323c
 

Postprzez Bo_Lo » 5 gru 2013, 10:51

No raczej zdrowe dla silnika to raczej nie jest,jak juz sie uda odpalic to jak on chodzi?telepie,parska,przerywa-instalacja jest zamarznieta i raczej prawidlowa mieszanka do silnika nie dochodzi <co?>
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Przemek323c » 5 gru 2013, 11:16

Jesli silnik meczy sie przy odpalaniu i po odpaleniu to nie jest to faktycznie zbyy dobre, ale zeby od razu szybki remont ? Wiekszy wplyw na to ma juz np budyn zamiast oleju w czasie duzych mrozow. Czasem da sie tak zrobic ze pali pieknie z gazu i przy -20, wtedy benzyna nie zmywa filmu olejowego i mozna stwierdzic ze gaz jest "zdrowszy".
Przemek323c
 

Postprzez dyrkaczov » 5 gru 2013, 11:30

U mnie jest problem tylko z odpaleniem. Jak już auto odpali, to trzyma równo obroty, jeździ fajnie, Nie trzęsie, nie telepie, itp.

Nie znam się na tym i nie wiem czym mogą być spowodowane problemy przy odpalaniu auta (zła mieszanka gazu, mała/duża ilość gazu). Odpowiedź na to pytanie mnie najbardziej interesuje, a wywodu typu: jeździł na benzynie po zepsujesz silnik mnie nie interesują. Ilu użytkowników tyle będzie opinii.

Jutro jadę na gazownika na regulację instalacji? Myślicie, że to może pomóc?

P.S. (dla miłośników odpalania na benzynie)
TAK! mam zamiar uruchomić instalację benzynową w samochodzie – ale to następny krok, na razie chciałbym odpalić auto. Podejrzewam, że mam gdzieś dziurę na przewodzie i dlatego nie dochodzi paliwo (pompa działa), ale żeby to zrobić potrzebuję kanał i chociaż pół dnia wolnego czasu, na razie będzie z tym ciężko.

Autko kupiłem za grosze, w ciężkim stanie i powoli staram się je doprowadzić tanim kosztem do używalności – dużo już zrobiłem.

Z góry dziękuje każdemu za pomoc :)
Początkujący
 
Od: 4 gru 2013, 10:01
Posty: 8
Auto: Mazda 323F BG 1992 1,6 16V

Postprzez Bo_Lo » 5 gru 2013, 11:33

Tak sobie mysle ze skoro jest inst zamarznieta ,to gazu dochodzi za malo i wtedy jest za ubogo co prowadzi do wypalenia gniazd zaworowych <co?>
Przemek323c napisał(a): Czasem da sie tak zrobic ze pali pieknie z gazu i przy -20, wtedy benzyna nie zmywa filmu olejowego i mozna stwierdzic ze gaz jest "zdrowszy".
niby tak,ale to opcja ''jedna na milion''<oczko> miałem tak w E21 z 81r.odpalała nawet przy -20 i jezdzila normalnie,tylko ze wtedy nie bylo allegro itp i naprawienie ukladu benzyny szlo w grube setki zł.Dzisiaj ożywienie tego ukladu w BG to grosze .Poza tym naturalnym stanem rzeczy jest odpalanie na PB,nagrzanie wstepne silnika i dopiero na LPG.Niech sobie te wtryski i pompa PB popracują,a skład mieszanki LPG bedzie od razu optymalny <oczko>
Kolega ma wyrażny problem z zamarzaniem parownika,dlatego nie odpali na LPG.Po co kombinowac?niech dziala wszydtko jak powinno i tyle :)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Przemek323c » 5 gru 2013, 11:42

Skoro udaje sie odpalic i pracuje ok to nie ma raczej problemu z zamarzaniem.

Bo_Lo napisał(a):Tak sobie mysle ze skoro jest inst zamarznieta ,to gazu dochodzi za malo i wtedy jest za ubogo co prowadzi do wypalenia gniazd zaworowych


Dlaczego za malo ? ZImniejszego gazu jest wiecej bo jest gestszy. Z tego co zauwazylem predzej bedzie przelewac niz zubazac.

Bo_Lo napisał(a):niby tak,ale to opcja ''jedna na milion''<oczko>


Moze troszke czesciej, ja przynajmniej zawsze do tego daze jesli wpadnie do mnie jakas 1-2 gen.
Przemek323c
 

Postprzez dyrkaczov » 5 gru 2013, 11:48

Problem miałem także przy +7, a to raczej mróz jeszcze nie jest.

Ponawiam pytanie: Jutro jadę na gazownika na regulację instalacji? Myślicie, że to może pomóc z odpalaniem?
Ostatnio edytowano 5 gru 2013, 11:50 przez dyrkaczov, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 4 gru 2013, 10:01
Posty: 8
Auto: Mazda 323F BG 1992 1,6 16V

Postprzez Przemek323c » 5 gru 2013, 11:49

Moze ale nie musi.
Przemek323c
 

Postprzez dyrkaczov » 5 gru 2013, 11:52

Masz może Przemku w takim razie jeszcze jakieś inne pomysły na to rozwiązanie mojego problemu?
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 4 gru 2013, 10:01
Posty: 8
Auto: Mazda 323F BG 1992 1,6 16V

Postprzez Przemek323c » 5 gru 2013, 12:10

Jesli trafisz do dobrego gaziarza to postawi diagnoze.
Przemek323c
 

Postprzez dyrkaczov » 5 gru 2013, 13:07

Dam znać w takim razie jutro czy udało się coś wskurać ;)
Początkujący
 
Od: 4 gru 2013, 10:01
Posty: 8
Auto: Mazda 323F BG 1992 1,6 16V

Postprzez dyrkaczov » 8 gru 2013, 11:27

Niestety udało mi się dostać do gazownika (za bardzo zawalony robotą), ale przy pomocy jego wskazówek oraz internetu wyregulowałem ze znajomym instalację. Autko chodzi teraz zarąbiście, równo, ciągnie na każdym biegu itp. Jestem bardzo zadowolony.

Niestety problem z odpalaniem pozostał, z tymże na chwilę obecną sytuacja się unormowała, na tyle, że o ile starczy prądu to auto odpala za każdym razem, ale trzeba tak z minutkę pokręcić rozrusznikiem – trochę długo i grozi to rozładowaniem akumulatora niestety ;/

Mam zamiar w tym tygodniu wziąć się za benzynę – bo w takiej sytuacji jakbym odpalał na benzynie byłby idealnie. Co i jak powinienem posprawdzać w układzie paliwowym (jestem średnio zaznajomiony z mechaniką). Na razie wiem tyle, że pompa paliwowa działa. Podejrzewam, że może być gdzieś jakaś nieszczelność przez którą ucieka mi paliwo i dlatego nie mam odpowiedniego ciśnienia do odpalenia auta.

Dopisano 8 gru 2013, 14:03:

Dodam jeszcze ciekawą zależność jeżeli chodzi o tankowanie mojej mazdy. Raz (tak jak dzisiaj) wejdzie do niej 7l gazu po przejechaniu 160 km, a raz (tak jak ostatnio) 25l po przejechaniu 100 km.

Dzieje się tak "co drugi raz" czyli raz wchodzi mało paliwa, a drugim razem dużo.
Początkujący
 
Od: 4 gru 2013, 10:01
Posty: 8
Auto: Mazda 323F BG 1992 1,6 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy LPG