mieszanka gazu

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez tomek141 » 29 wrz 2013, 18:49

witam

czy jest jakiś sposób sprawdzenia czy mieszanka LPG jest zbyt uboga
instalacja I generacji

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2013, 20:08
Posty: 56
Skąd: wielkopolska Wągrowiec
Auto: Mazda 323f BA
1.5 1996

Postprzez gik » 29 wrz 2013, 22:10

tak, sondą którą się wsadza w rurę wydechową, na stacjach diagnostycznych mają.
albo jak auto posiada sondę lambdę to po jej odczytach, trzeba się wpiąć w kabel sygnałowy miernikiem i widać jej pracę w przedziale 0-1V, przy zwykłej sondzie. Czyli 0 uboga, 1 V bogata, sonda powinna oscylować
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 22:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez Przemek323c » 30 wrz 2013, 10:49

Na 1 gen na pewno nie bedzie oscylowac ale wpiac sie warto i wtedy ustawiac reduktorem i registrem.
Przemek323c
 

Postprzez gik » 30 wrz 2013, 11:42

no tak, ale przynajmniej będzie widać gdy za ubogo będzie przy rozpędzaniu.
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 22:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez Bounty » 9 lis 2013, 20:29

Mi jak sprawdzał to powiedział, że mam bardzo wysoką mieszankę gazu . To źle ? ma zwykły mixer
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 11:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez Przemek323c » 9 lis 2013, 20:32

Jesli bardzo bogata (chociaz ciekawe jak to zmierzyl) to dla silnika dobrze ale dla twojego portfela nie (duzy przepal).
Przemek323c
 

Postprzez gik » 10 lis 2013, 00:09

Bounty napisał(a):Mi jak sprawdzał to powiedział, że mam bardzo wysoką mieszankę gazu . To źle ? ma zwykły mixer


i nic z tym nie zrobił ?

chociaż zależy, ja w corsie od młodej jak ją jeszcze miała też musiałem ustawiać bardziej bogato bo nie chciała jechać, na przeglądzie jak diagnosta marudził to skręcałem śrubę a po wyjeździe spowrotem
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 22:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez Bounty » 11 lis 2013, 11:09

gik napisał(a):i nic z tym nie zrobił ?


Nie , tylko sprawdził bo nie mógł wyregulować, ale w końcu się udało
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 11:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez Rene70 » 25 mar 2014, 22:20

Witam.
Ostatnio musiałem tankować gaz na trasie.Skusiłem się na trochę tańszy, skończyło się tym ,że Madzia
bardzo opornie się wkręcała na obroty tak jakby coś w nią wlazło. Następne tankowanie było na mojej starej stacji i wszystko wróciło do normy czyli było Ok.
Dowiedziałem się ,że polskie normy zakładają mieszankę propanu z butanem w stosunku 30 – 70%
w dwie strony czyli może być 30 do70 lub 70 do 30. Idealnie jest 50 na 50, ale to podobno rzadko się zdarza. Dlatego warto tankować na sprawdzonych stacjach.
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2012, 21:36
Posty: 21
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda323f 1.5 +LPG 16V Z5
1998r.

Postprzez Krzemol » 9 kwi 2014, 00:49

Zdarzało mi się z braku laku tankować na stacjach krzak i nigdy problemu póki co nie miałem, ani z osiągami ani spalaniem. Może dobrze trafiałem :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1558 (258/82)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 TI 2.4 175KM '05r
Mazda MX-5 NB 1.6 110KM '00r

Postprzez t34567 » 23 kwi 2014, 16:58

Bo instalacje mieszalnikowe nie są tak precyzyjne jak sekwencyjne. Miałem escorta 1.6 z instalacją IIgen (bodajże ze sterownikiem leonardo?) i wszystko jedno mu było czy zatankowałem na dobrej stacji czy na krzaku – zawsze brał 10l.

A w mazdzie z instalacją sekwencyjną juz tak fajnie nie jest, 30-50km roznicy na pełnym zbiorniku 55l.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2013, 23:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez Przemek323c » 26 kwi 2014, 17:38

Rene70, polskie normy to bajka.
Przemek323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy LPG