Strona 1 z 1

1.8 FP zmiana LPG II GEN na IV

PostNapisane: 11 lis 2012, 21:46
przez Sigatris
Witam drogich forumowiczów.

Niedawno stałem się posiadaczem zagazowanej 626 GE.
Kuchenka jest II generacji, a Madzia i tak jest bardzo żwawa. Wcześniej miałem też Escorta 1.8 115KM jednak Magdalena ma większy moment obrotowy i zbiera się bardziej ochoczo (pomimo przepływki bez płytki ;P ).

Dlatego też chciałbym sprezentować jej lepszy oddech w postaci oddławienia dolotu, wywalenia klapy przeciwwybuchowej i miksera. Powiedzmy, że mogę załatwić sekwencję i chciałbym ją sam zamontować (regulację pozostawię już gazownikowi). W związku z tym mam pytanie i prośbę do tych, którzy mają taką instalację – jak zamontować i gdzie wtryski aby miały dobrze, gdzie wejść przewodami w kolektor, czy kolektor należy zdemontować?
Będę wdzięczny za wszelkie info, a najchętniej fotki jak to wygląda w Waszych autkach.

PostNapisane: 11 lis 2012, 21:59
przez noxes
nie ten dział!

Sigatris napisał(a):chciałbym ją sam zamontować

Jeśli chcesz przy okazji zrobić kabriolet to proszę bardzo droga wolna.
Myślisz, że montaż SGI to taka prosta sprawa jak sie wydaje?
Masz cały przód instalacji do wymiany. Pomijając fakt, że trzeba odpowiednio dobrac parownik i wtryski.
Dysze mają być najbliżej tych od benzyny pod odpowiednim kątem. Kolektor można zdjąć chociaż większość gaziaży tego nie robi.
Skoro pytasz o takie banalne rzeczy to daj sobie z tym spokój bo jak już ww będziesz miał GE cabrio

PostNapisane: 11 lis 2012, 22:13
przez VariaS
Witaj!
Pomimo, że pomyliłeś działy, ale spoko ;) Jak zdecydujesz się na instalację BRC, to podeślę Ci fotki, gdzie jak i z czym.
Widzę że mamy te same silniki :)

Re: 1.8 FP zmiana LPG II GEN na IV

PostNapisane: 11 lis 2012, 22:18
przez Sigatris
Drogi noxes nie musisz być złośliwy.

Zdaję sobie sprawę z wielkości przeróbki i z tego, że ze starej instalki zostanie mi tylko butla z rurką i przewodem cewki i papiery na nią.
Po prostu mam czas, lubie to autko, mam IV gen i lubię grzebać się przy aucie.
Jakbym chciał kabriolet to pewnie zakupiłbym takowy.

Jeśli zły dział to sorki – proszę o przeniesienie.

Chodziło mi o sam kolektor. Z Googli też korzystać potrafię, a i forumowa wyszukiwarka jest całkiem całkiem. Natomiast nie znalazłem tego – czego szukam. Nie pytam co mam wymienić i jak to zrobić. Interfejs też mam, ale pomimo tego pozostawię regulację osobom bardziej ode mnie doświadczonym.

Przypuszczam, że gdybym wyraził chęć założenia Garretta i modów kompa to nie spotkałbym się z taką odpowiedzią.

Po prostu nie zakładam na co dzień LPG, natomiast na co dzień jestem mechanikiem.

Do VariaS – byłbym wdzięczny za fotkę jak to się ma u Ciebie :)
Ponieważ przepływki B577 kosztują prawie jak tona zboża stąd pomysł na zmianę sposobu gazowania.
Jak robić to tylko porządnie.

PostNapisane: 11 lis 2012, 22:30
przez VariaS
Ok, jutro w kleję do tematu i wyślę Ci na PW :)

Re: 1.8 FP zmiana LPG II GEN na IV

PostNapisane: 11 lis 2012, 22:33
przez Sigatris
Oki <jupi>

Re: 1.8 FP zmiana LPG II GEN na IV

PostNapisane: 12 lis 2012, 12:36
przez mark.87
Kolego przeplywka B577 to wydatek zedu 100-150zl wiec nie pisz glupot ze kosztuje majatek, przy zmianie lpg przeplywka powinna byc bo na pb nie bedzie auto chcialo chodzic,

PostNapisane: 12 lis 2012, 13:13
przez Sigatris
Zgadza się i będzie, ale dopiero po zmianie LPG. Chodziło mi o to, ze bezsensem jest wymieniać przepływie, jak za chwilę może być bum i kolejna do wymiany. Zwróć też uwagę, że do GF kosztują połowę tego co do GE.

PostNapisane: 12 lis 2012, 18:57
przez VariaS
Wtryskiwacze 4 i 3 są w wiercone pod kątem w prawo do listwy wtryskiwaczy (fot nr1) a 1 i 2 są w wiercone w lewo do listwy (fot nr2)
Sama listwa wtryskiwaczy jest założona poziomo na kolektorze.
Instalacja montowana była w autoryzowanym serwisie BRC, więc pewnie znają się na rzeczy i fuszerki nie popełnili.

Foto (1)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Poczytaj forum lpg:)

PostNapisane: 12 lis 2012, 19:33
przez Sigatris
Na foto 1 widzę kolektor od strony pierwszego cylindra. Jakość <spoko> . Poczekam na resztę fotek.
W ogóle mi się nie śpieszy. Zbieram dane :D .

Właśnie o to mi chodziło. Śmiech mnie ogarnia jak widzę listwę wtrysków leżącą na czapce klawiatury hahaha . Niejeden już się pytał, czemu szybko zaczynają cykać i przepuszczać. Czyli listwa na kolektor.
A czujnik cieczy od LPG masz gdzieś dołożony, czy sygnał wzięty znad termostatu?

PostNapisane: 12 lis 2012, 19:56
przez VariaS
Sigatris napisał(a):Właśnie o to mi chodziło. Śmiech mnie ogarnia jak widzę listwę wtrysków leżącą na czapce klawiatury hahaha . Niejeden już się pytał, czemu szybko zaczynają cykać i przepuszczać. Czyli listwa na kolektor.

No, u mnie tak cyka, czasami mam wrażenie jak bym miał pod maską stado świerszczy <oczy> Byc może to wina przebiegu ponad 134 000 na dwóch wtryskach i jakieś 40 na pozostałych.

Co do instalacji, kiedyś pojechałem na przegląd, co prawda nie do autoryzowanego serwisu, tylko do najbliższego (montują Staga). Po prosiłem o sprawdzenie parametrów i jakież było moje zdziwienie, gdy gościu rozłożył ręce i z ironią powiedział Brak Regulacji Całkowity. Wmurowało mnie przez chwilę, chciałem się dopytać dlaczego... ale zaproponował jedynie usługę sprawdzenia spalin.
Nie wiem ile jest w tym prawdy, ale gdzieś czytałem na tym forum podobny wątek o trudności regulacji ;)

Ale nie ma co przesadzać, u mnie spisuję się dobrze, spalanie w normie i nie narzekam. Instalacja bezawaryjna. Wymiany filtrów co 15 K i wszystko ;)

Fotki prześlę później z innego serwera. :)

Edit:
Sorry, ze od razu nie odpisałem na:
Sigatris napisał(a):A czujnik cieczy od LPG masz gdzieś dołożony, czy sygnał wzięty znad termostatu?

Myślałem, że znajdę gdzieś w papierach, ale niestety nie znalazłem..

PostNapisane: 12 lis 2012, 20:17
przez Sigatris
Zakładam, że to Hana 2000. Przebieg godny <oczy> .

Z tym akronimem BRC coś jest na rzeczy.

Miałem II GEN Just w Orionie, Just siedzi teraz w Madzi i regulacja jest podła. Brak reakcji na regulację obejścia – chyba, że się całkiem wykręci to wtedy się dławi. Ciężko ustawić obroty na jałowym. Zgrać się z mapą benzyny też trzeba było się najeździć. Ale sądziłem, że to wina reduktorów Techno. Mam dość układów mieszalnikowych! <killer>

W Essim siedział Autronic AL700 – miód do regulacji. Na kilku reduktorach zero problemów. Techno też się dobrze regulował. Po prostu wydaje mi się, że układ wykonawczy miał szybszy.
Dlatego skłaniam się do Staga 4 – opinie ma przyzwoite. Kilkoro moich znajomych ma to w autkach i nikt się nie skarży.

PostNapisane: 12 lis 2012, 20:27
przez VariaS
Sigatris napisał(a):Zakładam, że to Hana 2000. Przebieg godny <oczy> .

Niestety nie. Wtryski pomarańczowe... 220zł sztuka :| Z tego co się orientuje, to BRC ma wszystkie podzespoły i częsci sygnowane własną nazwą marki
Sigatris napisał(a):Dlatego skłaniam się do Staga 4 – opinie ma przyzwoite. Kilkoro moich znajomych ma to w autkach i nikt się nie skarży.

To jest chyba jedyny optymalny wybór ;)