Strona 1 z 1
Śruba + krokowiec? Jak to działa?

Napisane:
25 sty 2012, 16:46
przez LongerD

Kto mi wyjaśni jak działa ta instalacja LPG?
Posiada krokowiec, śrube regulacyjną.
I po co to zaślepione wyjście zaraz przy wlocie do kolektora?

Napisane:
26 sty 2012, 18:49
przez johny2007
daj zdjecie całosci, bo tu widac tylko urywek, nie widac krokowca.... oddal troche to ;D
Re: Śruba + krokowiec? Jak to działa?

Napisane:
26 sty 2012, 19:29
przez viron
Tam gdzie zaślepione to wcześniej był "gwizdek "przeciw wybuchowy, a krokowiec pewnie otwarty na stałe i masz regulacje tą śrubą.
Re: Śruba + krokowiec? Jak to działa?

Napisane:
29 sty 2012, 16:39
przez LongerD
Dołączam foty.



Napisane:
31 sty 2012, 18:53
przez johny2007
to tak, robili tak niektórzy jak nie umieli ustawic instalacji zeby mnie j paliła albo nie umieli jej wogóle wyregulowac... takie cos jest juz nawet wbudowane w krokowca (sroba z krokowcem) dla mnie jest to zły pomysł.... najlepiej zebys wybrałsobie czy chcesz krokowca czy srube......
jezeli zdecydujesz sie na krokowca musisz wiedziec czy jest dobra sonda lambda i czy wogóle ten krokowiec jest aktywny ;D A działać to działa, polak potrafi ;D
A co z zaslpiopnym wyjsciem to jak kolega pisałwyzej była tam klapa antywybuchowa i na twoim miejscu bym ja tam wsadził ponownie...
a druga rzecz która mnie nurtuje to dlaczego ten wąż idacy od parownika do wlotu jest taki długi

dystans krótki a wąz długi hmm... któs tu nieźle mieszał......
Re: Śruba + krokowiec? Jak to działa?

Napisane:
31 sty 2012, 19:57
przez LongerD
Jak sprawdzić krokowca i sondę?
Skąd wziąć tą klapkę antywybuchową?

Napisane:
2 lut 2012, 12:22
przez johny2007
klapa antywybuchowa kupic albo u gazownika albo na allego tylko dobrac do srednicy otworu...
najlepiej jakbys miał sterownik do centralki lpg tam bys wiedział czy działą krokowiec i sonda przynajmiej na 99% a takto pod miernikiem mozna sprawdzic sonde... najprosciej pojechac do gazownika.. przy okazji ci to ustawi

Re: Śruba + krokowiec? Jak to działa?

Napisane:
2 lut 2012, 22:32
przez LongerD
Jest tam komputerek od lpg jakiś.
W sobotę go obadam.
Wielkie dzięki.

Napisane:
20 lut 2012, 02:09
przez Mazdaxxx
ale pomodzona ta instalacja :/ po pierwsze skróć węrzyk od lpg ( im krótsza droga dawkowania tym lepiej a tu jakieś zalrętasy) krokowiec też przedwojenny jeden z pierwszych jakie były w 2gen zapewne albo on nie działa albo sonda i dlatego jest wpakowana śruba do regulacji bo grzmiało gazem aż rozwaliło antystrzał
Re: Śruba + krokowiec? Jak to działa?

Napisane:
23 lut 2012, 18:24
przez LongerD
Jest uwalony sterownik krokowca.
Jakim go zastąpić?

Napisane:
23 lut 2012, 21:43
przez johny2007
zalezy czy chcesz drozej czy taniej ;D A skąd wiez ze jest uwalony??
Wiekszosc sterowników jest dobre do II gen... najlepiej zeby miał duzo opcji do ustawienia ;D
Albo taniej wywal krokowca i zostaw srube... sterownik zostaw bo sie przyda tylko do przełacza z pb na lpg i na odwrót. i idz ustaw lpg...
Bo nie wiem czy sie opłaca wymieniac sterownik bo duzej róznicy nie ma miedzy I a II gen oczywiscie podczas jazdy.... ale to juz zalezy od ciebie.....
Re: Śruba + krokowiec? Jak to działa?

Napisane:
24 lut 2012, 20:54
przez LongerD
Chciałem wymienić na Stag L Plus. Miałem taki w Golfie i fajnie i łatwo się ustawiało gaz- w sterowniku ma wbudowane 2 kontrolki i łatwo to ogarnąć:). Sterownik który mam jest podłączony tylko wyjściem do przełączania na LPG, a podłączenie do sondy lambda jest odłączone. Chciałbym tak usprawnić ten zestaw który posiadam aby wyeliminować ryzyko wystrzałów w dolot. Może macie jakieś inne propozycje?

Napisane:
25 lut 2012, 11:00
przez johny2007
strzały w dolocie to tylko moze byc od swiec, przewodó zapłonowych........
a po co sie obciazac wydatkami jak mozna na srubie jezdzic....
Re: Śruba + krokowiec? Jak to działa?

Napisane:
25 lut 2012, 12:53
przez LongerD
Z tego co wie to przy krokowcu mieszanka jest bardziej optymalna w pełniejszym zakresie obrotów?

Napisane:
26 lut 2012, 19:07
przez johny2007
wydaje sie ze tak bo ustawia dawke gazu podłóg wskazan sondy lambda ale róznicy wydaje mi sie ze zabardzo nie odczujesz(chociaz niektórzy mowia ze jest kolosalna róznica),
a koszta jednak sa jakies..
sprawdz moze jak bedzie chodził ci najpierw na srubie jak bedzie źle to zawsze mozesz zmienic ;D
D efekty tylko na sekwencji.........

Re: Śruba + krokowiec? Jak to działa?

Napisane:
27 lut 2012, 20:57
przez LongerD
Panowie czy ma ktoś zdjęcie komory silnika 626 z silnikiem 1.8-chce usunąć to ustrojstwo na antywybuch bo i tak niema klapki i nie mogę nigdzie dostać-tylko Holandia:) a lewe powietrze mi się tam dostaje, chciałbym zobaczyć jak wygląda oryginalny dolot za przepływomierzem do przepustnicy.

Napisane:
28 lut 2012, 13:44
przez johny2007
klapka antywybuchowa, he mozna wszedzie dostac np.
http://allegro.pl/51-klapa-klapka-metal ... 65251.html tylko trzeba zmierzyc srednice mniej wiecej i wkleic ja na silikon, klej lub jakos lepiej zeby było szczelnie ;D
Tu masz oryginalny dolot
http://img849.imageshack.us/img849/2389/p1050383j.jpg bez miksera.....
taka odme da sie normalnie kupic..... tylko musisz w to wkomponowac mikser.....
Re: Śruba + krokowiec? Jak to działa?

Napisane:
5 mar 2012, 22:31
przez LongerD
Czy jest na forum ktoś kto sam sobie zakładał lpg?

Napisane:
7 mar 2012, 11:44
przez johny2007
oprócz elektryki to ja sam sobie zakładałem ;D
Re: Śruba + krokowiec? Jak to działa?

Napisane:
7 mar 2012, 18:35
przez LongerD
Właśnie chodzi mi o elektrykę- reszta zostaje stara:)