Śruba + krokowiec? Jak to działa?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez LongerD » 25 sty 2012, 16:46

Obrazek
Kto mi wyjaśni jak działa ta instalacja LPG?
Posiada krokowiec, śrube regulacyjną.
I po co to zaślepione wyjście zaraz przy wlocie do kolektora?
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2012, 14:17
Posty: 34
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 626 1.8 1992r.

Postprzez johny2007 » 26 sty 2012, 18:49

daj zdjecie całosci, bo tu widac tylko urywek, nie widac krokowca.... oddal troche to ;D
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez viron » 26 sty 2012, 19:29

Tam gdzie zaślepione to wcześniej był "gwizdek "przeciw wybuchowy, a krokowiec pewnie otwarty na stałe i masz regulacje tą śrubą.
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 21:38
Posty: 34
Skąd: lubelskie
Auto: mazda xedos 9 2,0 V6 TA. KF. 1994

Postprzez LongerD » 29 sty 2012, 16:39

Dołączam foty.
Obrazek
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2012, 14:17
Posty: 34
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 626 1.8 1992r.

Postprzez johny2007 » 31 sty 2012, 18:53

to tak, robili tak niektórzy jak nie umieli ustawic instalacji zeby mnie j paliła albo nie umieli jej wogóle wyregulowac... takie cos jest juz nawet wbudowane w krokowca (sroba z krokowcem) dla mnie jest to zły pomysł.... najlepiej zebys wybrałsobie czy chcesz krokowca czy srube......
jezeli zdecydujesz sie na krokowca musisz wiedziec czy jest dobra sonda lambda i czy wogóle ten krokowiec jest aktywny ;D A działać to działa, polak potrafi ;D
A co z zaslpiopnym wyjsciem to jak kolega pisałwyzej była tam klapa antywybuchowa i na twoim miejscu bym ja tam wsadził ponownie...


a druga rzecz która mnie nurtuje to dlaczego ten wąż idacy od parownika do wlotu jest taki długi <glupek2> dystans krótki a wąz długi hmm... któs tu nieźle mieszał......
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez LongerD » 31 sty 2012, 19:57

Jak sprawdzić krokowca i sondę?
Skąd wziąć tą klapkę antywybuchową?
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2012, 14:17
Posty: 34
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 626 1.8 1992r.

Postprzez johny2007 » 2 lut 2012, 12:22

klapa antywybuchowa kupic albo u gazownika albo na allego tylko dobrac do srednicy otworu...
najlepiej jakbys miał sterownik do centralki lpg tam bys wiedział czy działą krokowiec i sonda przynajmiej na 99% a takto pod miernikiem mozna sprawdzic sonde... najprosciej pojechac do gazownika.. przy okazji ci to ustawi :D
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez LongerD » 2 lut 2012, 22:32

Jest tam komputerek od lpg jakiś.
W sobotę go obadam.
Wielkie dzięki.
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2012, 14:17
Posty: 34
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 626 1.8 1992r.

Postprzez Mazdaxxx » 20 lut 2012, 02:09

ale pomodzona ta instalacja :/ po pierwsze skróć węrzyk od lpg ( im krótsza droga dawkowania tym lepiej a tu jakieś zalrętasy) krokowiec też przedwojenny jeden z pierwszych jakie były w 2gen zapewne albo on nie działa albo sonda i dlatego jest wpakowana śruba do regulacji bo grzmiało gazem aż rozwaliło antystrzał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez LongerD » 23 lut 2012, 18:24

Jest uwalony sterownik krokowca.
Jakim go zastąpić?
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2012, 14:17
Posty: 34
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 626 1.8 1992r.

Postprzez johny2007 » 23 lut 2012, 21:43

zalezy czy chcesz drozej czy taniej ;D A skąd wiez ze jest uwalony??
Wiekszosc sterowników jest dobre do II gen... najlepiej zeby miał duzo opcji do ustawienia ;D
Albo taniej wywal krokowca i zostaw srube... sterownik zostaw bo sie przyda tylko do przełacza z pb na lpg i na odwrót. i idz ustaw lpg...
Bo nie wiem czy sie opłaca wymieniac sterownik bo duzej róznicy nie ma miedzy I a II gen oczywiscie podczas jazdy.... ale to juz zalezy od ciebie.....
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez LongerD » 24 lut 2012, 20:54

Chciałem wymienić na Stag L Plus. Miałem taki w Golfie i fajnie i łatwo się ustawiało gaz- w sterowniku ma wbudowane 2 kontrolki i łatwo to ogarnąć:). Sterownik który mam jest podłączony tylko wyjściem do przełączania na LPG, a podłączenie do sondy lambda jest odłączone. Chciałbym tak usprawnić ten zestaw który posiadam aby wyeliminować ryzyko wystrzałów w dolot. Może macie jakieś inne propozycje?
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2012, 14:17
Posty: 34
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 626 1.8 1992r.

Postprzez johny2007 » 25 lut 2012, 11:00

strzały w dolocie to tylko moze byc od swiec, przewodó zapłonowych........
a po co sie obciazac wydatkami jak mozna na srubie jezdzic....
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez LongerD » 25 lut 2012, 12:53

Z tego co wie to przy krokowcu mieszanka jest bardziej optymalna w pełniejszym zakresie obrotów?
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2012, 14:17
Posty: 34
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 626 1.8 1992r.

Postprzez johny2007 » 26 lut 2012, 19:07

wydaje sie ze tak bo ustawia dawke gazu podłóg wskazan sondy lambda ale róznicy wydaje mi sie ze zabardzo nie odczujesz(chociaz niektórzy mowia ze jest kolosalna róznica),
a koszta jednak sa jakies..
sprawdz moze jak bedzie chodził ci najpierw na srubie jak bedzie źle to zawsze mozesz zmienic ;D

D efekty tylko na sekwencji......... :D
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez LongerD » 27 lut 2012, 20:57

Panowie czy ma ktoś zdjęcie komory silnika 626 z silnikiem 1.8-chce usunąć to ustrojstwo na antywybuch bo i tak niema klapki i nie mogę nigdzie dostać-tylko Holandia:) a lewe powietrze mi się tam dostaje, chciałbym zobaczyć jak wygląda oryginalny dolot za przepływomierzem do przepustnicy.
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2012, 14:17
Posty: 34
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 626 1.8 1992r.

Postprzez johny2007 » 28 lut 2012, 13:44

klapka antywybuchowa, he mozna wszedzie dostac np. http://allegro.pl/51-klapa-klapka-metal ... 65251.html tylko trzeba zmierzyc srednice mniej wiecej i wkleic ja na silikon, klej lub jakos lepiej zeby było szczelnie ;D
Tu masz oryginalny dolot http://img849.imageshack.us/img849/2389/p1050383j.jpg bez miksera.....
taka odme da sie normalnie kupic..... tylko musisz w to wkomponowac mikser.....
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez LongerD » 5 mar 2012, 22:31

Czy jest na forum ktoś kto sam sobie zakładał lpg?
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2012, 14:17
Posty: 34
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 626 1.8 1992r.

Postprzez johny2007 » 7 mar 2012, 11:44

oprócz elektryki to ja sam sobie zakładałem ;D
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez LongerD » 7 mar 2012, 18:35

Właśnie chodzi mi o elektrykę- reszta zostaje stara:)
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2012, 14:17
Posty: 34
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 626 1.8 1992r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy LPG

cron