mazda 323f 1.5 95 rok problemy z gazem i wybuch

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez bartekmazda » 7 paź 2011, 20:07

Mam mazdę 323f 1.5 95 rok benzyna gaz kupiłem ją niedawno i na poczatku nie przerywało ale po jakimś tygodniu zaczoł silnik przerywac na gazie ale na benzynie chodził dobrze . Wiec dałem na warsztat mechanik stwierdził ze trzeba wymienić kable zapłonowe , kopółke i palec. zgodziłem się . Ale po tej wymianie zaczoł kopcić i troche nadal przerywał ale mechanik uznał ze trzeba troche pojeździc i to ustanie. A po jakims czasie usłuszałem wybuch . okazało sie ze to rezonansor powietrza czy jak to sie tam nazywa. co mam zrobic teraz. mechanik uznaje ze to nie jego wina . zaślepił mi ten wylot powietrza korkiem i powiedział ze tak moge jeździc . ale auto strasznie kopci i nie wchodzi na obroty. świece są nowe. co mam dalej z tym autem robic . Imstalacja gazowa jest zwykła . prosze o odpowiedz błagam <płacze>
bartekmazda
 

Postprzez luki_92_92 » 7 paź 2011, 20:55

Rezonator powietrza ci rozsadziło? Dziwne, bo zazwyczaj to przepływka dostaje w <dupa> przy wystrzale
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 18:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez bartekmazda » 8 paź 2011, 09:37

no własnie i co teraz mam zrobić dowiedziałem sie ze na tej przepływce jest tam taka gumka która powinna zostać uszkodzona a tm jest załozona jakaś gumka wycieta z dentki poprzedni właściciel ja tam założył
bartekmazda
 

Postprzez noxes » 8 paź 2011, 19:41

Zapewne masz rozwaloną przepływkę. rezonator może być, ale nie musi. Teraz musisz wymienić przepłwomierz uszczelnić dolot, tak aby nie było lewego powietrza i do gazownika na ustawienie gazu.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez bartekmazda » 9 paź 2011, 18:58

a co z tym ze mi strasznie dymi ???
bartekmazda
 

Postprzez hydrant23 » 10 paź 2011, 08:41

podstawa dobre kable i swiece (polecane ngk lub ori-funkcja szukaj na forum ) , rezonator u mnie wywalilo po jednym dniu jazdy – czyli od 8lat juz go niemam i nie narzekam , teraz musisz sprawdzic przeplywomierz b3h7(czy widac w srodku taki drucik a reczej blaszke – zdjecia znajdz na necie) bardzo dokladnie sprawdz szczelnosc dolotu od filtra powietrza-wlacznie z nim do samej przepustnicy no i te druga strone porzadnie zaklej-uszczelnij ten korek , jesli przerywa na benzynie rowniez , a reszta jest ok to zapewne aparat zaplonowy ma przebicie , a to , ze ci auto dymi moze miec wplyw tryb pracy awaryjny silnika po uszkodzeniu przeplywomierza (aczkolwiek moja mazda po prostu na benie juz nie pojedzie, przy uszkodzonej przeplywce moge na zimno odpalic na gazie i jazda w miare normalna rowniez tylko na gazie) , powodzenia no i poszukaj odpowiedzi na swoj problem w dziale lpg naprawde ten temat w 1.5 z5 to standart i mocno duzo o tym juz bylo pisane
323 lpg – 8,5 trasa ,11 miasto-korki
gs300 Pb – 8,5 trasa ,14 miasto
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2004, 22:24
Posty: 39
Skąd: zamosc - aktualnie Poznań
Auto: 323s'95 1.5 16v LPG

Postprzez noxes » 10 paź 2011, 10:22

bartekmazda napisał(a):a co z tym ze mi strasznie dymi ???

Na jaki kolor dymi? Czarno?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez piotrekkk44 » 1 paź 2012, 20:31

Mam ten sam problem od chyba maja jak dobrze pamiętam..raz mi już strzelił rezonator więc od razu kupiłem nowy, wymieniłem świece(NGK), przewody średniej firmy, kopułkę i palec zapłonowy. Jeździłem do dzisiaj – oczywiście wystąpił strzał przy odpalaniu i musiałem kombinować bo byłem spory kawałek od domu ale taśma izolacyjna i 2 obudowy z długopisów pomogły mi dojechać z powrotem. Teraz pytanie czy mogę usunąć jakoś ten rezonator powietrza? Lub dospawać sobie z trwalszego materiału? Dziwi mnie, że nie zadziałał anty wybuch przy filtrze powietrza <wow> Jutro obejrze przepływomierz czy nie jest uszkodzony. Dodam jeszcze, że jeżdże na samym gazie(zwykła instalacja) a na benzynie odpala tylko przy dodaniu gazu od razu gaśnie (1000/obr nie przekracza nawet) Dodam jeszcze, że po wymianie ww rzeczy też kopci mi z rana na niebiesko (chmura dymu jak przy odpaleniu bizona..)

Dopisano 1 paź 2012, 21:56:

Witam:)
Miałem ten sam problem:) U mnie rozwaliło w drobny mak komorę rezonansowa i przepływomierz (zaciął się na niskich obrotach, przez co auto miało duże spalanie benzyny, a było mulaste) Komorę rezonansowa zastąpiłem korkiem po jakimś oleju zrobiłem w nim otwór owinąłem wężyk szkotem dosyć grubo przed i za (żeby wężyka podciśnienie nie w ciągło i żeby nie wypadł) a wężyki połączyłem za pomaca trójnika z wycieraczek z owym wężykiem, i podczas wystrzału wyrywało korek:) który trzymał się za pomocą podciśnienia:) na swoim miejscu:) i tak już jeżdżę z pół roku:) a tak to standardowa wymiana świec i kable wysokiego napięcia:) Z tego co mi wiadomo jeden z wężyków jest jest od robienia podciśnienia w baku, a drugi chyba od dopowietrzania cylindrów ile w tym prawdy nie wiem:)


znalazłem jeszcze taki post – i pytanie: czy bezpieczne takie rozwiązanie? Jeśli ktoś takiego zastosował prosił bym o fotke jak to wygląda ;)

_____________________________________________________________________________________________


Przepływomierz jest cały – wygląda jak nówka :| co może powodować te wybuchy jak wszystko jest ok ze związanymi z tym problemem częściami? Przejrzałem wszystkie wątki z tym związane i nigdzie nie znalazłem żadnej fotki z wywaleniem tego rezonatora <nie> mógłby ktoś chociaż dokładnie wytłumaczyć jak to można przerobić? co wstawić? na chwilę obecną zamontowałem jedynie trójniczek od wycieraczek do tych przewodów zasysających i dalej nie mogę bardzo nic wymyślić..
piotrekkk44
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy LPG