323F BG Koltec nie przełącza na LPG

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez dzikuss » 8 mar 2011, 02:07

Witam

Mam problem z moją instalacją II gen. Autko pochodzi z Holandii, na orginalnym mikserze były wybite napisy MAZDA, brak producenta. Ale z tego co wiem to podobno Koltec. Kiedyś instalka dziłała prawidłowo tzn. po rozgrzaniu silnika i przekrovczeniu 3000 obr. przełączała się instalka na LPG. Następnie coś się popsuło i instalka czasami za wcześnie przechodziła na LPG. Tak jakby nie potrafiła określi prawidłowo temp silnika. Teraz notorycznie po odpaleniu i przekroczeniu 3000 obr przełącza się na LPG, nieważne ciepły czy zimny silnik, z tym że wtedy sie dławi nie chce iść tak jak by go zalewało ( może nie odcina benzyny). A przy niesprzyjających warunkach( często w deszczu) nie chce się w ogóle przełączyć na gaz, nawet po przejechaniu 20 km. Nikt nie chce się do kompa podpiąć bo nie wiedzą co to za instalka, a nie wiem jak zdiagnozować usterkę.
Poniżej umieszczam zdjęcia elementów instalki:

Otro jeden z dwóch sterowników (podpięty do przekaźników,reduktora, sondy, i krokowca)
Obrazek

Przekaźniki
Obrazek

Krokowiec z mikserem
Obrazek

Oraz drugi sterownik który łaczy się z przekaźnikami, przełacznikiem i butlą
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 01:46
Posty: 29
Auto: 323f BG 1,6 '93
323f BJ 1,6 '02

Postprzez dzikuss » 12 mar 2011, 16:40

Dobra zadam inaczej pytanie. Czy to że automat przełącza na zimnym silniku na gaz to wina regduktora? Wystarczy że zapale na benzynie przygazuje i wchodzi na gaz z tymże dławi się jakby go zalewało więc musze wrócić na benzynie i często po tym fakcie automat nie chce na gaz już załączyć wogóle. Czasami uda mu się przełączyć np. po przejechaniu 10 km czasami po 2km a czasami wogóle.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 01:46
Posty: 29
Auto: 323f BG 1,6 '93
323f BJ 1,6 '02

Postprzez Ania69 » 12 mar 2011, 20:19

Przelaczenie na lpg zalezne jest od zestrojenia i rodzaju instalacji.Ustawia sie temperature przy jakiej ma samochod przejsc na lpg i przy jakich obrotach.Posprawdzaj kable czy nie posniedzialy styki przy sterowniku.Przyczyna duszenia sie na zimno moze tkwic w zuzytych membramach parownika.Jesli by pobieral 2 paliwa to bys to odczuwal rowniez na cieplo i widzial ubywajace paliwo..To ze przelacz na zimnym to nie jest wina parownika lecz czujnika temperatury lub sterownik wariuje.Obstawiam ze gzies niema masy lub kable traca przewodnosc i dlatego tak sie dzieje.u mnie uszkodzil sie mi kiedys kabel od czujnika temperatury i instalacja raz sie zalaczala raz nie lub potrafila w czasie jazdy przejsc na pb
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez dzikuss » 12 mar 2011, 21:54

Wiem że powinien przełączać się po osiągnięciu pewnej temperatury płynu chłodzącego, kiedyś tak było. Teraz przy -20C potrafił od razu się przełączyć. Parownik nie jest stary, nawet 2 lat nie ma. Walcze z tym problemem od jesieni. Domyślając się że może być coś z przewodami poprowadziłam nowe przewody w instalacji lpg. Co prawda wtyczki zostały te same ale oczyszczone i sprawdzane przeze mnie czy aby nie naderwane albo zaśniedziałe. Nie wiem tylko skąd ta instalacja pobiera temperaturę płynu bo tego nie udało mi się zlokalizować. Może podsuniecie pomysł gdzie tego szukać? A jak komputer wariuje ( co w sumie podejrzewam najbardziej) to kaplica bo nie znalazłem nikogo kto by się chciał podjąć podpiecia do niego. Wszędzie słysze tylko "Holenderska instalka lepiej wyrzucić i założyć normalną".
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 01:46
Posty: 29
Auto: 323f BG 1,6 '93
323f BJ 1,6 '02

Postprzez Ania69 » 12 mar 2011, 22:36

Czujnik temperatury powinien byc gdzies w parowniku.Bardziej prawdopodone bedzie ze centralka wariuje.Skoro trudno o podlaczenie tego pod kompa zostaje przelozenie elektroniki.Mozna kupic centralke z okablowaniem na alegro.Co do parownika 2 lata to i malo i duzo.membramy mogly sie zuzyc zesztywniec .U siebie zmienialem po 2 latach przebieg ok 30 tys i byly w srednim stanie.Tak wiec nie ma reguly
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez desp » 4 maja 2011, 06:47

@dzikuss – te instalacje są nie do zajechania, dopóki nie padnie jedno z trojga: przewody, gumy (podciśnienie przeważnie) lub przekaźniki. Sprawdź podciśnienie właśnie, czy nie ma gdzieś pęknięć, przetarć, gumy nie są zmurszałe. Weź też bateryjkę 9V i sprawdź przekaźniki. Powinieneś mieć łącznie 4. Jeden przy butli, jeden przy parowniku i dwa przy komputerze (jeden odcina benzyne, drugi gaz). Zdaje się że piny 85 i 86 mostkujesz. Jak słyszysz "klik", to sprawny przekaźnik. Jak nie słyszysz – do wymiany. Przekaźniki kup w elektronicznym, kosztują 5-10 zł. W samochodowym nawet 40zł wołają...

Czujnik temperatury jest na reduktorze. Podpięty jest do komputera LPG, do którego jest pociągnięty z komputera mazdy. Pin C10 na wtyczce od gazu, kabelek od LPG niebieski/czerwony
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2009, 21:54
Posty: 122
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy LPG