downgrade reduktora

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez adam626 » 12 maja 2005, 09:47

Muszę się pochwalić
Wymieniłem ostatnio reduktor.
Z elektrycznie sterowanego Emmegas i centralką Elpigaz
którego ostatnio niedawało się wyregulować.
Załozyłem stary pierwszej generacji Lovato który zdobyłem dzięki Gonzo626. Powymieniałem zestaw naprawczy zmieniłem obieg płynu i przebudowałem całą instalację LPG oraz cześć podciśnienia silnika.
Uzyskałem w ten sposób spadek spalania średnio o 3l na 100km.
A teraz na przegladzie okresowym wyszło że
tlenki azotu 0,
weglowodory 0,
tlenek węgla 0.3%
czego chcieć więcej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Orin » 12 maja 2005, 16:51

możesz podać z ilu llitrów spadło Ci spalanie? jakie wrażenia z jazdy? autko przyśpiesza czy trzeba szukać górki?? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez adam626 » 13 maja 2005, 08:25

na trasie miesciłem się pomiędzy 10-11l teraz jest nieco ponad 8l przy prędkościach powyżej 100km/h
po mieście miesciłem się w granicach 15-18l teraz wychodzi 12-13l
tankuję cały czas na tych samych stacjach. Mikser pozostał nie zmieniony 36mm.
głównym kryterium regulacji jest zadowolenie z jazdy
wyniki pomiaru mnie zaskoczyły dlatego o tym napisałem
że można lepiej i ekologicznie

stary reduktor najekonomiczniej pracował przy prędkościach rzędu 180km/h i wyższych, wtedy schodził poniżej 10l . Jak go skręcałem to nie dało się tym jeździć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez SÓWKA » 13 maja 2005, 11:48

Kurcze ja też chcę takie autko które im szybciej jedziesz tym mniej pali hi hi hi
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2005, 12:54
Posty: 39
Skąd: Rudnik nad Sanem
Auto: 323 C Z5 98
6 GG LF 04

Postprzez Orin » 13 maja 2005, 15:56

adam626 napisał(a):przebudowałem całą instalację LPG oraz cześć podciśnienia silnika

Możesz napisać kilka szczegółów w/w czynności? Chodzi mi najbardziej o to podciśnienie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Sławenty » 15 maja 2005, 22:53

Też bym tak chciał...

Tylko, czy aby nie masz zbyt ubogiej mieszanki ? Lepiej za bogato niż zbyt biednie, oczywiście z "punktu widzenia silnika". Chyba że zawory mają się OK i nie odczywają zbyt wysokiej temperatury spalin. Ale jak zbadać czy temp. spalin jest w normie?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2005, 00:36
Posty: 30
Skąd: Jędrzejów
Auto: 626 GD Hatchback; FE 2,0i 8V

Postprzez adam626 » 16 maja 2005, 10:08

zbyt wysoka temperatura spalania daje natychmiast wynik w postaci wzrostu ilości tlenków azotu w spalinach

przebudowa układu podciśnienia polegała na wpięciu reduktora w fabryczne obwody sterowania osprzetem (1 generacji reduktor ma podciśnieniowe zabezpieczenie przed wypływem gazu) oraz odcięcie
obwodów regulujących temperaturę zasysanego powietrza
do gazu wystarczy tylko zimne, chodziło tez o zbudowanie układu podnaszocego obroty przy właczonej klimie,w wersji gaźnikowej jest to siłownik uchylający przepustnicę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Sławenty » 16 maja 2005, 18:07

No to spoko...

Adam, możesz to jakoś bardziej szczegółowo opisać, przedstawić – najlepiej rysunkiem <czytaj> . Ja też mam reduktor I generacji (podciśnieniowy) i lubie robić sensowne modyfikacje. A z tego co piszesz warto spróbować.
Tylko czy nie będzie przeszkadzało, że Ty masz motor 12V na gaźniku, a ja 8V na wtrysku ale o większej pojemności...

Poza tym zastanawiam sie czy (przy wtrysku) ma znaczenie gdzie założony jest mixer. U mnie jest przy puszce od filtra czyli ciut daleko od silnika a tym bardziej reduktora, który znajduje się po drugiej stronie komory silnika.

PS. Robiłeś jeszcze jakieś inne przeróbki 626? Daj znać jakie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2005, 00:36
Posty: 30
Skąd: Jędrzejów
Auto: 626 GD Hatchback; FE 2,0i 8V

Postprzez nightcomer » 18 maja 2005, 00:53

adam626 napisał(a):spadek spalania średnio o 3l na 100km.
gratuluję dobrej decyzji. nie po raz pierwszy się okazuje, że downgrade wychodzi na dobre. i nie tylko w mazdach...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy LPG