wystrzał gazu i problem

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez nextus » 11 paź 2010, 15:48

Witam. Dziś rano odpaliłem autko na benzynie pochodziło 30 sekund przełączyłem na gaz i zgasło no to odpalam na gazie i bum, jakiś strzał. jest taki "inny dźwięk z rozrusznika" gdy przekręce stacyjke na dwa :| Auto odpala na gazie ale obroty idą do max 3 tys
Stawiam na przepływomierz? reszta wydaje sie być ok, podokręcałem od filtra te wszystkie rurki i tak dalej.
Przy dodawaniu gazu filter się rusza i słychać wyraźnie "powietrze" którego wcześniej raczej nie było.
Co się stało? Czy mogę z tym jeździć?

Obrazek
z tego słychać powietrze...

Wyczytałem że można bez tego jeździć i jakoś to obejść tylko co z moimi obrotami? 3 tys to troche za mało :/

Słyszałem że idzie jakoś ominąć przepływomierz. nie zalezy mi na jeździe na benzynie bo tak czy siak odpalam przeważnie na gazie a dopoki nie kupie przepływomierza chce jeździć "normalnie"

Z góry wielkie dzięki czekam na odp

Edit: Czy trzebabędzie wymieniać coś jeszcze? nie tak dawno wymieniałem świece... ale z nimi chyba jest ok bo jeżdze autem

Moje auto to Mazda 323F BG 1991, i instalacja 2 gen
Początkujący
 
Od: 18 cze 2010, 10:18
Posty: 6
Skąd: Tarnów
Auto: Chrysler Grand Voyager 2.5Tdi 2004r
Mazda 323F BG 1.8 16V 1991

Postprzez Ania69 » 11 paź 2010, 20:47

Sprawdz dokladnie dolot ,zasysa ci lewe powietrze albo uszkodzona rura dolotowa lub obudowa filtra.To moza byc powodem nie wkrecania sie na wyzsze obroty
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez nextus » 11 paź 2010, 21:38

Czyli to niekoniecznie przepływomierz? Które przewody sprawdziś mógłbyć zaznaczyć na jakimś rysunku? Jestem "klapa" z mechaniki całkiem inna profesje mam ;) Które przewody idące od czego co czego całkiem sprawdzić...
Początkujący
 
Od: 18 cze 2010, 10:18
Posty: 6
Skąd: Tarnów
Auto: Chrysler Grand Voyager 2.5Tdi 2004r
Mazda 323F BG 1.8 16V 1991

Postprzez nextus » 12 paź 2010, 15:30

Mało kto w ogóle patrzy tu na tematy lpg ale posprawdzałem cały dolot od filtra do silnika i ogólnie wszystkie grubsze i cieńsze rurki, wniosek? Jedna rurka idąca "do silnika" ta na zdjęciu:
Obrazek
jest troche pęknięta ale z tego co pamiętam taka była poniżej wklejam link do filmiku w którym słychać do dzieje sie z "dolotem" gdy wcisne gaz:
http://www.youtube.com/watch?v=kexPUSJinEM
Obroty auta czy na zimnym czy ciepłym silniku na Lpg nie falują są stałe ale max na giegu to 3 tys na luzie do 4.
Początkujący
 
Od: 18 cze 2010, 10:18
Posty: 6
Skąd: Tarnów
Auto: Chrysler Grand Voyager 2.5Tdi 2004r
Mazda 323F BG 1.8 16V 1991

Postprzez Ania69 » 12 paź 2010, 18:29

Jesli odpala ci normalnia na pb sa wolne obroty to przeplywka mogla ocalec.Co do filmiku to slychac jak by zasysal lewe powietrze.Rura dolotowa powietrza caly czas pracuje przy dodawaniu gazu,a tak nie powinno byc.Wyglada tak jakby blokowalo cos przeplyw powietrza. Po odpaleniu jak bedzie chodzil na gazie sprubuj odlaczyc filtr powietrza i zobacz czy bedzie roznica w wkrecaniu sie na wyzsze obroty.Moze po strzale blokuje doplyw powietrza ,obejrzyj filtr powietrza obudowe,ogolnie caly dolot powietrza..
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez nextus » 12 paź 2010, 19:00

Gdzie jest obudowa filtra? co rozkręcić ? Dolot (te rury) wszystkie wysprawdzałem, którym odłączyć filtr powietrza (która rurka) :P
Początkujący
 
Od: 18 cze 2010, 10:18
Posty: 6
Skąd: Tarnów
Auto: Chrysler Grand Voyager 2.5Tdi 2004r
Mazda 323F BG 1.8 16V 1991

Postprzez damian » 13 paź 2010, 08:06

na 100% przepływomierz, pokrzywiło tą klapkę co się otwiera i zamyka. możesz go rozebrać i spróbować ją podpiłować, żeby się luźno otwierała i zamykała, nie będzie działał w 100% dobrze, ale będzie dało się jeździć. Jeśli jeździsz tylko na gazie to możesz na siłę przesunąć klapkę, żeby udrożnić przepływ powietrza przez przepływomierz. najlepiej wymienić na drugi, sprawny.
pewnie przy zakładaniu gazu nie założyli gumy zabezpieczającej, która spada podczas strzału, chroniąc dolot przed uszkodzeniem, albo ktoś tą gumę owinął izolacją bo była sparciała, tak jak to było kiedyś u mnie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez nextus » 13 paź 2010, 16:26

gdzie znajduje się ta "klapka" w której części po rozebraniu
Początkujący
 
Od: 18 cze 2010, 10:18
Posty: 6
Skąd: Tarnów
Auto: Chrysler Grand Voyager 2.5Tdi 2004r
Mazda 323F BG 1.8 16V 1991

Postprzez damian » 13 paź 2010, 21:37

na pierwszym zdjęciu w tym czymś aluminiowym do którego podłączana jest kostka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez nextus » 16 paź 2010, 22:18

nie mam tam niestety żadnej klapki więc co zrobić? wymienić? chciałem dziś się troche pobawić od tego szła rurka na samym dole i była pozaginana takimi metalowymi drucikami ja to odwaliłem i pobawiłem sie troche regulacją gazu i jest teraz całkiem kicha :P jak ustawić gaz, jak go wyczuć czego więcej gazu czy powietrza?
Początkujący
 
Od: 18 cze 2010, 10:18
Posty: 6
Skąd: Tarnów
Auto: Chrysler Grand Voyager 2.5Tdi 2004r
Mazda 323F BG 1.8 16V 1991

Postprzez Ania69 » 17 paź 2010, 09:39

Wejdz w szukajke i wpisz regulacja instalacji gazowej 1 gen.Wyskocza ci tematy poszukaj jest tam dokladnie opisane krok po kroku jak dobrze samemu wyregulowac instalacje.Musisz jednak mic porzadek z tym dolotem aby ci nie blokowalo ani nie ssalo lewego powietrza,bo nie wyregulujes dobrze ani silnik nie bedzie chodzil dobrze.w tej kwestji nie pomoge bo noe malem 323 i nie wiem jak to tam jest zrobione a zdjecie nim mi nie powiedza
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy LPG