Strona 1 z 1

323f 1,6 16v bg 93r.szarpie na lpg kody 03 i 17

PostNapisane: 2 paź 2010, 16:00
przez Bo_Lo
witam.jak w temacie ,zauwazylem ze po dluzszej jezdzie podczas przyspieszania przy ok 2000obr madzia szarpie do ok 2500obr i pozniej jest ok.na benzynie nie zauwazylem tego problemu i czasem zanika on tez na lpg.czasem mam wrazenie ze jest lekko zamulona.oprocz tego od dluzszego czasu nie moge sie uporac z tym ze przy otwartym oknie podczas jazdy czuc lekko spalinami (zwlaszcza jak dam ognia <faja> )tlumikarze (3 niezalezne punkty )nic nie znajduja a i tak wymienilem juz kolanko el.,srodkowy i koncowy.generalnie autko oprocz tego smiga normalnie,pali znosnie ok 10-11 w miescie wydlada to tak ze jak zatankuje 4,5 pb i 10llpg to przejezdzam na tym ok 120km(na zimnym na pb i dopiero jak sie nagrzeje calkiem przelaczam na lpg)ogolnie od poczatku (3 lata)obroty na luzie czasem sobie delikatnie faluja.materialy eksploatacyjne wymieniane jak nalezy -przez ostatnie 10tys wymienione:swiece,kablewn,a w ostatnim miesiacu;kopulka,filtr powietrza,olej,plyn chl.jak kupilem auto (3 lata)od razu wymienilem sonde lbd i czujnik temp na kolektorze.dzisiaj zrobilem test kompa i wyskoczyly mi 2 bledy :03 -czujnik polozenia walu i 17-uklad sprzezenia zwrotnego.po resecie kompa i nagrzaniu lekkim silnika powtorzylem test i wyskoczyla juz tylko 03(jutro jade w trase i sprawdze po dluzszej jezdzie)szukalem na forach o czujniku polozenia walu ale z reguly powoduje on inne objawy-brak mocy na pb ,nie odpala itp.co do kodu 17 to moze byc sonda -przy okazji sprawdze u gaziarza bo wlasnie stuklo mi 25tys na lpg od nowosci i mysle ze powodem szarpania moze byc zasyfiony filterek gazu.tylko skad te bledy,zwlaszcza 03????czy idzie dostac sam czujnik i ile to moze kosztowac? uff.ma ktos jakies pomysly ?

Re: 323f 1,6 16v bg 93r.szarpie na lpg kody 03 i 17

PostNapisane: 2 paź 2010, 17:00
przez piwo
aparat do dostania za okolo 100zl uzywka.sonda lambda w intercarsie kolo 70zl nowy.jak co mam aparat za nizsza cene.

Re: 323f 1,6 16v bg 93r.szarpie na lpg kody 03 i 17

PostNapisane: 13 paź 2010, 02:42
przez piotrek159
witam!!
jak tam spr.z Twoimi problemami z mania? cos sie wyjasnilo,cos polepszylo,ogolnie cos zmienilo w ktoras strone??jesli tak to prosilbym o info co i jak i jakie kwoty na to poszly

Re: 323f 1,6 16v bg 93r.szarpie na lpg kody 03 i 17

PostNapisane: 16 paź 2010, 13:42
przez Bo_Lo
dzisiaj zmienilem czujnik pol.walu (thanks 2 piwo)i wymienilem filterek gazu(sonda lmbd chyba tez jest kaput).zresetowalem kompa i jutro jade na probe .jutro wieczorkiem dam znac jakie efekty.filterek i robocizna mechaniora- 60zl.

Re: 323f 1,6 16v bg 93r.szarpie na lpg kody 03 i 17

PostNapisane: 17 paź 2010, 16:26
przez blondi's boyfriend
jaka masz instalację? jeśli z mikserem i bez emulatora sondy lambda to raczej nie unikniesz błędu nr 17. to standardowy błąd przy gazie

Re: 323f 1,6 16v bg 93r.szarpie na lpg kody 03 i 17

PostNapisane: 17 paź 2010, 20:50
przez Bo_Lo
witam.instalke mam 2 generacji z emulatorem. dzisiaj po 100 km sprawdzilem bledy i ...nic.na zaplonie,jak i na odpalonym zero bledow. .niestety glowny problem pozostal-mimo wymiany filterka szarpie przy rozpedzaniu przy 2000-2500obr po dluzszej jezdzie na lpg.jutro chyba kupie swieczki bo moze ktoras slabsza juz jest a na gazie potrzebna mocniejsza iskra stad na pb normalnie jedzie.zreszta jutro bede gadal z gazownikiem ktory mi ta instalke zakladal.aha najlepsze ze na mierniku u mechaniora wyszlo ze sonda kaputt a w kompie nic nie wykazuje <glupek2> mozliwe ze sprawdzal na zbyt jeszcze zimnym silniku?-bylo ok 1/3 skali

Re: 323f 1,6 16v bg 93r.szarpie na lpg kody 03 i 17

PostNapisane: 18 paź 2010, 00:19
przez piotrek159
ja tez mam 2generacje i mialem troche podobne"figle"ale zarowno na pb jak i gazie;/ na pcozatku myslalem,ze to tylko na gazie ale jak na rozgrzanym-przejechane okolo 30km silniku przy ruszaniu czasami byla masakra;/ pozniej przelaczylem na pb zeby sprczy to tylko na gazie i niemile zaskoczenie ,ze na pb jest to samo. najgorsze bylo ruszanie bo czasami-nie zawsze ale potrafila niezle [tiiit];/ powyzej 2000,2500 jechala juz normalnie i na pb i na gazie. dzialo sie to tylko na rozgrzanym silniku! wymienilem swiece i kable i wydaje mi sie ,ze ustapilo.zreszta ogolnie wykrecalem pare razy kopułke i ja przeczyscilem i na dobra spr.wydaje mi sie,ze albo gdzies cos nie stykalo-bo jak pisalem nie zialo sie to za kazdym razyem tylko jak jej cos odbilo;/ ale swiece i kable WN na poczatek spr.chociazby podmienic z innego auta i porownaj bo u mnie na poczatku tez mi sie wydawalo,ze nic nie dalo ale po pewnym czasie samo sie jakoby uspokoilo;| teraz mam dla odmiany czasem taki problem jakbym np.doslownie"kopnol" lekko w pedal gazu i slychac by bylo z rury,ze auto jakos nie pracuje jak powinno,a mianowice nie pari na 1gar;| albo sie nie wkreca na obroty;| ?? ale to jets tylko jak "kopne"i nie dodaje wiecej gazu bo jak normlanie nacisne to tego nie czuc ani nic nie slychac;/ moze Ty cos wiesz na ten temat?

Re: 323f 1,6 16v bg 93r.szarpie na lpg kody 03 i 17

PostNapisane: 18 paź 2010, 00:20
przez piotrek159
ogolnie daj znac co ustaliles u siebie
pozdro <peace>

Re: 323f 1,6 16v bg 93r.szarpie na lpg kody 03 i 17

PostNapisane: 18 paź 2010, 09:22
przez Bo_Lo
jesli dobrze zrozumialem twoj problem to jest to calkiem normalne-jak kupilem moja madzie tez to zauwazylem-takie lekkie opoznienie w reakcji na gaz i prychniecie-bylem z tym wtedy u mecha i powiedzieli mi ze to normalne i sie nie przejmowac(zjawisko podobno nie wystepuje w gaznikowcach i monowtryskach)
a tak w ogole to od jakiegos czasu myslalem czy nie zarzucic by tematu pt.'widziane na drodze'-chodziloby nie tylko o madzie ale ogolnie o wypatrzone na drodze nietypowe i rzadkie auta ,bo coraz wiecej tego u nas jezdzi.naszlo mnie bo akurat mam ostatnio farta -w ciagu tygodnia natknalem sie na kilka cudow w tym jedno z rzadszych i fajniejszych aut:lotus omega(opel omega a)
Modyfikacje Lotusa objęły przeróbki standardowego 6-cylindrowego, 3-litrowego silnika Opla, który został powiększony do 3615 cm³ pojemności. Wyposażono go także w dwie turbosprężarki Garrett T25 każda o ciśnieniu sprężania 0.8 bar dzięki czemu osiągał on moc 377 KM i moment obrotowy 557 Nm. Całości dopełniał chłodzony wodą intercooler. Samochód wyposażony był w sześciostopniową, ręczną przekładnię stosowaną w modelu Chevrolet Corvette ZR-1, za pośrednictwem której moc przekazywana była na tylne koła. Była to jedyna skrzynia mogąca poradzić sobie z ogromnym momentem Lotusa Omegi, ponieważ auto było prawie tak mocne jak ZR-1 (380KM), jednak moment obrotowy silnika był znacznie większy niż u sportowego Chevroleta. Samochód oczywiście wyposażony był w szperę (mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu) 45% (taką samą jak w modelu 3000. Dzięki tym przeróbkom samochód osiągał przyśpieszenie 0-100 km/h w 5,1s oraz 0-160 km/h 11,0s – to rezultaty nadspodziewanie dobre jeśli uzmysłowimy sobie, że samochód ten ważył ponad 1700 kg (wraz z kierowcą) i był nadal rodzinnym sedanem.http://pl.wikipedia.org/wiki/Lotus_Omega

Re: 323f 1,6 16v bg 93r.szarpie na lpg kody 03 i 17

PostNapisane: 18 paź 2010, 09:30
przez Bo_Lo
mowie wam na zywo auto wymiata!! <serduszka> dzwiek,wyglad-masakra.autko wyglada jak nowe,nie skazone tjunigiem,wyprodukowano zaledwie 950 sztuk – część była pojazdami testowymi, część była przeznaczona na rynek angielski (RHD – kierownica z prawej strony). Z powodu swojej unikatowości i dla podkreślenia prestiżu marki Lotusa każdy samochód posiadał swój unikatowy numer w postaci 0XXX wytłoczony na klapie schowka.

* 630 sztuk niemieckiej wersji Opel Lotus Omega
* 320 sztuk angielskiego Vauxall Lotus Carlton
tak wiec mysle ze moze to byc jedyna sztuka w polsce-(na poznanskich blachach).
wczoraj widzialem na lotnisku co prawda tez opla ale juz mniej zadkiego -opel monza-w stanie igla ,
srednio co drugi dzien widuje audi r8 i merce -g klass 55 amg i cl 65 amg.
z madzi udalo mi sie spotkac stara 929 HC(w gliwicach) i nowszego xedosa 9 TA.

Re: 323f 1,6 16v bg 93r.szarpie na lpg kody 03 i 17

PostNapisane: 18 paź 2010, 14:03
przez piotrek159
tylk,ze ja na poczatku tego tzw.prukania nie zauwazalem a teraz jest ono normalnie odczuwalne przeze mnie,wiec nie wiem czy to tak jest,ze normalne ;| wsumie gdy ja kupilem na poczatku mialem problemu z pb bo miala jakies dziwne dziury miedzy 2500a2800 3200 a 3500 ale wymienilem listwe z wtryskami i wszystko bylo ok. jak bede mial czas to spr.wyczyscic jakos ta stara listwe i zorbic podmianke z ta zeby spr.czy ta tez sie juz powoli nie zapycha. dodam,ze leje plyny marki STP-czyszczace wtryski,polepszajace rozruch i jeszcze tam cos odnosnie auta z gazem ale na dluzsza mete nie za wiele to daje;/wiec chyab co jaksi czas 3ba normalnei przeczyscic co nie co po tym gazie;/

Re: 323f 1,6 16v bg 93r.szarpie na lpg kody 03 i 17

PostNapisane: 18 paź 2010, 19:08
przez Bo_Lo
wlasnie wracam od mechanora bo juz sie jezdzic na lpg nie dalo ,raz chyba nawet mialem wystrzal(dobrze ze jest klapka zabezp. <faja> )u mecha pierwsze pytanie bylo jakie swieczki mam,a ja na to ze NGK a on na to no i wszystko jasne-NGK nie wytrzymuja LPG(wyzsza temp spalania)!kazal kupic BERU lub DENSO.bedac podejrziwym pojechalem do domku ,wykrecam swieczki a tu...masakra-po 10 tys(ok roku)swieczki wygladaja jak by mialy sto lat!!nie chodzi o elektrode ale o ceramike-az brazowa(przepalona, spojrzcie na avatar)!.w sklepie mowia mi to samo NGK tylko na PB,BERU mocniejsze.wiec kupilem takowe,do mecha zeby zmniejszyl odleglosc elektrody i w droge.na razie w drodze do domu bylo oki,czuc poprawe elastycznosci i nic nie szarpalo tfu tfu.zobaczymy po dluzszej jezdzie.
piotrek159 wszystko zalezy od tego jak jezdzisz .jesli ciagle masz rezerwe pb to moga ci sie zapychac wtryski od syfu z baku,ja nigdy nie dopuszczam do zapalenia sie rezerwy,i zawsze jade na pb poki sie calkiem nie nagrzeje.

Re: 323f 1,6 16v bg 93r.szarpie na lpg kody 03 i 17

PostNapisane: 19 paź 2010, 07:29
przez piotrek159
ja tez jezdze dopoki sie nie zagrzeje-10min albo 5km zazwyczaj wystarcza,zreszta patrze po prostu na obroty czy juz sie ustalily na odpowiednim poziomie i wszystko jasne;)
co do swiec to nie chcialbym Cie teraz oklamac ale chyba jesli dobrze pamietam to moimi przed ost.byly wlasnie ngk i smigaly baaardzo dlugo bez rzadnych problemow ale zeby to spr.to musze sie udać na garaz,wiec za pare dni Ci dopiero napisze czy ngk czy jakies inne byly.teraz tez mam beru i przewody JPN bo ponoc sa dobre do gazu i w porownaniu do ngk(takie mialem wczesniej)duzo tansze ,a skoro nie widac roznicy to po co przeplacac;]
wszystkie wymiany w mani sobie notuje,wiec dam znac ile przejechalem na ktorych swiecach i ktorych kablach;]

Re: 323f 1,6 16v bg 93r.szarpie na lpg kody 03 i 17

PostNapisane: 20 paź 2010, 21:28
przez Bo_Lo
no wiec od czasu wymiany swiec jest gitara!!!przynajmniej w miescie problem zniknal,zobaczymy jak bedzie w trasie.ogolnie auto odzylo,kilka kucykow wrocilo z wygnania ;P