Strona 1 z 1

Spadek mocy po założeniu stożka

PostNapisane: 30 lip 2010, 20:50
przez noxes
Witam, tak jak w temacie założyłem stożek oczywiście nie dedykowany do tego samochodu i mam problem bo autko straciło na mocy ale tylko na gazie. Co z tym może być nie tak? Wcześniej samochód miał moc a po założeniu stożka już nie. Czy to trzeba zwiększyć przepływ gazu? Instalacja już I generacji. Potrzebuję pilnej pomocy.

Interesuje mnie również sprawa montażu stożka kolegi pawełMX6 http://www.forumsamochodowe.pl/filtr-st ... t22116.htm . Czy ten stożek nie zaciągnie jakiegoś syfu od dołu lub wody po wjechaniu w kałuże?

Re: Spadek mocy po założeniu stożka

PostNapisane: 1 sie 2010, 14:57
przez Lukano
Można spróbować wyregulować skład mieszanki. Co pewnie i tak na wiele sie nie przyda.
Do I i II generacji nie zakłada się filtra stożkowego, no chyba że w celu starty mocy.
Na PB i sekwencji trudno go dobrze założyć, żeby cos to dało.

Re: Spadek mocy po założeniu stożka

PostNapisane: 2 sie 2010, 10:23
przez noxes
Na PB ma moc jak nigdy, sam się zdziwiłem, ale na gazie to bez regulacji jedzie max120km/h i chyba dużo więcej pali.
Kurde w innych samochodach montowałem stożki i zawsze było dobrze, a tu niespodzianka.

Re: Spadek mocy po założeniu stożka

PostNapisane: 2 sie 2010, 11:21
przez vilkolak
zmiana filtra na stozkowy zmienila stosunek ilosci i cisnienia powietrza do ilosci gazu wtryskiwanego do cylindra, mysle ze musisz sie pobawic regulacja dawki gazu i powietrza

Re: Spadek mocy po założeniu stożka

PostNapisane: 2 sie 2010, 13:37
przez noxes
No pobawić się można regulacją wtryskiwanego gazu tylko ciekawe jakie efekty osiągnę. 15/100?
Słyszałem od pewnego gazownika, że jeśli jest ustawiona za mała ilość gazu który dostaje się do cylindrów to poprostu ten gaz będzie wysysany i samochód automatycznie będzie palił dużo więcej...

Re: Spadek mocy po założeniu stożka

PostNapisane: 2 sie 2010, 13:43
przez vilkolak
no tak bedzie, ja jak mialem benzyniaka to tydzien metoda prob i bledow to ustawialem az ustawilem, a jak sie nie chcesz sam bawic to zawsze sa od tego fachowcy

Re: Spadek mocy po założeniu stożka

PostNapisane: 2 sie 2010, 16:35
przez noxes
Heh w mojej okolicy są fachowcy tylko do brania pieniędzy. Wcześniej jak miałem problemy z ustawieniem gazu to wywaliłem krokowca wstawilem śrubę i ustawiłem sobie elegancko na 10l. Lepiej by było na krokowcu jeździć, no ale chyba mam sterownik uszkodzony od niego.

Re: Spadek mocy po założeniu stożka

PostNapisane: 2 sie 2010, 19:13
przez Lukano
noxes napisał(a):Na PB ma moc jak nigdy

To są raczej tylko Twoje odczucia. musiał byś to na hamowni sprawdzić.
Super założony stożek daje jakieś 5 koni mocy. Nie ma bata, żebyś to nie wiadomo jak odczuł.
Pokaż jak go zamontowałeś jeszcze.

Re: Spadek mocy po założeniu stożka

PostNapisane: 2 sie 2010, 20:19
przez Ania69
Musisz ustawic na analizatorze spalin ,a potem mozesz sam jeszcze delikatnie eksperymentowac.

Re: Spadek mocy po założeniu stożka

PostNapisane: 2 sie 2010, 21:34
przez noxes
Lukano napisał(a):Pokaż jak go zamontowałeś jeszcze.


Zamontowany jest w miejscu seryjnego filtra. Tak wiem to złe miejsce bo ciągnie ciepłe powietrze, ale jak tylko zaopatrzę się w odpowiednie rury to go przeniosę tak jak ma kolega pawełMX6.
Być może i sa to tylko moje odczucia, ale w tej chwili na PB ma więcej mocy jak na serii.

Filtr już jest w nowym miejscu a mocy nadal mało i spalanie wzrosło.
Gdzieś czytałem aby zakleić połowe średnicy dolotu. Tylko po co? Mniej powietrza=mniejsze spalanie poniekąd, ale czy to w praktyce się sprawdzi?

Re: Spadek mocy po założeniu stożka

PostNapisane: 21 paź 2010, 21:05
przez mackoGD
noxes napisał(a):Gdzieś czytałem aby zakleić połowe średnicy dolotu.



Stożek montuje się żeby obniżyć opory przy zasysaniu powietrza do silnika.
Po co zakładać stożek aby potem przesłaniać dolot? Wg mnie to trochę bez sensu....