Jeszcze raz spalanie – pomocy, juz nie wiem co robic??
Cava pisał, że na "śrubie" też jest [tiiit], więc odrzuciłbym sondę i komputer. U mnie na śrubie pali w mieście 10l a w trasie, sam bez pasażerów przy 100km/h – ok pali 7.5l.
Stawiałbym na filtr powietrza i dolot ogólnie, ew wydech świece kable i właściwą regulację. Ew. parownik, tyle że już był podobno wymieniany...
Stawiałbym na filtr powietrza i dolot ogólnie, ew wydech świece kable i właściwą regulację. Ew. parownik, tyle że już był podobno wymieniany...
Hazell
- Od: 4 cze 2004, 12:08
- Posty: 618
- Skąd: Grodzisk Maz.
- Auto: BMW E39 523i + SGI
Kurcze panowie, no teraz to daliscie mi pare konkretnych wskazowek.
floox chyba zaczne walke od nowa i polece wedlug Twoje listy, chociaz bylem dzisiaj na regulacji zbieżności i okazalo sie ze mam do wymiany: tuleje i łącznik stabilizatora tak wiec teraz to bedzie moim priorytetem
Chociaz moze tak policze na sucho:
1. Szczelność dolotu – gazownicy przegladali mi wszystko no i ja po nich poprawialem
2. Stan świec zapłonowych i ich dobór – sa oryginalne NGK (samochod byl serwisowany przez Niemca)
3. Stan przewodów wysokiego napięcia (!) – jw
4. Prawidłowość działania sondy LAMBDA – u mnie się zawieszała (!) – na testach pod komputerem i w serwisie mowia ze wszystko OK.
5. Aparat zapłonowy – tu nie wiem ale samochod, tzn. obroty i praca silnika jak dla mnie bez zarzutu, chocia nie jestem mechanikiem samochodowym tylko elektronikiem
6. Szczelność instalacji gazowej – jak w pkt 1.
7. Stan układu wydechowego (szczególnie katalizatora – być może jest zapchany) – no tu sie przyznaje ze nie wiem jak tam katalizator.
8. Stan przepływomierza (być może należy go wyczyścić – nie masz problemu z obrotami na biegu jałowym?) – tego tez nie wiem, ale obroty na jałowym OK, bez zarzutu.
9. Poziom oleju w skrzyni biegów (nadmierny poziom – większe opory, a może sam olej jest niewłaściwy) – sprawdzam bagnetem i wedlug stanu wymaganego – OK.
10. Stan filtra powietrza – przy zakladaniu instlacji LPG zmieniony na nowy.
Tak wiec nie mam dalej pomysłu
floox chyba zaczne walke od nowa i polece wedlug Twoje listy, chociaz bylem dzisiaj na regulacji zbieżności i okazalo sie ze mam do wymiany: tuleje i łącznik stabilizatora tak wiec teraz to bedzie moim priorytetem
Chociaz moze tak policze na sucho:
1. Szczelność dolotu – gazownicy przegladali mi wszystko no i ja po nich poprawialem
2. Stan świec zapłonowych i ich dobór – sa oryginalne NGK (samochod byl serwisowany przez Niemca)
3. Stan przewodów wysokiego napięcia (!) – jw
4. Prawidłowość działania sondy LAMBDA – u mnie się zawieszała (!) – na testach pod komputerem i w serwisie mowia ze wszystko OK.
5. Aparat zapłonowy – tu nie wiem ale samochod, tzn. obroty i praca silnika jak dla mnie bez zarzutu, chocia nie jestem mechanikiem samochodowym tylko elektronikiem
6. Szczelność instalacji gazowej – jak w pkt 1.
7. Stan układu wydechowego (szczególnie katalizatora – być może jest zapchany) – no tu sie przyznaje ze nie wiem jak tam katalizator.
8. Stan przepływomierza (być może należy go wyczyścić – nie masz problemu z obrotami na biegu jałowym?) – tego tez nie wiem, ale obroty na jałowym OK, bez zarzutu.
9. Poziom oleju w skrzyni biegów (nadmierny poziom – większe opory, a może sam olej jest niewłaściwy) – sprawdzam bagnetem i wedlug stanu wymaganego – OK.
10. Stan filtra powietrza – przy zakladaniu instlacji LPG zmieniony na nowy.
Tak wiec nie mam dalej pomysłu
- Od: 4 paź 2004, 14:39
- Posty: 26
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: Mazda 2 1,4 16V 2006
Ja na pewno dam znać jak już mi się uda wsadzić do madzi pana gazownika z laptokiem, ale to nie na dniach
- Od: 10 cze 2004, 16:10
- Posty: 235
- Skąd: Lublin
- Auto: 626 GE FS sedan
Autko kupilem z Niemiec jak mialo 137 tys. km, teraz ma 144 tys. km, po jego stanie wiem na pewno ze licznik nie byl krecony, podwoziem w nic nie walnąłem.
Wiecie najgorsze jest to ze samochodzik chodzi bardzo ladnie, nie mam do jego pracy zadnych zastrzezen i to jest najgorsze bo gdyby cos mi szwankowal to bym chociaz byl spokojniejszy, a tu wszystko OK tylko to spalanie ??
Nie wiem co sie dzieje, do gazownikow juz mi sie nawet nie chce jechac
Wiecie najgorsze jest to ze samochodzik chodzi bardzo ladnie, nie mam do jego pracy zadnych zastrzezen i to jest najgorsze bo gdyby cos mi szwankowal to bym chociaz byl spokojniejszy, a tu wszystko OK tylko to spalanie ??
Nie wiem co sie dzieje, do gazownikow juz mi sie nawet nie chce jechac
- Od: 4 paź 2004, 14:39
- Posty: 26
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: Mazda 2 1,4 16V 2006
JimmyK napisał(a):Ja na pewno dam znać jak już mi się uda wsadzić do madzi pana gazownika z laptokiem, ale to nie na dniach
No i byłem .
Wyszło na to, że pod obciążeniem zalewał się trochę gazem, czyli za bogata mieszanka była.
Zwalczyliśmy też nierówne obroty przy hamowaniu silnikiem (trochę szarpało przy puszczeniu pedału gazu). Tu z kolei mieszanka była za uboga (gość coś mówił o "cut off").
Teraz tylko muszę poczekać na jakieś konkrety dot. spalania.
- Od: 10 cze 2004, 16:10
- Posty: 235
- Skąd: Lublin
- Auto: 626 GE FS sedan
cava napisał(a):czy Twoja Madzia to ASB czy manual???
manual
- Od: 10 cze 2004, 16:10
- Posty: 235
- Skąd: Lublin
- Auto: 626 GE FS sedan
Mi cos zaczyna sie wydawac ze to moje tak duze spalanie to wlasnie przez ASB.
Ostatnio bylem znowu u gazownikow i powiedzieli mi ze zakladali wlasnie instalke taka jak mi w takiej samej Madzi tylko manual, klient pozniej sie chwalil ze pali mu kolo 9L LPG/100km
No i gdzie te moje 16-18L ?
Juz zalamuje rece, czekam tylko na jeszcze jeden mikser (niby z katalagu do mojego modelu auta) a pozniej to juz tylko mocno sciskac portfel mi pozostanie ((.
Ostatnio bylem znowu u gazownikow i powiedzieli mi ze zakladali wlasnie instalke taka jak mi w takiej samej Madzi tylko manual, klient pozniej sie chwalil ze pali mu kolo 9L LPG/100km
No i gdzie te moje 16-18L ?
Juz zalamuje rece, czekam tylko na jeszcze jeden mikser (niby z katalagu do mojego modelu auta) a pozniej to juz tylko mocno sciskac portfel mi pozostanie ((.
- Od: 4 paź 2004, 14:39
- Posty: 26
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: Mazda 2 1,4 16V 2006
cava napisał(a):Widze ze temat umiera ((, w poniedzialek odstawiam samochod do gazownikow i przechodze na SGI, zobacze efekty i dam znac co dalej bedzie ?????????
A jak na SGI też będzie tyle palić ? Pamiętaj, że zapłacisz za SGI taniej może o jakieś 700 zł bo zostaje tylko butla z wielozawortem, reszta do wywalenia.
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
- Od: 12 wrz 2004, 17:39
- Posty: 294
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF
Mam nadzieje ze nie bedzie tyle palic no i nawet nie chce myslec jak sie wk..... jak dalej bedzie to samo, do przejscia na SGI przekonaly mnie tez komentarze na forum odnosnie wybuchow w Mazdach (na szczescie u mnie jeszcze zadnego nie bylo) no i to ze dogadalem sie z gazownikiem i wlozy mi SGI za roznice pomiedzy tym co zaplacilem za BRC II gen., a BRC IV gen., chociaz tyle dobrze, no i chyba ma mnie juz dosc i ciaglych moich wizyt , chociaz ja juz tez mam tego wszystkiego dosyc i licze na to ze SGI uzdrowi choc troszke moja kieszen i poprawi mi humor.
- Od: 4 paź 2004, 14:39
- Posty: 26
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: Mazda 2 1,4 16V 2006
No tak minął juz jakis okres od zmiany instalacji na Sequent24 BRC i oto wyniki spalania:
– 14,1 L/100km
– 11,0 L/100km
– 12,0 L/100km
czyli srednio kolo 12,5 L/100km, dodam ze wszystkie testy to tylko jazda miejska.
Wynik chyba calkiem niezly, co o tym myslicie??
– 14,1 L/100km
– 11,0 L/100km
– 12,0 L/100km
czyli srednio kolo 12,5 L/100km, dodam ze wszystkie testy to tylko jazda miejska.
Wynik chyba calkiem niezly, co o tym myslicie??
- Od: 4 paź 2004, 14:39
- Posty: 26
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: Mazda 2 1,4 16V 2006
cava napisał(a):Wynik chyba calkiem niezly, co o tym myslicie??
No jak najbardziej .
No i gra muzyka. Gratuluje podjęcia męskiej decyzji .
- Od: 10 cze 2004, 16:10
- Posty: 235
- Skąd: Lublin
- Auto: 626 GE FS sedan
dolaczam sie do gratulacji :–) ja tez przymierzam sie do SGI – wydam wiecej ale bede mial swiety spokoj (mam taka cicha nadzieje)
Pozdrawiam !
Pozdrawiam !
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
- Od: 27 lip 2005, 21:20
- Posty: 346
- Skąd: Warszawa / Biała Podlaska
Ja naprawde polecam taka instalke.
Spalanie w miescie sie utrzymuje caly czas na poziomie 12.5l/100km
Spalanie w trasie zalezy od wagi nogi 9,5l-10,5l/100km
Teraz poszukuje interfejsu (schematu) do tej instalacji i oprogramowania do regulacji, ale niestety nic nie moge znalezc i za wszystko trzeba placic.
Pozdrawiam
Spalanie w miescie sie utrzymuje caly czas na poziomie 12.5l/100km
Spalanie w trasie zalezy od wagi nogi 9,5l-10,5l/100km
Teraz poszukuje interfejsu (schematu) do tej instalacji i oprogramowania do regulacji, ale niestety nic nie moge znalezc i za wszystko trzeba placic.
Pozdrawiam
- Od: 4 paź 2004, 14:39
- Posty: 26
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: Mazda 2 1,4 16V 2006
Co do SGI też już mogę swoje pare groszy dożucić
W ubiegły piątek do swojej 323F BG 1.6 wrzuciłem SGI SIROCCO. Wyjeździłem już pierwszy zbiornik. Co do osiągów i dynamiki nie widzę różnicy (gaz z BP). Średnie spalanie (a raczej dynamicznie jeżdżę ) 9 literków. Chyba nie źle
Miał być też mikser, ale po kilkukrotnym przeglądzie forum LPG zmieniłem dezycję, i nie żałuję. Wszystkim zainteresowanym POLECAM tego typu intalke.
Pozdr.
W ubiegły piątek do swojej 323F BG 1.6 wrzuciłem SGI SIROCCO. Wyjeździłem już pierwszy zbiornik. Co do osiągów i dynamiki nie widzę różnicy (gaz z BP). Średnie spalanie (a raczej dynamicznie jeżdżę ) 9 literków. Chyba nie źle
Miał być też mikser, ale po kilkukrotnym przeglądzie forum LPG zmieniłem dezycję, i nie żałuję. Wszystkim zainteresowanym POLECAM tego typu intalke.
Pozdr.
- Od: 27 cze 2005, 11:51
- Posty: 42
- Skąd: Radom
- Auto: Carina E Diesel
Witam
Cava a ile kosztuje taka instalka Sequent24 BRC?
Pytam z ciekawości, bo z moją to strasznie różnie jest, nogę mam co prawda ciężką ale spala 12-14l lpg.
pozdrawiam
Cava a ile kosztuje taka instalka Sequent24 BRC?
Pytam z ciekawości, bo z moją to strasznie różnie jest, nogę mam co prawda ciężką ale spala 12-14l lpg.
pozdrawiam
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości