Jeszcze raz spalanie – pomocy, juz nie wiem co robic??

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez hazell » 12 kwi 2005, 15:40

Cava pisał, że na "śrubie" też jest [tiiit], więc odrzuciłbym sondę i komputer. U mnie na śrubie pali w mieście 10l a w trasie, sam bez pasażerów przy 100km/h – ok pali 7.5l.
Stawiałbym na filtr powietrza i dolot ogólnie, ew wydech świece kable i właściwą regulację. Ew. parownik, tyle że już był podobno wymieniany...
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez cava » 12 kwi 2005, 17:18

Kurcze panowie, no teraz to daliscie mi pare konkretnych wskazowek.
floox chyba zaczne walke od nowa i polece wedlug Twoje listy, chociaz bylem dzisiaj na regulacji zbieżności i okazalo sie ze mam do wymiany: tuleje i łącznik stabilizatora tak wiec teraz to bedzie moim priorytetem :(

Chociaz moze tak policze na sucho:
1. Szczelność dolotu – gazownicy przegladali mi wszystko no i ja po nich poprawialem :)
2. Stan świec zapłonowych i ich dobór – sa oryginalne NGK (samochod byl serwisowany przez Niemca)
3. Stan przewodów wysokiego napięcia (!) – jw
4. Prawidłowość działania sondy LAMBDA – u mnie się zawieszała (!) – na testach pod komputerem i w serwisie mowia ze wszystko OK.
5. Aparat zapłonowy – tu nie wiem ale samochod, tzn. obroty i praca silnika jak dla mnie bez zarzutu, chocia nie jestem mechanikiem samochodowym tylko elektronikiem :)
6. Szczelność instalacji gazowej – jak w pkt 1.
7. Stan układu wydechowego (szczególnie katalizatora – być może jest zapchany) – no tu sie przyznaje ze nie wiem jak tam katalizator.
8. Stan przepływomierza (być może należy go wyczyścić – nie masz problemu z obrotami na biegu jałowym?) – tego tez nie wiem, ale obroty na jałowym OK, bez zarzutu.
9. Poziom oleju w skrzyni biegów (nadmierny poziom – większe opory, a może sam olej jest niewłaściwy) – sprawdzam bagnetem i wedlug stanu wymaganego – OK.
10. Stan filtra powietrza – przy zakladaniu instlacji LPG zmieniony na nowy.

Tak wiec nie mam dalej pomysłu :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 paź 2004, 14:39
Posty: 26
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 2 1,4 16V 2006

Postprzez cava » 14 kwi 2005, 23:05

Oj widze ze temat umiera, nie ma juz nikt pomysłow??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 paź 2004, 14:39
Posty: 26
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 2 1,4 16V 2006

Postprzez JimmyK » 14 kwi 2005, 23:47

Ja na pewno dam znać jak już mi się uda wsadzić do madzi pana gazownika z laptokiem, ale to nie na dniach :|
Pozdrawiam, JimmyK™ Obrazek
________________

!!! Sprzedam alufelgi !!!
________________
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2004, 16:10
Posty: 235
Skąd: Lublin
Auto: 626 GE FS sedan

Postprzez Orin » 15 kwi 2005, 04:19

cava Z odpowiedzi na punkty flooxa wynika że najmniej wiesz o katalizatorze. Jaki masz przebieg w autku? Nie zahaczyłeś o nic podwoziem by go rozwalić albo coś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez cava » 15 kwi 2005, 20:29

Autko kupilem z Niemiec jak mialo 137 tys. km, teraz ma 144 tys. km, po jego stanie wiem na pewno ze licznik nie byl krecony, podwoziem w nic nie walnąłem.
Wiecie najgorsze jest to ze samochodzik chodzi bardzo ladnie, nie mam do jego pracy zadnych zastrzezen i to jest najgorsze bo gdyby cos mi szwankowal to bym chociaz byl spokojniejszy, a tu wszystko OK tylko to spalanie :( ????
Nie wiem co sie dzieje, do gazownikow juz mi sie nawet nie chce jechac :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 paź 2004, 14:39
Posty: 26
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 2 1,4 16V 2006

Postprzez JimmyK » 6 maja 2005, 13:44

JimmyK napisał(a):Ja na pewno dam znać jak już mi się uda wsadzić do madzi pana gazownika z laptokiem, ale to nie na dniach :|

No i byłem :).
Wyszło na to, że pod obciążeniem zalewał się trochę gazem, czyli za bogata mieszanka była.
Zwalczyliśmy też nierówne obroty przy hamowaniu silnikiem (trochę szarpało przy puszczeniu pedału gazu). Tu z kolei mieszanka była za uboga (gość coś mówił o "cut off").
Teraz tylko muszę poczekać na jakieś konkrety dot. spalania.
Pozdrawiam, JimmyK™ Obrazek
________________

!!! Sprzedam alufelgi !!!
________________
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2004, 16:10
Posty: 235
Skąd: Lublin
Auto: 626 GE FS sedan

Postprzez cava » 6 maja 2005, 21:05

O, JimmyK czekam na wiesci o Twoich wynikach spalania,a czy Twoja Madzia to ASB czy manual???

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 paź 2004, 14:39
Posty: 26
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 2 1,4 16V 2006

Postprzez JimmyK » 8 maja 2005, 17:42

cava napisał(a):czy Twoja Madzia to ASB czy manual???

manual
Pozdrawiam, JimmyK™ Obrazek
________________

!!! Sprzedam alufelgi !!!
________________
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2004, 16:10
Posty: 235
Skąd: Lublin
Auto: 626 GE FS sedan

Postprzez cava » 9 maja 2005, 10:54

Mi cos zaczyna sie wydawac ze to moje tak duze spalanie to wlasnie przez ASB.
Ostatnio bylem znowu u gazownikow i powiedzieli mi ze zakladali wlasnie instalke taka jak mi w takiej samej Madzi tylko manual, klient pozniej sie chwalil ze pali mu kolo 9L LPG/100km <killer>
No i gdzie te moje 16-18L ???
Juz zalamuje rece, czekam tylko na jeszcze jeden mikser (niby z katalagu do mojego modelu auta) a pozniej to juz tylko mocno sciskac portfel mi pozostanie :(((.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 paź 2004, 14:39
Posty: 26
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 2 1,4 16V 2006

Postprzez cava » 1 cze 2005, 09:26

Widze ze temat umiera :(((, w poniedzialek odstawiam samochod do gazownikow i przechodze na SGI, zobacze efekty i dam znac co dalej bedzie ???????????
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 paź 2004, 14:39
Posty: 26
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 2 1,4 16V 2006

Postprzez MiKo » 1 cze 2005, 11:36

cava napisał(a):Widze ze temat umiera :(((, w poniedzialek odstawiam samochod do gazownikow i przechodze na SGI, zobacze efekty i dam znac co dalej bedzie ???????????


A jak na SGI też będzie tyle palić ??? Pamiętaj, że zapłacisz za SGI taniej może o jakieś 700 zł bo zostaje tylko butla z wielozawortem, reszta do wywalenia.
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 17:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez cava » 1 cze 2005, 18:49

Mam nadzieje ze nie bedzie tyle palic no i nawet nie chce myslec jak sie wk..... <killer> jak dalej bedzie to samo, do przejscia na SGI przekonaly mnie tez komentarze na forum odnosnie wybuchow w Mazdach (na szczescie u mnie jeszcze zadnego nie bylo) no i to ze dogadalem sie z gazownikiem i wlozy mi SGI za roznice pomiedzy tym co zaplacilem za BRC II gen., a BRC IV gen., chociaz tyle dobrze, no i chyba ma mnie juz dosc i ciaglych moich wizyt :D , chociaz ja juz tez mam tego wszystkiego dosyc i licze na to ze SGI uzdrowi choc troszke moja kieszen i poprawi mi humor.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 paź 2004, 14:39
Posty: 26
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 2 1,4 16V 2006

Postprzez MiKo » 1 cze 2005, 19:06

cava napisał(a):licze na to ze SGI uzdrowi choc troszke moja kieszen i poprawi mi humor.


I tego Ci życzymy :)
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 17:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez cava » 19 cze 2005, 18:27

No tak minął juz jakis okres od zmiany instalacji na Sequent24 BRC i oto wyniki spalania:
– 14,1 L/100km
– 11,0 L/100km
– 12,0 L/100km
czyli srednio kolo 12,5 L/100km, dodam ze wszystkie testy to tylko jazda miejska.

Wynik chyba calkiem niezly, co o tym myslicie??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 paź 2004, 14:39
Posty: 26
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 2 1,4 16V 2006

Postprzez JimmyK » 19 cze 2005, 22:59

cava napisał(a):Wynik chyba calkiem niezly, co o tym myslicie??

No jak najbardziej <spoko>.
No i gra muzyka. Gratuluje podjęcia męskiej decyzji :).
Pozdrawiam, JimmyK™ Obrazek
________________

!!! Sprzedam alufelgi !!!
________________
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2004, 16:10
Posty: 235
Skąd: Lublin
Auto: 626 GE FS sedan

Postprzez Marcin L » 7 sie 2005, 21:45

dolaczam sie do gratulacji :–) ja tez przymierzam sie do SGI – wydam wiecej ale bede mial swiety spokoj :) (mam taka cicha nadzieje)

Pozdrawiam !
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez cava » 9 sie 2005, 06:37

Ja naprawde polecam taka instalke.
Spalanie w miescie sie utrzymuje caly czas na poziomie 12.5l/100km
Spalanie w trasie zalezy od wagi nogi 9,5l-10,5l/100km
Teraz poszukuje interfejsu (schematu) do tej instalacji i oprogramowania do regulacji, ale niestety nic nie moge znalezc i za wszystko trzeba placic.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 paź 2004, 14:39
Posty: 26
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 2 1,4 16V 2006

Postprzez tomlolo » 9 sie 2005, 10:37

Co do SGI też już mogę swoje pare groszy dożucić :)
W ubiegły piątek do swojej 323F BG 1.6 wrzuciłem SGI SIROCCO. Wyjeździłem już pierwszy zbiornik. Co do osiągów i dynamiki nie widzę różnicy (gaz z BP). Średnie spalanie (a raczej dynamicznie jeżdżę :D ) 9 literków. Chyba nie źle :]
Miał być też mikser, ale po kilkukrotnym przeglądzie forum LPG zmieniłem dezycję, i nie żałuję. Wszystkim zainteresowanym POLECAM tego typu intalke.

Pozdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2005, 11:51
Posty: 42
Skąd: Radom
Auto: Carina E Diesel

Postprzez Grzyby » 9 sie 2005, 21:46

Witam
Cava a ile kosztuje taka instalka Sequent24 BRC?
Pytam z ciekawości, bo z moją to strasznie różnie jest, nogę mam co prawda ciężką ale spala 12-14l lpg.
pozdrawiam
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy LPG