paru rzeczy nie rozumiem
1 dlaczego mikser przed przepływomierzem ma mniej mulić niż za, dolot to jest jedna rura tak naprawdę i moim zdaniem nie ma znaczenia gdzie się zwęża
2 umiejscowienie miksera przed przepływomierzem powoduje że komputer mierzy objętość gotowej mięszanki a nie samego powietrza, oczywiście bez komputera sterującego nie ma to znaczenia.
natomiast musimy sobie powiedzieć czym są strzały
strzały sa skutkiem nieprawidłowej pracy silnika
przeważnie układu zapłonowego ale też układu zasilania
jak jeździmy na zasilaniu benzyną czy na gaźniku czy na wtrysku mogą występować te same niesprawności
jednak nie powodując strzałów silnika.
Na wtrysku paliwo podane jest w takim momencie że niemożliwy jest wybuch w kolektorze
a gaźnik poprostu gorzej mięsza paliwo z benzyną przez co mieszanka ma mniejsze tendencje do wybuchania
w przypadku gazu
cała objętość kolektora dolotowego jest wypełniona doskonale palną mięszanką
wystarczy że wypadnie nam jakiś zapłon i w drugim cyklu coś się za długo będzie dopalało w cylindrze w momencie otwarcia zaworów ssących
mamy bum
tym większe im więcej mamy w kolektorze mieszanki gazu z powietrzem
czyli im dalej jest mikser od silnika tym mamy większą bombę
samochody gaźnikowe zasilane LPG maja znacznie bliżej mikser niż wtryskowe
i znacznie mniejsze kłopoty
oczywiście nie mają przepływomierza więc co się ma zepsuć więc pewnie my gaźnikowcy nie zauważamy strzałów i jedziemy dalej
jednak zrobiłem na gazie kilkaset tysięcy kilometrów różnymi samochodami gaźnikowymi i problemy miałem tylko w momentach totalnego zaniedbania samego silnika i jego osprzętu , nigdy przyczyna nie była instalacja gazowa
w maździe gaz mi strzelił raz
na swiecach były przerwy po 2 mm i prawie na każdym kablu kilka przebić
niedopatrzenie z mojej strony, ale samochód był cyklicznie serwisowany w AZauto i mówiono że swiece sa w dobrym stanie i nie trzeba ich wymieniać
jak czesto i dlaczego strzela gaz ?
adam626 napisał(a):paru rzeczy nie rozumiem
1 dlaczego mikser przed przepływomierzem ma mniej mulić niż za, dolot to jest jedna rura tak naprawdę i moim zdaniem nie ma znaczenia gdzie się zwęża
2 umiejscowienie miksera przed przepływomierzem powoduje że komputer mierzy objętość gotowej mięszanki a nie samego powietrza, oczywiście bez komputera sterującego nie ma to znaczenia.
1) widziałes przepływomierz od KL-ki albo Je50 od KF/KL-ZE ? Jak nie, to obejrz i zrozumiesz.
2) to co komp mierzy przepływomierzem w przypadku instalacji LPG na mikserze ma znaczenie marginalne, przy instalce tego typu komp od LPG podpiera się głownie składem mieszanki odczytanym z sondy. Jednakże w przypadku montażu miksera za w/w przepływomierzem komp nie da rady tylko za sprawą krokowca doregulować mieszanki, co w przypadku montażu miskera przed przepływomierzem jest jak najbardziej wykonalne.
Pozdro
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
chętnie obejżę w rykach
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość