Montaż "Blosa". Wasze opinie i porady

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez Xionc » 21 wrz 2005, 11:13

teraz to czego ja Ci foty zrobię? chyba obudowy filtra z wystającą rurką od góry ;)
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez hazell » 21 wrz 2005, 11:14

Xionc napisał(a):teraz to czego ja Ci foty zrobię? chyba obudowy filtra z wystającą rurką od góry ;)


hmm... szkoda...
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Xionc » 21 wrz 2005, 12:16

Ale na poprzedniej stronie masz forki mixera. U mnie jak sie odkręci obudowe filttra od przepływomierza to jest taka prostokątna dziura, akurat że wchodzi ten mixer. Dopasowac, przysilikonować ot i cała fizolofia ;)
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez sołtys » 24 wrz 2005, 18:54

Xionc a przyznaj sie ile dałęś za ten mikser bo ja właśnie wpadłem na stronę www.miksery.pl i patrze a tam miedzy innymi takie cuda jak u ciebie pełen wybór i aż mnie kusi aby sobie zamówić to są miksery strumieniowe z rozpylaczem.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Orin » 25 wrz 2005, 10:46

sołtys mój mikser właśnie pochodzi z tamtej strony. Mam zamontowany dokładnie ten: Mixer L-jetronic 92015 , a jego kod towaru to 300-497. Razem z przesyłką zapłaciłem 64 zł. Niestety by poprawić osiągi także jest niezbędna zabawa pinikiem do drewna i papierem ściernym (mikser jest z tworzywa).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez sołtys » 25 wrz 2005, 11:11

Orin napisał(a):Mixer L-jetronic 92015

hmmm to ciekawe ja chciałem sobie zapodać raczej mikser

300-066 Mixer guma w gumę fi 53 z rozpylaczem 67.50 0 0.00
300-067 Mixer guma w gumę fi 60 z rozpylaczem 67.50 0 0.00
300-068 Mixer guma w gumę fi 65 z rozpylaczem 67.50 0 0.00
300-069 Mixer guma w gumę fi 70 z rozpylaczem 67.50 0 0.00
300-397 Mixer guma w gumę fi 55 z rozpylaczem 67.50 0 0.00
300-288 W gume uniwersalny fi 53 37.50 0 0.00
300-289 W gume uniwersalny fi 55 37.50 0 0.00
300-290 W gume uniwersalny fi 60 37.50 0 0.00
300-291 W gume uniwersalny fi 63 37.50 0 0.00
300-292

coś tego chciałem sobie dobrać z tego co widzę jest to dokłądnie ten sam pomysł co mikser który kupił Xionc to jest mikser z rozyplaczem i na moje oko powinien być lepszy niż zwykły palnik w gumę który mam teraz autko śmiga mi spoko nie strzela ale kusi mnie aby zaryzykować i odzyskać troszkę mocy
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez BartekB » 28 wrz 2005, 16:13

Witam

Od pewnego czasu interesuje sie mikserami typu blos ze wzgledu na problemy mojej mazdy(323 1.6 16v sohc BG B6 1992r) z inst. gazową. Moze najpierw o problemach: przede wszystkim strzela oj i to mocno 2 przepływomierz szlak trafił , szarpie na wyzszych biegach, pływa na obrotach (tylko na gazie) no i dużo pali 13 l miasto gazu. POwód ??? Ponoć zle założony gaz – co oznacza że mikser (i tutaj sprawa dyskusyjna) jest w zlym miejscu – jest zalozony pomiedzy filtrem powietrza a przepływomierzem – jak tlumaczyl mi jeden gaziarz powinien byc na kolektorze ssacym – wtedy mieszanka palna tworzyla by sie zaraz przed komora spalania a nie wczesniej, teraz (jego zdaniem a chce poznać wasze) rura od filtra powietrza do kolektora jest cala w mieszance palnej i stad takie strzaly, nierowna praca (zbyt dluga droga gazu do kolektora, silnik krokowy wprowadza korekty ilości gazu z odczytów sondy lambda lecz z dużym opoźnieniem).

Czy zmiana miksera na blos i wlozenie go na kolektor ssacy poprawi jakość jazdy na gazie??
Co wy na to ???

Jesli ktoś montował blos-a mam jeszcze jedno pytanie jak go podłączyć tzn pominac silnik krokowy od gazu czy nie? Jesli wszystko odlaczyc pozzstawiajac tylko blosa oraz parownik to co z emulacja wtryskow podczas pracy na gazie?

Mam znajomego jezdzi xsedą 6 z silnikiem 1.6 i ma instalacje gazowa – i ma mikser na kolektorze ssacym i 0 problemów.

Dodam również że kable WN oraz świece są nowe (NGK)problem dalej istnieje

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez hazell » 28 wrz 2005, 16:46

Powiem tak,
Ja mam u siebie mikser na kolektorze przy samej przepustnicy. Nie mam żadnych problemów z gazem, spalanie nie wyskakuje mi nigdy powyżej dychy. Myślę, że cały pic polega na odpowiednim doborze miksera i odpowiednim miejscu jego założenia. Myślę, że samo przełożenie Twojego miksera nie powstrzyma wybuchów aczkolwiek mniej będzie mieszanki do wybuchnięcia –> mniejsze zniszczenia. Pomysł z założeniem miksera między filtrem a przepływką wydaje mi się paranoją. Wg mnie im mniej mieszanki palnej w dolocie tym lepiej. Im krótsza droga od reduktora do miksera i od miksera do zaworów tym lepiej (fenomen SGI polega m.in. na tym, że mieszanka znajduje się w dolocie tylko na moment przed jej zassaniem dlatego nie ma prawa walnąć), lepiej też steruje miesznką wtedy silnik krokowy – ma mniejsze opóźnienia.
Co do blosa to z tego co wiem nie zakłada się silnika krokowego.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez HexeHarry » 28 wrz 2005, 17:46

BartekB – tak się składa, że u mnie również mikser jest zainstalowany pomiędzy przepływomierzem a filtrem powietrza, mam taki silnik jak twój i nie zdażyło mi się by silnik kichnął, ale może zacznijmy od początku.

Moja instalacja to:
– Reduktor TOMASSETTO 140HP, z dwoma śubami regulacyjnymi (bieg jałowy oraz wysokie obroty)
– brak silniczka krokowego (atuatora)
– długośc rury dolotowej fazy lotnej gazu – 1.7 metra <szok>
– klapa antywybuchowa na rurze dolotowej
– cetralka STAG 2W.

Auto kupiłem z taką instalacją i na początku falowały mi obroty, więc:
– przełączyłem kompa w tryb serwisowy
– wyregulowałem obroty biegu jałowego na etylinie
– wyregulowałem obroty biegu jałowego na LPG
– wyłączyłem tryb serwisowy.

Po tych regulacjach odpalam bez problemu zimny silnik na LPG (tak ja na etylinie), obroty mam stabilne i nie strzelił, nawet jak padła mi świeca zapłonowa...
Zużycie gazu:
Jazda miejska: 9,5-10,5 litra/100km
Za miastem (120 – 140 km/h) -9 – 10 litrów
Autostrada (Niemcy) (140-160km/h non stop, dystans przebyty to 2.5 tys km) 9,5 – 10,5 litra

Podejrzewam, że wcześniej był zamontowany układ z atuatorem, bo mam pozostawioną jedną kostkę przy wtryskiwaczach (ale tego nie jestem pewien).

Niektórzy gazownicy twierdzą, że przy mikserze zamontowanym zaraz na kolekorze, będzie potrzebny reduktor z kompensacją – aktualnie jestem w fazie rozgryzania problemu i planuję samodzielnie pokombinować. Dlaczego?:
– ponieważ auto ma nieco spóźnioną reakcję na dodanie i odjęcie gazu (bezwładność mieszanki w tak długiej rurze)
– ponieważ lubię mieć wszystko zrobione na Tip Top


Jak tylko skończe eksperymenty, to podzielę się z Wami spostrzeżeniami.

Acha – z moich informacji wynika, że BLOS nie powinien mieć silniczka krokowego, co może przysporzyć problemów podczas przeglądów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2005, 23:13
Posty: 84
Skąd: pomorskie
Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna

Postprzez sołtys » 28 wrz 2005, 17:56

HexeHarry napisał(a):cetralka STAG 2W.



to brakuje ci jeszcze kontrolera sondy lambda Stag 2L centralka stag 2W jest właśnie do niego przeznaczona.

sprawdz na www.ac.com.pl to producent tego badziewia mam to też u siebie i działa narazie bez problemów ele elementy ac mają fatalną opiinię na rynku zwłaszcza te bardziej zaawansowane stag 50 czy stag 100 to szajs totalny miałem problemy ze stag 50 przeżyłem na własnej skórze.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez sołtys » 28 wrz 2005, 17:58

Orin napisał(a):Zgadza się – jest to metalowa wersja miksera strumienieniowego, charakteryzującego się lepszym tworzeniem mieszanki gazowej.


nie do konca mikser to jest mikser z rozpylaczem takie same są na www.miksery.pl choć zasada mieszania gazu jest podobna jak w strumieniowym
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez HexeHarry » 28 wrz 2005, 18:02

sołtys napisał(a):
HexeHarry napisał(a):cetralka STAG 2W.



to brakuje ci jeszcze kontrolera sondy lambda Stag 2L centralka stag 2W jest właśnie do niego przeznaczona.


Masz rację – zapomniałem dopisać, że jedyny błąd ECU, to nr 17, czyli "uboga mieszanka przy prędkości powyżej 1500 obr/min przez czas dłuższy jak 30sek"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2005, 23:13
Posty: 84
Skąd: pomorskie
Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna

Postprzez sołtys » 28 wrz 2005, 18:50

HexeHarry napisał(a):Masz rację – zapomniałem dopisać, że jedyny błąd ECU, to nr 17, czyli "uboga mieszanka przy prędkości powyżej 1500 obr/min przez czas dłuższy jak 30sek"



to pogadaj z działem handlowym tej firmy stag 2L powinien kosztować koło 100zł konfiguruje sie go przełącznikami zresztą instrukcja montażu jest na ich stronie wiec spokojnie założysz ssobie go w garażu albo pod blokiem komputera nie trzeba bo nawet nie da sie go podpiąć <lol> jest tam atuator + śruba wic regulujesz sobie śrubą a attuator tylko poprawia jest to w sumie banalne a błąd ci zniknie i nie bedziesz sie modliłna przeglądzie ;)
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez BartekB » 29 wrz 2005, 15:27

Reasumując wkładam mikser strumieniowy na kolektor, z rurki od parownika sciągam silnik krokowy i podłaczam do miksera-tak to powinno być?? Całe ciśnienie gazu z parownika idzie na mikser?? nie potrzeby jest zaden regulator ciśnienia czy dławik?? Jesli tak to w skrócie przerobię instalacje gazową 2 gen na instalke 1 gen. O przeglądy sie nie martwie, chciałbym założyć przepływomierz (teraz jezdze bez – utrudnione uruchamianie na pb) ze względu na temperature powietrza, ale najpierw musze uporać sie z opisanymi wcześniej kłopotami z gazem. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez hazell » 29 wrz 2005, 16:12

Musisz zostawić silnik krokowy albo chociaż śrubę, coś musi regulować skład mieszanki. Blos sam sobie reguluje ale mikrer strumieniowy nie.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez BartekB » 29 wrz 2005, 16:39

Wyglada na to ze mam za malo teorii uwazalem ze bloss a mikser strumieniowy (takie jak na www.miksery.pl) to to samo. :| dzieki za uswiadamianie <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez sołtys » 29 wrz 2005, 17:08

BartekB napisał(a):Wyglada na to ze mam za malo teorii uwazalem ze bloss a mikser strumieniowy (takie jak na www.miksery.pl) to to samo. ysz dzieki za uswiadamianie łoł



z tego co się orientuje to nie mikser bloss to taki gażnik gazowy z ławieniami i nnymi patentami szczegółów nie zna m natomiast mikser strumieniowy lub z rozpylaczem zakądam sie z silniczkiem kroczkowym a śrubą a jego zaletą jest dokłądniejsze wymieszanie gazu z powietrzem niż zwykłego palnika a czy tak faktycznie jest to ci powiem jak sobie go założe :D .
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Ajej » 29 wrz 2005, 21:41

Witam.też zamówiłem sobie mikser strumieniowy,więc za kilka dni jak pan Andrzej Rama go przyśle to również opiszę jak to działa.Zastanawia mnie tylko niewielka średnica wewnętrzna.Jak to się ma do osiągów na benzynce?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sie 2005, 16:40
Posty: 4
Auto: mazda 323f 1.6 16v 93r lpg

Postprzez hazell » 30 wrz 2005, 08:57

Sołtys, Zrób koniecznie foty z montażu jak już kupisz ten mikser i opisz wrażenia, jako że mamy takie same auta będzie to dla mnie pomocne.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Ajej » 30 wrz 2005, 21:13

Uwaga. trochę długawe
No więc zamontowałem.Odpalił....Przełączam na gaz...chodzi.No więc zrobiłem kilkanaście kilometrów.Ale od samego początku zauważyłem ,że nie za bardzo chce śmigać na wysokich obrotach...Powyżej 5,5tyś obr. silnik bardzo słabo wkręca się na obroty.No więc pojechałem do znajomego nauczyciela w szkole mechanicznej tudzież mechanika aby przy pomocy analizatora wyregulować skład mieszanki przy nowym mikserze.Przy prawidłowym ustawieniu tzn(ekonomicznym) silnik zamulony na sto diabłów(12,5sek do setki).Przy mieszance podchodzącej po bogatą najlepszy wynik mierzony stoperem w dwie osoby to ok ~11,9sek czyli nawet jak na ten silnik za dużo.Więc jeśli chodzi o mój przykład to nie jestem z tego miksera zadowolony.Może to wina regulacji?,nie wiem.Może potrzebna jest profesjonalna regulacja?Przekrój jest jak dla mnie zbyt mały -27mm.Zmiana zwężek przy dyfuzorze też nic nie poprawiła.Zastosowałem więc mikser standardowy lecz rozwierciłem jego przekrój z oryginalnych 30mm do 32 wynik?-równiez pogorszenie dynamiki-wynik podobny.Dopiero po dowierceniu dodatkowych otworów na obwodzie p[rzez które wypływa gaz(dosyć dużo w porównaniu ze standardem poprawiły nieco działanie.)W tym momencie jest ~11sek i myślę,że nic więcej nie wyduszę poprzez zmiany miksera.Wydaje mi się że w tym przypadku powinienem zyskać nieco na Vmax gdyż większa średnica gardzieli powinna poprawić przepływ powietrza.Jak jest to sprawdzę 10 paźd. jak będę mykał do Wa-wy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sie 2005, 16:40
Posty: 4
Auto: mazda 323f 1.6 16v 93r lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy LPG