Strzelający gaz, rozwalony przepływomierz – Problem rozwiązany...

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez TePe » 21 lut 2008, 23:42

Witam
Niedawno w mojej mazdzie (1.8 DOHC BG) strzelił gaz. Rozp...ło mi cały przepływomierz. Czy przepływomierz od innego silnik a(np 1.6) będzie dobrze działał u mnie? Czy ma ktoś moęe tez taką mazdę z lpg i czy może przedstawic mi zdjęcia jak ma rozwiązaną instalację gazową w tym modelu??
Pozdrowienia
Ostatnio edytowano 7 mar 2008, 13:47 przez TePe, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2007, 14:17
Posty: 71
Skąd: Łomża
Auto: 323 BG 1.6 16V 1994r

Postprzez Cukierek » 22 lut 2008, 00:04

Musisz sprawdzić jakie są oznaczenia przepływki, ale czy będzie pasować to nie wiem.
Jak rozwaliło to coś z zapłonem. Przewody, świece, kopułka, palec wymieniane?
Jaką masz instalkę I gen. czy II gen. ?
Chętnie bym pokazał fotkę instalacji, ale mam SGI i nic to nie pomoże.
Koledzy na pewno pomogą.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez TePe » 22 lut 2008, 00:13

Moja instalacja jest prawie taka sama jak w starym polonezie, nie ma silniczka krokowego, elektronika jaka jest to przełącznik b/g. W książce nie ma żadnej wzmianki o różnych typach przepływomierzy....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2007, 14:17
Posty: 71
Skąd: Łomża
Auto: 323 BG 1.6 16V 1994r

Postprzez TePe » 22 lut 2008, 01:48

I czy moze ktos mi powie czy BLOS ma szanse zdać egzamin w tym silniku??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2007, 14:17
Posty: 71
Skąd: Łomża
Auto: 323 BG 1.6 16V 1994r

Postprzez Cukierek » 22 lut 2008, 14:13

po 1. nie pisz dwóch postów jeden pod drugim bo Cię bezwzględni moderatorzy zniszczą :P żartuję oczywiście.
po 2. wychodzi na to że masz I gen. LPG.<killer>Takie instalki są dobre do aut starszej generacji, nie do japończyków.
Kupiłeś Mazdę z taką instalką czy sam zakładałeś??
BLOS może pomóc, ale musiałby sie wypowiedzieć ktoś bardziej obeznany w temacie I i II gen.
Najgorsze jest to że masz najprostsza instalkę, gdzie skład mieszanki ustawia się śrubą. Nigdy nie dobierze się odpowiedniej mieszanki na "słuch" lub "bo obroty są dobre". Pomyśl nad przeróbka instalki na II gen, będzie na pewno o niebo lepiej i silnik tak nie dostanie w pupę. Nie wiem ile taki koszt może wynieść, ale jak będzie elektronika to lepiej wysteruję się mieszankę gaz-powietrze.
Codo przepływomierza to wyjmij swój przepływomierz i sprawdź na nim oznaczenia, powinny być jakieś symbole.
Jak w pierwszej Maździe miałem II gen. i parę razy sobie biedaczka kichnęła. Raz kichnęła tak że rozwaliło odmę przed przepływomierzem. Po tym zamontowałem w dnie odmy klapkę która się otwierała podczas kichnięcia gazu. Poza tym całą odmę wzmocniłem żywicą i matami, aby jej nie rozwaliło.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez TePe » 22 lut 2008, 22:29

Samochód kupiłem juz z taką instalacja. Co sądzicie aby w kolektorze ssącym zamontować dwa "gwizdki"? mam prostokątny mikser zaraz za przepływką a myśle czy nie zamontować okrągłego zaraz przy przepustnicy. Zawsze to mniej tego gazu sie nazbiera...Jutro podjadę do gazownika i zobaczę co poradzi. Wasze opinie tez się bardzo przydadzą...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2007, 14:17
Posty: 71
Skąd: Łomża
Auto: 323 BG 1.6 16V 1994r

Postprzez orel11 » 25 lut 2008, 22:26

TePe napisał(a):Co sądzicie aby w kolektorze ssącym zamontować dwa "gwizdki"?

ja proponuje klape przeciwwybuchowa na wezy miedzy przepływka a przepustnica


TePe napisał(a):mam prostokątny mikser zaraz za przepływką a myśle czy nie zamontować okrągłego zaraz przy przepustnicy

nie polecam.Mikser powinien byc przed przepływomierzem azeby gaz z powietrzem przepływał juz przed przepływke.A załozenie przed samo przepustnica niczego nie zmieni bo gaz sie gromadzi w kolektorze a nie tylko w rurze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2007, 16:52
Posty: 58
Skąd: Zbąszyń
Auto: Mx6 2.5V6,Peugeot 205GTI,405MI

Postprzez TePe » 1 mar 2008, 08:47

Stary gaz wymontowany, w piątek będzie sekwencja...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2007, 14:17
Posty: 71
Skąd: Łomża
Auto: 323 BG 1.6 16V 1994r

Postprzez Cukierek » 1 mar 2008, 14:34

Stary gaz wymontowany, w piątek będzie sekwencja...

<spoko>
Tak powinno być od początku!
A jak przepływomierz? Kupiłeś nowy?
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez TePe » 3 mar 2008, 19:35

Przepływomierz jest drugi używany, jezdze na benzynie i pali mi ok 12 l na setke...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2007, 14:17
Posty: 71
Skąd: Łomża
Auto: 323 BG 1.6 16V 1994r

Postprzez TePe » 7 mar 2008, 13:46

Właśnie wróciłem z warsztatu ze świeżo załozoną sekwencja.... jak na razie wrażenia są pozytywne, nie ma różnicy pomiędzy jazdą na gazie a jazda na benzynie (poza kosztami:-P)... Także uważam problem za rozwiązany.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2007, 14:17
Posty: 71
Skąd: Łomża
Auto: 323 BG 1.6 16V 1994r

Postprzez Cukierek » 7 mar 2008, 17:48

TePe napisał(a):Właśnie wróciłem z warsztatu ze świeżo załozoną sekwencja....

<jupi>
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez TePe » 7 mar 2008, 22:47

Instalacja Stag300,
Pojeżdziłem dzis toche po mieście i po trasie i musze przyznac ze nie ma różnicy między gazem a benzyną...
Zobaczymy jak to bedzie po przejechaniu paru tys km....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2007, 14:17
Posty: 71
Skąd: Łomża
Auto: 323 BG 1.6 16V 1994r

Postprzez TePe » 13 mar 2008, 23:14

A ty u siebie w BG tez masz sekwencje??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2007, 14:17
Posty: 71
Skąd: Łomża
Auto: 323 BG 1.6 16V 1994r

Postprzez Cukierek » 14 mar 2008, 00:04

Obowiązkowo jest SGI!
Obecnie zrobiłem ok. 14kkm od początku grudnia. Było by więcej, ale przez nie całe 2 tygodnie Mazda stała rozebrana.
W dwóch poprzednich Mazdach miałem I i II gen i nigdy więcej!
Tylko SGI. Nasz tata właśnie założył SGI do swojej Corolli E10 z 94r i śmiga aż miło.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez logan » 14 mar 2008, 11:00

tepe ile cie kosztowała ta sgi??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2007, 11:19
Posty: 36
Auto: mazda mx3 1.6 16V

Postprzez TePe » 14 mar 2008, 22:37

Kosztowało mnie to 1400 zł,
Parownik:Zavoli
Listwa wtryskowa: Rail
Sterownie:Stag 300
Zrobiłem ok 1000 km i jak było dobrze przy wyjezdzie od gazownika tak jest do tej pory.
II generacja w tym samochodzie to masakra jest.
Sekwencja to jest to. Żaden inny gaz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2007, 14:17
Posty: 71
Skąd: Łomża
Auto: 323 BG 1.6 16V 1994r

Postprzez jarekj82 » 29 kwi 2008, 19:50

TePe napisał(a):Kosztowało mnie to 1400 zł


ile?? nawet bez butli to i tak cena zajeb...!!
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2007, 23:45
Posty: 34
Skąd: Środkowe Pomorze
Auto: ostatnio: 323F 1,6 16V 92r, 323C 1,5 96r.
Czasami: 323F BA 1,5 96r.,BMW Compact. Na codzień Corsa D oraz E36 320 coupe Vanos R6

Postprzez TePe » 1 maja 2008, 01:55

dodam ze był to zaprzyjaźnony warsztat. Z tego co sie orientowałem tu w Łomzy to średni koszt takiej przeróbki wynosi ok 1600-1700 zł...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2007, 14:17
Posty: 71
Skąd: Łomża
Auto: 323 BG 1.6 16V 1994r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy LPG