Strzelający gaz, rozwalony przepływomierz – Problem rozwiązany...
Strona 1 z 1
Witam
Niedawno w mojej mazdzie (1.8 DOHC BG) strzelił gaz. Rozp...ło mi cały przepływomierz. Czy przepływomierz od innego silnik a(np 1.6) będzie dobrze działał u mnie? Czy ma ktoś moęe tez taką mazdę z lpg i czy może przedstawic mi zdjęcia jak ma rozwiązaną instalację gazową w tym modelu??
Pozdrowienia
Niedawno w mojej mazdzie (1.8 DOHC BG) strzelił gaz. Rozp...ło mi cały przepływomierz. Czy przepływomierz od innego silnik a(np 1.6) będzie dobrze działał u mnie? Czy ma ktoś moęe tez taką mazdę z lpg i czy może przedstawic mi zdjęcia jak ma rozwiązaną instalację gazową w tym modelu??
Pozdrowienia
Ostatnio edytowano 7 mar 2008, 13:47 przez TePe, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 29 gru 2007, 14:17
- Posty: 71
- Skąd: Łomża
- Auto: 323 BG 1.6 16V 1994r
Musisz sprawdzić jakie są oznaczenia przepływki, ale czy będzie pasować to nie wiem.
Jak rozwaliło to coś z zapłonem. Przewody, świece, kopułka, palec wymieniane?
Jaką masz instalkę I gen. czy II gen. ?
Chętnie bym pokazał fotkę instalacji, ale mam SGI i nic to nie pomoże.
Koledzy na pewno pomogą.
Jak rozwaliło to coś z zapłonem. Przewody, świece, kopułka, palec wymieniane?
Jaką masz instalkę I gen. czy II gen. ?
Chętnie bym pokazał fotkę instalacji, ale mam SGI i nic to nie pomoże.
Koledzy na pewno pomogą.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
po 1. nie pisz dwóch postów jeden pod drugim bo Cię bezwzględni moderatorzy zniszczą
żartuję oczywiście.
po 2. wychodzi na to że masz I gen. LPG.
Takie instalki są dobre do aut starszej generacji, nie do japończyków.
Kupiłeś Mazdę z taką instalką czy sam zakładałeś??
BLOS może pomóc, ale musiałby sie wypowiedzieć ktoś bardziej obeznany w temacie I i II gen.
Najgorsze jest to że masz najprostsza instalkę, gdzie skład mieszanki ustawia się śrubą. Nigdy nie dobierze się odpowiedniej mieszanki na "słuch" lub "bo obroty są dobre". Pomyśl nad przeróbka instalki na II gen, będzie na pewno o niebo lepiej i silnik tak nie dostanie w pupę. Nie wiem ile taki koszt może wynieść, ale jak będzie elektronika to lepiej wysteruję się mieszankę gaz-powietrze.
Codo przepływomierza to wyjmij swój przepływomierz i sprawdź na nim oznaczenia, powinny być jakieś symbole.
Jak w pierwszej Maździe miałem II gen. i parę razy sobie biedaczka kichnęła. Raz kichnęła tak że rozwaliło odmę przed przepływomierzem. Po tym zamontowałem w dnie odmy klapkę która się otwierała podczas kichnięcia gazu. Poza tym całą odmę wzmocniłem żywicą i matami, aby jej nie rozwaliło.
po 2. wychodzi na to że masz I gen. LPG.

Kupiłeś Mazdę z taką instalką czy sam zakładałeś??
BLOS może pomóc, ale musiałby sie wypowiedzieć ktoś bardziej obeznany w temacie I i II gen.
Najgorsze jest to że masz najprostsza instalkę, gdzie skład mieszanki ustawia się śrubą. Nigdy nie dobierze się odpowiedniej mieszanki na "słuch" lub "bo obroty są dobre". Pomyśl nad przeróbka instalki na II gen, będzie na pewno o niebo lepiej i silnik tak nie dostanie w pupę. Nie wiem ile taki koszt może wynieść, ale jak będzie elektronika to lepiej wysteruję się mieszankę gaz-powietrze.
Codo przepływomierza to wyjmij swój przepływomierz i sprawdź na nim oznaczenia, powinny być jakieś symbole.
Jak w pierwszej Maździe miałem II gen. i parę razy sobie biedaczka kichnęła. Raz kichnęła tak że rozwaliło odmę przed przepływomierzem. Po tym zamontowałem w dnie odmy klapkę która się otwierała podczas kichnięcia gazu. Poza tym całą odmę wzmocniłem żywicą i matami, aby jej nie rozwaliło.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Samochód kupiłem juz z taką instalacja. Co sądzicie aby w kolektorze ssącym zamontować dwa "gwizdki"? mam prostokątny mikser zaraz za przepływką a myśle czy nie zamontować okrągłego zaraz przy przepustnicy. Zawsze to mniej tego gazu sie nazbiera...Jutro podjadę do gazownika i zobaczę co poradzi. Wasze opinie tez się bardzo przydadzą...
- Od: 29 gru 2007, 14:17
- Posty: 71
- Skąd: Łomża
- Auto: 323 BG 1.6 16V 1994r
TePe napisał(a):Co sądzicie aby w kolektorze ssącym zamontować dwa "gwizdki"?
ja proponuje klape przeciwwybuchowa na wezy miedzy przepływka a przepustnica
TePe napisał(a):mam prostokątny mikser zaraz za przepływką a myśle czy nie zamontować okrągłego zaraz przy przepustnicy
nie polecam.Mikser powinien byc przed przepływomierzem azeby gaz z powietrzem przepływał juz przed przepływke.A załozenie przed samo przepustnica niczego nie zmieni bo gaz sie gromadzi w kolektorze a nie tylko w rurze
- Od: 11 gru 2007, 16:52
- Posty: 58
- Skąd: Zbąszyń
- Auto: Mx6 2.5V6,Peugeot 205GTI,405MI
Stary gaz wymontowany, w piątek będzie sekwencja...

Tak powinno być od początku!
A jak przepływomierz? Kupiłeś nowy?
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Właśnie wróciłem z warsztatu ze świeżo załozoną sekwencja.... jak na razie wrażenia są pozytywne, nie ma różnicy pomiędzy jazdą na gazie a jazda na benzynie (poza kosztami:-P)... Także uważam problem za rozwiązany.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 29 gru 2007, 14:17
- Posty: 71
- Skąd: Łomża
- Auto: 323 BG 1.6 16V 1994r
TePe napisał(a):Właśnie wróciłem z warsztatu ze świeżo załozoną sekwencja....

www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Obowiązkowo jest SGI!
Obecnie zrobiłem ok. 14kkm od początku grudnia. Było by więcej, ale przez nie całe 2 tygodnie Mazda stała rozebrana.
W dwóch poprzednich Mazdach miałem I i II gen i nigdy więcej!
Tylko SGI. Nasz tata właśnie założył SGI do swojej Corolli E10 z 94r i śmiga aż miło.
Obecnie zrobiłem ok. 14kkm od początku grudnia. Było by więcej, ale przez nie całe 2 tygodnie Mazda stała rozebrana.
W dwóch poprzednich Mazdach miałem I i II gen i nigdy więcej!
Tylko SGI. Nasz tata właśnie założył SGI do swojej Corolli E10 z 94r i śmiga aż miło.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Kosztowało mnie to 1400 zł,
Parownik:Zavoli
Listwa wtryskowa: Rail
Sterownie:Stag 300
Zrobiłem ok 1000 km i jak było dobrze przy wyjezdzie od gazownika tak jest do tej pory.
II generacja w tym samochodzie to masakra jest.
Sekwencja to jest to. Żaden inny gaz
Parownik:Zavoli
Listwa wtryskowa: Rail
Sterownie:Stag 300
Zrobiłem ok 1000 km i jak było dobrze przy wyjezdzie od gazownika tak jest do tej pory.
II generacja w tym samochodzie to masakra jest.
Sekwencja to jest to. Żaden inny gaz
- Od: 29 gru 2007, 14:17
- Posty: 71
- Skąd: Łomża
- Auto: 323 BG 1.6 16V 1994r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość